
dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Tak se taky přidám se svojí troškou :-) Altík jsem horko težko vyndával, ale nakonec se podařilo (mám 1.9 16V) vytáhnout ho spodem. Naopak zpátky tam šel parádně vrchem(palivovej filtr ven)... No jo myslel jsem, že už mám skoro vyhráno, ale teď se mi absolutně nedaří narvat ho tam zpátky.. Budu vděčnej za jakoukoliv radu, jak se vlastně nasazuje klíňák? povolím obě kladky a pak nějak pootočím? A čím..? Díky moc 

147 1.9 JTD 16V
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Staci potlacit napinaci kladku. No problemo
Alfa Romeo Perfection
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
na napínací kladku nasadíš 15 mm zahnutý očkový klíč a tím jí odehneš až na doraz.
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Díky, podařilo se
Alfička už zase šlape a dobíjí
Díky za pomoc =D> Kdyby někdo potřeboval radu, písněte už sem o něco zkušenější... 



147 1.9 JTD 16V
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Je to tak. Alespoň u JTD 85kW. Dělal jsem to vloni a letos mi to zřejmě čeká zasePetr147 píše:co mi jednou menili altik, tak prej u 147 naftove jde bez polosy a u benzinove musi poloosa ven, osobne jsem to nevidel, jen pisu, co mi bylo receno

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
jsi měnil kus za kus? co jsem dával minulej rok ten "málo jetej", tak se mi na něm letos ozvalo zadní ložisko, takže půjde taky ven a strej půjde na repas
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Koupil jsem úplně nový MM 120A za 5000,-. Kolísalo napětí. Letos kolísá opět, jakmile se pořádně prohřeje, tak to viditelně mrká. Ale dobíjí, už to tak ujelo přes 3tis km, byl jsem v cizině když to začlo...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
-
Ronsoc
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.12.2008, čtv 20:20
- Bydliště: Kolarovo /Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Kupoval som od Poliakov Repasovane ,asi okolo 130 Eur . Servisak sa pytal ci som kupoval nove ? Dal aj zaruku .Na mojom starom my odisla spojka.
ALFA 156SW 2005 cierna . 1,9JTD 85Kw .
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Čau kluci, chtěl bych se zeptat kolik by měl ten alternátor dávat napětí? Píšou, že by měl mít na výstupu 14V, ale já na baterce změřil nějakějch 13 V... Když pustím xenony a bose, tak mi to spadne na nějakejch 12,6V. Nevíte jestli je to normální nebo je ještě nějaka chybka...
Díky za radu 


147 1.9 JTD 16V
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
mě dává standartně 14,1 když zapnu výhřev okna tak klesne, ale zachvíly je opět na 14,1V
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Jj, to mi taky říkal kámoš, měl by mít +- 14V... To by mě zajímalo, kam se ten volt poděl
)

147 1.9 JTD 16V
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9077
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Řeč bude o 1.4 8V v Grande Punto, ale to je v podstatě fuk.
Popíšu problém:
Cca po 2,5 letech provozu začal ve vysokých otáčkách altík pískat a při určitých ještě vyšších otáčkách došlo k rozsvícení kontrolky dobíjení. Postupem času se otáčky, při kterých se jekot ozýval, snižovaly až to přestalo za jízdy dobíjet úplně.
Vyměnil se alternátor (za repasovaný). Od té doby se čas od času (zhruba 1x za 10 startů) stalo, že po nastartování nezhasla kontrolka dobíjení a nešel posilovač volantu (u GP je elektrický). Stačilo motor vypnout a znovu nastartovat a bylo to pryč. Takhle to fungovalo nějakou dobu (cca rok). Teď v pondělí se auto vrátilo ze servisu. Dělal se olej, filtry, stabilizační tyčky atd, ale taky se opět měnil alternátor, protože začal být poslední dobou trochu hlučný (chrastění, občasné písknutí) a bylo podezření, že ty poruchy dobíjení má na svědomí on. Po vyndání se zjistilo, že je přidřený. Dal se tedy opět repasovaný a ten vyndaný šel na reklamaci. Podotýkám, že prodejce (Marek - Italcar, není důvod mu nevěřit) tvrdí, že je to první reklamace v historii.
Nicméně s novým alternátorem (3. v pořadí) se dějě toto:
Po vrácení ze servisu (cesta cca 60km) všechno v pořádku. Ráno ovšem po nastartování opět kontrolka dobíjení nazhasla a to ani po několika pokusech a při běhu motoru altík kvílí (známý zvuk plně zatíženého řemenu el. stroje). Máti ho tedy nechala být a jela do práce druhým autem. Odpoledne jsem k autu přišel a už jsem ho ani neodemkl - baterie úplně KO. Večer se tedy dala nová s tím, že původní je nejspíš už po smrti (4 roky náročného městského provozu po krátkých trasách). Po výměně baterie vše naprosto OK. Kontrolka dobíjení zhasla i při startování s puštěnými světly, výhřevem okna apd. Auto jsme pro jistotu ještě cca 20km projeli - vše OK, žádné cizý zvuky.
Druhý den ráno repete - opět kontrolka dobíjení nezhasíná. Opět druhé auto a po mém odpoledním příchodu opět vybitá baterie...
Večer se to přes kabely nastartovalo - vše OK. Kluci si to tedy odvezli do servisu. Tam se jim opět podařilo navodit stav, kdy svítí kontrolka dobíjení a nejde "servo".
Zjistili ale, že i v tomto stavu je baterie dobíjena. Napětí na baterii v tomto stavu změřeno 13,8V (to samé, jako když kontrolka nesvítí). Změřen odběr při vypnutém motoru i při úplném umrtvení (odstaveno, zamčeno) auta - vše v normálu.
Ráno ovšem opět baterie mrtvá...
Přes víkend budou hledat nějakej "viditelnej" problém v elektrice (nejsou autoelektrikáři) a měnit rozvody (nesouvisí). V pondělí půjde auto na Examiner, ale trochu se obávám, že ten taky nic neodhalí...
Nemá někdo nějaký tip?
Popíšu problém:
Cca po 2,5 letech provozu začal ve vysokých otáčkách altík pískat a při určitých ještě vyšších otáčkách došlo k rozsvícení kontrolky dobíjení. Postupem času se otáčky, při kterých se jekot ozýval, snižovaly až to přestalo za jízdy dobíjet úplně.
Vyměnil se alternátor (za repasovaný). Od té doby se čas od času (zhruba 1x za 10 startů) stalo, že po nastartování nezhasla kontrolka dobíjení a nešel posilovač volantu (u GP je elektrický). Stačilo motor vypnout a znovu nastartovat a bylo to pryč. Takhle to fungovalo nějakou dobu (cca rok). Teď v pondělí se auto vrátilo ze servisu. Dělal se olej, filtry, stabilizační tyčky atd, ale taky se opět měnil alternátor, protože začal být poslední dobou trochu hlučný (chrastění, občasné písknutí) a bylo podezření, že ty poruchy dobíjení má na svědomí on. Po vyndání se zjistilo, že je přidřený. Dal se tedy opět repasovaný a ten vyndaný šel na reklamaci. Podotýkám, že prodejce (Marek - Italcar, není důvod mu nevěřit) tvrdí, že je to první reklamace v historii.
Nicméně s novým alternátorem (3. v pořadí) se dějě toto:
Po vrácení ze servisu (cesta cca 60km) všechno v pořádku. Ráno ovšem po nastartování opět kontrolka dobíjení nazhasla a to ani po několika pokusech a při běhu motoru altík kvílí (známý zvuk plně zatíženého řemenu el. stroje). Máti ho tedy nechala být a jela do práce druhým autem. Odpoledne jsem k autu přišel a už jsem ho ani neodemkl - baterie úplně KO. Večer se tedy dala nová s tím, že původní je nejspíš už po smrti (4 roky náročného městského provozu po krátkých trasách). Po výměně baterie vše naprosto OK. Kontrolka dobíjení zhasla i při startování s puštěnými světly, výhřevem okna apd. Auto jsme pro jistotu ještě cca 20km projeli - vše OK, žádné cizý zvuky.
Druhý den ráno repete - opět kontrolka dobíjení nezhasíná. Opět druhé auto a po mém odpoledním příchodu opět vybitá baterie...
Večer se to přes kabely nastartovalo - vše OK. Kluci si to tedy odvezli do servisu. Tam se jim opět podařilo navodit stav, kdy svítí kontrolka dobíjení a nejde "servo".
Zjistili ale, že i v tomto stavu je baterie dobíjena. Napětí na baterii v tomto stavu změřeno 13,8V (to samé, jako když kontrolka nesvítí). Změřen odběr při vypnutém motoru i při úplném umrtvení (odstaveno, zamčeno) auta - vše v normálu.
Ráno ovšem opět baterie mrtvá...
Přes víkend budou hledat nějakej "viditelnej" problém v elektrice (nejsou autoelektrikáři) a měnit rozvody (nesouvisí). V pondělí půjde auto na Examiner, ale trochu se obávám, že ten taky nic neodhalí...
Nemá někdo nějaký tip?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Nebode to tím servem? Někde jsem o Puntech čet, že s nimi mají dost problémů...že by bylo v nějakém "zkratu" 

- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9077
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Nj smrdí to tím servem. Nebo jestli je tam nějaké relé co spíná elektromotor serva
že by zůstávalo seplé a tudíž by jel elektromotor stále a to by pak vyždímalo baterku raz dva hm hm.
To jsou nejhorší závady když někdo přijede s tím že mu něco nefunguje a zrovna když se s tím chce pochlubit vše fachčí

To jsou nejhorší závady když někdo přijede s tím že mu něco nefunguje a zrovna když se s tím chce pochlubit vše fachčí

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
co jsem koukal, tak právě ty relé na tom odchází, ale to prý dělalo různé třesení, vibrace atd.... repas udajne stojí do 2tis
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9077
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Tak jen pro info jaký bylo řešení výš popsaného problému. Zdá se to až neuvěřitelný, ale příčinou byl opět alternátor = 2 vadné repasované po sobě. U toho prvního odešlo po roce ložisko a měl pravděpodobně načatý můstek a ten druhý měl prošlehnutou jednu z diod a trvale vybíjel baterii... Dal se starší origo altík z vrakáče a je klid...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Lazo
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11.11.2010, čtv 18:55
- Bydliště: Miletín
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Tak divný zvuk který jsem zprva přisuzoval ložisku spojky,sem vyposlouchal že vychází odsud,z té věci která je hned za kompresorem klimy,je možné že jde o alternátor??zvuk je hned po startu a s vyššími otáčkami si zvyšuje
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD 103KW
ex: Škoda Favorit 136L 46kw
ex: Škoda Favorit 136L 46kw
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Alternátor je tady mimo záběr, tohle jsou jen dvě kladky a řemenice kompresoru. To pískání dělá špatný řemen - klouže.
- Lazo
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11.11.2010, čtv 18:55
- Bydliště: Miletín
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
jenže ono to není pískání,je to takový pronikavý vrčení který se zvyšuje s otáčkama,kdyžtak se pokusím to zítra nahrát aby to bylo zřetelný
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD 103KW
ex: Škoda Favorit 136L 46kw
ex: Škoda Favorit 136L 46kw
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
tak to chrčí někde ložisko
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Taky mě to začalo dělat a když vypnu kompresor klimy, tak to přestane.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
- Lazo
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11.11.2010, čtv 18:55
- Bydliště: Miletín
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Co vlastně tedy je vedle toho kompresoru klimy??(zakroužkováno)..z druhé strany je olejový filtr
- Přílohy
-
- 02012012109.jpg (10.83 KiB) Zobrazeno 5676 x
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD 103KW
ex: Škoda Favorit 136L 46kw
ex: Škoda Favorit 136L 46kw
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Fakt
, takže když prdne řemen, tak nemažem 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host