Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Tanguero » 29.8.2011, pon 14:19

Abych se přidal se svou troškou do mlýna:
1. Kobereček řidiče je po 4 letech používání věc na výměnu. Není problém si objednat repliku originálního, ruční práce, přesně sedne, jen na místo řidiče, protože ostatní jsou neprošlapané. Cena je do 400,-Kč a nejezdí.
2. Vybledlý znak je nehezký, ale dá se objednat na netu za 300 a vyměnit za 30min. To je prkotina.
3. Mrtvola do 1500ot je problém DPF, řešení existuje, ale není levné.
4. Co nejvíc štve mě je čelní sklo, doťukané od kamínků, ale zatím nepřiletěl žádný, co by ho dorazil. A to ho mám poctivě připojištěné!

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 726
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Maxa » 29.8.2011, pon 16:09

Taky mám doťukane to sklo.Napadlo mě,že bych to nechal opravit.Dávaj na to záruku.Nemá s tím nškdo zkušenost.Jak vypadá výsledek?
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Ladin 164V6 » 29.8.2011, pon 16:17

To je lepsi do nej prastit, a nechat dat novy...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od MaWa » 29.8.2011, pon 16:25

TMiky píše:Pekna recenze...

Ta zavada Passatu by me zajimala vice... byl jsi v autoriz. servisu?

Hill holder...
U VW je to, co model, to jine nastaveni...napr. Golf 6 to taky podrzi jen chvili...
Konec koncu to neni na hodinove stani v kopci, ale jen pro tech par sekund, nez se rozjedes.
Pokud se do kopce neumi ridic rozjet behem 30sec., tak by si mozna mel zaplatit kondicni jizdy... :smt023

Ovladac tempomatu...
Podobne umistenej ovladac tempomatu ma i Passat CC nebo aktualni Passat... ale s mymi 187 cm to nidky nevadilo a v Alfe 159, co jsem dosud mel moznost vyzkouset, take ne.

To Cendler:
Ten letecky posez jsem ze zacatku taky resil... je to proste tim, ze 159ka ma pomerne vysoko posazenej sedak... na to jsem si musel zvykat jsem zvyklej sedet hodne nizko... :)
Co konkretne by te zajimalo ohledne te zavady Passatu ?

ad Hill holder - ano, a docela dobra otazka je, proc kdyz Alfa ma o dost lepsi brzdy nez Passat, tak presto nedokaze podrzet automaticky tu brzdu treba 10 minut ? To nema zadny realny duvod. To neni jen o tom, jestli se nekdo rozjede behem vteriny nebo ne. To je o tom, ze nechapu, proc drzet brzdovy pedal, kdyz chci stat na miste pote, co zastavim ? Ta elektronika auta je podle me dost pokrocila na to, aby zvladla drzet ten tlak brzdy i bez seslapnuteho pedalu a aby zvladla povolit ten tlak brzdy ve chvili, kdyz se zacnu rozjizdet (presne takto funguje auto hold v Passatu). Podle me, kdyby se dal vysosat software te ridici jednotky z te flash pameti a kdyby se vedelo, jak to dekodovat, tak by se to i dalo doprogramovat, protoze podle me v tom aute je po mechanicke strance pritomno naprosto vse pro to, aby ten Hill holder drzel ten brzdovy pedal libovolne dlouho...bez jakehokoliv problemu. Tzn je to opet ciste hloupe omezeni vyrobcem, stejne jako to sviceni svetel.

Co se tyka toho ovladace tempomatu - mam 178cm a koleno proste mam cca 2cm pod tou packou. Me je to jedno, ja tempomat nepouzivam, ale dokazu si predstavit, ze to nekoho muze dost srat...a v Passatu ten tempomat byl minimalne o 5cm vys...
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od kudrt » 30.8.2011, úte 21:06

moje holka ma jednu bradavku posazenou vic nahore, kdyby vyrobce premyslel nemusel bych ji hnat na plastiku... ale jinak se s ni jezdi dobre...
:smt064
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18574
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Kubas » 30.8.2011, úte 22:31

chlapi jak funguje hill-holder u té 159? Já to mám na Bravu tak, že prostě zařadím v kopci za 1 a když pustím brzdu, auto furt stojí. Pak se začnu rozjíždět a auto se samo odbrzdí.

Má to 159 a Passat nějak jinak?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od cendler » 30.8.2011, úte 23:49

u 159 to drží právě cca 3sec a pak to pustí
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od ReznikCZ » 31.8.2011, stř 00:00

MaWa píše:
ad Hill holder - ano, a docela dobra otazka je, proc kdyz Alfa ma o dost lepsi brzdy nez Passat, tak presto nedokaze podrzet automaticky tu brzdu treba 10 minut ?
To hodláš běžně stát na spojce cca 10 minut?
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od jurki888 » 31.8.2011, stř 08:57

ducato drzi tak isto cca 3 sek one je aj v navode pisane nemilte si brzdoveho asistenta z parkovacov brzdov ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od MaWa » 31.8.2011, stř 09:49

ReznikCZ píše:
MaWa píše:
ad Hill holder - ano, a docela dobra otazka je, proc kdyz Alfa ma o dost lepsi brzdy nez Passat, tak presto nedokaze podrzet automaticky tu brzdu treba 10 minut ?
To hodláš běžně stát na spojce cca 10 minut?
Proc na spojce ? Proste zabrzdim, zastavim, vyradim rychlost, pustim vsechny pedaly, a od auta z vyssi stredni tridy bych proste ocekaval, ze bude stat na miste. Podle me proste to, ze to funguje jen do kopce na jedna nebo z kopce na zpatecku a jen prvni tri vteriny je dost debilita. Bud at to tam nedavaji vubec, nebo at to funguje porad a bez vyjimek.
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Hampice » 31.8.2011, stř 09:55

A já mylsel, že za volantem má sedět řidič, který řídí a né opice co jen autu říká, co má dělat...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od MaWa » 31.8.2011, stř 10:02

Ano, a proto zrusime automaticke prevodovky, automaticke sviceni, vsechny ABS, ESP a buhvi jake zkratky, tempomat, adaptivni svetlomety...zapomel jsem na neco ? :wink:
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18574
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Kubas » 31.8.2011, stř 10:03

to je přesně ono - u koncernu Fiat hill holder funguje jen, když stojíš na spojce.
Pak je logické, že se po chvíli vypne (blbuvzdornost, že). Je to asistent PRO ROZJÍŽDĚNÍ.

Pokud třeba VW hillholder aktivuje i bez stání na spojce, je jasné, že může fungovat permanentně. Pak je to ale asistent pro ROZJÍDĚNÍ a STÁNÍ v kopci.

Nabízí se otázka, co to udělá, když třeba stojím v kopci a chci, aby auto popojelo setrvačností - u Alfy prostě odbrzdím a popojedu, u VW asi teda řadím při snaze o popojetí skopce jedničku a jedu.... :smt102
Jak teda VW a jejich hill holder řeší, když stojím v pomalu pojíždějící koloně a je to skopce? Řadím pokaždé jak trotl jedničku???

Obě řešení mají nějaké výhody a nevýhody....

Každopádně to krásně ukazuje, jaké pi*oviny jsou lidi schopní řešit.
pak se divte, že Alfa jde pryč od lichoběžníkových náprav apod.,když lidi víc řeší ledky, systémy hlídající za řidiče snad i jeho nutkání k močení a podobné kraviny....

bože bože....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Adamsquare » 31.8.2011, stř 11:05

U CC jsem si všiml, že u řadicí páky je tlačítko Auto Hold, zřejmě se to tim zapíná a vypíná. Zkušenost ale nemám.
Obrázek
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od swoop01 » 31.8.2011, stř 11:52

to: Kubas:
Lepe bych to nenapsal :smt023.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Kolbik » 31.8.2011, stř 13:38

Kubas: K tomu jako není co dodat. :roll: Jako pokud je nekdo linej v kopci zatahnout za rukav, kterej kvuli tomu v tom aute je...a jeste pise jak ho to irituje, tak at si radsi koupi ten koncern, kde mu teda to auto podrzi kde co. Opravdu...lidi furt fnukaj, ze drivers cars uz jsou minulosti bla bla, ale pritom preferujou takovydle pi.coviny, ze clovek nechape.... ::s29::
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18574
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Kubas » 31.8.2011, stř 13:41

Adam: tak to je ovšem fantastická vychytávka, která mi do interiéru přidá další hi-tech tlačítko a dále znásobí již tak velký pocit opravdové prémiovosti :smt023 Podstatné taky je, aby to tlačítko bylo měkčené, mělo hebký povrch a hladký chod.... :weedman:

Kolbik: no jo, no.... :-D Já už se tomu fakt jenom směju.... co naděláš....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od sunic » 31.8.2011, stř 13:45

Máte mít automaty a ten mi do kopce i sebeprudšího stojí furt a necouvne :-D
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od JardaS » 31.8.2011, stř 15:02

Tak aby to NEBYL automat bylo jedno z kriterií které jsem prioritně při koupi sledoval. Ale proti gustu....
Ohledně hill holderu jsem spokojenej s továrním nastavením 3 s, což pro pohodlný rozjezd naprosto postačuje a vůbec mi nechybí stálý držení.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 726
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Maxa » 31.8.2011, stř 15:19

Taky mi to stačí.Kdyby to,ale bylo ty 3s vždy a ne pokaždé jinak.Píšou totiž až 3s.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Adamsquare » 31.8.2011, stř 15:25

Je pravda, že někdy to drží tak maximálně vteřinu. Osobně je mi to ale jedno, kvůli těm pár cm si klidně i couvnu :wink:
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Petr147 » 31.8.2011, stř 15:34

a k čemu je to vlastně dobrý? to je pro lidi, kteří se nedokážou naučili tak základní věc, jak podržet auto spojkou, aby při rozjíždění necouvlo? :roll: nebo to má nějaký hlubší význam?

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18574
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Kubas » 31.8.2011, stř 16:35

ano, to je primární funkce. A já to sice nepotřebuju, ale zároveň to v autě mám a zvykneš si na to poměrně rychle (a když za tebou třeba při výjezdu z garáží na Andělu natěsno zastaví nějaký osel, tak se nemusíš bát, že do něj couvneš).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Bull.et » 31.8.2011, stř 17:27

Adamsquare: Auto Hold je u BMW a Mercedesu jen u automatických převodovek a je proto, aby jsi nemusel stát na brzdě a mohl mít pořád zařazeno D

Edit: jak to maj verky z vlkohradu nevim, ale nejspíš to bude obdobný
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Porovnání Alfa 159 SW 2.4 JTDm vs VW Passat Variant 2.0TDI

Příspěvek od Adamsquare » 31.8.2011, stř 17:38

Aha, no já ten obrázek vygooglil pod Auto Hold Passat, tak jsem předpokládal že to je z Passatu. :) Je pravda, v CC je jinej knoflík. Myslel jsem, že normální Passat má třeba jiný..
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti