rozdil mezi 2.4 jtd 10V a 20V

Odpovědět
vojta156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 17.1.2008, čtv 14:00
Bydliště: Práágl

rozdil mezi 2.4 jtd 10V a 20V

Příspěvek od vojta156 » 17.1.2008, čtv 14:04

cus zajimal by me rozdil mezi dva ctyrou starou a novou (tu ve 156=175ps) je stale zvukove stejna ?? a co ten impozantni zatah zustal ??
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 103 kW
RC Subaru impreza by Kyosho-Pureten Alpha 3

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: rozdil mezi 2.4 jtd 10V a 20V

Příspěvek od Radim » 17.1.2008, čtv 14:12

2.4 JTDm tu má jen Sarkan, poradí ti spíš on. co vím já tak má tišší chod, širší rozsah otáček, stejnou spotřebu. zátah bude určitě lepší, výkon a krouťák jsou mnohem vyšší než u Unijetu.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

vojta156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 17.1.2008, čtv 14:00
Bydliště: Práágl

Příspěvek od vojta156 » 17.1.2008, čtv 14:25

jo diky. pockam az napise
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 103 kW
RC Subaru impreza by Kyosho-Pureten Alpha 3

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 17.1.2008, čtv 20:44

s tou stejnou spotrebou bych to nevidel tak ruzove....mam dojem ze je vyssi
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 18.1.2008, pát 15:23

v článku o 156 mám o tom jednu pasáž.. tady ocituju kus z ní

"V roce 2003 Fiat představil druhou generaci vstřikování Common-rail pod označením MultiJet. Prvním motorem nové řady se stal diesel 1,9 JTDm 16v se 110 kW (150 koní). Dalším byl pětiválec 2.4 JTDm 20v(129 kW) se 129 kW (175 koní). Systém vstřiku paliva M-Jet se ještě více podobá zážehovým motorům a využívá sekvence vstřiků během jednoho cyklu. Hlavní přínos systému MultiJet lze spatřovat v odstranění tvrdého chodu při studených startech, nižším celkovém hluku motoru a příznivějšímu složení výfukových plynů. Ve srovnání se staršími UniJety mají M-Jety zhruba o 25 % vyšší točivý moment ve většině pracovního pásma při zachování obdobné měrné spotřeby paliva. Výkony ale nevzrostly jen díky novému vstřikování, bylo třeba i mnohých konstrukčních úprav (zcela jiné hlavy válců se čtyřventilovým uspořádáním, pevnější ojnice díky zvýšení efektivního tlaku na píst, písty s kanálem pro přívod oleje k ložiskům pístního čepu, materiálově tvrdšího klikového hřídele, kompletně nové je sací i výfukové potrubí a všechny verze jsou vybaveny systémem proměnného časování lopatek statoru turbodmychadla VTG)."
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

vojta156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 17.1.2008, čtv 14:00
Bydliště: Práágl

Příspěvek od vojta156 » 18.1.2008, pát 20:31

ooo to je pekne napsany... ale stejne by me zajimal rozdil jak mezi 103 kw 11okW a 129kW .. holt pockam si na sarkana
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 103 kW
RC Subaru impreza by Kyosho-Pureten Alpha 3

Gus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2
Registrován: 9.12.2007, ned 13:00

Příspěvek od Gus » 19.3.2008, stř 21:37

Já jsem měl 2,4 JTD SW 103 kW, teď mám novější SW s Multijet 129 kW. Je to znatelný rozdíl zejména při vyšších rychlostech. Při rozjezdu na jedničku a dvojku se mi zdála 103 kW delší na převody, u multijetu kde je 6 rychlostí musím rychle řadit na vyšší stupeň, to trochu zdržuje akceleraci ale na tři už to hodně zrychluje. Musím si hlídat otáčky, protože motor je tišší než u starší verze a stává se mi že zapomenu řadit nahoru a jedu třeba na 5 tku 140 km/hod na 3000 otáček, což je zbytečné. Auto okamžitě udělá 180-190 km/hod, ale ochotně jde i přes 220. Zátah je brutální. Rozsah otáček je asi stejný. U staršího jsem rychle dosáhl 160 - 170 a pak to do těch 200 šlo pomaleji a když byl kopeček tak jen 190. Spotřeba je trochu vyšší u novějšího, protože mi to nedá a jezdím agresivněji, podle papírů je 6,7 u 129 kW proti 6,8 l u 103kW verze (smíšená). Dříve jsem jezdil v průměru za 7,2 l, ted asi za 7,8 l. Dříve mi občas nějaká nabroušená oktávka na dálnici ujela, teď nemají šanci.
Obrázek
Lancia Thema 2.0 turbo, AR 155 2.0 TS, AR 156 SW 2,4 JTD, teď SW 2,4 JTD 20V Multijet TI

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 20.3.2008, čtv 18:55

Nevšimol som si tejto témy. Súhlasím s gusom. Prevody sú kratšie, motor tichší a omnoho živší. Ide lepšie odspodu. Výrazne zatiahne už od 1500ot/min, kdežto unijet až od 1800. Spotreba +- rovnaká. Ja naopak jazdím s multijetom skôr na nižšie otáčky, než s unijetom. Šestka sa dá použiť tak zhruba od 90km/h. Môj Multijet mal už v sérii 420N.m, naproti 305N.m u Unijetu je to rozdiel obrovský. Po čipe ani nehovorím. Na suchej ceste pri prudkom preradení z 2 na 3 zasahuje ASR. Na mokrom to na trojke hrabe pri strednom zatlačení plynu. Maximálka po čipe podľa tachometra cca 1,5cm pod 240km/h, teda okolo 260km/h. Skutočnosť možno okolo 240km/h. Čop sa týka zvuku, MJTD je výrazne tichší, ale chýba mu ten sametový chod pri 3000ot/min, aký má UJTD. Možno je to tým, že ho nie je toľko počuť. Negatíva MJTD sú zložitá hlava a veľký počet ventilov. Stačí jeden nepodarený rozvod, a katastrofa je na svete. Na vrakovisku je Multijet stále zriedkavosťou. :( Problémom je aj oplácka prevodovka, ktorá nie je ideálne odstupňovaná, ani extrémne trvácna (nie vlastná skúsenosť).
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

Gus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2
Registrován: 9.12.2007, ned 13:00

Příspěvek od Gus » 20.3.2008, čtv 23:09

Sarkane, při řazení trochu počítám kolečka v převodovce, ne že bych zahrčel, ale cítím, že tam ty kvalty nejdou tak jako u předešlé Alfy 103 kW, tam to šlo jako po másle. Důsledek je, že musím při přeřazení trochu počkat, až se kolečka uklidní, což zdržuje. Nemůžou být nějak opotřebované synchrony? Ptám se tebe, protože máš stejnou převodovku, a jestli to je normální, tak by ti to mělo taky dělat. Mám najeto 140 tisíc. Druhý dotaz, má cenu to auto načipovat? Nesníží se životnost hnací skupiny?
Lancia Thema 2.0 turbo, AR 155 2.0 TS, AR 156 SW 2,4 JTD, teď SW 2,4 JTD 20V Multijet TI

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 28.3.2008, pát 17:34

Gus píše:Sarkane, při řazení trochu počítám kolečka v převodovce, ne že bych zahrčel, ale cítím, že tam ty kvalty nejdou tak jako u předešlé Alfy 103 kW, tam to šlo jako po másle. Důsledek je, že musím při přeřazení trochu počkat, až se kolečka uklidní, což zdržuje. Nemůžou být nějak opotřebované synchrony? Ptám se tebe, protože máš stejnou převodovku, a jestli to je normální, tak by ti to mělo taky dělat. Mám najeto 140 tisíc. Druhý dotaz, má cenu to auto načipovat? Nesníží se životnost hnací skupiny?
Ano, dělá mi to zejména z 1 na 2, je to šmejďácká oplácká převodovka. :smt013
Čip má smysl z hlediska výkonového projevu. Jeví se to pak jako třílitr. Negativní dopad to rozhodně má, pokud budeš jezdit často "cihlu"
Trpí standartně spojka, setrvák, tlak na turbu síce téměř nezvedám, ale i v základu je hodně vysoko a trpí.
Takže čip - ano, ale za podmínky kvalitního servisu a péče a hlavně znalostí, jak jezdit s vyšpikovaným motorem. myslím tim, mít budíky teploty oleje a tlaku turba, nešlapat na to, než se OLEJ neohřeje, teplota vody nic nenapoví. A hlavně nechávat to vychladit po jízdě alespoň 1 minutu. Na plný plyn to držet jen chvíli, nejet tak 100km po dálnici. Pŕedjíždění s plným plynem je v pohodě, ale když to podržíš 3-4minutky na podlaze, to bys koukal, co to dělá s teplotou oleje...
Jinak výše napsané samozřejmě platí pro každý moderní diesel, obzvlášť pak pro ty výkonnější.
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: rozdil mezi 2.4 jtd 10V a 20V

Příspěvek od Liwika19 » 22.8.2010, ned 19:36

cawte chalani ja som si to stou prevodovkou tiez vsimla a tiez pri 1 a 2 pocitujem ze to nejde tak ako po masle...no a ja na nej jazdim tiez na nizsich otackach lebo presne pekne zabera od tych 1500... :wink:
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti