cvakání na volnoběh

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 3.10.2011, pon 17:48

Ahojte,
vypozoroval jsem, že při volnoběžných otáčkách když třeba stojím na světlech apod. se ozýva takový divný zvuk. Jakoby byl uvolněný někde nějaký plíšek a jakoby cinkal. u baráku jsem se díval do motoru a snažil se vypozorovat odkud to jde a zjistil jsem, že se zvuk ozýva z levého horního rohu(někde v prostoru mezi palivovým filtrem a rozvodama). Neozývá se to pravidelně. Někdy to dělá, nekdy ne. :smt102 Myslel jsem, že by to mohlo být spojkové ložisko, ale to jsem zavrh, protože se to ozýva z jiné strany. Hadičky od filtru se taky netřepou(že by rezonovali, jak tady bylo někde řešeno). Jakmile se auto rozjede, tak je po cvakání a jinak jede dle mého názoru normálně, teda alespoň žádné anomálie nepozoruji a to při každodením nájezdu cca 130km bych si snad všimnul, kdyby bylo něco v nepořádku. :smt102
Může mi někdo pomoct?
:diky
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od kudrt » 3.10.2011, pon 18:31

to bude někde něco volného.... klasika. Prostě hledej
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 3.10.2011, pon 20:18

no zkusím pohledat, ale nevím kde...když sundám kryt rozvodů můžu nastartovat??nejsem zase takový odborník a nerad bych něco pos..l... :diky
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 3.10.2011, pon 21:15

Mně to dělá taky, hlavně ráno. Čím chladnějc je, tím víc to jakoby zvoní. Když se motor trochu zahřeje, je po zvonění. Postupně jsem se zabýval desítkama možností a vymezil několikz nich:

- nějakej šusplech nebo třeba tepelná clona výfuku - uklepaný a zvoní
- uložení motoru - některej ze silentů bude v loji
- řetěz čerpadla - tahle varianta mě děsí nejvíc
- uvolněnej spoj svodů a prvního dílu vejfuku - ohřátím nabyde materiál a přestane povrzávat
- cokoliv jinýho, co fantazie nabídne :D

Zatím hledám bezvýsledně, ale jednou na to přijdu. Je doufám, že to stihnu dřív, než se něco vysype.
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 3.10.2011, pon 22:21

No ono to právě cinká i při zahřátem motoru :smt102
Všimnul jsem si toho už tak před měsícem, kdy mi to jednou dělalo. Ale jak jsem se rozjel a ujel pár kilometrů a zastavil, tak nic. Tím pádem jsem tomu víc nevěnoval pozornost, ale teď poslední dobou to začalo zase... zkusím se na to podívat.
Jak je to s tím plastovým krytem těch rozvodů?můžu to sundat a nastartovat??Napadlo mě jestli by to třeba nemohla být nějaká kladka, ale zase rozvody jsou nový...ale stat se může cokoli :smt102 Pokud by to byla kladka tak bych to šel reklamovat do servisu kde mi to dělali. Mám to zapsané v ser.knížce s razidlem a podpisem tak by to snad neměl být nějaký větší problém a i ti borci byli příjemní a ochotní lidé.
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 3.10.2011, pon 22:36

kryt rozvodů samozřejmě sundat můžeš, nastartovat taky. Jen ti do roztočených kol nesmí nic spadnout, to by pak byla konečná :wink:
Je teda fakt, že já si toho taky všiml po výměně rozvodů, ale že by zvonila některá z kladek... to snad ne :(
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od cendler » 4.10.2011, úte 05:46

Ten kryt sundat můžeš a nastartovat taky, napadá mě taky sposta věcí, kladky, vopnoběžka na altíku, nedávno jsem slyšel i vstřik klapat, ale tam u něho se to zvětšovalo při přidání otáček
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 812
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Maxa » 4.10.2011, úte 06:32

Taky mi to dělalo něco podobného a byl to úplně povolený šroub na levé straně(nahoře na motoru)
ůchytu motoru.Byl ůplně vyjetý a opíral se už o kastlu.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 4.10.2011, úte 07:12

Musím se na to podívat, protože mě to strašně sere... Celkově to auto mi připadá o dost hlučnější po ránu když to celou noc stojí...i když je zahřátý motor. :smt102 nevím jestli mám po ránu lepší sluch ale odpoledné když se vracím z práce tak je auto krásně tiché. :smt021
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Petr147 » 4.10.2011, úte 07:41

k tomu řetězu čerpadla... prý to byla záležitost pouze 10V, 20V by se to nemělo týkat

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 4.10.2011, úte 07:56

a 16V???
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 4.10.2011, úte 17:00

Petr147 píše:k tomu řetězu čerpadla... prý to byla záležitost pouze 10V, 20V by se to nemělo týkat
tím líp, bylo by o potenciální riziko míň :)
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3729
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Ladis » 4.10.2011, úte 19:19

Tady je to krásně slyšet, když to netůruje a jede motor na volnoběh. Už jsem to slyšel na pár 2,4 JTDm včetně mé, tak co to teda je, když né ten řetěz čerpadla http://www.youtube.com/watch?v=Owut918-iDM
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 4.10.2011, úte 21:17

Mě to dnes nedalo a snažol jsem se vypozorovat odkud to cinkání jde. S největší pravděpodobností to vypadá na tu kladku u alternátoru(volnoběžka?)Tak jsem vzal WD a prostříkl jsem to v místě otáčení, nastartoval a furt to dělalo... po ujetí několik kilometrů to přestalo (jakoby se to promazalo) :smt102 Jak říkám, ujel jsem pár kilometrů, takže to mohla být klidně náhoda, že se to zrovna neprojevovalo. Uvidíme, jak zitra pojedu do práce při ujetí větší vzdálenosti. :-({|=
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od cendler » 4.10.2011, úte 21:21

Ladis : na tom videu spíš pískají povolené svody, nebo turbo

AND1 : volnoběžka je přímo na alternátoru a tu by jsi poznal, že by kladka neskutečně lítala, ale zase tam by to dělalo pořád
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 5.10.2011, stř 08:06

nelítala...jen jakoby cvakalo(cinkalo).Tak jsem to promazal a vypadá, že je klid. :)
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3729
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Ladis » 5.10.2011, stř 08:10

cendler píše:Ladis : na tom videu spíš pískají povolené svody, nebo turbo

AND1 : volnoběžka je přímo na alternátoru a tu by jsi poznal, že by kladka neskutečně lítala, ale zase tam by to dělalo pořád
Jsem psal, že při volnoběhu, ne když to tůruje :roll: . Jasně, když tomu šlape na krk, tak tam kvičí něco jiného.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 6.10.2011, čtv 07:25

Tak promazání WD nepomohlo jak jsem si myslel. Cvaka(cinká) to zase a na žádný povolený šroub nebo něco jsem nenarazil. ještě se zkusím podívat na ty rozvody a uvidim....
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od yan.ko » 6.10.2011, čtv 11:34

Nevim jestli to ma 159 stejne jako 156ka, ale me na volnobeh cinkal malo utazeny spodni silenblok (matka c.1, schovana pod konzoli 1c a matkou 1a)
spodni silenblok.JPG
Alfa Romeo Perfection

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 11.10.2011, úte 16:17

Tak dnes jak jsem byl v servise s tím vystřeleným vstřikem mě mechanik hned upozornil na to, že mám vypadený táhlo od výřivých klapek nebo co. Ukazoval mi to a je to v prostoru za žhavícíma svíčkama. pry mi to opraví a nasadí zpět, že když se neovládají klapky a jsou buďto zavřené nebo otevřené má to za následek nějaké výkonové díry. Buďto v nízkých otáčkách nebo naopak ve vysokých, podle polohy klapek....proč to píšu, protože je to nejspíš příčina toho cinkání na volnoběh.I místo odkud se to ozývalo by odpovídalo.
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Envel » 11.10.2011, úte 17:00

Tak teď je otázka zda bylo upadlé táhlo od motorku co je u tebe zespodu třetího válce, nebo byla upadlá ta spojovací tyčka na vrchu co spojuje čudlíky na jednotlivých klapkách. Pokud je to ta vrchní, tak se připrav na zásadní investici, protože to podle ohlasů na opel-fóru bude upadávat furt a je potřeba vyměnit blok sání za cca 9 tisíc plus práce. Pokud ale bylo odpojeno táhlo vespod od motorku, tak to někdo udělal úmyslně - to samo neupadne a asi věděl proč to dělá...
Řešili jsme to tu ve vláknu - "odpojení vířivých klapek", sice na 5-ti válu, ale na výkon to právě vliv nemá, to tě servisák šulí. Máto vliv pouze na kouřivost a to pouze teoreticky, bo já jsem nic nepozoroval.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od AND1 » 11.10.2011, úte 17:54

je to ta vrchní tyčka co spojuje válce. No investici žádné nebudou. Mechanik říkal že to opraví a kdyby to náhodou upadlo tak na co to má vlastně vliv?dle mého odhadu jsem to měl upaadené min měsíc a žádné negativa jsem na autě nevypozoroval. Dá se jezdit i bez toho?
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Envel » 11.10.2011, úte 18:33

No tak pokud odpojíš i to spodní táhlo (nevím jaký je tam u 4-válu přístup, 5-vál to má na kraji), tak můžeš nechat klapky v otevřené poloze a budeš na tom jak X dalších včetně mě. Pokud to necháš tak a bude ti upadávat to vrchní táhlo, tak jedna klapka se točit bude a 3 pokaždé zůstanou v poloze v jaké to zrovna odpadne, což by nemuselo být optimální a v zavřené poloze může být problém s výkonem - to je ale pouze moje domněnka.
Jo a ještě na tom Opel fóru někdo psal, že to táhlo upadává, protože ty klapky jsou totálně vyčvachtané, takže to profukuje a hlavně hrozí, že některá upadne a vlítne pod ventil - což je pak průser...
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od JardaS » 12.10.2011, stř 15:30

Samozřejmě, že se s otevřenýma klapkama dá jezdit, je to určitě lepší než když zůstanou zavřené, ale... Při stále otevřených klapkách je sníženo víření ve válcích při nízkých otáčkách motoru a z toho plyne horší promíchání vstříknutého paliva se vzduchem tedy horší spalování, kouřivost a mírně nižší výkon. Naopak stále uzavřené klapky způsobí horší plnění válců při vysokách otáčkách, tedy snížení výkonu ve vyšších otáčkách.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: cvakání na volnoběh

Příspěvek od Envel » 12.10.2011, stř 17:02

No to je možná teorie, ale v praxi to v otevřené poloze nemá vliv naprosto na nic. Výkon je stejný, spotřeba stejná(ne-li nižší) a kouřivost +- taky. Už jsem s tím pár km najel. Samozřejmě nevím, zda nebudou nějaké měřitelné změny na emisích, ale na pohled fakt nic.
Znám servisáka, co vířivé klapky naprosto neuznává. V několika autech různých značek, co měli s nimi problém, provedl extrakci kleštěmi a majitel si prý pokaždé pochvaloval, že to po zákroku jelo líp než nové. :-D
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host