Spotřeba oleje a kouřivost

Odpovědět
TooM-As

Příspěvky: 11
Registrován: 23.10.2008, čtv 23:31

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od TooM-As » 17.10.2011, pon 21:11

Jo , elektroventil variátoru , přesně na ten mám podezření , dneska se mi to asi i potvrdilo , jen mi není jasná příčina . Když jsem přijel z měření tlaků , jen tak přeb barákem jsem to prošláp a dýmovnice, pak jsem odpojil ventil , projel se do vedlejší vesnice , pak doma u baráku to zas stejně prošláp, a po dýmu ani stopy.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 17.10.2011, pon 21:18

Odpojení elektroventilu musí registrovat jednotka a reagovat na to.. jak to ale může ovlivnit spotřebu oleje, kterej projde válcema do vejfuku to není jasné, kor když
ventily jsou OK a tudy by to téct nemělo ...

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 17.10.2011, pon 21:20

Příčinu jsi sám popsal, jde ti olej do sání. Než jsem sehnal nový, tak jsem najel asi 1000km s odpojeným a motoru se nic nestalo. Ale to není rada, víc by k tomu asi řekl Kůrkyn.
EDIT:
Jednotka nic neregistruje a chybu po odpojení nehlásí. Už si to moc nepamatuju, ale má to snad funkci nějakého přepadu natlakovaného oleje. Ani v eLearnu jsem o tom moc nenašel. Nevím jestli to mají jiné TS, pouze jsem popsal svojí zkušenost s tímhle typem.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

TooM-As

Příspěvky: 11
Registrován: 23.10.2008, čtv 23:31

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od TooM-As » 17.10.2011, pon 21:34

HonzaR:jednotka nic neregistruje , jde o obyč elektromagnet , který je ještě navíc spínán přes relé .
tuta146: ale přeci tlakové vedení skrz sání je naprosto mimo od sacího potrubí , jediná možnost jak by se ten olej dostal do saní je skrz špatné těsnění ..nechápu jak by to výměna el.ventilu mohla zlepšit ..

Snad kůrkyn poradí...

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 17.10.2011, pon 21:37

Já to taky nechápal :smt102
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 17.10.2011, pon 22:08

Osobně mám za to, že odpojení funkce variátoru musí být jednotkou podchytitelná,
to má na spalování ve vyšších otáčkách zásadní vliv..rozumná možnost při nefunkčním elektroventilu je pouze jedna.to co kouří NENI prvotně OLEJ JAKO TAKOVY, ALE díky nevhodnému časování SPATNE SPALENA SMES..ten olej jako takový-samotný-- tahle hulenice nebude, možná až druhotně, protože nestandartní podmínky spalování -nespálený benzí= ředění na stěně a a následný výfuk blbě spálené směsi s podílem odpařovaného ředěného oleje .odpadlo by to po odpojení, protože by zaregistrování odpojení změny časování vedlo ke korekci situace jednotkou..-
Tohle bude lahůdka pro Kurkyna.., třeba je ještě nějaká překvapivá možnost.

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 17.10.2011, pon 22:16

Můžu tě ujistit, že to je olej co se spaluje. Praha-Brno povolenou rychlostí znamenala 2 litry oleje :wink:
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

TooM-As

Příspěvky: 11
Registrován: 23.10.2008, čtv 23:31

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od TooM-As » 17.10.2011, pon 22:46

honzaR : opravdu jednotka nezjistí odpojený ventil tom mi věř , jeho napájení spíná relé a přes to nejde žádná zpětná vazba , navíc pokud by to poznala , určitě bych to okamžitě oznámila jako chybu - varovnou kontrolkou .

a odpařování oleje ředěného benzínem ? určitě ne cca 3l/1000km .

prostě pokud by to žralo olej normálníma cestama míra kouře by se zvyšovala s otáčkama , teplotou motoru atd .. tady prostě auto začne kouřit okamžitě na max. jako kdybych naráz zvrhnul do sání panáka oleje . a taky po ubrání plynu naráz přestane.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 17.10.2011, pon 22:50

Ale--kudy se tam podle toho co říkáte -ve finále do výfuku--tohle kvantum oleje prostě a jednoduše dostane ? Kudy může projít 3l oleje za tis km..možností moc není a při revidovaným vršku je to -v tý podobě jak říkáte -kardinální oříšek..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 17.10.2011, pon 22:59, celkem upraveno 1 x.

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 17.10.2011, pon 22:55

No to je právě ta záhada :-D
Jinak s tím panákem oleje je to přesné přirovnání. Prostě z ničeho nic dým jako kráva a po chvíli zase nic :smt102
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 18.10.2011, úte 07:06

Jenomže tenhle ventil není žádnej démon :smt021 --on jenom posílá při určitých otáčkách tlakovej povel -tlakem oleje-- do variátoru, kterej ovlivní svou činností časování nic víc nic mín
-z toho mi vychází jen čtyři možnosti fungování týhle dvojice --a dál zbejvá rozebrat, co
se při jednotlivých možnostech děje..
1.možnost-ventil KO-variátor OK,pokud ventil při určitých otáčkách neotevře, prostě variátor jako by nebyl..To nastane při odpojení --prostě motoru "chybí vršek".
2.možnost--je otevřenej pořád a variátor OK..
3. možnost-- ventil OK a je variátor KO.
4.možnost--je ventil KO i variátor KO...
Cili logická otázka-jak je na tom variátor..a jak může kombinace jejich reálných možných stavů-teda stavů funkčnosti- ovlivnit tuhle podivnou reakci..
NIc jinýho se tam prostě nemůže dít, není to woodo....
i když- ten váš motor je možná opravdu :weedman:

Co přesně se stane, když je totálně v háji to teflonový těsnění ve variátoru..
Unavená pružina je jasná--to je hlavní důvod toho známého kmitání - klepání
Co jiného může být ev.kromě následně omletých zubů ještě s variátorem za "mimozemskou záhadu"?
aby byla výsledkem takováhle reakce ve vejfuku-jak když šoupne panáka oleje do sání.. :-k

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kůrkyn » 18.10.2011, úte 08:47

ventilem to může být v případě, že je špatné těsnění mezi sacím potrubím a hlavou, protože tudy k němu olej prochází. Takže mrkni na svíčky, jestli na 1. a 2. válci nejsou mastné. Ale tohle těsnění je potřeba dát vždy nové a ne to patlat silikonem :)
tes.jpg

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 18.10.2011, úte 09:28

No a je to vyřešené :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 18.10.2011, úte 10:41

:smt023 s výkřikem guru, guru-hluboce se klaníme.. :-D :smt040

TooM-As

Příspěvky: 11
Registrován: 23.10.2008, čtv 23:31

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od TooM-As » 18.10.2011, úte 12:28

No zatím ještě ne, protože těsnění tady bylo plechové , a na pohled mu nic nebylo , silikonem jsem ho nepodmazával . zkusím přeměřit dosedací plochy a dám nové těsnění .
Jen mě ještě zaráží že tuta146 psal že když vyměnil ventil byl klid.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kůrkyn » 18.10.2011, úte 12:40

hele nevim, plechové těsnění se musí měnit pokaždý, protože se vymáčkne jen jednou. Jiná možnost, kudy by to tam teklo, krom prasklý hlavy a bloku prostě neni.

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 18.10.2011, úte 13:55

TooM-As píše:Jen mě ještě zaráží že tuta146 psal že když vyměnil ventil byl klid.
POZOR!!! Měnil mi to mechanik (do motoru se neseru, jenom kontroluju olej), takže je pravděpodobné, že to těsnění taky vyměnil.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 952
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od hno3 » 19.10.2011, stř 17:39

když byl motor skoro celej dělanej tak pár otázek:

1) jaký byly axiální vůle kroužků v drážce v pístu? (tento rozměr je důležitej, píst a kroužek pak pumpuje jak olejová pumpa a tlačí olej do spalováku)

2) jaká byla vůle v zámku před a po?

3) jaký byly tlaky před a po? ( 15bar dokážu naměřit i na mrtvý stovce, protože olej co se dostane od spalováku ten píst ve válci utěsní), tlaky jsou zajímavá a něco vykazující hodnota u "suchýho" motoru, spíš je dobrý porovnat rozdíly mezi válcema a změřit únik tlaku vůči nějakýmu časvýmu úseku-tj válce nafouknout kompresorem a sledovat jak ručka klesá - na tohle prodávaj i spešl zařízení

4) jak probíhal záběh?

5) byla stržena"sklovina" z válců -ono je pěkný, že je honování vidět, ale uhlazenej povrch neudrží olejovej film a kroužky se lbě zajedou.. proto i jetej blok, kde je vidět honování protáhnu honovací přípravkem aby se zdrsnil

6) funí to nalejvacím hrdlem? (zdá se mi ale, že u týto konstrukce motoru, kdy není odvětrávanej blok a vše leze přes hlavu funí skoro všechny motory- i bývalý HGT mi funělo.. tipo mi např nefunělo, cope taky ne..)

btw: pokud nezměříš válec supitem zjistíš prd jak je šišatej.. vůle v zámku v růzenjch místech něco napoví, ale neřekne ti o tvaru nic..0.05mm rozdíl v zámku dělá u 82mm vrtání nějakých 0,015mm na průměru-což je ještě schůdný

uvedu příklad mýho stila, kde sem řešil 1l/cca 800km (motor nekouřil-krom kondenzátu z výfuku za určitých podmínek-podzim/zima, vlhko, motor v počáteční fázi ohřevu-cca 2km jízdy, měl tlaky OK):

1) 0.04mm což je na hraně....
2) 0.8-1mm před všechny kroužky krom stíráků, 0.3-35 - 1; 0.35-0.4 - 2 kroužek
3) před jsem měl tlaky 14bar - což asi díky lehký "olejový lázni" po jsem zatím neměřil
4) 200km, svižná jízda s častým řazením na půl plynu do 3500, později do 4000ot/min-to z toho aby se usadily kroužky.. když jim hned naložíš, nebo budeš motor "šetřit" úmyslným podtáčením-tj vysoký spalovací tlaky, tak se neusaděj správně
5) kvůli tržení skloviny a zdrsnění válců sem si nechal poslat flex hone-cca 3000,- (musíš vědět že je válec rozměrově OK), jde to strhnout i honovacím přípravkem za 500,-, nebo vemeš celej blok a strčíš ho někomu do honovačky ať to protáhne nominálním rozměrem 82mm, někteří to strhávaj na férovku 400-800 plátnem v ruce... a taky to funguje

6) funělo to předtím dost, po prvním startu u složenýho motoru zhruba stejně, po usazení kroužků by se to mělo zlepšit (ještě sem pod kapotu nelezl)..asi ale plaším kvůli systému odvětrání

v tejdnu mě stilo vyděsilo při startu modrým obláčkem (takhle mi občas zakouří i soutěžní mašina a olej nežere) a jinak nic:) motor jede potichu, bez kouře, spotřeba se drží na 9.5l (před složení 8.5l při stejným stylu jízdy-asi to motor doháněl olejem..)

pokud to teče pod těsněním do sání, musel by asi bejt i lehce poblitej motor...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 19.10.2011, stř 19:49

Tohle je vyčerpávající..jenže záhada je v tom, že po odpojení elektroventilu přepouštějícího tlak k variátoru to kouřit přestane... pokud by to bylo překroužkováním,
nemělo by něco takovýho na "jakoby skokovou kouřivos"t vůbec vliv...na to těsnění jsem taky zvědavej, jestli to výměnou přestane nebo ne ..a to ještě zbývá otázka, pokud by to bylo těsněním, v jakém konkrétním případě by odpojení ventilu mohlo tu kouřivost "odstranit".. a v jakém by to "bylo pořád" ale to těsnění je aspoň nějaká racionální
možnost, jak vysvětlit tenhle variátoro-ventilovej "úlet"..

TooM-As

Příspěvky: 11
Registrován: 23.10.2008, čtv 23:31

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od TooM-As » 20.10.2011, čtv 23:02

Bohužel po výměně těsnění problém stále stejný. A jak říkám , nejedná se o běžnou spotřebu oleje že by tam šel skrz válce. tady prostě po určité době bězné klidné jízdy začne auto hulit jako dýmovnice, v tu chvíli i poklesne výkon. Chvilku se motor nechá běžet na volnoběh a je to zase dobrý ,a když už začne kouřit a dá se mu kudla tak kouří pořád , a kouřil by asi až do sežrání veškerého oleje. A při odpojeném variátoru ani obláček.

Je teda možný že se to variátoru vůbec netýká , a olej tam jde kdoví kudy, jen je prostě zarážející že začně kouřit najednou a strašně moc.

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 20.10.2011, čtv 23:15

Kdybys měl 146, tak ti řeknu, že máš mojí ex. Jinak si vzpomínám, že tohle dávkové hulení přišlo většinou po projetí zatáčky. Záhada :(
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kůrkyn » 21.10.2011, pát 08:08

tak musí být někde hlava prasklá

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 21.10.2011, pát 14:20

Zkusím to ještě vzít pragmaticky--prostě vratme se k oleji...jak je tam dlouho... reálně kolik má natočeno.. v TS nenechávám ani esterPAO víc než 8tis, a tenhle hydrokrak od Shellu co tam máš--/v rozporu s doporučením výrodce, kterej doporučuje zásadně úroven bází třídy 4 a 5 :smt021 /-při tepelnejch podmínkách v relativně "slabé" 146--která se musí celkem točit zostra..- :smt064
po pořádným sešlápnutí plynu je nato šup na hranici přehřátí..
Nikdo kdo neměl připojenej teploměr oleje na motor TS tomu nechce věřit..
viz příspěvky a instalace dodatečného tlakoměru a teploměru od -nick Jouda
PROTO NA ZATEZOVEJ PROVOZ JE TAKY PREDEPSANA esterová 10W-60
/Selenia racing /--ale stačí bohatě i olej od AGIPU racing10W-60 ester, ten jde aktuálně sehnat za příznivých 240,-
...

Kdybych neviděl z báva po svižný jízdě jít bílou mlhu z vejfuku , že nebylo okolo auta vidět a myslel jsem že to blaflo--zázrak Castrol 5W-40, kterej tam zůstal od předchozího majitele.. nevěřil bych že je to vůbec možný..odpařoval se tak, že jsem myslel že praskla hadice od benálu a valí se benzín na horký motor--prostě valila se na neutrál bílá mlha okolo auta na semaforech..že nebylo přes okno pomalu vidět..
Až když jsem z toho vyběhl bylo jasný, že to jde z vejfuku..

a překvapivě--pouhým odpuštěním 2litrů a nalitím stejného množství AGIP SINT 2000 10W-40 -jedinej esterPAO, kterej na nedaleký pumpě měli, a na tuhle "pochybnou šlichu smíchaných olejů " to po natočení po desti vteřinách, když to prošlo okruhem okamžitě přestalo kouřit..--že ten motor na to ještě musel ujet 300km a přežil-je spíš o Bishopovi 460-G, kterýho měl ve vaně....

Rozhodně bych nepodcenoval mazací emulzi v TS, přehřát jde v TS v pohodě i ester 10W-40../není stavěnej na provozní teplotu 130stC, natož HC-Shell 10W-40==nejasnýho složení kombinací minerálu s trochou? HC..


CILI JAK JE TAM OLEJ DLOUHO--v km --výměnou za pořádnej olej podle doporučení a charakteru provozu se nezkazí nikdy nic.., jen se vyloučí jeden hodně podezřelej faktor
Tohle /Shell 10W-40/bych pro jistotu nedal do točivýho motoru , tepelně hodně zatíženého-- nikdy--je to koledování si o GO minimálně kliky--nebo o výlet ojnice přes blok..

Při ev.přímém napalování oleje /kouř -skokově při překročení provozní teploty /a při skokovém poklesu výkonu už prostě může taky selhávat emulze mazacího filmu..

Jak píše Kurkyn--pokud by to výměna oleje nijak neřešila a odpojením variátoru se závada opravdu opakovaně vyloučila, pak musí logicky být mechanický defekt v hlavě
ještě


Otázka je--Co přesně nastane z hlediska oběhu oleje při selhání těsnění ve variátoru kterej je v cestě hned za ventilem, myslím při tom tlaku oleje kterej tam je a dojde k
masivnímu "průniku" oleje.
.

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Jans » 23.10.2011, ned 11:44

Hned na zaciatku JEDINE SELENIA.
A nevidim velky rozdiel medzi Agip sint 2000 a Helix plus
Helix Typical Physical Characteristics
Shell Helix Plus http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... 30__40.pdf

A agip
http://www.americanagip.com/pdfs/AGIP%2 ... (SAE10W-40).pdf

Je to len plabol ze toto je do alfi tamto do w. Reklamny tah
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 23.10.2011, ned 19:16

Jans: Ta podobnost je pouze povrchní ,,v podstatě jde u doporučeného oleje pro oběhaný, tepelně značně namáhaný motor TS /pod palbou jde teplota oleje i na 130stC a netrvá to nijak dlouho :smt021 / o BAZI, protože pouze estero-PAO báze snesou teploty, které mohou při provozu reálně nastat -tyhle typy olejů bohuže nevyrábí ani SHELL, Ani Castrol== není důvod tam tyhle typický předražený HC-oleje lejt.

Rozumíš mi?
Tak to vezmeme po týhle stránce.. a je jednoduché konstatovat

---------------
Báze AGIP SINT 2000-= ESTER+Pao třída bází 4, 5, synthetická báze

X
BÁZE SHELLU = HYDROKRAK= třída báze 3, čili krakovanej minerál


-------------------------------
A pouze jednoduchá otázka
Znáš za 159 Kc,- jinej olej, doporučenej pro Alfu čili s třídou bází 4,5= ester , PAO?

Neznáš, protože tohle za tyhle peníze dostaneš jen u AGIPU
/AGIP racing 10W-60 == 240,-Kč ester, PAO/--čili cenově výhodné == doporučení pro ty, kdo jinak zvažujou tam šoupnout HC z Tesca, úroven Sintu nejde s těmi levnými marketovými vychytávkami vůbec srovnávat

SElenia je mimo diskuzi,
a jsou tady i další výrobci eterových olejů
třeba některé ester-Motul oleje mají HTHS 7 :smt040 , u těch prostě nejde film přetrhnout--bohužel ale potřebují opravdu ohřát nad 40sTC než vyjedeš..
některé MObil 1, Miller-oil esterové ,atd..jsou taky slušnou volbou
Takže nejde o žádnou mystiku ale racionální úvahu , znalost věci a případně i okamžitý stav peněženky.. :smt033

DULEZITE --OLEJE S NIZKOU HODNOTOU HTHS do ALFY NEPATRI
Báze olejů Selenia vyrábí AGIP a pro běžné použití v silničním provozu SElenia 20K a AGIP SINT 2000 jsou oleje stejné úrovně./Aditivaci na vysoké ředění benálem oceníš pouze na okruhu.../

Od Shellu žádnej takovej olej NENI= je to jedna dost celkem MIZERNA ZNACKA OLEJU PRO ALFU,Protože do oběhaný Alfy s motiorem TS leje HC oleje s nízkým HTHS pouze dobrodruh.

Výrobce motoru TS doporučuje SElenia 20K /Pao+ester/
Selenia racing 10W-60 /Pao+ester/



Tak ty Shelly není naprosto důvod tady obhajovat, NEJSOU LEVNEJSI, ale horší určitě.
:smt044 :smt044

V té řadě co odkazuješ nejsou ani 10W-50, ani 10W-60..to ukazuje v celý nahotě
oč se tu v případě týhle olejový řady --MIMOCHODEM BEZ DEKLAROVANEHO SLOZENI BAZE--jedná..prostě bla, bla, bla, jako u každýho výrobce HC-olejů..ani u Castrolu
nečekej "zdůraznění" opravdového složení báze..


Označit oleje Shell za synthetické lze pouze díky výroku soudu, který v Americe přiřkl právo označit HC oleje /krakované minerály/ za Synthetiky v procesu s CASTROLEM..
Neštastné rozhodnutí,zavádějící, které v podstatě degraduje poměry na trhu a oblbuje zákazníka

Proč se dřít s opravdu syntetickou bází, když od HC olejů to reálně podle označení na krabici běžný zákazník nepozná..
Proto dneska čím dál víc výrobců přechází na HC,== JDE JEN O ty PRACHY
Udelat ester Motul nebo Pao-ester bázi je opravdu výrazně dražší, než modifikovat minerál-..


Ing.Cerný z olejů.cz dokonce prohlásil, že na trhu je celá řada v podstatě minerálních olejů, označených jako synthetiky , ve kterých není cokoli synthetického stran báze.
MLUVIL O SHELLU.. :smt040
A Cerneho nelze stran chemického složení podezírat z neobjektivnosti.--prostě ani jemu tenhle marketingovej "synthetickej"humbuk nejde pod nos. :-({|=

Pozn.
Pokud do 1.6 TS leješ HC oleje typu Shell a dáváš tomu "čočku"--přeju hodně štastných kilometrů= protože výrobce tvého motoru nic takového nedoporučuje.-- /ale ale, --Sám leheš pouze Selenia ?To je zajímavý, paní pošmistrová. :smt118 :smt118 /
Tak prosím nebagatelizuj , a neuváděj nikoho v omyl :smt044 :smt044
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 23.10.2011, ned 20:13, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti