Alfa 166 - Epsile

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 20.10.2011, čtv 20:17

Zdravim, ako zmeriam tkal turba? Musim si kupit len ten budik na meranie? Da sa to aj nejako inak? Lebo akosi mi prestala tahat a neviem v com by mohol byt problem, sviecky som vypucoval, po vybrati boli tie kontakty kde to hadze iskru vsetky biele, cize motor spaluje ok, vypucoval som vsetky hadice, skontroloval-nikde neni diera, wastegate ventil je novy. Skusil som vytiahnut ten kusok gumy co ide na skrt. klapku a pustit motor, hmm co ma zarazilo ze po nastartovani to islo normalne na volnobeh cca 800ot, pufkalo sice z vyfuku, hmm co je zaujimave tak ze po stlaceni plynu otacky normalne vyleteli aj na 4000ot hmmm, tlak vzduchu z tej rury co ide z turba je dost silny aj na volnobehu, cize v turbe asi problem nebude. Skusil som aj odpojit vahu vzduchu no bez zmeny a aj cidlo teploty vzduchu v sani. Na diagnostike hlasi len chybu lambda sondy-zhavenia.
Kde by sa dal stiahnut program Examiner vraj ten je lepsi ?
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Richie » 20.10.2011, čtv 21:26

zkus vymyslet nejakej normalni nazev vlakna...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 20.10.2011, čtv 21:40

No pokusim sa teda nieco vymysliet :) ja viem ze len otravujem, ta moja alfa nieje v najlepsom stave, no pokusam sa ju sam spravit, proste bavi ma to, no dakedy uz potrebujem poradit.
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 23.10.2011, ned 08:03

ma alfa dajaky ventil odvetrania klukovky ? ak ano, kde ho najdem ???
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od alfi166silver » 23.10.2011, ned 11:39

Myslím, že odvětrání je řešeno přes odlučovač oleje....
emaps.png
emaps.png (5.5 KiB) Zobrazeno 1750 x
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 23.10.2011, ned 13:31

aha, moze to mat nieco spolocne s vykonom auta? to je to tam uplne vzadu ze, taka cierna nadobka kde idu dve hadicky, jedna ide niekam dolu, druha do toho t-cka tam, skusim to vsetko poriadne ale fest poriadne prekontrolovat.
Ked odkrutim pri nastartovanom motore to veko kde sa nalieva olej, ma stadial fukat vzduch? lebo mne nefuka vobec, no co mam mazdu 323 na tej to odtial fest fuci, hmm allfa a mazda je trosku rozdiel :)

Alfi, mozes mi prosim ta odfotit dajako ak sa ti da, tie hadicky co idu z ventilu N75?
Spravne hodnoty ake ma mat vaha vzduchu sa daju niekde zistit ? Stiahol som si aj E-learn len akosi sa v tom nevyznam.

Hmm, ma alfa blow-off ventil ? lebo ked mam pootvorene okno za jazdy a ked prudko slapnem na plyn a naraz ho pustit tak urobi take psssssssssss, ako by som ho tam mal hmmm. Napadlo ma uz aj to ci mam dobre postrkane tie hadicky tam v tom N75 ventile.
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Petr147 » 23.10.2011, ned 13:47

to psss ti dělá vylágrované turbo a trubky od odpadu...

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od alfi166silver » 23.10.2011, ned 14:47

epsile píše: Ked odkrutim pri nastartovanom motore to veko kde sa nalieva olej, ma stadial fukat vzduch? lebo mne nefuka vobec, no co mam mazdu 323 na tej to odtial fest fuci, hmm allfa a mazda je trosku rozdiel :)
Nic nefouká, u V6TB lze dolít olej za běhu motoru :)
Co potřebuješ přesně vyfotit?
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Ladin 164V6 » 23.10.2011, ned 15:11

Mazda ma asi v riti pistni krouzky, jinak by to foukat nemelo :wink:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 23.10.2011, ned 16:21

Potreboval by som vyfotit, tie hadicky co idu na ventil N75, presnejsie ktora kam ide, jedna ide do turba, druha do aktuatora-ovladanie tlaku turba-ta plechovica s tiahlom na turbe a tretia ide stopro do sania, len tie dve ci nemam prehodene nahodou.

No to pssss ale nerbi vzdy, len ked riadne pridam plyn a hnet pustim, ja som si to vysvetlil tak, ze vzduch, ktory sa nahromadi v hadiciach, po zavreti skrtc. klapky nema kam ist tak ho niekde vyfukne, inac celkom sa mi to paci, take pssss pri preradovani- len ked ale vytacam dost.

Aku volu ma mat ta vrtulka v turbe ? Ono ked s nou pomykam tak sa mi zda ze ma dost velku volu, no neviem aku ma mat, mozno 2mm na stranu, sice ono sa to vycentruje otackami ci nie?

Nasiel som rozdrapenu jednu hadicku co je pod rurou sania, je tam take tiahlo, je to na prevodovke, taka zlta plechovka a ide do nej hadicka, tak ta bola natrhnuta, to vysvetluje asi to ze dakedy mi zostaval spojkovy pedal skoro na zemi po stlaceni, no zabera pekne hnet a ide lahko. Som tu hadicku omotal izolepkou a dal tam eska-pasky aby sa to neodmotavalo vplyvom tepla-viem ze takto sa to nema, no je to len docasne kym to niekde nezozenem.

Trubky od sifonu tam uz nemam, vypojil som cely intercooler, a prepojil som vystup turba priamo so sanim kuskom tlakovej hadice, cize ten spoj je ok, len je troska asi tensia hadica no to by nemalo vadit- viem ze turbo tlaci horuci vzduch do sania, ktory sa musi chladit v IC, preto som spravil na kapotu ten nasavac-dieru nad sanim a nasroboval tam tu striesku-sak isto viete co nak ochladzuje sanie.

Odmontoval som aj tie podtlakove hadicky co su uplne vzadu, jedna z toho T-cka mi len co som sa toho dotkol ostala v ruke :D, odlomilo sa to tam, a ked som vytiahol to druhe T-cko tak v hadicke co ide do neho bola nachlpena paska-ta ktorou som omotal hadicku lebo bola natrhnuta, cize ju vtiahlo vplyvom podtlaku dnu a upchalo to, uplne to ale upchate nebolo- tu co ide z toho vyparnika oleja ci jak sa to vola.

Vsetky hadicky dam nove, na vsetky spoje dam nove eska-pasky, len neviem jak zalepim to T-cko.


Na mazde mam cca 200000km, otec ma taku istu ale ma na nej len 47000km a tiez mu to rovnako fuka z veka, cize to asi ma tak-olej nevyprskuje. Otec za 12rokov 47000km :D Mazda je jak by z tovarne vysla :)
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Petr147 » 23.10.2011, ned 16:35

ty vole... přepojene hadice, podtlaky... dira v kapotě [-o< [-o< [-o< dělej si s tím co chceš, tady je všechna práce marná...

twiister
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 289
Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od twiister » 23.10.2011, ned 17:49

neviem ako to robis, ale si ty riaden komediant :-D :-D :-D
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG :) )

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 24.10.2011, pon 13:04

sak no :-D , viem ze to nerobim jak sa ma, no necem do toho vrazat peniaze, ono to nieje v najlepsom stave, no snazim sa to dako polepit dohromady, na kapote som spravil ten nasavac, nie len dieru :D celkom pekne to vyzera a aj chladi sanie, tam to vzadu kde je napis V6-turbo, kua ked za hadice chceli 200e, som sa na to vyprdol a prepojil to tam teda je to bez IC, ale vraj by to nemalo vadit

hmmm neviete niekto kolko ma mat odpor cidlo teploty vody ?
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Liwika19 » 24.10.2011, pon 15:16

nechces do toho vrazat peniaze? tak naco si si to kupoval? z premiestnenia z bodu A do bodu B ti stacilo nejak "blbovzdorne" auto...tak nechapem naozaj tvoj vyber auta :smt102
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Ladin 164V6 » 24.10.2011, pon 15:28

Epilepsie, tim ze jsi dal pryc mezichladic, jsi prisel o par poniku, z toho zbytku co jsi tam mel... :wink:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Tom55 » 24.10.2011, pon 16:10

prosiiim foto tej diery v kapote...alebo komina by som to nazval? :)
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od alfi166silver » 24.10.2011, pon 18:16

Tam to nedokážu vyfotit, jestli to máš roebraný, hoď sem fotku, napíšu, jestli to máš zapojený správně. Hadička, co je blíž k chladiči (vetil u turba) by měla být zapojená do toho ventilu u airboxu od blatníku, vývod blíž k motoru....
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 24.10.2011, pon 22:11

JJ viem, ze odpojenim IC sa straca par ponikov, snazim sa niekde pozhanat tie skurv... hadice a IC, to na kapote je obycajny nasavac jak sa pouziva na tuning autach, -http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=1 taketo nieco, ale je vo farbe kapotu a na cele sanie nak ho ofukuje studeny vzduch pri jazde :)


Hadicku co ide z turba mam zapojenu do toho ventilu, je tam cislo 1 tak do toho, taka kratka ide priamo do sania a ta tretia to wastegate-tech plech. na turbe, nasiel som nieco na E-learne tak som to zapojil podla toho, vsetky spoje som prikrutil eska-paskami. Nechapem ale tomu-skusil som prefuknut ten ventil N75, dva vyvody idu prefuknut- ked ho pripojim na 12V tak to ide prefuknut inak cize ventil je ok, no jedna strana ide lahsie a druha tazsie prefuknut ale to je asi ok. Preco ale tlak z turba ide priamo cez ten ventil do wastegate-ventil ked do neho nejde 12V prepusta tlak z turba priamo do wastegate-preco sa to potom vola overboost ventil ? Ked do neho privedem 12 alebo ked zapnem str alebo prudko slapim na plyn ventil prepne no zavre prechod medzi turbom a wastegate ako potom potiahne to tiahlo co ide na turbo? hmmmm ale inak sa to zapojit neda aby to prepustalo ked svieti str alebo pri prudkom stlaceni plynu.

Ono su na tom ventile N75 cisla 1, 2, 3, staci keby si mi napisal ze do jednotky ide hadicka z turba, do dvojky z wastegate a trojka ide do sania.

Viem, nenapisal som to najzrozumitelnejsie ale snazil som sa :)

Zajtra polepim este dako to Tcko tam vzadu tie podtlaky a pojdem to vyskusat. Hmmm Ten vyvod co je na tom odlucovaci oleja, ten co ide na pravu stranu pri pohlade spredu na auto, tam ma byt podtlak zo sania ? ta hadica co ide zo spodu toho odlucovaca niekde nadol je odvetranie klukovky? druha ide do veka motora-v zadu.

Auto som kupil dost lacno a bolo totalne v zlom stave, sam som to dal dokopy-samozrejme aj s VASOU pomocou :) , uvazujem si ho aj nechat, no treba tam menic tlmice bo su totalne v r... a neviem ci sa do toho vyplati vrazat peniaze, obavam sa toho ze do toho vrazim, pojdem niekde dalej a zostanem niekde stat :D Ono proste ma to bavi sprtat sa v autach :)
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Danni » 25.10.2011, úte 00:16

Liwika19 píše:nechces do toho vrazat peniaze? tak naco si si to kupoval? z premiestnenia z bodu A do bodu B ti stacilo nejak "blbovzdorne" auto...tak nechapem naozaj tvoj vyber auta :smt102
ono ine auto uz by bolo pravdepodobne :butthead: tam.... :)
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 25.10.2011, úte 12:42

no alficka poskladana :), bol som aj vyskusat, hmmm cim to moze byt, ono ked je studeny motor-prvy start po dlhsom odstati, ked tomu stupim, tak ma riadne hodi do sedacky : :) , a to aj v druhom a tretom prevod. stupni, dalej som neskusal, no ked pustim plyn a znova stupim tak uz nema taky zatah, mozno polovicny, 3x ma dost dobry zatah, potom uz ee, cim by to mohlo byt ?
motor este zohriaty nieje. zeby daco s motorom? no urcite uz nema take tlaky ake by mal vo valcoch mat, ale sak kua ked raz taha a raz ee :smt102
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

hubajz

Příspěvky: 10
Registrován: 12.4.2011, úte 21:27

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od hubajz » 25.10.2011, úte 12:51

Ten motor tě musí mít rád za to že ho trápíš za studena ......
BMW 523i - 8,5 l/100
ex - 166 3.0V6 24v 166kW

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od Liwika19 » 25.10.2011, úte 14:57

hubajz píše:Ten motor tě musí mít rád za to že ho trápíš za studena ......
:smt023
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 25.10.2011, úte 18:44

Viem, ze sa studena sa to nema vytacat, ale cim by to mohlo byt ze ked sa zohreje taha polovicne, nema ten zatah akoby netlacilo turbo abo kieho, no ked ochladne a idem sa prevest tak ked pridavam postupne na jednotke, tak pri cca 3500ot ma zatlaci do sedacky, pustim pedal spravim to tak 3x a potom uz ee, no motor sa este nestihne zohriat. Hmmm cim by to mohlo byt ? Chcel by som to spravit ale uz neviem co. Idem dat este premerat tlaky vo valcoch a dako zmerat tlaky turba. To tiahlo na ovladanie turba sa ma pohybovat aj ked auto stoji a pridavam plyn? Skusim sa pozriet aj na to, ono ked sa to tiahlo vysunie tak turbo tlaci viac? Nemalo by tlacit menej, lebo v nom otvori ten obchvat ci kieho. Ked som mal vonka turbo som to obzeral ze jak to facha.
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 25.10.2011, úte 18:46

No zabudol som este, pri rychlosti 100km na petke a ked tomu stupim tak citim zatah, mam 120 hodim sestku, stupim zatah je citit hnet tam je 140 aj viac, no ked spomalim a podradim, je tam cca 60km na stvorke a stupim tomu tak to akosi nejde, trva to kym sa to rozbehne- toto s vypnutym STR no ked ho zapnem uz to ide ale necitim ze by ma tlacilo do sedacky, hmm. Dam zmerat tie tlaky a tlak turba pak budem mudrejsi. :)
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Re: Alfa 166 - Epsile

Příspěvek od epsile » 25.10.2011, úte 20:09

daco so, vygooglil, moze byt problem v odvetravani kluk. hriadela ? ze ak sa to serie niekde tam v tych podtlakoch vzadu, kde je to t-cko, jeden tam popisuje podobny problem no ma octaviu 1.8turbo, radia mu tam skontrolovat deceleracny ventil a membranu v akomsi odvetravacom ventile, no akosi neviem kde to mam ja v alfe hladat, :smt102 , hmmmm ktora hadica ide z kluk. hriadela? - ta co ide do spodu toho odlucovaca oleja ? a kebyze to napojim priamo na podtlak zo sania ??? daku radu plss [-o< [-o< [-o<
tie T-cka tam vzadu podtlaky to su len vodive prepoje ci tam su aj dake ventily ? no je tam jeden ten jednosmerny ventil.
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů