
Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Ahoj všichni, je to už asi 5 let co jsem prodal svoji 75ku 3.0. Neměl jsem origo byla to nějaká spatlanina jakoze kastle 1.6, prevodovka 2.0 a motor udajne 3.0. Vim že úchyty na motoru + ten hlinikovej tunel co je na motoru a je v něm první hardy spojka a kardan byly stejny jako na nejakym vraku 75ky co jsem měl ,byl to nakej 2.0 ne-twinspark. Chtěl jsem si jenom ověřit jestli lze u origo twinsparka vyhodit motor a dat tam ideálně 3.0 24V ze 164ky tak aby mechanicky pasoval na úchyty a na kardan. Chtěl bych se zas vrátit k 75ce zůstala mi v srdci
Díky za info jestli někdo odpoví

- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1924
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
24v a 12v ma v podsttane ten samy blok motoru, dokonca myslim ze je tam akoby "predpriprava" na bocne silenty. Samozrejme este vymena zotrovaku, a nahodenie "zvonu", ale to tiez myslim pasuje, prip. s minimalnymi upravamy. Vliest to tam urcite vleze lebo taky swapov je na nete dost(pripadne aj 24v turbo, twin turbo...). Ale viac ti skor povie bracho(misokgb), on ma mmt pripraveny motor 24v zo 164automat, viem ze nedavno doniesol domov zrepasovane hlavy a teraz ho caka skladanie a nahodenie agregatu do kastle. Neviem ci si to tu vsimne, tak mu radsi poviem nech ti sem nieco postne, pripadne aj nake foto.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Jee tak to jsi mi udelal radost , mam prave moznost koupit vonavyho twinsparka s komplet udelanym podvozkem na polyuretanech a prevodovkou po go tak me trklo ze nemusim shanet nesmyslne origo 3.0 ktery uz skoro nejsou a kdyz tak bud drahy a nebo sou shnily. Doklady na 3.0 mam takze je musim vyuzitRasputin píše:24v a 12v ma v podsttane ten samy blok motoru, dokonca myslim ze je tam akoby "predpriprava" na bocne silenty. Samozrejme este vymena zotrovaku, a nahodenie "zvonu", ale to tiez myslim pasuje, prip. s minimalnymi upravamy. Vliest to tam urcite vleze lebo taky swapov je na nete dost(pripadne aj 24v turbo, twin turbo...). Ale viac ti skor povie bracho(misokgb), on ma mmt pripraveny motor 24v zo 164automat, viem ze nedavno doniesol domov zrepasovane hlavy a teraz ho caka skladanie a nahodenie agregatu do kastle. Neviem ci si to tu vsimne, tak mu radsi poviem nech ti sem nieco postne, pripadne aj nake foto.


- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
No, ona zae není taková selanka. Co jsem koukal na swapy na netu tak první velkem problém je olejová vana co se nevleze mezi nosníky u 75-ky, druhej menší je jinej setrvák (75-ka má druhej u převodovky), třetí v podstatě už miniproblém je jiný sání, kde se musí vyřešit škrtící klapka (navařit přírubu na sání ze 164-ky nebo použít celý sání z 75-ky 3.0), dál co si pamatuju se jinam dával termostat. Mišo určitě ví víc když to dělá. Tož ještě něco pro inspiraci:
http://www.alfaromeo75.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=946
http://www.alfaromeo75.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=946
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Zdar,
olejova vana sa da pouzit z 12v, asi treba prehodit aj olejove cerpadlo, ale vykonovo by malo stihat, pripadne sa robi custom olejova vana - z plechu, nie je to az taky problem, original 24v nepojde medzi napravnicu ako bolo spomenute - inak otoceny motor...
Bocne silentbloky na blok motora sa daju dat original na 75, akurat na 24v motore ide sendvic pod olejovy filter, takze treba bud - vybrat sendvic pod olejovy filter a chladenie oleja potiahnut z ineho miesta motora, alebo nechat sendvic a prerobit nosnik v aute - prevarit, prisposobit na silentblok z origo 164ky.
Zotrvak TS neviem ci sadne na V6 kluku, skor nie ako ano, ale zotrvak z 3.0 12v na 24v kluku pasuje bezproblemovo, tak isto mrkev na kardan pasuje na blok motora... Sanie - bud pouzit z 12v (ista strata vykonu), najlepsie rovno kupit sacie natrubky najvacsieho priemeru - GTA/3.0 166 alfa (narast vykonu 20ps pri 211ps motore = 230ps = QV motor 3.0 24v 164)m myslim, ze ak niekto prerobi motor do 75ky, so sacim traktom az take problemy nebude mat. Vyfuk - kapitola sama o sebe, najlepsie zbrusu novy na mieru robeny vyfuk, lambdy pouzit z 164 - su tam dve.
Chladenie - pouzit zo stareho 12v, ta trubka, ktora ide pomedzi hlavy na 24v je riadna kokotina prosim pekne, prerobit na 12v system chladenia. Starter tiez potrebujes 12v v6.
Poviem takto, prerabat 2.0TS na V6 je nakladnejsie ako kupit V6 12v a hodit tam 24v - potrebujes MINIMALNE tieto veci: zotrvak + starter z 2,5/3.0 12v 75 alfy, sustavu chladenia - termostat s vedenim trubiek, silentbloky, mrkev (je tusim ina na TS), komplet kardan! (TS ma slabsi kardan!), prevodovka, poloosy, spojka = TS ma opat slabsie. Do TS potrebujes cerpadlo benzinove silnejsie, sice to asi aj tak budes davat custom... Dalej mas problem so servo cerpadlom, alternator, remenice, remene, prerobit to nejak aby to fakcilo vsetko spolu!
Ak kupis v6 alfu mas to najjednoduchsie - AJ TAK JE OKOLO TOHO HAFO roboty, a podla mna sa do 2.0TS neoplati rvat 3.0 lebo aj tak to bude len zlepanina auto, ktora vela nevydrzi (kardan, spojka, ulozenie motora, prevodovka, poloosi...). V skratke pre zastavbu 24v motora do 75 potrebujes vela veci z 12v 75 motora, ktore len tak hockde na vrakaci nezozenies ;) A ver mi, mam vsetky diely k dispozicii a aj tak to nie je lahke.. :P


olejova vana sa da pouzit z 12v, asi treba prehodit aj olejove cerpadlo, ale vykonovo by malo stihat, pripadne sa robi custom olejova vana - z plechu, nie je to az taky problem, original 24v nepojde medzi napravnicu ako bolo spomenute - inak otoceny motor...
Bocne silentbloky na blok motora sa daju dat original na 75, akurat na 24v motore ide sendvic pod olejovy filter, takze treba bud - vybrat sendvic pod olejovy filter a chladenie oleja potiahnut z ineho miesta motora, alebo nechat sendvic a prerobit nosnik v aute - prevarit, prisposobit na silentblok z origo 164ky.
Zotrvak TS neviem ci sadne na V6 kluku, skor nie ako ano, ale zotrvak z 3.0 12v na 24v kluku pasuje bezproblemovo, tak isto mrkev na kardan pasuje na blok motora... Sanie - bud pouzit z 12v (ista strata vykonu), najlepsie rovno kupit sacie natrubky najvacsieho priemeru - GTA/3.0 166 alfa (narast vykonu 20ps pri 211ps motore = 230ps = QV motor 3.0 24v 164)m myslim, ze ak niekto prerobi motor do 75ky, so sacim traktom az take problemy nebude mat. Vyfuk - kapitola sama o sebe, najlepsie zbrusu novy na mieru robeny vyfuk, lambdy pouzit z 164 - su tam dve.
Chladenie - pouzit zo stareho 12v, ta trubka, ktora ide pomedzi hlavy na 24v je riadna kokotina prosim pekne, prerobit na 12v system chladenia. Starter tiez potrebujes 12v v6.
Poviem takto, prerabat 2.0TS na V6 je nakladnejsie ako kupit V6 12v a hodit tam 24v - potrebujes MINIMALNE tieto veci: zotrvak + starter z 2,5/3.0 12v 75 alfy, sustavu chladenia - termostat s vedenim trubiek, silentbloky, mrkev (je tusim ina na TS), komplet kardan! (TS ma slabsi kardan!), prevodovka, poloosy, spojka = TS ma opat slabsie. Do TS potrebujes cerpadlo benzinove silnejsie, sice to asi aj tak budes davat custom... Dalej mas problem so servo cerpadlom, alternator, remenice, remene, prerobit to nejak aby to fakcilo vsetko spolu!
Ak kupis v6 alfu mas to najjednoduchsie - AJ TAK JE OKOLO TOHO HAFO roboty, a podla mna sa do 2.0TS neoplati rvat 3.0 lebo aj tak to bude len zlepanina auto, ktora vela nevydrzi (kardan, spojka, ulozenie motora, prevodovka, poloosi...). V skratke pre zastavbu 24v motora do 75 potrebujes vela veci z 12v 75 motora, ktore len tak hockde na vrakaci nezozenies ;) A ver mi, mam vsetky diely k dispozicii a aj tak to nie je lahke.. :P


75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
jednoduše potřebuješ na přestavbu ještě V6 ze 75ky 

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
No myslel jsem že to bude lehčí ale zas tak hrozný to nebude.
Každopádně díky všem za rady a Mišovi za podrobnej návod
Až to začnu realizovat tak sem nahodim fotky, teda doufam že to vyjde a koupim jí..


- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
ted se tu prodala amerika, za docela slušný peníz a v docela slušném stavu
kdo zaváhá nejede
jinak podle mě ideál benzín 75ka je TSko- dáš lepší vačky a těžkou V6 strčíš do klobouku

jinak podle mě ideál benzín 75ka je TSko- dáš lepší vačky a těžkou V6 strčíš do klobouku

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
No to je možný s tim kloboukem
proti 8V bych tomu i věřil. Ale já ve finále origo 3.0 ani nechci, stejně bych ten motor vyhazoval a dával tam 24V aby to trochu jelo.. Jde mi hlavne o zvuk, ten jsem měl nejradši + pořádný průjezdy bokem s úsměvem na hlavě
Je mi jasný ,že to bude zas spatlanina ale aspoň to nebude zrezlý a podvozek šrot jak jsem už jednou měl. Chci to pro zábavu a ne jako origo sběratelskej kousek co bude jednou mit cenu.. Ale jak potáhne twinspark s CSC vejfukem sem zvědavej to je jasný než ho teda vyhodim z auta.


- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
v tom případě bych doporučoval koupit v německu nějakou velice zachovalou 1,6, 1,8 2,0 a do té kastle nacpat co hrdlo ráčí 

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Na alfabb.com je par navodu i s obrazkama.... Tusim ze jsou potreba jiny pedaly s brzd. valcem, kvuli mistu atd...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Hm, tak teď jsem docela zklamanej nedošlo mi že 24V motor může mít jinej zvuk než 8V co jsem měl.Koukal jsem na videa GTV 24V a 164 24V s různejma vejfukama a pak jsem viděl videa mojí bejvalý 75 od diLucca a mam takovej divnej pocit že až vytvořim znova stejnej boční vejfuk ala Nigga
tak se z něho bude linout s prominutim úplně obyčejnej trapnej bezcharakterní zvuk šestiválce jako třeba u BMW. Když se podivam na videa origo 8v 75tek i bez krátkýho vejfuku tak je tam stejně slyšet ve zvuku to zvláštní kvílení co jsem u jinýho šestiválce nikdy neslyšel. Takže problém bude buď v tom počtu ventilů tudíž jiný kanály a nebo má 24V v GTV a 164 jiný svody a ten krásnej pazvuk jako u 8V to nedělá
Já se z toho poseru, nakonec budu shánět 8V kůli tomu zvuku.. Ví někdo o čem mluvim? A nebo se mýlim?


Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
pokud myslíš 12V, tak ano...má jiný zvukový projev než 24V....Mě osobně se víc zamlouvá 24ventil, asi proto, protože se dá více točit
Ale sám jezdím ve 3.0 12V s výfukem vyvedeným na bok... poslechni si:) http://www.youtube.com/watch?v=sLyg4hy-894

Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
technický dotaz :
Jel jsi v original 3.0 V6 75 tce když tvrdíš že to nejede? To auto dá 240 - 250 km/h... je ti to málo na zabití ?
Jel jsi v original 3.0 V6 75 tce když tvrdíš že to nejede? To auto dá 240 - 250 km/h... je ti to málo na zabití ?
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz
- Nowis
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 20.5.2008, úte 16:32
- Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Jak to vypadá s přestavbou??? Chci se pustit taky do něčeho podobnýho protože doma mám jenom V6 ale 156 přivezl jsem si ted 2,0TS 75tku ale chtěl bych tam V6 ta TSková kastle má najeto 89tis...
Momentální mazlík Alfa romeo 147 1,9jtd 85kw serie 147 CUP
Ex Alfa romeo 145 2,0ts QV
Ex Alfa romeo 75 2,0 TS 3x
Ex Alfa romeo 156 SW 2,5 V6 + LPG
Ex Alfa romeo 156 1,9jtd
Ex Alfa romeo 166 2,4jtd 2x
Ex Alfa romeo GTV 2,0V6T 3x
Ex Alfa romeo 145 2,0ts QV
Ex Alfa romeo 75 2,0 TS 3x
Ex Alfa romeo 156 SW 2,5 V6 + LPG
Ex Alfa romeo 156 1,9jtd
Ex Alfa romeo 166 2,4jtd 2x
Ex Alfa romeo GTV 2,0V6T 3x
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru 2.0twinspark za 3.0 24V ze 164ky? Díky za rady
Precitaj o stranku spat, ze kolko je to roboty, najma ten kardan a zotrvacnik :P Ja som mal TSko moje vyladene velmi dobre, islo skoro ako v6ka... A to som mal iba upraveny predzapal, vyfuk, sanie, znizenu hlavu a odlahcene JEMNE zotrvaky... Z TSka sa neoplati robit V6, vela roboty, vela penazi a maly efekt vo finale, rozdiel medzi seriovou V6kou 12v a spravenym TSkom je velmi velmi velmi minimalny... Keby tam das 24v to uz hej, ale ako som spominal vyssie, potrebujes vela dielov V6, ktore len tak nezozenies...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti