Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
st.paul : máš tam takový malý dodatel o tom, že se to stalo po delším startování, to mohla být hláška vyhozenou i kvuly baterce, že by byla moc slabá.
S DPF mají kluci pravdu, jinak kontrolka se ti rozsvítit nemusí, když jsem měl ještě DPF, tak jsem to testoval, měl jsem ho plný ze 108% a kontrolka nikde, automatické vypalování taky nikde. Pokud prostě vícerokrát přerušíš vypolování, tak RJ je tak pitomá, že to neví a nepokračuje v tom a DPF se zanáší vesele dál.
S DPF mají kluci pravdu, jinak kontrolka se ti rozsvítit nemusí, když jsem měl ještě DPF, tak jsem to testoval, měl jsem ho plný ze 108% a kontrolka nikde, automatické vypalování taky nikde. Pokud prostě vícerokrát přerušíš vypolování, tak RJ je tak pitomá, že to neví a nepokračuje v tom a DPF se zanáší vesele dál.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Zkus zatížit baterii a změřit kolik procent máš kapacitu.
Já měl 62% a odpojovalo mě to ABS.
Koupil jsem novou a bez problémů.
Já měl 62% a odpojovalo mě to ABS.
Koupil jsem novou a bez problémů.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Ešte pred diagnostikou to pôjdem prebehnúť, vyskúšam viacero jazdných režimov, uvidím, ako sa bude chovať motor. Ak by tam bol nejaký problém s ťahom, tak mu samozrejme nebudem tlačiť na pílu. Možno to nakoniec bude len v tej baterke ako spomenul cendler, auto stálo 5 dní a aj keď je garážované, aktuálne teploty robia svoje. V poslednom čase navyše chodím krátke trasy čo alternátoru tiež zrovna nepomáha. Otázka, je, či po prípadnom vyriešení problému mimo servis kontrolka „have engine checked“ zhasne sama, alebo ju treba zrušiť na diagnostike. Ak sa niečo pohne ďalej, dám vedieť, v každom prípade Vám všetkým chlapi vrelí dík za ochotu a čas. V 159 ine sa zatiaľ moc dobre nevyznám, ale 33,1.5 boxer 97k mám prelezenú skrz naskrz :-)
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
chyba z budíku zmizí sama, uložená ale bude pořád, poku to nebylo jenom baterkou, pak tam nebude nic
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tak som to bol prebehnúť, urobil som cca 30 km na zahriatom motore, auto sa chovalo bez akýchkoľvek náznakov chyby motora, pár krát som ho vytočil manuálne na tiptroniku, bez problémov, žiadne cukanie, slabý ťah, nič. Po návrate zhasnutie motora, po niekoľkých minútach opätovný štart a čuduj sa svete, už bez kontrolky „have engine checked“. Evidentne mal pravdu cendler (ako inak :-) ), išlo pravdepodobne len o slabšiu batériu, ktorú dlhšie státie, prípadne krátke trasy v poslednom mesiaci alternátor nedokázal dobiť. Takže šťastný koniec a ešte raz ďakujem za rady a komentáre, tento server je skvelý.
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
To máš pravdu je super, ale neodpustím si takovej bezvýznamnej rýpanec.. Tiptronic je ve VW a my přece máme v Alfách Q-Tronic a na Volkswageny



Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tak to je perfektní!!! (Ale to DPFko si stejně nech vyndat..
)


Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tak toto je z mojej strany neospravedlniteľné :-)sunic píše:To máš pravdu je super, ale neodpustím si takovej bezvýznamnej rýpanec.. Tiptronic je ve VW a my přece máme v Alfách Q-Tronic a na Volkswageny![]()
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Já vím, jen taková blbost, ale nemoh jsem si jí odpustit.. si vem, že bys někde na fóru lidových vozidel napsal, že si zařadil na Q-Troniku.. určitě by se Ti tam nějakej blb jako tady já taky ozval 
A jinak fajn, že zas jezdíš a nic to nestálo..

A jinak fajn, že zas jezdíš a nic to nestálo..

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
To: st.paul
Přeju ti, aby to bylo opravdu jen slabou baterií, ale pokud v budoucnu např, na dálnici při ustálené rychlosti opět alfice pípne a vyhodí „have engine checked“, tak to budou vířivé klapky, ale jak říkam, snad ne...
Přeju ti, aby to bylo opravdu jen slabou baterií, ale pokud v budoucnu např, na dálnici při ustálené rychlosti opět alfice pípne a vyhodí „have engine checked“, tak to budou vířivé klapky, ale jak říkam, snad ne...

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9098
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Ne že bych ten bazmek na výfuku nějak schvaloval, ale mám z vás tak nějak pocit, že je to ten bludný kořen, co může vlastně za všechno...
Při správném zacházení se s tím dá žít naprosto v pohodě, aniž by to mělo nějaký obrnegativní důsledky na zbytek auta. Chce ho jen udržovat v kondici a nepřerušovat samovolnou regeneraci. Jak na to jsem tu už někde popisoval. Najel jsem s 16V přes 30 tis km (otázka na kolik je to relevantní hodnota), přimčemž auto má okolo 150.000km a žádnej porblém jsem s ním (s čímkoliv co s ním údajně souvisí - sání, klapky, ztráta výkonu...) neměl. A EGR čistej jak dětská prdelka - 2x kontrolováno...
Při správném zacházení se s tím dá žít naprosto v pohodě, aniž by to mělo nějaký obrnegativní důsledky na zbytek auta. Chce ho jen udržovat v kondici a nepřerušovat samovolnou regeneraci. Jak na to jsem tu už někde popisoval. Najel jsem s 16V přes 30 tis km (otázka na kolik je to relevantní hodnota), přimčemž auto má okolo 150.000km a žádnej porblém jsem s ním (s čímkoliv co s ním údajně souvisí - sání, klapky, ztráta výkonu...) neměl. A EGR čistej jak dětská prdelka - 2x kontrolováno...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Já to mám stejně jako Hampice. Necuká, nekucká, regeneruje... Ale stejně ho dám pryč až budou prachy. 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Taky bez jedinýho problému, krom kdysi dávna, kdy mi to blbě načipoval Alpiners ze Slovenska a filtr se zanášel.. po odstranění čipu naprosto v poho. Ale i tak taky půjde pryč, jen až zbydou přebytečný chechtáky. Moc doufám, že to do léta dopadne.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Joo, taky se mi dřív líbilo, jak má Alfinka stále krásně čistou koncovku (samozřejmě nepodstatná kosmetická píčovinka). Ale když jsem pak zjistil, jak se tím ten motor zanáší.. Problém je v tom, že ten motor na to DPFko není stavěnej. Ale to by nejlépe vysvětlil - jak jinak - Cendler! 
A naprosto souhlasím s Envelem - když vám během jízdy najednou vyskočí ta chyba, auto v nouzáku a předjíždí vás pomalu stodvacítky.. není to nic moc!
A já nejsem žádnej naftalín, abych to někde šolíchal. Jezdím poměrně dálky (proto mám ostatně naftovou italku) a vždycky podehnu jejím svodům a šlápnu pořádně na plyn..
A když ve finále prošla bez DPFka i na emisích, tak už není o čem..

A naprosto souhlasím s Envelem - když vám během jízdy najednou vyskočí ta chyba, auto v nouzáku a předjíždí vás pomalu stodvacítky.. není to nic moc!

A já nejsem žádnej naftalín, abych to někde šolíchal. Jezdím poměrně dálky (proto mám ostatně naftovou italku) a vždycky podehnu jejím svodům a šlápnu pořádně na plyn..
A když ve finále prošla bez DPFka i na emisích, tak už není o čem..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Jo a já bych DPFko dneska vyhodil, i kdyby chodilo bez jakýchkoli problémů. Protože ten rozdíl v zátahu s ním a bez něj je fakt znát. A když k tomu ještě klesne spotřeba skoro o litr, tak fakt není co řešit...
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9098
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Pokud jsi ho vyndaval, protože ti kexnul, tak asi nejspíš v kondici nebyl, a to nejspíš kvůli nesprávnému zacházení (tvému, nebo pžedchozího majitele). Takže nemůžeš tvrdit, že auto netáhne nebo víc žere, když je tam DPF. Se zdravým a udržovaným DPF se nic z toho, co zde všude možně popisujete nestane. Za tím si stojím.
"Bohužel" udržet ho v dobrém stavu vyžaduje trochu pozornosti a jisté ústupky (např. když regenerace zažne u domova, tak hold musim ještě někam vyrazit atd...)
"Bohužel" udržet ho v dobrém stavu vyžaduje trochu pozornosti a jisté ústupky (např. když regenerace zažne u domova, tak hold musim ještě někam vyrazit atd...)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
To už ale mluvíš, jak kdyby jsi byl distributorem DPF filtrů.
Já jsem ho dal pryč v době, kdy byl totálně v kondici. Regenerace cca jednou za 1000 km a po vypálení měl hodnoty skoro jako nový, tedy teoreticky žádnej problém.
Tak pokud by byla pravda to co říkáš, nevím proč bych měl v té samé době všechno od EGRu přes sání až ke klapkám pokryto centimetrovým nánosem dehtového hnusu a firma co se mi pokoušela dělat dekarbonizaci odhadla podle toho km nájezd vozidla na 200.000 i přesto, že mám 60.000. A stočené to není, Cendler a BrainShe to měli zanesené o trochu víc v době, kdy měli natočeno něco přes 100.000.
Já jsem ho dal pryč v době, kdy byl totálně v kondici. Regenerace cca jednou za 1000 km a po vypálení měl hodnoty skoro jako nový, tedy teoreticky žádnej problém.
Tak pokud by byla pravda to co říkáš, nevím proč bych měl v té samé době všechno od EGRu přes sání až ke klapkám pokryto centimetrovým nánosem dehtového hnusu a firma co se mi pokoušela dělat dekarbonizaci odhadla podle toho km nájezd vozidla na 200.000 i přesto, že mám 60.000. A stočené to není, Cendler a BrainShe to měli zanesené o trochu víc v době, kdy měli natočeno něco přes 100.000.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Envel, regenerace po cca 1.000km?
Jak poznáš regeneraci?
Je to kontrolka jako katalizátor s tečkama?
Proč se na to ptám.
Já mám od doby co jsem auto koupil najeto cca 15.000km a zatím mě žádná kontrolka nesvítila,
Leda že bych ji přehlídl?
Ale 15 krát jsem ji určitě přehlídnout nemohl.
Díky za odpověď.
Jak poznáš regeneraci?
Je to kontrolka jako katalizátor s tečkama?
Proč se na to ptám.
Já mám od doby co jsem auto koupil najeto cca 15.000km a zatím mě žádná kontrolka nesvítila,
Leda že bych ji přehlídl?
Ale 15 krát jsem ji určitě přehlídnout nemohl.
Díky za odpověď.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
No jak to čtu přidám taky svůj poznatek.Taky mám stále DPFko a sání a EGR mám zanesený normálně spíše jen takovy 1mm nános sazí suchých žádnej dehet.(najeto 100 000 a nějáky drobný)A dělám taky to že jak se spustí regenarace filtru a vetšinou je to skoro vždy před domem jedu to ještě projet ať se dokončí.Zajímavé taky je že mám černé kocovky od výfuku i když filtruju
Je pravda že mě to k vůli Filtru spadlo do nouzáku ,ale byl zanesen jen ze 76% tak jsem ho zregeneroval a zatím klid měl jsem podezření spíše na ten snímač tlaku.Ale až našetřím
asi se ho taky zbavím,ale spíše teda jen pro ty lepší jízdní vlastnosti jak to tady bezfiltráci tvrdí:-).Jěště jeden poznatek o egru když už se o něm píše.Přes svátky asi 3 týdny auto stálo v garáži a nejezdilo z důvodu úniku kapaliny ze serva a když jsem po třech týdnech nastartoval a jel vyměnit servo tak do 2000ot. mrtvé auto.Takže hned co mě napadlo(prvně jsem to jestě napíchnul na diagnózu a egr tam byl vypsaný) egr dolů,byl čistý i vstup do sání čisté, rozpůlil jsem ho a elektromagnet chodil krásně až na doraz,ale všiml jsem si že jak jsem zmáčknul tu mechanickou část tak párkrat šla krásně,ale někdy se nevracela.Vyčistl jsem ji(2 hodiny poctivého leštění té hřídelky co chodí v egru a sedla kde sedá ventil kdo To zná chápe jak fajna práce a úžasný přístup:-) složil a zase to jelo jako za mlada.A hned jsem kouknul i na snímač tlaku v sání byl obalenej jak řízek!(od novoty asi nebyl ven)
Jsem se teď pěkne vykecal


Jsem se teď pěkne vykecal

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9098
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Envel píše:To už ale mluvíš, jak kdyby jsi byl distributorem DPF filtrů.
...
...


Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
To mcernoch:
Regeneraci nijak normálně nepoznáš, snad jen zvýšenou spotřebou(na referenční trase s DPF cca 8,1, s regenerací 8,8 a bez DPF 7,5). Žádná kontrolka nesvítí, tedy za předpokladu, že se regeneruje normálně. Pokud je už regenerace opakovaně přerušená a hodnoty jsou kritické, ŘJ vyhodí kontrolku, najdeš ji v manuálu (já ji nikdy neviděl) a to znamená výstrahu, že pokud regeneraci nedokončíš, zaděláváš si na nouzák a hlavně přeplnění fitru - což ho může zničit nebo alespoň snížit životnost. Tedy kdo vidí kontrolku, už by se měl zamyslet, že dává filtru pěkně na prdel.
K původní otázce, jak jsem tedy poznal jednotlivé regenerace? Pořídil jsem si diagnostiku (kabel od Cendlera) a sledoval průběžně hodnoty zanesení filtru, takže když jsem před jízdou měl filtr zanesený na 80 % a po jízdě na 15%, bylo jasné, že regenerace proběhla a hned jsem mohl vyhodnotit i tu spotřebu.
Regeneraci nijak normálně nepoznáš, snad jen zvýšenou spotřebou(na referenční trase s DPF cca 8,1, s regenerací 8,8 a bez DPF 7,5). Žádná kontrolka nesvítí, tedy za předpokladu, že se regeneruje normálně. Pokud je už regenerace opakovaně přerušená a hodnoty jsou kritické, ŘJ vyhodí kontrolku, najdeš ji v manuálu (já ji nikdy neviděl) a to znamená výstrahu, že pokud regeneraci nedokončíš, zaděláváš si na nouzák a hlavně přeplnění fitru - což ho může zničit nebo alespoň snížit životnost. Tedy kdo vidí kontrolku, už by se měl zamyslet, že dává filtru pěkně na prdel.
K původní otázce, jak jsem tedy poznal jednotlivé regenerace? Pořídil jsem si diagnostiku (kabel od Cendlera) a sledoval průběžně hodnoty zanesení filtru, takže když jsem před jízdou měl filtr zanesený na 80 % a po jízdě na 15%, bylo jasné, že regenerace proběhla a hned jsem mohl vyhodnotit i tu spotřebu.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Já teda regeneraci poznám už dobře. Bez hlášky na palubáku samozřejmě. Jednak spotřeba jde strasne nahoru a navic má v tu dobu motor trochu hrubší zvuk - na ropu neni spatnej
. Hlášku na displeji sem videl jen jednou a to loni na jare.

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Jelikož se poslední dobou motám furt po městě tak mám zvýšenou spotřebu pořád
No a když jsme Alfici koupil a jel ustálenou rychlostí po dálnici,tak jsme měl průměr asi 10l a tak je možný že regenerace proběhlo,kdo ví.Holt půjdu taky do Diag od Cendlera 


Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Ano u regenerace je trochu hlubší zvuk,běží ventilator chlazení a tak jinak to z výfuku smrdí...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Envel,
moc děkuji za vyčerpávající odpověď
moc děkuji za vyčerpávající odpověď

Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti