
Ale reagujem na koblikov prispevok, o tej "skrtiacej klapke" neviem ci je to presne tak ako pise, ale zasa ani ja netvrdim ze mam pravdu, len konfrontujem z mojich ziskanych poznatkov:
-Co viem strasie diesle napr 8V (s egr) nemaju ziadnu klapku!
-Novsie co ju maju, nevola sa skrtiacia klapka ale zhasacia klapka (zdochinacia atd....)
-Co som sledoval par krat podla diagnostiky tak aj funguje len pri vypnuti motora sa na par sekund zavre a potom znova otvori (zevraj koli "tichsiemu" zhasnutiu). Ja som ju zatial v inych rezimoch nevidel pracovat!! (5% - 96,45%)
-A o tom vytvoreni podtlaku pre EGR a tych pretlakoch v sania a vyfuku?? Nechapem presne ako to myslis.
ale podtlak v sani Tdieslu??? co som si vsimol tak podla diag. ma sanie (volnobeh) vzdy +- tlak atmosfericky, alebo vatsi.
Samozrejme je tento tlak nizsi oproti vyfukovej casti pred turbom. A tak to je spravne! A myslim ze to tak je vzdy a preto staci regulacia plynov len EGR vetilom a nie ako pises ze regulovat aj nejake tlaky-podtlaky s "skrtiacou" klapkou.
pretoze inak by to turbo bolo asi perpetummobile keby dodavalo viac energie ako prijalo. (vetsi tlak v kompresore ako v horucej casti turba)
Ale toto su to len moje poznatky a myslienky, tak kludne sa mozem aj mylit