Alfisti si povídají o BMW

Odpovědět
RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od RV147 » 25.1.2012, stř 12:18

Kubas: Zábavnost je spíš daná nějakou gradací výkonu. Na to má spíš něž poměr vrtaní/zdvih vliv časování vaček (popř. vačky). I dlouhozdvih se správnou vačkou umí být zábavnej.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od HonzaR » 25.1.2012, stř 16:02

RV 147

Kubas: Zábavnost je spíš daná nějakou gradací výkonu. Na to má spíš něž poměr vrtaní/zdvih vliv časování vaček (popř. vačky). I dlouhozdvih se správnou vačkou umí být zábavnej.



tohle jsem házel vedle a týkalo se to TB, u atm plnění to platí tím víc...

....Jde obojí , podčtvercovej explozivní motor TB Impreza, i "traktorovej" Focus..
Ale střed je nemastnej-neslanej...
/Focus 2,5 = 83x93 jede na dlouhejch válcích , Impreza 2.0 vrtání 92 mm a zdvih 75 mm, komprese 8,0, čtyřventil, přeplňování turbodmychadlem, výkon 195 kW (265 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 343 Nm při 4000 ot/min.--čili typicky "nasazenej nahoru"
Ctverec je neslanej nemastnej kompromis, kterej má třeba Felda.., a z toho nebude
Ani brutal dole, ani brutal nahoře.. prostě průměr a kompromis od začátku, komerční
řešení..Impreza 2,5 ..vrtání 99,5 mm a zdvih 79 mm, komprese 8,2, čtyřventil, variabilní časování AVCS, přeplňování turbodmychadlem, výkon 206 kW (280 koní) při 5600 ot/min, točivý moment 392 Nm při 4000 ot/min..






Hele tohle -že jde spíš o vačky-je podle mě dost povrchní a příklad 2.2 JTS ukazuje, jak se věci opravdu mají..
Nahánět to vačkama je prasárna,
motorářský pravidla nepředěláš., to se nebuduje jednu dekádu a variabilní časování
na tom základním pravidle právě až tolik memění--jen to rozmeje do kompromisů.
...............
Pokud uděláš krátkozdvihovej motor, logicky jde přirozeně rychle do otáček a zábava je někde mezi 4-7 tis /jde u klasiky o pracovní dýlku válce do 70mm u atm ./.. --to souvisí i s pístovou rychlostí, díky krátkým válcům zůstává někde okolo 18--čili krátkozdvihový motory mají z principu zábavnej "vršek"--tyhle podčtvercový motory jezdí na otáčky..-i v turbo podobě..
Ukaž mi jedno atm.ferrari s válcema 90 mmm.. :-), napak 12V f na bloku 3l mělo vrtání 58,8 x 73 ,
..................
Pokud uděláš dlouhozdvihovej motor --typicky válce okolo 90mm,/JTS 93 mm/ je naprostá blbost snažit se o gradaci kroutáku okolo 4tis a výš, výkonu okolo 6,5, v atm. provedení protože za tohle přeučování psa na kočku zaplatíš naprosto nesmyslnou spotřebou.., zábava a přirozená lehkost nikde , .nehledě na pístovku která se dostane k 20 a výš --a to je na seriovej komerční motor docela zbytečný a je to celkově o námaze na materiál..
Variabilní hlava tomu dost pomůže, ale to zlatý pravidlo nejde předělat bez "daní"
Dlouhozdvihový motory mají z principu "kouzlo dole" a táhnou jak čert od minimálních otáček--v turbovaný podobě , nebo kompresorovaný podobě jsou kroutáky opravdu
masakr..--dlouhoválce jezdí na krouták--Focus 2.5 RS

Naopak všechny dlouhozdvihový motory se hoděj tak nějak z principu věci k přeplnění
s provozním polem otáček do 5 tis. /Integrale./.
....................................

Ctverce jsou nákupní tašky--nemaj přesvědčivej vršek, nemaj přesvědčivej spodek..
Naturbovaný jsou prostě rychlý neslaný nemastný cestáky..

V tomhle smyslu je klasika BMW R6 dlouhoválcová, dělá ji dobře spodní a střední pole..
vanos to sice trochu posouvá...


.........................................................


Nakonec "zábavnost" ve vulgárním smyslu jako taková se dá odhadnout i z hrubýho výkonu /váhou..
Někdy i dost průměrnej motor na lehký kasli je prostě logicky masakr..

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19027
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Kubas » 25.1.2012, stř 16:50

jo jo.... mimochodem zajímavé je, že v ČR se pro motory s větším vrtáním než zdvihem používá pojem "podčtvercový" a angláni tomu říkají "oversquare", čili "nadčtvercový".... Nedávno jsem to někde četl a poměrně mě to zmátlo.... :wink:
Vyloženě lahůdka je v tomto ohledu motor z Montrealu.... :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Kůrkyn » 25.1.2012, stř 16:53

angláni jsou divný:)

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od hadXR » 25.1.2012, stř 18:03

Ladin 164V6 píše:Ja v tom je v e36 320 cabrio, a je to na to tezky, pres 1500kg. Myslim, ze 2.8 je optimum vykon/spotreba/udrzba.
Tak cabrio je určitě těžší než coupe/sedan takže tam to už asi bude působit liněji, nicméně napsat že 2.8 tedy top model nepočítaje M je optimum?
Optimum u E36 je 323i tedy 2.5litr s nizsm vykonem nez 325i je ze vsech 6 valcu nejuspornejsi a 170 koni staci i na ostrou sportovni jizdu po okreskach.

Motory s Vanosem do otacek urcite nejdou lip nez bez Vanos taky nebyl zaveden kuly vykonu ale kuly spotřebe, viz to ze vsechy R6 motory pred zavedenim a po zavedeni Vanosu mely stejnej vykon.
A že nejde do otáček? Kámoš měl v 325i E30 jednotku od Schnitzera bez omezovače a točilo to 8000!

HonzaR: "bávo v benálu jedině min R6"? Takže raději V8 a optimum je V12? dneska uz lidi needi co by chtely.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od HonzaR » 25.1.2012, stř 18:27

Prostě v porovnání s chováním 2.5 V6 Alfa 156 trvám na tom, že rozumná motorizace
je pro mě asi 2.8 a lepší..
Paradoxně...provozní náklady nebudou nijak dramaticky lepší u nižžší kubaury...
Otáčky--Jasně že jde vytočit i Felda--otázka je, jak se do těch otáček motor reálně sbírá a jakou práci taky reálně i v dynamický jízdě ještě potom odvádí..

Motory s dlouhejma válcema s vačkama optimalizovanejma na střed se /natož bez variabilního časování/ nijak dobře na vrchu necejtěj..to mě nepřesvědčíš..
E30 zase měla jinou váhu..:-(
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 25.1.2012, stř 19:22, celkem upraveno 1 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od HonzaR » 25.1.2012, stř 19:10

Kubas: vyloženě lahůdka je v tomto ohledu motor z Montrealu.

Bodejť kruci néé : tohle tu zaznělo:
Největší překvapení však čekalo pod kapotou. Místo původního čtyřválce skrývala umírněnou verzi motoru závodního vozu Tipo 33.Šlo o celohliníkový vidlicový osmiválec se čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavě válců a benzínovým vstřikováním Spica společnosti z Livorna. Stejně jako závodní vůz měl motor mazání na suchou skříní a klikový hřídel z kované wolframové oceli. V původním provedení byl vůz osazen motorem o objemu 2,0 l, avšak převrtáním z 78 x 52,2 mm na 80 x 64,5 mm získal objem 2594 cm3.


Ale ne vždy se ví tohle:

Původní řadový čtyřválec Alfa Romeo TZ2 byl u Tipo 33 brzy nahrazen dvoulitrovým vidlicovým osmiválcem 78 x 52,2 s výkonem 270 koní (201kW), který navrhli Orazio Satta a Giuseppe Busso.

Takže tohle musel bejt opravdu fičák..a ve kterým roce..
Dobře holt už bylo..:-(

A pak že pouze japonci bl, bla, bla ...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od RV147 » 25.1.2012, stř 20:05

Já se nepřu o tom, že krátkozdvihovej motor má rád otáčky a líp v otáčkách i jede. Jde v podstatě o snahu ukrotit pístovou rychlost kvůli opotřebení. U velkejch pístů zase bejvá problém s těsností, ale to už se bavíme o něčem jiným. Já jsem chtěl jenom poukázat na to, že automaticky říct , že krátkozdvihový auto bude zábavný je podle mýho krátkozraký. Se správnou vačkou se umí rozvášnit i pitomá OHV škodovka na 7000 ot. a víc a pak prostě zábavná je. Když se podívám do minulosti tak rozdíl mezi 110L a 110R (LS), byl ve vačce a karburaci a rozdíl pocitovej byl jako auto z jiný planety. O spotřebě a životnosti se nebavím. I ten R6 v BMW dokáže neuvěřitelný věci, stačí se podívat na Osselu BMW nebo motory od Armaroliho.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19027
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Kubas » 25.1.2012, stř 20:25

tak jistě, nakonec i ty klasické "nordy" 1750 a 2000 mají zdvih 88mm, takže rozhodně nic závodního a přitom je lidi mají rádi.... :wink: Ono taky když to zkombinuješ s autem co má 1000kg, tak je to o něčem jiném....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od HonzaR » 25.1.2012, stř 21:15

RV 147..I ten R6 v BMW dokáže neuvěřitelný věci, stačí se podívat na Osselu BMW nebo motory od Armaroliho.


Smysl diskuze byl spíš někdo okolo vlastností standart serie těhle motorů..
to se potom můžeme bavit o tom, na kolik koníků přitažená atmosféra 3.0 Alfa jezdí po Praze.. nikdo mě nepřesvědčí o tom, že při normální seriový charakteristice bmw 2.8 R6 v 3 není přímým konkurentem řekněme spíš 2.5 V6 v 156..,s tím že 2.5 je v 156 navíc opravdu zábavná asi víc../mám k dispozici i tu 2.5 V6 156/ tvrzení že se dá přímo
poměřovat s alfáckou 3.0 jak občas zaznívá je opravdu nereálné..

A kdo tenhle motor 2.8 R6 zná v solidním stavu v serii, dá mi určitě za pravdu.., nejde ho považovat za potenciálně "vysokootáčkovej zázrak"--je to proti logice jeho vrtání a nutit ho k provozu v horním poli znamená bavit se o faktický životnosti..
S ohledem na to bych tyhle motory báva viděl v první řadě postavený na středněotáčkovej režim a volil výkon podle toho..
Na druhou stranu jsou docela úsporný a po městě jezdí při hopsání standartně za 10l...
mimo město v ustálený rychlosti 100-110 jsem cestu z Prahy do Ostravy a zpátky na Z3 udělal jako pokus o jízdu na spotřebu /měl jsem bouli na gumě :-)/ za 7l/100.. /a to je pouze 5kv, se 6kv už by to bylo zase jinde, výkon na to rozhodně má., /

Kubas :
Dva metráky dolů je lepší než 60 koní nahoru../co teprve 3 nebo 4/a pocit zábavy je tu hned
:smt023

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19027
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Kubas » 25.1.2012, stř 22:01

tak tak... k tomu parádní zvuk, bleskovou odezvu na plyn (lanko, že) a o zábavu je postaráno.... Předjede mě kdekdo, ale já jsem ten, co se směje.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Adamsquare » 26.1.2012, čtv 11:21

http://www.auto.cz/bmw-m-performance-vz ... 0-kw-64549

Multi-oturbená monstra přicházejí


... a my se možná, asi, zřejmě někdy v budoucnu dočkáme VM 3.0d s 2/3 výkonem
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.1.2012, čtv 11:43

Masakr, jede to jak blby a nezere... :roll:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Radim » 26.1.2012, čtv 12:08

kdo to reálně využije? na český silnice je moc i 200 PS naftová 2.4 v dvoutunový 159tce
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od cuhan » 26.1.2012, čtv 12:16

Tady nejde o využití ale o pocit, že máš pod prdelí pěkné stádo,no aspoň u mě to tak je :D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od HonzaR » 26.1.2012, čtv 12:44

Prostě můžeme diskutovat o benzínovejch agregátech BMW, no o dieselech to nemá smysl.Jsou to u velkých objemů nejlepší současné agregáty na trhu..

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Adamsquare » 26.1.2012, čtv 13:02

Audi-VW bych nevylučoval.
Ty jejich ultra V8, V10 jsou téměř bez konkurence (nabízí se otázka, zda mají nějaký smysl...)
A "jen" bi-turbo 3.0TDI s 313 koňmi patří taky k absolutní špičce :wink:
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Hampice » 26.1.2012, čtv 13:06

Adamsquare píše:Audi-VW bych nevylučoval.
Máš na mysli to Audi, kde náskokem díky technice je nasazení CR cca 2 roky zpět?
A TDI CR jako takový špatný neni - do zasoplený octávky, superba, passata, A4, A6 a podobnejch superkchár.... Ale svez se někdy s A6 3.0TDI a pak skoč do 530d... Rozdíl nebude třeba komentovat....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Limetkka
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 810
Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
Bydliště: Práglík
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Limetkka » 26.1.2012, čtv 14:58

To se jim v Německu tak změnšují přirození, že si na to musí roubovat takovéhle monstrózní nástavce? :roll: :shock: :vom:
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od zde. » 26.1.2012, čtv 15:05

Krom aut si to ještě kompenzujou smartphonama :smt020
33

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19027
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od Kubas » 26.1.2012, čtv 15:27

tak je fakt, že na běžný provoz dnes v konfekčním autě bohatě stačí těch 150-200k.... Nežere to moc, předjedeš co potřebuješ a dálničních 130-160 je OK. Zas na druhou stranu na německé dálnice se něco silnějšího (zatím) hodí a kapitolou pro sebe jsou SUV. Tam bez 500nM sotva jedeš :wink:

Sám asi nikdy nebudu kupovat něco silnějšího než 2.0T, ale jezdit trošku jiným stylem než jezdím teď (do práce 2km), tak bych si něco s velkou V6 klíďo koupil....

Nafta je kapitola sama pro sebe, raději 200k z benzínu než 300 z nafty, ale to je můj soukromý boj, nikomu to necpu :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od hondzik » 26.1.2012, čtv 15:55

bojuju soukromě s tebou...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od cuhan » 26.1.2012, čtv 16:42

Připojím se taky :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od vavrusam » 26.1.2012, čtv 18:05

Kubasi Nm, Nm :smt064 Ale jinak jo, na běžný provoz stačí i 50kW, pro každého je běžný provoz něco jiného. Chtěl jsem napsat, že na co jezdí jiní je mi buřt, ale ježdění na Lukanu a hulící čipauta už mě začínají srát. Jeden takovej mi parkuje u okna v práci a než odjede tak to je hroznej smrad :13:
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4903
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o BMW

Příspěvek od A.J.Michal » 26.1.2012, čtv 18:16

Bojuji proti vám :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti