Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Zduraznil bych to atmosferickych. Tam souhlasim s tim, ze po odstraneni airboxu dojde ke snizeni vykonu. Pri jeho zachovani a pouhe vymene filtru si tak jisty nejsem. Lukyn se ale ptal na turbodiesel, tam plati co jsem psal vyse. Nic jsem nikam neotacel, jen jsem cetl a reagoval na jeden starsi prispevek. Ok, pripoustim, ze voda ma zasadni vliv na odolnost paliva proti samozapalu, nicmene jako traktoristu mne vice zajimaji jeji ostatni zminovane ucinky
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Tak u turbomotoru jde spíš o přímočaré zvýšení faktického plnícího tlaku.. a filtr na tom mění cokoli pouze nepatrně...ruku na srdce...na to ti stačí spíš sáhnout do regulace turba, vstřiku a dalších prvků motoru..a málo kdo se tu dostane na hodnoty, kdy potřebují "krotit detonační hoření vstřikem vody" na sání ..to se týká hlavně spíš
honby za maxem výkonu při konkrétní limitní konfiguraci železa/ omezené nějakým např.pravidlem nebo předpisem../..
O emulzi nafty s vodou bych /-yan.ko-/ s ohledem na počasí radši nemluvil, mohl by to někdo chtít zkoušet..
honby za maxem výkonu při konkrétní limitní konfiguraci železa/ omezené nějakým např.pravidlem nebo předpisem../..
O emulzi nafty s vodou bych /-yan.ko-/ s ohledem na počasí radši nemluvil, mohl by to někdo chtít zkoušet..
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Mno, on ten rozdil neni tak uplne nezanedbatelny. Jedna desetina rozdilu tlaku pred turbem diky nerestriktivnimu filtru udela na 1.9l motoru pri tlaku turba 2,5 (korigovanych) bar rozdil ~25Nm!
O emulzi nafty s vodou bych /-yan.ko-/ s ohledem na počasí radši nemluvil, mohl by to někdo chtít zkoušet..
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jedna desetina rozdilu tlaku pred turbem diky nerestriktivnimu filtru ...
To je bohužel spíš -nezlob se--asi přání.. Jak psal Kurkyn, trocha prachu na letní prašné silnici se nalepí na olej a ../stačí mrknout na vysavač s textilním sáčkem--oblepí se líp než papírový.., o reálný propustnosti mikroprachu nemluvě.., na to jsou tam třeba u VAXE ještě většinou další dva filtry,-- ještě další druhej hadrovej a další -3.z mikrovlákna...ten první hadr je tam jen kvůli hrubé frakci., a zasra.ný jsou ty filtry všechny tři... /
Když jeden jinej než papírovej, tak ne kvůli výkonu, ale lepšímu "čištění" a to zvládá jen
mikrovlákno..
To je bohužel spíš -nezlob se--asi přání.. Jak psal Kurkyn, trocha prachu na letní prašné silnici se nalepí na olej a ../stačí mrknout na vysavač s textilním sáčkem--oblepí se líp než papírový.., o reálný propustnosti mikroprachu nemluvě.., na to jsou tam třeba u VAXE ještě většinou další dva filtry,-- ještě další druhej hadrovej a další -3.z mikrovlákna...ten první hadr je tam jen kvůli hrubé frakci., a zasra.ný jsou ty filtry všechny tři... /
Když jeden jinej než papírovej, tak ne kvůli výkonu, ale lepšímu "čištění" a to zvládá jen
mikrovlákno..
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Ked sa tu strhla taka vojna faktu okolo toho zvysienia vykonu co doda hribek k Vam popisem totoSuzuky litr GXR pre kateg , supersport bola potreba mat o4o kni navrch cas co to trvalo3 mesice, Zacalo to hlavu,rozebrat ,vylestit vyfukove kanaly. sace vypiskovat , Cele to zlozit dat do casovania novy dyjagramlen tak tak vyslo casovanie ventylu dalehlavne preto lebo neni povolena vymena vacky, aby to k necemu bolo tak strekovace kere daju vyce mnohem vyce.\\\sace potrubi je plastove stym nic nenadelas takze doslo na ten hribek akorat v podobe plocheho do orig ajrboxu aby a to teda mohlo nadychnut, ridici jednotka puvodna,Vyfukova sustava Igor akarpovic cena jak ze zlata no a hotovo ale na Ba95 to ne to sa musi let Agip racing no a kedje trochu vlhko tak asi 1Oml amilnitridu na zmkcenie chodu,Celkovy cas na brzde52 hodin a 12 krat rozebirani ten hribek sa maze a cisti olejem na filtre max po2 hodinach chodu inac je tam v podstate na hovnojeho cistici schopnost prutokuvzduchu max 50 procent Ked to tu cele precitamtak mi musi byt jasne ze 0 od0 pojde bez seelepseho prinosu nikto to nicim neokeca ostatne je len lhani do vlastnej kapsy Honza R to tu jane rozebral a ono furt nic nekedy bych sasnim chcel stretnut mozna sa podari panove si tak Z brambory broskev neudelas,Vypocet na sacie a vyfukove potrubie sem mozem dat taky ale to by som musel ty 4 strany dat nekomu doma napsat to je na moje moznosti na komplu dat do hromady ale mam skusenosti hlavne z 2 taktu tak neviem ci by bol zajem myslite ze keby to k necemu bolo tak by som to nemal nakopane ja este to tak. inac vedle ma sused lambo no mnoho revu pre nic Dufam ze sa nik neurazil pokud ano no co uz stalo sa ,
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
ok, tak trochu matiky na modelovem prikladu:
mejme 1.9l 4val motor (= 478ccm na valec), 95% objemovou efektivitu plneni, 2.5bar korigovany tlak turba (max vykon), teplotu stlaceneho vzduchu v sani 30°C, 60% vlhkost, vysku 200m n.m., bohatost smesi λ=1.1644.
nerestriktivni filtr:
pred turbem 1 bar, za turbem 1*2.5 bar -> hmotnost vzduchu nasavaneho do valce 1292 mg -> maximalni mnozstvi vstrikovaneho paliva 76 mg (81.5 mm3)
restriktivni filtr:
pred turbem 0.9 bar, za turbem 0.9*2.5 bar -> hmotnost vzduchu nasavaneho do valce 1163 mg -> maximalni mnozstvi vstrikovaneho paliva 68 mg (90.5 mm3)
51.3mm3 paliva na valec dela na 1.9JTD 8V (115HP) pri 4000rpm 205 Nm, 74mm3 286 Nm (vykon pro zminovane mnozstvi paliva odmeren na brzde)
mejme 1.9l 4val motor (= 478ccm na valec), 95% objemovou efektivitu plneni, 2.5bar korigovany tlak turba (max vykon), teplotu stlaceneho vzduchu v sani 30°C, 60% vlhkost, vysku 200m n.m., bohatost smesi λ=1.1644.
nerestriktivni filtr:
pred turbem 1 bar, za turbem 1*2.5 bar -> hmotnost vzduchu nasavaneho do valce 1292 mg -> maximalni mnozstvi vstrikovaneho paliva 76 mg (81.5 mm3)
restriktivni filtr:
pred turbem 0.9 bar, za turbem 0.9*2.5 bar -> hmotnost vzduchu nasavaneho do valce 1163 mg -> maximalni mnozstvi vstrikovaneho paliva 68 mg (90.5 mm3)
51.3mm3 paliva na valec dela na 1.9JTD 8V (115HP) pri 4000rpm 205 Nm, 74mm3 286 Nm (vykon pro zminovane mnozstvi paliva odmeren na brzde)
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Zkus , kolik dává ten nerestriktivní filtr po 10tis v prašným letním provozu.., nebo po 20tis před vypráním..
Tohle je bohužel teorie --možná tak ještě funkční na čistým, vypraným filtru.--., o skutečné schopnosti "filtrovat" bordel u hadrovýho filtru tu napsal Yboris holou pravdu..
Tohle je bohužel teorie --možná tak ještě funkční na čistým, vypraným filtru.--., o skutečné schopnosti "filtrovat" bordel u hadrovýho filtru tu napsal Yboris holou pravdu..
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jasny ze se filtr zasira. Jak balvneny tak papirovy. Na tom modelu chci jen ukazat v cem spociva mozna vyhoda toho bavlneneho filtru a proc se vubec pouziva.
Jinak filtrovaci schopnosti bavlneneho filtru neobhajuju - jsou neoddiskutovatelne - jasne ze diky vetsimu rastru propusti i vice bordelu.
Jinak filtrovaci schopnosti bavlneneho filtru neobhajuju - jsou neoddiskutovatelne - jasne ze diky vetsimu rastru propusti i vice bordelu.
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jenže půlka lidí pochopí tenhle "reklamní model" jako "reál", kterej to automaticky přidá, bez ohledu na to, že ten filtr vyperou jen když si na to vzpomenou..a 80 % provozovanejch kilometrů je tenhle filtr reálně zasr.nej jak jetel a jde přes něj mikrobordel do motoru..
Kolik podle stavový rovnice přidá ochlazení nasávanýho vzduchu u turbo motoru o 10-15 stC?
Kolik podle stavový rovnice přidá ochlazení nasávanýho vzduchu u turbo motoru o 10-15 stC?
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
pri 15°C o 5,7% hmotnosti vice oproti 30°C. Ale neni to linearni
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Hledal bych ty "levný zapomenutý koně" tam kde opravdu jsou..ne na úkor kvality
pracovních podmínek agregátu--ten mikrobordel v motoru a potažmo oleji, kterej se chová jako kvalitní brusná pasta v olejové emulzi mi za ten výkonovej rozdíl těch pár kilometrů, než se to zalepí nestojí....
pracovních podmínek agregátu--ten mikrobordel v motoru a potažmo oleji, kterej se chová jako kvalitní brusná pasta v olejové emulzi mi za ten výkonovej rozdíl těch pár kilometrů, než se to zalepí nestojí....
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Presne tak za ty peniaze co do teho laborovania vrazite udelate 2 generalky , motor po go je o necem jinem ma iny tah na branku svicky ,ventyly, vsecko sedi idealne honovanie valcu plus drazkovni na piste lepsie drzi olej maze a utesnuje jak ked je to vylestene cisty vyfuk z dobrym katem je taky neco jineho nez rura po x desitkach tisic ktym parametrom cisteni ten cistic na filtre plus olej za to poridite 2 papiraky a ty sa ale daju taky cistit to znamena ale len pocas najezdurealnejsie priblizeni idealu ne optimun prvych 5000 km ved z tym sytkem idu pisty do prdelepo 3 zavodoch vcetne kruzku tak spicvo to cisti . a svicky co chvilu .a jede to az od 6000 ot dan za vykon je jasna. zivotnost a spolahlivos tmaju na grafe krivku padajucej cihly ty loziska na klikesu uz teraz kulantne povedane problemove co potom, lepsie to teda nebude a co z tlakem oleja ten takypostelujete a jak pridame na ventyle ,no a pridame na turbe coz oto ale co serijove ojnice z tym razom a vyvazeni klikovky a co ze vzduhem krei v trm fofru musi pulzovat u 4 taktu nezi pistem a klikovku ten taky brzdi otackya nemalo kam snim, Cele je to len vrseni problemukvuli prkotine jasne skusat sa da nekere to bavy ale kvuli kusku leskej trubky a hribecku to za to nestoji a pokud nemas prachy jako ze ne sa dal nedostanes pokud ano na konci zistis ze to za ne nestalo to je rada dozivotaod teho co tu cestu vykonal a dnes uz vie ze len na zavody inac na prd co takhle odlehcit, trvalejsie a nepomerne levnejsie. Chcete kone zmente auto zviste objem to je kulantne resen ihodno inteligenta a 21 stoleti
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Zdravim
Možná budu někoho opakovat, nicméně chtěl bych něco přihodit.
Namontoval jsem do svého Mita KN filtr 57i a řeknu vám, pokud k němu nejste schopni zajistit dostatečné množství studeného vzduchu, výkon naopak poklesne. Nejúčinější by podle mého názoru byl průduch do kapoty, nicméně rozhodně si nebudu řezat do Zavedl jsem k tomu dvě trubky, jednu hliníkovou jsem si koupil v Hornbachu (průměr asi 10 cm) a vedle jsem ještě dal origo "trubičku" od filtru. Výkon zůstal stejný Takže je to jen zvuková kulisa, ale podle mého názoru dost pěkná zvuková kulisa. Mám u toho ještě přídavnou řídící jednotku powerjet 2, takže Miťák jede celkem slušně. No na GT to nemá, ale dá se s tím jezdit svižně Takže abych to shrnul je to v podstatě pičovinka pro efekt.
Možná budu někoho opakovat, nicméně chtěl bych něco přihodit.
Namontoval jsem do svého Mita KN filtr 57i a řeknu vám, pokud k němu nejste schopni zajistit dostatečné množství studeného vzduchu, výkon naopak poklesne. Nejúčinější by podle mého názoru byl průduch do kapoty, nicméně rozhodně si nebudu řezat do Zavedl jsem k tomu dvě trubky, jednu hliníkovou jsem si koupil v Hornbachu (průměr asi 10 cm) a vedle jsem ještě dal origo "trubičku" od filtru. Výkon zůstal stejný Takže je to jen zvuková kulisa, ale podle mého názoru dost pěkná zvuková kulisa. Mám u toho ještě přídavnou řídící jednotku powerjet 2, takže Miťák jede celkem slušně. No na GT to nemá, ale dá se s tím jezdit svižně Takže abych to shrnul je to v podstatě pičovinka pro efekt.
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Takže pokud jsem to dobře pochopil je otevřený sání na seriovej motor kokotina? I když bych měl otevřenej vejfuk bez katu a tlumičů? Trochu jsem otom přemejšlel že bych koupil Hrříbek ale ten co je v tom plastu jelikož by nato stříkala voda což neni moc ideální po skušenostech z 2taktu Jelikož jsem v zimě trefil kouli ledu a utrhnul jsem celou mlhovku tak jsem přemejšlel že bych ktomu filtr přivedl tu hliníkovou trubku a vzniklo by takový náporový sání. Samozřejmě je kravina mít u toho seriovej vejfuk. Doufám že to někdo přečte a poradí Díky
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
co tak poslední dobou lezu na všelijaká fora, tak jsem našel plno reakcí: "sportovní sání" = mrtvá váha vzduchu nebo zasraná klapka... nedávno jsem měl v ruce KN vložku a těma dirkama bylo vidět na nebe...
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jako kokotina nevim no, podle toho co od toho očekáváš, s nárůstem výkonu nepočítej. Teda nevim jestli úplně můžu soudit, na Miťáka mě vyšel KN filtr na 3 700, možná když si pořídíš filtr za 10K tak třeba výkon naroste. Co je ale výhoda otevřeného filtru je ten zvuk, hned první den se za mnou otočila celá autobusová zastávkaMára píše:Takže pokud jsem to dobře pochopil je otevřený sání na seriovej motor kokotina? I když bych měl otevřenej vejfuk bez katu a tlumičů? Trochu jsem otom přemejšlel že bych koupil Hrříbek ale ten co je v tom plastu jelikož by nato stříkala voda což neni moc ideální po skušenostech z 2taktu Jelikož jsem v zimě trefil kouli ledu a utrhnul jsem celou mlhovku tak jsem přemejšlel že bych ktomu filtr přivedl tu hliníkovou trubku a vzniklo by takový náporový sání. Samozřejmě je kravina mít u toho seriovej vejfuk. Doufám že to někdo přečte a poradí Díky
Samozřejmě, že tam půjde více bordelu než do boxu, otázka je za jak dlouho se něco posere. Nicméně kdyžtak dám vědět
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Tuzerum to nevymluvíš
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Pokud jsi dal za filtr 3700 tak to byl snad celej kit ne? Neznamená čim víc to stojí tim líp to pojede A pokud se bavíme o mrtvý váze tak v origo airboxu je ta vložka celkem volná a ne všechen vzduch jde skrz vložku a tudíš jde i něco rovnou do váhy a turba ;)
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
včera jsem v rámci diagnostiky jel pár metrů bez filtru a zvuk to mělo trochu lepší
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Musis dat podlahu, pak to ma zvuk. Jezdi tady po okoli Fabie HTP, a porad to dusi v nizkych otackach aby byl zvuk Kdyz uz to nejede, at to aspon rve
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
JJ je to celý kit.Mára píše:Pokud jsi dal za filtr 3700 tak to byl snad celej kit ne? Neznamená čim víc to stojí tim líp to pojede A pokud se bavíme o mrtvý váze tak v origo airboxu je ta vložka celkem volná a ne všechen vzduch jde skrz vložku a tudíš jde i něco rovnou do váhy a turba ;)
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Mara: turbu to pomuze, ale bude to sat vetsi bordel. Na hribky se vyprdni. Hraje se na filtracni plochu.
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Takže je to kravina? Nejlepší filtrační hmota je pěna ne? Když jsem měnil filtr tak jsem koukal že ve filtrboxu bylo jehličí listy a tak...
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
ve filtrboxu, nebo ve filtru? Karbonove kity jsou predrazene a penove hribky jsou tuzingove kraviny (ta pena se rada trha a rozpada).
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
sundat airbox a na trubku sani prichytit gumickou damskou silonku a je to sichr
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů