žhavící svíčky

Odpovědět
sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 7.2.2012, úte 12:33

V drtivé většině ano, ale když to napíšu hodně jednoduše, ještě si nikdy třeba od babičky neslyšel, že "ta žárovka je už nějak vysvícená a málo svítí"? Je to už divný zacházení do krajností, ale napadá mě třeba ještě remoska, taky Ti může hřát, ale né tak aby jsi v ní něco upekl :smt033 Prostě jak říkám, nevím na jakým principu přesně funguje žhavička, ale pokuď "po staru" na principu odporovýho drátu, tak ten nemá od výroby do jeho přepálení stále stejný vlastnosti :smt023
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Hampice » 7.2.2012, úte 12:38

To ano, ale pokud se rozsvítí, tak je určitě teplota dostatečná...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 7.2.2012, úte 12:41

Ty víš jakou má po rozsvícení teplotu nová žhavička a ta která třeba jen "svítí"?
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Hampice » 7.2.2012, úte 12:48

Ne :-D
Ale vycházim z toho, že rozsvícená žhavička produkuje dost tepla na to, aby ohřála !stlačený! vzduch k hrancici samovznícení. Když k tomu přimyslím kvalitní českou naftu, která má nezřídka bod vzplanutí kolem 30ti stupnů, zůstávám u názoru, že rozsvícená žhavička je ok.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od wenca89 » 7.2.2012, úte 12:52

sunic - Venouši, to mi už dlouho nikdo neřekl :-D ... ale máš pravdu, řešení je jednoduchý, změřit to ohm metrem a porovnat s novou žhavičkou. V servisu jsem mu to říkal, ale nechtělo se mu do toho, možná neměl ohm metr, nevím. Ve čt jedu do vrchlabí a tam to proměříme.

hampice - přesně s toho vychází i tady v PT v servisu, když se žhavička rozsvítí, považují ji za OK
AR 159 SW 1,9JTDm

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 7.2.2012, úte 12:57

Ja samozřejmě netvrdím, že to musí být tak jak píšu, ale z čistě elektrikářskýho pohledu a toho co si matně pamatuju ze školy to tak být může :-D A taky to nemám nijak ověřený, jen teoreticky spekuluju a třeba i o blbostech :smt033 Ale mezí teplotou rozsvícený nový a starý žhavičky může být rozdíl i stovky stupňů.. ale jestli jak píšeš, že česká nafta má bod vzplanutí i jen 30 stupňů (což doufám, že tak není), tak to by stačila kdyby se jen zahřála a svítit by ani nemusela :smt033

Tak mi to promíííň, Wenco :-D
A s tím ohmmetrem máš pravdu, tím si myslím, že je větší šance poznat případný rozdíl mezi starou a novou žhavičkou..

A řek jsem Ti Vášoune, Venouši :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Hampice » 7.2.2012, úte 13:13

No stačí se podívat na aktuální seznam pokutovaných čerpaček od ČOI. Jsou tam pumpy co dostaly pokutu za bod vzplanutí i nějak kolem 20ti stupňů (nechce se mi to teďn hledat)...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 7.2.2012, úte 13:25

Tak to sem nečet a 20 stupňů je už hodně hustý.. teď jsem si jen pročet nějakýho info o naftě a měla by mít min. 55 stupňů.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Hampice » 7.2.2012, úte 13:45

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Žížal » 7.2.2012, úte 19:52

Protoze zhavicka sviti jako vedlejsi produkt vyroby tepla tak ti staci vedet ze jak je svicka cela hezky oranzova je to OK. Cim oranzovejsi, tim teplejsi. Na vysokych pecich by ti ukazali jak zelezo s narustem teploty meni barvu a dve zeleza s stejnou barvou maji stejnou teplotu (proto se udava teplota svetla ve stupnich teploty - treba xenony). Sice lidske oko je nepresne na mereni ale pokud svicky sviti "hezky" tak jsou vetsinou OK (typci co delaji na vysoke peci delsi dobu teplotu od oka trefuji celkem presne, takze tahle metoda funguje :smt033 ). Muzes to zkusit overit nejakym slozitym zpusobem. Prochazejici proud si meri jednotka a ukazuje i skoromrtve svicky.
Jedna mrtva svicka vetsinou startu nezabrani - na 3 valce to je schopne zit a ctvrty valec se rychle chyti. Tohle jsme si overil, kdyz se mi povedlo na Ventu zlomit svicku :roll: a prisla zima. Chudak musel vydret mesic nez se ji povedlo vyndat.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 7.2.2012, úte 20:13

Jo, je to přesně tak jak to píšeš.. intenzita svícení žhavičky záleží na teplotě na kterou je rozpálená. A teplotu podle jasu možná pozná tavič železa co to dělá mrtě let, ale těžko automechanik.. Ona ta svíce sice "svítí", ale mezi svítící oranžovou a silně svítící oranžovou může být právě rozdíl i několikaseti stupňů.. hodně záleží i na tom z jakého materiálu je udělanej "obal" tý žhavičky. Takže tak nějak jsem to myslel.. takže jak psal Venouš :-D, myslím že proměření ohmetrem bude spolehlivějc vypovídat o stavu. Teda pokud nemáš takovej cit v prstech abys jima poznal jak moc je žhavička rozpálená :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od JardaB » 7.2.2012, úte 20:20

Nevite, jestli se daji demontovat vsechny zhavicky z 2.4JTD? (100kW) bez vetsiho ocesani? Ta za cerpadlem a za filtrem vypada hodne nepristupne...
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od jurki888 » 7.2.2012, úte 22:00

das dole tu ciernu krabicu zo zadu na odvetravanie motora a ide to v poho
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

maco812
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 117
Registrován: 24.1.2012, úte 08:45
Bydliště: Trencin SR

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od maco812 » 10.2.2012, pát 11:28

No tak vymenene zhavice a aj nova bateria varta 77Ah a auto startuje na prvy sup :D uz moze mrznut kolko chce :smt040
Alfa romeo 2.4 jtd 154 kw

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Martas 01 » 10.2.2012, pát 12:53

Neni uz ta baterka moc silna? Kde najdu jakou max baterii tam muzu dat?
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Skippy » 10.2.2012, pát 13:16

http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... =cz&range=


jinak, jde to změřit ještě proudově, ale ohm metrem je to jednoduchší.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 10.2.2012, pát 13:26

Martas 01 píše:Neni uz ta baterka moc silna? Kde najdu jakou max baterii tam muzu dat?
Důležitý je napětí, na proudu nezáleží. Platí, že čím vyšší, tím lepší. Startér si vezme jen tolik proudu kolik potřebuje. Ten údaj 77Ah jen znamená, že baterka je schopna dávat proud 1 ampéry po dobu 77 hodin.. tedy že dýl vydrží než třeba baterka se 70Ah.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Martas 01 » 10.2.2012, pát 13:59

Napeti je 12V nebo ne?Fakt me nekamenujte ale v tomto se moc nevyznam takze beru kazde upresneni.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2281
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od mcernoch » 10.2.2012, pát 14:41

sunic píše:
Martas 01 píše:Neni uz ta baterka moc silna? Kde najdu jakou max baterii tam muzu dat?
Důležitý je napětí, na proudu nezáleží. Platí, že čím vyšší, tím lepší. Startér si vezme jen tolik proudu kolik potřebuje. Ten údaj 77Ah jen znamená, že baterka je schopna dávat proud 1 ampéry po dobu 77 hodin.. tedy že dýl vydrží než třeba baterka se 70Ah.
Na proudu záleží hodně, hlavně na tom startovacím.
Pokud máš předepsanou baterii 70Ah-startovací proud 680A a místo toho tam dáš 77Ah- startovací proud 780A tak ti to přinese pouze jedinou věc:

V zimě s teplotou která postupně klesá, klesá i kapacita byterie.
Pokud by jsi měl kapacitu baterie 100% a dal by jsi ji do teploty -25 stupňů tak její kapacita klesne cca na 75%. No a když klesne kapacita, tak klesne i startovací proud.
Pokud klesne na takovou hranici že neroztočí starér, tak je jasné že jedeš MHD.
U předimenzované baterie máš proto dostatek kapacity pro to aby jsi nastartoval.

Když budeš mít baterii která bude mít 12,7voltů a kapacitu 20Ah tak pochybuji že nastaruješ
Takže na proudu záleží.
Protože s klesající kapacitou baterie klesá samozřejmě i napětí, tak každej furt řeší jen to napětí.
Že je důležitý napětí je pěkná pi....na. :hotovej :smt040
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 10.2.2012, pát 14:57

Ted nejak nechapu co resis.. jeste jednou si precti co jsem napsal a rekni ze to neni pravda. Napsal jsem, ze 77Ah je lepsi nez treba 70Ah. O startovacim proudu jsem nepsal, neb ho nezminil. U napeti je dulezitych tech 12V, protoze pokavad by jsi pripojil placnu 24V, tak starter a ostatni spalis. Vyssim proudem mu urcite nemuzes jakkoli ublizit, protoze ten vznika az uzavrenim elektrickyho okruhu a starter si vezme jen tolik kolik ke sve praci potrebuje. Takze se prosim srovnej a delej debila z nekoho jinyho, ok?

EDIT: Ted mi asi doslo proc jsi tak zareagoval.. nenapsal jsem ve vete "cim vyssi, tim lepsi" sluvko proud. Sem samozrejme celou dobu psal o proudu na kterej se Martas ptal, napeti 12V je snad jasny..
Naposledy upravil(a) sunic dne 10.2.2012, pát 15:16, celkem upraveno 2 x.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Martas 01 » 10.2.2012, pát 15:08

Chapu diky ,minuli rok jsem kupoval banerku a chtel jsem co nejsilnejsi proste max co tam pujde dostal jsem 74Ah a 640 A,ted vim ze tam muzu mit 77Ah a 780A a to se mi libi vic letos to dojezdim a pristi zimu tam dam silnejsi. :)
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od jurki888 » 10.2.2012, pát 15:15

ja som raz pripojil na ducato zvaracku ktora mala 40va vsetko vydrzalo ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1630
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od sunic » 10.2.2012, pát 15:19

Tak 40VA neznamena 40 voltu.. :smt023
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Žížal » 10.2.2012, pát 18:00

Kapacita neni zas takdulezita - hlavne pokud bereme baterky s podobnou kapacitou. Pak uz se vic hraje na startovaci proud a kvalitu. Nejaky no-name je treba papirove lepsi, ale v realu po par zimach uz se vic hraje na provedeni baterky a stav altiku, nez na puvodni kapacitu...
Japonci pouzivaji i gelove baterky s cca polovicni kapacitou a nemaji problem - krome ceny daleko lepsi baterky. Budme radi ze do 159 nenamontovali start-stop system, to by se vyber baterky stal daleko zasadnejsim problemem, nez mame ted...
Kazdopadne vetsi baterkou urcite nic nezkazis :-D

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od jurki888 » 10.2.2012, pát 21:51

sunic píše:Tak 40VA neznamena 40 voltu.. :smt023
pisal som cez pda :D
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: michal96 a 4 hosti