ono jestli se s tím jezdí okolo komína, tak je spotřeba ok, s Passatem B5 1,9TDI jsem jezdil krátké trasy po Praze taky okolo 10JardaB píše:Ano, to bych byl spokojeny, takze asi proverim vstriky, kdyz to tak zere...
jak jezdit s 2,4 jtd
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
5,3PetrGTV píše:já nechápu tu mánii kolem spitřeby, nikdy jsem to neřešil a už vůbec nepodřizoval styl co nejnižší spotřebě a jezdim za 5,3 v průměru podle PC, tak že ze svý zkušenosti doporučuju, vyserte se na to hlídání a jezděte podle citu, dyť ten motor si sám řekne jak se mu nejlíp jede, nějaký rady jsou zbytečný, prostě vnímejte auto a o tom to je




Reál + 1,7 l k palubáku

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
jj o správnosti údajů na pal. PC si taky iluze nedělám, ale když ono se na to tak hezky kouká 

Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Krásně s tím dráždím, když vezu majitele ohávie f TDI
, že jedu za to samo co on, ale s 2x větším výkonem, to potom sleduju jak jim tuhne úsměv 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
na jedno natankovanie 740km plus cca 20l v nadrzi. cize to je podla mna celkom slusna spotreba na 2,4 SW
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Jo to Ti žeru
, palivoměr taky okazuje podle plota, od plné do půlky to nepadá a člověk má pocit,že najede hafo a pak od půlky k prázdné to letí jak sviň 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
no to hej ale tak mi povedz odhad kolko mohlo byt v nadrzi ked sa tankovalo a rucicka pred tankovanim bola tesne nad ciarockou tou ciernou za polkou....ta 1/3 cize to mi vychadza na cca 20l +- kedze nadrz ma 65l
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Tak to neviem, ja mám čiarky biele a nádrž na 63l 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
joj tak ma chytaj za slovicka a ciselka 2 hore dole 

156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Když sa na to dá najet dalších cca 30 Km, tak pro někoho třeba moc důležitý údaj 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
nikdy nejazdim na doraz 

156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Všichni "normální lidé" umí pravopis a rozlišují začátek a konec další věty, popřípadě použijí čárky, když chtějí vyprodukovat souvětí. Dochlazování turba, jsem na tomto foru nenašel, takže pokud mi k tomu nemáš co říct, zasíráš to tady odpovědmi na nepoložené otázky především ty.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7203
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
dochlazování turba je klasika, když sjedeš z dálnice, tak aspon půl minuty tomu dát. Ale je lepší samozřejmě už pár minut před tím, když víš, že zastavíš, tak alespon zvolnit. 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
speedy ma predbehol a nemusis sa hned rozculovat
ja som narazala na temu termostat o ktorej sa tu uz popisalo dost stranok, pretoze si sa hned v uplne prvom dotaze pytal na teplotu. pokial viem, franik ta uz napominal, ze vlakna na podobne otazky ako sa pytas tu uz su (aj dotaz na ochladenie turba malo smerovat do vlakna o turbe v JTD
).
Ladis, PetrGTV tu riesili spotrebu a trosku sa podpichovali, nakolko som sa do podpichovania pridala aj ja. pokial ti robi problem po mne citat prispevky, tak ich necitaj. a to ze ti obcas nesedi Y a I v mojich slovach je asi koli tomu, ze pisem po slovensky. cize kusok odlisna gramatika.
termostat:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... at#p220143
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... ce#p217104
turbo:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... ilit=turbo


Ladis, PetrGTV tu riesili spotrebu a trosku sa podpichovali, nakolko som sa do podpichovania pridala aj ja. pokial ti robi problem po mne citat prispevky, tak ich necitaj. a to ze ti obcas nesedi Y a I v mojich slovach je asi koli tomu, ze pisem po slovensky. cize kusok odlisna gramatika.
termostat:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... at#p220143
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... ce#p217104
turbo:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... ilit=turbo
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Jelikoz sem chodim nejcasteji z mobilu, tak nejake velke pismenka a diakrytiku neresim, jo pokud jsi nenasel tak jsi ani nehledalcercanak píše:Všichni "normální lidé" umí pravopis a rozlišují začátek a konec další věty, popřípadě použijí čárky, když chtějí vyprodukovat souvětí. Dochlazování turba, jsem na tomto foru nenašel, takže pokud mi k tomu nemáš co říct, zasíráš to tady odpovědmi na nepoložené otázky především ty.

Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Je to tam, máte pravdu, za odkazy děkuju.
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Já jezdím s AR159 1.9 16V JTD od předloňského května, styl jízdy snad bude podobný jako s 2.4.
Otáčky většinou držím mezi 2000 a 3000, tam má motor optimální výkon, točák i spotřebu. Dlouhodobě jezdit pod 2000 nemá smysl, spotřeba o moc nižší není, točák jde dolů, turbo stojí..
Přes město jezdím na trojku (při 55 mám přesně 2000ot). Pokud při těchto otáčkách šlápnu na plyn, auto hned reaguje, není problém kdykoliv předjíždět, na čtverku už cítím, že jen udržuju rychlost a motor by se musel delší dobu "sbírat odspodu" . Jakmile minu ceduli, naložím tomu plný, za chvilku tam mám přes 100, řadím 5 a opět jdu na 2000ot. Pokud je hezká cesta a nikdo nezavazí, tak dám šestku a držím to na 110. Dlouhodobá spotřeba 6.2l/100.
Pokud je motor studený, netočím ho přes 3000. Dochlazování turba při jízdě po dálnici moc neřeš, pokud nejedeš jak Simír z Kobry 11, tak turbo nebude dočervena a dochladí se za pár vteřin při sjíždění z dálnice. Ale už jsem párkrát viděl blbečky, co mě předjeli dvoustovkou a pak hodili myšku vedle k benzínce a zastavili na fleku u stojanu, čest památce jejich turba!
Pro zastánce myšlenky, že diesel se přes 2000ot/min točit nemá, jen tolik: EGR, KAT, SWIRL FLAPS, DPF, 16ventilů a Turbo s regulací. Tohle všechno se zanáší sazema a pokud není v komínu občas průvan, tak tím dřív to ty saze ucpou. Pak na anglickém fóru najdeš návod na opravu: vem to na dálnici a jeď půl hodiny stylem jako bys to někomu ukradl.
Otáčky většinou držím mezi 2000 a 3000, tam má motor optimální výkon, točák i spotřebu. Dlouhodobě jezdit pod 2000 nemá smysl, spotřeba o moc nižší není, točák jde dolů, turbo stojí..
Přes město jezdím na trojku (při 55 mám přesně 2000ot). Pokud při těchto otáčkách šlápnu na plyn, auto hned reaguje, není problém kdykoliv předjíždět, na čtverku už cítím, že jen udržuju rychlost a motor by se musel delší dobu "sbírat odspodu" . Jakmile minu ceduli, naložím tomu plný, za chvilku tam mám přes 100, řadím 5 a opět jdu na 2000ot. Pokud je hezká cesta a nikdo nezavazí, tak dám šestku a držím to na 110. Dlouhodobá spotřeba 6.2l/100.
Pokud je motor studený, netočím ho přes 3000. Dochlazování turba při jízdě po dálnici moc neřeš, pokud nejedeš jak Simír z Kobry 11, tak turbo nebude dočervena a dochladí se za pár vteřin při sjíždění z dálnice. Ale už jsem párkrát viděl blbečky, co mě předjeli dvoustovkou a pak hodili myšku vedle k benzínce a zastavili na fleku u stojanu, čest památce jejich turba!
Pro zastánce myšlenky, že diesel se přes 2000ot/min točit nemá, jen tolik: EGR, KAT, SWIRL FLAPS, DPF, 16ventilů a Turbo s regulací. Tohle všechno se zanáší sazema a pokud není v komínu občas průvan, tak tím dřív to ty saze ucpou. Pak na anglickém fóru najdeš návod na opravu: vem to na dálnici a jeď půl hodiny stylem jako bys to někomu ukradl.

AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Je fakt, ze dneska jsem jezdil pokusne jak dobytek a spotreba kupodivu nejak extremni neni, jen mam stale problem s turbem - pri podlaze a vyssich otackach se rozsveci kontrolka - dam tomu jeste chvilku, pak zkusim vycistit turbo rucne...
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
no já mám na svým 2.4 JTD už nějakých 10K a tak nějak jsem se dopracoval k tomu co podle sluchu a citu tomu autu asi vyhovuje a co ne.
Teplota - 60-70 jsem měl se začátku taky - na 99% vadný termostat, vyměň a uvidíš jak to pěkně bude chodit na 80 stupnu, pak se to zahřeje stoupne nad 90 a po otevření termostatu zase klesne na 80 a furt dokola -sranda pozorovat. Takže to na 100% vyměň stojí to pár stovek...
Řazení - podle mě těžko radit, asi jak si každý zvykne, taky jsem se tu na to kdysi ptal a nedočkal se kloudné odpovědi takže jezdím jednoduše - nejedu nikdy pod 1500ot, v obci jezdím na 3ku, to točí cca 2tis ot. a vycházi to akorat na tu 50ku a něco. Při běžné jízdě řadím tak na 2100-2500, občas když mi jebne tak třeba až na 3500ot
) Myslím že ideální na spotřebu a co se týká zvukového projevu motoru je udržovat těch 2-2,5 tis ot., na dálnici když jedu normálně tak to držím tak na 3000-3100ot - to odpovida rychlosti cca 140 a pěkně si to přede.
chlazení turba - nějak moc to neřešit, prostě když zastavíš na dálnici tak chvilku počkat než vypneš motor anebo jak tu někdo psal chvíli předtím zvolnit....
zahřívání - no jak je zima tak jezdím co se týče toho řazení stejně - max tak do těch 2200 otáček, jakmile teplota stoupne tak na 60-70 zhruba tak už to moc neřeším
Spotřebu nevím jakou mám, po městě to docela mizí ale jakmile vyjedu mimo a jedu tak nějak na pohodu tak to jde rapidně dolů. Myslím že dlouhodobý průměr tak kolem sedmi, osmi...to neřeším. Jo a moc nevěř tomu ukazatelu paliva (hlavně když parkuješ čumákem dokopce
)
Ten styl si najdeš časem sám a hodně šťastných km:-).
Teplota - 60-70 jsem měl se začátku taky - na 99% vadný termostat, vyměň a uvidíš jak to pěkně bude chodit na 80 stupnu, pak se to zahřeje stoupne nad 90 a po otevření termostatu zase klesne na 80 a furt dokola -sranda pozorovat. Takže to na 100% vyměň stojí to pár stovek...
Řazení - podle mě těžko radit, asi jak si každý zvykne, taky jsem se tu na to kdysi ptal a nedočkal se kloudné odpovědi takže jezdím jednoduše - nejedu nikdy pod 1500ot, v obci jezdím na 3ku, to točí cca 2tis ot. a vycházi to akorat na tu 50ku a něco. Při běžné jízdě řadím tak na 2100-2500, občas když mi jebne tak třeba až na 3500ot

chlazení turba - nějak moc to neřešit, prostě když zastavíš na dálnici tak chvilku počkat než vypneš motor anebo jak tu někdo psal chvíli předtím zvolnit....
zahřívání - no jak je zima tak jezdím co se týče toho řazení stejně - max tak do těch 2200 otáček, jakmile teplota stoupne tak na 60-70 zhruba tak už to moc neřeším
Spotřebu nevím jakou mám, po městě to docela mizí ale jakmile vyjedu mimo a jedu tak nějak na pohodu tak to jde rapidně dolů. Myslím že dlouhodobý průměr tak kolem sedmi, osmi...to neřeším. Jo a moc nevěř tomu ukazatelu paliva (hlavně když parkuješ čumákem dokopce

Ten styl si najdeš časem sám a hodně šťastných km:-).
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Díky všem =D> =D>
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Díky všem =D> =D>
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
termostat si objednej treba tady http://zumm.cz/stranka/10/alfa-romeo-club/
ja si ho nechal poslat, prisel rychle a plne funkcni :-) jen potrebujes zjistit presny typ, tj. pocet vyvodu pze se do 2.4 davaly tusim dva druhy :-)
ja si ho nechal poslat, prisel rychle a plne funkcni :-) jen potrebujes zjistit presny typ, tj. pocet vyvodu pze se do 2.4 davaly tusim dva druhy :-)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
jj davali sa 2 druhy najlepsie to zistis podla cisla motora, ze aky tam mas...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit s 2,4 jtd
Jen bych k tomuto doplnil, že teplota vody se nerovná teplota oleje, tudíž to že se voda ohřeje na 70C rozhodně neznamená, že je ohřátej olej a tudíž bych otáčky stále řešil!Roger píše: ......
zahřívání - no jak je zima tak jezdím co se týče toho řazení stejně - max tak do těch 2200 otáček, jakmile teplota stoupne tak na 60-70 zhruba tak už to moc neřeším
......
Nevim jak u nafty, ale u benzínu se olej dostane na provozní teplotu až tak po ujetí dvojnásobku toho co je třeba k ohřátí vody. Bohužel moc aut teplotu oleje nemá, ale toto mám vypozorovaný z Peugeotu 309 GTi kterej ho měl a myslím že majitelé AR 155 budou souhlasit.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host