Příspěvek
od Tanguero » 8.3.2012, čtv 14:00
Z čeho nejsi moudrej? Tady máš postup:
1. Nastartuj a posviť si baterkou na táhlo klapek. Hýbe se jak má? Je kolem klapek černě zaolejováno? Neslyšíš, že by po přidání podfukoval kolem klapky luft? Pokud odpovědi zní ANO, NE, NE, nech to být a jezdi dál.
2. Pokud odpovědi zní ANO, ANO, ANO, tak to sice ještě funguje, ale je načase šetřit do prasátka cca 5000 na nové sání (Pierburg na Opel 1.9 sedí), nebo repasi z Polska.
3. Pokud první odpověď zní NE, tak je táhlo vychozené už tak, že neovládá správně klapky, nebo je zcela odpadlé. Pak musíš okamžitě realizovat krok 2, nebo klapky aretovat v otevřené poloze.
4. Aretaci do otevřené polohy lze provést buď odpojením táhla od motorku ke třetí klapce, s tím, že horní táhlo, spojující klapky spolu, zůstane na místě. Nebo, pokud je horní táhlo vyčvachtané tak, že padá z čepů dolů, použít metodu tlustého drátu a klapku 3 nechat běhat.
5. Low cost varianta bodu 2 je časově náročnější, nicméně velmi slibná. Chce to demontovat sání, rozebrat, vyčistit, vymontovat klapky, zaslepit díry po oskách. Namontovat a jezdit úplně bez klapek. Sám se ji chystám realizovat v dubnu/květnu.
Ať už realizuješ jakoukoliv variantu, v ECU k deaktivaci klapek nedojde, motorek zůstává na svém místě a dál se točí, ale nic už neovládá.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD