První dojmy a porovnání...malá slohovka:
AR 147 1,9 JTD Sport (150 k) r.v.2003
...kde začít. Počátky jsou v rallye a to ovliňuje asi všechny moje (naše) auta (kromě LR

)
Přehled aut, které jsem měl nebo jsme měli nebudu uvádět,
začnu až 147. S ní mám možnost jezdit cca. 4 roky.
Za celých 8 let provozu měla jedinou závadu.
Opravdu mě překvapil tvrdý sportovní podvozek, silný motor,
silné brzdy a turbo efekt... jak se dokáže zakousnout do asfaltu!
Na 17 Speedlinech si člověk opravdu připadal jak rallye jezdec :-)
Auto má stále pravidelný servis, jezdí perfektně
a co je největší paráda, že na tachometru je teprve cca. 92 tis. km.
Jsou ale i věci, které se přejít nedají, například vrzání celého vozu.
To je ta největší slabina. Jakmile se začne ochlazovat, tak se železo
začne stahovat a 147 vrže jako stará revmatička!
Druhý mínus je interiér. V místech, jako například ovládání oken
nebo topení, se hodně sloupává ta povrchovka na plastech,
takže to místy vypadá tak nějak použitě. No a ještě malý kufr.
Ale jsou to detaily. Po "strojové" stránce se nedá autu nic vytknout!
AG Giulietta 1,4T Multiair Sport (170 k) r.v.2010
Tady asi není moc co psát, je to všechno příliš brzo.
Všechno je ovlivněno emocemi a nadšením
Auto se prostě tvořilo od prvopočátku, skoro jako dítě!
Takže měsíc studování reklam, letáků, návštěvy prodejce.
První jízdu se standardní Jůlinkou 1,4 120 k absolovovala
budoucí majitelka, já jsem si jen sedl na zadní a pozoroval jsem.
Auto samozřejmě udělalo dojem, ale ten největší v nás zanechal
bilboard s Umou Thurman :- ...bílá barva a tmavý 18tky, nádhera!
Pak asi hodina "práce" u konfigurátoru Alfy, doladění detailů,
finální řešení s prodejcem a výrobcem, papírování...
a pak už jen 3 měsíce čekání. V říjnu bylo vše připraveno
a když jsem s tím vyjížděl z prodejny, tak se mi klepala kolena :-)
Auto tak strašně krásný, že i na těch fotkách vypadalo jinak!
No nic, tak teď k autu. Oproti 147 je větší, silnější, tiší, menší motor,
novější a tak dále. Co se týká samotné jízdy tak po 3 tis. km
je poznat, že 147 byla taková agresivnější ( ne že by Giuly nebyla, ale prostě jinak ).
Takže se zmenšíl turboefekt, je plynulejší, motor točí jak ďas
až do 6 tisíc otáček. V malých otáčkách to hezky decentně bublá.
S Jůlií se dá jezdit po městě i na 5 nebo 6 st.
Celou zimu jsme jezdili v režimu A s nazutými 16". Nedalo se nijak moc řádit,
protože auto bylo příliš nové. Postupem ale zkouším co se dá a testuju :-)
Největší rozdíl je v zátahu motoru, který jde od cca. 1700 otáček až do 6000.
Efekt turba je plynulý. V režimu N je auto o něco lepší než v A... na běžnou jízdu je to prostě optimální a jede i tak rychle. Režim D je trochu jiný :-)
Po přepnutí zhasne palubovka a znova se rozsvítí s uvítáním Dynamic.
Pak už se objeví jen graficky znázorněné turbo a jeho tlakování.
Když jsem jel v režimu normal s nohou na plynu a s 2000 otáčkami,
tak jsem vyzkoušel přepnutí na dynamic...reakce je taková, jako bych
sešlápl plyn o 2 cm víc. Jízda je to docela šílená a ještě pořád neumím
úplně využít ten potenciál auta, který tento režim nabízí!
Důvodů je víc... nové auto, hrozný silnice a taky respekt :-) Každopádně D = peklo!
Řazení, k tomu mám občas výhrady, 1 a 2 st. mají někdy tendenci odporovat,
ale není to nic hrozného...možná je to novým autem, možná mnou,
každopádně řazení v Land Roveru nemá konkurenci!
Brzdy jsou hodně ostré a hlavně při přesednutí z jiného auta mi dělá pár minut problém.
To výstražné blikání je docela blbost, ale nedá se to vypnout, bohužel.
Kufr je myslím o 100 litrů větší než v 147 a je to poznat, bohužel kočárek tam tlačím silou.
Extriér nádhera, interiér nádhera... tohle auto je pro mě po stránce designu na vrcholu aut.
Díky tomu že je Giulitta nová, silnější, pro mě i hezčí, tak je i lepší než 147.
Ale tohle porovnávání je asi hodně zavádějící. Je to prostě úplně jiné auto.
To bude asi na úvod vše
Ještě přikládám fotky 147 při jízdě do Chorvatska... na 100% spolehlivá!
No a fotka Jůlinky asi den po narození :-)