Výměna termostatu

Odpovědět
Eddie

Příspěvky: 32
Registrován: 10.3.2008, pon 10:16
Bydliště: Mirošov - Vysočina

Příspěvek od Eddie » 15.5.2008, čtv 07:55

jarik píše:Takisto ako vacsina ludi aj ja som po vymene termostatu a naprosty pokoj. Na budiku jasne vidno kedy otvori a zavrie,ale je to stale nieco okolo 90. A pridavam sa ku Skeisymu,moja 2.0TS ovzdusnovak tiez urcite nema. Tak som to nechal vybublat,slape to.
Čus taky jsem měnil termostat na 2,0TS16V a jeden odvzdušnovak jsem na prave straně chladiče našel.
Jinak odvzdušnení chlazení u Alfy naprostá pohoda oproti Fiatu 1.6 16V nebo 1.4 12V. :-D
AR 156 2.0TS SW

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.5.2008, čtv 08:33

Minulý týden jsem dával nový chladič a odvzdušnovák je na pravé straně nahoře směrem k motoru ale to je u 166ky.
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

jarik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 8.1.2008, úte 11:26
Bydliště: Kosice

Příspěvek od jarik » 15.5.2008, čtv 23:36

Tak som asi malo hladal,ale nastastie je vsetko OK :D
BMW X3
Alfa 156 GTA ex
Alfa 156 2.OTS SW ex
Alfa 33 1.8TD po smrti...ex
Alfa 33 1.7 16V Permanent4 ex
Alfa 33 1.7 16V ex

Marek

Příspěvek od Marek » 15.5.2008, čtv 23:55

cuhan píše:Minulý týden jsem dával nový chladič a odvzdušnovák je na pravé straně nahoře směrem k motoru ale to je u 166ky.
A odvzdušňoval jsi i na liště za sáním, k teplotnímu výměníku?(u olejového filtru).

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 16.5.2008, pát 11:55

Marek píše:
cuhan píše:Minulý týden jsem dával nový chladič a odvzdušnovák je na pravé straně nahoře směrem k motoru ale to je u 166ky.
A odvzdušňoval jsi i na liště za sáním, k teplotnímu výměníku?(u olejového filtru).
Dělal mi to doktor od Gia tam jak píšeš jsme nedělali nic,jen přes chladič no všechno je v poho. :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Coping
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 4.6.2008, stř 15:29
Kontaktovat uživatele:

termostat

Příspěvek od Coping » 4.6.2008, stř 15:44

zdravim, kdyz nastartuju auto(stojí na místě) tak se teplota začne pomalu šplhat k 90 °C a kdyz ji překročí o 1 mm tak se spustí velký větrák a když teplota klesne cca o 1 mm před 90 tak se vypne. Ale žádný pohyb chladící kapaliny jsem nepostřehl, nebo jak poznám kdy sepnul termostat? Zajízdy však nedosáhne teplota 90 a jsou teplý trubky od chladící kapaliny.
Z toho jsem usoudil že je asi nedovřený termostat a furt to protíka ..
Je mé tvrzení správné ?

A ještě jsem se chtel zeptat měření teploty v nádobce děláte jak, to nastartujete a odšroubujete výko od nadžky a strčíte teploměr
a víčko máte furt oddělaný ?

Mam 156 2.0 TS r.v. 2001 Díky za odpověď.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.6.2008, stř 15:53

nejlip to poznas kdyz se ti voda ohreje tak na 60°C...potom si sahni na trubky co vedou k chladici..pokud budou teply tak je neco spatne....a zrejme je termostat porad otevrenej....ale potom by se ti za jizdy podle me neohrala voda na vic nez 70 °C

spinani ventilatoru je v poradku...

k tomu mereni...normalne strcis teplomer do nadobky...bacha az budes odsroubovavat vicko..je tam podtlak a pekne zhava voda...aby to na tebe neprsklo...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Coping
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 4.6.2008, stř 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coping » 4.6.2008, stř 16:04

Richie píše:...ale potom by se ti za jizdy podle me neohrala voda na vic nez 70 °C...
Za jízdy právě moc teplota nechce stoupat. trubky od chladice jsou hned teply po kratky jízdě cca 2 km.

Ale spíš trochu nechápu jak funguje: když termostat sepne tak by měla klesnout hladina v chladiči nebo jak to funguje?

Mam první auto takže ještě toho moc nevim diky za rady...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.6.2008, stř 16:17

...no tohle by chtelo trsoku prostudovat funkci chlazeni motoru....jsou dva okruhy...maly (motor) a velky (motor + chladic) ...kdyz se ohreje voda v motoru tak termostat zacne propoustet pres termostat teplou vodu pres chladic aby se uchladila....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.6.2008, stř 16:19

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Coping
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 4.6.2008, stř 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coping » 4.6.2008, stř 17:04

Richie píše:...no tohle by chtelo trsoku prostudovat funkci chlazeni motoru....jsou dva okruhy...maly (motor) a velky (motor + chladic) ...kdyz se ohreje voda v motoru tak termostat zacne propoustet pres termostat teplou vodu pres chladic aby se uchladila....
Dík :D , Tak jsem postudoval snad už mam trochu přehled. Prostě až bude motor studeny tak ho zkusim nahodit a budu držet ruku na vetší trubce z termostatu která vede do chladiče pokud bude teplá dřív než bude ručička u 90 °C tak je vadný termostat nebo eventuelně špatnej budík s teplotou, což poznam že otevřu nadobu pro chladici kapalinu a strčim tam teploměr a pokud se bude shodovat s budikem tak je na stoprocent špatný termostat ?

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 4.6.2008, stř 20:19

Coping píše:
Richie píše:...no tohle by chtelo trsoku prostudovat funkci chlazeni motoru....jsou dva okruhy...maly (motor) a velky (motor + chladic) ...kdyz se ohreje voda v motoru tak termostat zacne propoustet pres termostat teplou vodu pres chladic aby se uchladila....
Dík :D , Tak jsem postudoval snad už mam trochu přehled. Prostě až bude motor studeny tak ho zkusim nahodit a budu držet ruku na vetší trubce z termostatu která vede do chladiče pokud bude teplá dřív než bude ručička u 90 °C tak je vadný termostat nebo eventuelně špatnej budík s teplotou, což poznam že otevřu nadobu pro chladici kapalinu a strčim tam teploměr a pokud se bude shodovat s budikem tak je na stoprocent špatný termostat ?
pokud pises ze mas teplotu za jizdy 1mm pred 90kou tak je vse v poradku...osahavani hadit nemusi byt vzdy 100%diagnoza
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Coping
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 4.6.2008, stř 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coping » 4.6.2008, stř 21:02

drtikols píše:pokud pises ze mas teplotu za jizdy 1mm pred 90kou tak je vse v poradku...osahavani hadit nemusi byt vzdy 100%diagnoza
no uvidim zejtra to pořadně projedu a budu sledovat teplotu.
za jak přibližně dlouho jízdy ti to vyleze k 90ce? zatim jsem s tim popojižděl menší vzdálenosti po městě (max 5 km) a k 90ce se to nedostalo

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 4.6.2008, stř 21:07

Coping píše:
drtikols píše:pokud pises ze mas teplotu za jizdy 1mm pred 90kou tak je vse v poradku...osahavani hadit nemusi byt vzdy 100%diagnoza
no uvidim zejtra to pořadně projedu a budu sledovat teplotu.
za jak přibližně dlouho jízdy ti to vyleze k 90ce? zatim jsem s tim popojižděl menší vzdálenosti po městě (max 5 km) a k 90ce se to nedostalo
cca 7km ted v lete
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Coping
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 4.6.2008, stř 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coping » 5.6.2008, čtv 19:19

drtikols píše:cca 7km ted v lete
tak po 15 km teplota nestoupla nad 75 stupnu -> vadny termostat ?

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 5.6.2008, čtv 23:01

Coping píše:
drtikols píše:cca 7km ted v lete
tak po 15 km teplota nestoupla nad 75 stupnu -> vadny termostat ?
myslim ze ano...ale at odpovi ten kdo ma stejne kw.100kw fakci takle jak pisi
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Coping
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 4.6.2008, stř 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coping » 9.6.2008, pon 17:27

Zdravim, chci si koupit novy termostat na 156 2.0 TS r.v. 2001 a nevim si rady ktery je jich celkem dost typů

podle stranky pop-art bych měl mit tenhle:

http://www.pop-art.cz/WbaPrdDatailPageC ... rdRc=28960

a podle sevisu kde mi to udělají mi říkali přesně číslo toho termostatu
60653946 což je tenhle :

http://www.pop-art.cz/WbaPrdDatailPageC ... rdRc=11199


Díky za rady

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 10.6.2008, úte 11:35

A jaký máš typ motoru? 2.0 16V T.S (932A21__) 10.2000 03.2002 110 kW 150 HP 1970 ccm AR 32310. Nebo 2.0 16V T.S. (932A2) 09.1997 10.2000 114 kW 155 HP 1970 ccm AR 32301 To bych ti potom řekl co tam příjde. Zatím hoj. alfaromeo1
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

Coping
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 4.6.2008, stř 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coping » 10.6.2008, úte 14:52

skeisy píše:A jaký máš typ motoru? 2.0 16V T.S (932A21__) 10.2000 03.2002 110 kW 150 HP 1970 ccm AR 32310. Nebo 2.0 16V T.S. (932A2) 09.1997 10.2000 114 kW 155 HP 1970 ccm AR 32301 To bych ti potom řekl co tam příjde. Zatím hoj. alfaromeo1
Typ Motoru: AR32310
Kdyžtak jestli neznaš nějaký dobrý eshop, kde bych to mohl objednat.
Díky za pomoc :) .

funr

Příspěvky: 3
Registrován: 23.11.2007, pát 17:55

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od funr » 27.9.2009, ned 17:00

zdarec taky me ceka vymena termostatu, jen sem se chtel zeptat jestli je potreba vymenit jen termostat nebo i cidla v nem?diky
aLfA rOmEo 156 1.8 16V T.SPARK 106kW

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re:

Příspěvek od Alfik » 27.9.2009, ned 17:16

drtikols píše:
Coping píše:
drtikols píše:cca 7km ted v lete
tak po 15 km teplota nestoupla nad 75 stupnu -> vadny termostat ?
myslim ze ano...ale at odpovi ten kdo ma stejne kw.100kw fakci takle jak pisi
Ono aj zalezi,u dieslov,ci mas EGR ON,alebo OFF. Jak som ho zaslepil,tak sa to hreje podstatne dlhsie a to kazdemu,koho poznam.Ci je to Alfa,alebo VW,alebo AUDI.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 796
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Eneck155 » 29.9.2009, úte 19:45

Pro FUNR: měnil jsem taky termostat a čidlo jsem vyšrouboval ze starého termostatu dal ho do nového a šlape to a snad bude i dál :D
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

slovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 171
Registrován: 13.4.2008, ned 21:56
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od slovi » 29.9.2009, úte 20:11

Jojo, přesně tak... Taky jsem na jaře měnil a čidlo jsem přešrouboval do nového termostatu. Mimochodem termostat Vernet a šlape jako hodinky...
Alfa Romeo 155 2,5 V6 r.v. 1992
PRODÁM - Alfa Romeo 155 2,5 V6 r.v. 1995
ex. Alfa Romeo 156 1,8 Twin Spark r.v. 2000

Quintus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 18.4.2009, sob 14:38
Bydliště: Praha - Suchdol a Žižkov

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Quintus » 29.9.2009, úte 22:53

Zdravím, dá se někde sehnat těsnění pod termostat, nebo stačí použít nějaký silikon, třeba v kombinaci s tim starym těsněním? Zjistil jsem, že mi kolem termostatu trochu prosakuje voda. :???:
Dále mám v úmyslu vyměnit před zimou chladící kapalinu, momentálně tam mam takovou svělonce žlutou a vůbec nevim co to je zač. Mam tam nalejt normální G12+ (růzovou), nebo má smysl připlatit si za Selenia Paraflu?? :smt102 Děkuji.
AR 156 2.5 V6 Chameleon SP3 Ragazzon

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 30.9.2009, stř 08:04

růžová stačí a těsnění můžeš vystříhnout s těsnícího papíru (v autodílech za pár korun celý arch) plochy očistit a silikon netřeba

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host