Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Prvně určitě diagnostiku, ta ti řekne o co jde, pokud to opravdu bude DPF tak vypálit a potom jet hned projet, tu dálnici jsem myslel obrazně, jde o to, aby jsi někde jel ustálenou rychlostí a moc si u toho neředil
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Za včerejší rozohnění, kdy jsem zcela lajdácky, nedbale a opakovaně překračoval otáčky s číslem 2000, jsem byl po zásluze odměněn. Dnes nastartuju a jak jinak, opět bílý kouř.
Holt to asi navždy budu muset tahat vocpoda

Holt to asi navždy budu muset tahat vocpoda


//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
zaseknute klapky v sani ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Nemizí ti voda z expanzky?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Zaseklé nic nemám a nic ani nepostrádám 

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
ani ja som nemal ale od kedy som ich vyhodil auto nekolise nedymi na bielo :-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
cendler ti poradi
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Pro Cendlera bude Adamovo zbořenina novinkou 

BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Jenom takový drobný dotaz. Při předposlední akci DPF off se zaaretovali klapky v sání do otevřené polohy s tím, že ta třetí co je ovládaná, zůstala volná, aby diagnostika nehlásila chybu. Při startu se vůbec nedýmí, ale po chvíli, ať auto stojí na volnoběh nebo hned jedu začne jít z výfuku bílý kouř. To bude nejspíš jak se začne vypařovat nakondenzovaná voda v potrubí, že?
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Při téhle zimě je to normální
U Adama jsou klapky odpojené, možná jenom až se někdy staví, tak se mrknu jestli jsou pořád v poloze otevřeno, jinak co jsme vydedukovaly, tak mu to občas dělá, zatím nevíme příčinu.
U Adama jsou klapky odpojené, možná jenom až se někdy staví, tak se mrknu jestli jsou pořád v poloze otevřeno, jinak co jsme vydedukovaly, tak mu to občas dělá, zatím nevíme příčinu.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
ja som vycistil aj egr aj sanie a tie klapky som dal prec jak mi radil cendler a auto ide ako hodinky ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
jurki888 : jojo přesně tak a mě taky, už jsem dlouho nic nedělal
u Adama je čištěný egr, ale sání není, ale největší problém u něj bude, že jezdí krátké vzdálenosti a to cca 2km a pak zpět a někdy jede dálku
u Adama je čištěný egr, ale sání není, ale největší problém u něj bude, že jezdí krátké vzdálenosti a to cca 2km a pak zpět a někdy jede dálku
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Hoši, celou zimu jsem jezdil naprosto bez problému, bez cukání, ale nyní jak se oteplilo, tak mi to zase začalo zlobit. Tozn. při +/- 1500ot mi auto začne trochu cukat, stačí trochu přidat plyn a je to ok. Dlouho jsem už nečistil EGR, tak doufám, že bude zanešený
a nebudu muset řešit něco jiného.

AR 159 SW 1,9JTDm
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
zdravim mam podobny problem ,auto ma nabehanych nieco cez 60tis. km je to 2.4 jtdm rv. 11/2008 , ide pekne no od kupy co ho mam asi 3-4 mesiace tak sa mi stalo asi 4x ze mi zacalo pri 5 a 6 prevodovom stupni cukat a stracat vykon , otacky zacali samovolne asi na 1cm na otackomeri skubat hore a dole , mozte mi niekto poradit cim to moze byt? pozn. pri inych prevodovych stupnoch to nerobi , auto tankujem vylucne na agipe a shell... nasledne na to sa mi pri volnobehu ked zastanem trochu viac trasie ako obvikle , zdochnut mi este nezdochla a startuje tiez ok...
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
wenca: jsem na tom uplně stejně, celou zimu jsem o nějakym cukání vubec nevěděl a jak je víc než 20° tak to občas udělá. Dobrý je že fakt stačí např těch 16° a už to zase necuká
zajímalo by mě čim to je ale pokud se to nebude zhoršovat tak zatím neřeším...
Teď jsem si vzpoměl, že prvního když bylo těch 30 tak jsem najel docela dost a mam pocit že to taky za celej den neudělalo takže kolem těch 20° je pro moje auto kritická hranice.
Někdo tady psal že to může způsobovat kombinace DPF EGR a určitého stylu jízdy tak možná jestli tam nepatří ještě dosadit určité teploty
je to teda věda 

Teď jsem si vzpoměl, že prvního když bylo těch 30 tak jsem najel docela dost a mam pocit že to taky za celej den neudělalo takže kolem těch 20° je pro moje auto kritická hranice.
Někdo tady psal že to může způsobovat kombinace DPF EGR a určitého stylu jízdy tak možná jestli tam nepatří ještě dosadit určité teploty


AR 159 SW 1.9 JTDm
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Diskuze už je téměř zbytečná. Prostými zkušenostmi již dávno vyplynulo, že ti, kteří vyměnili nebo důkladně vyčistili sání, tak problém s cukáním nemají.
EGR nebo klapky to mohou ještě podpořit, ale kámen úrazu je v zahnojeném sání od DPFka.
EGR nebo klapky to mohou ještě podpořit, ale kámen úrazu je v zahnojeném sání od DPFka.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
tak tak mne uz tiez nic necuka nevinechava necmudi ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Tak jsem se rozhodl podělit se o zkušenosti s EGR.
Auto netáhlo, ale něco přes 2000 otáček vystřelilo jako raketa.
Když jsem se rozjížděl na jedničku a potom sešlápl spojku, tak to lehce cuklo.
Dále byla vyšší spotřeba.
Samo že se vše pročitilo i včeně selenoidu, ale po čase stejnej problém.
EGR dobře nedoléhal a v průběhu jízdy se sekal a auto se chovalo vždy trochu jinak.
Nakonec koupě nového EGR a auto je uplně o něčem jiným.
EGR potřebuje ke svému otevření pouhých 50 milisekund, takže jetli si někdo myslí že vyčití selenoid tak pochybuji že si někdo ověří že to chodí právě v řádech milisekund tak jak má. A protože vše řídí jednotka, tak je to dost důležitý parametr.
A ještě jeden poznatek.
Ten nový má podstatně silnější pružinu, čímž zavření proběhne rychleji. A při sledování ventilu na motoru, tak ten starý se sice ochotně zavře po přidání plynu, ale někdy se nepatrně pootevře. A je zle.
Potom je zde i vysvětlení, proč se tak zasírá sání, pokud je EGR pootevřený, když má být zavřený a jedete plnej knedlík.
Já mám najeto cca 65.000 km a sání nijak zasraný není.
Pouze v EGR byl povlak cca 3 mm.
Netvrdím že je třeba hned kupovat nový EGR.
Určitě je dobré to zkusit pročistit, ale pokud se to po čase opakuje, tak bych radši koupil nový.
Hlavně to vkládám pro všechny, kdo neustále čistí EGR dokola.
Auto netáhlo, ale něco přes 2000 otáček vystřelilo jako raketa.
Když jsem se rozjížděl na jedničku a potom sešlápl spojku, tak to lehce cuklo.
Dále byla vyšší spotřeba.
Samo že se vše pročitilo i včeně selenoidu, ale po čase stejnej problém.
EGR dobře nedoléhal a v průběhu jízdy se sekal a auto se chovalo vždy trochu jinak.
Nakonec koupě nového EGR a auto je uplně o něčem jiným.
EGR potřebuje ke svému otevření pouhých 50 milisekund, takže jetli si někdo myslí že vyčití selenoid tak pochybuji že si někdo ověří že to chodí právě v řádech milisekund tak jak má. A protože vše řídí jednotka, tak je to dost důležitý parametr.
A ještě jeden poznatek.
Ten nový má podstatně silnější pružinu, čímž zavření proběhne rychleji. A při sledování ventilu na motoru, tak ten starý se sice ochotně zavře po přidání plynu, ale někdy se nepatrně pootevře. A je zle.
Potom je zde i vysvětlení, proč se tak zasírá sání, pokud je EGR pootevřený, když má být zavřený a jedete plnej knedlík.
Já mám najeto cca 65.000 km a sání nijak zasraný není.
Pouze v EGR byl povlak cca 3 mm.
Netvrdím že je třeba hned kupovat nový EGR.
Určitě je dobré to zkusit pročistit, ale pokud se to po čase opakuje, tak bych radši koupil nový.
Hlavně to vkládám pro všechny, kdo neustále čistí EGR dokola.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
alebo ho odstavit a nemusis nikdy nic cistit 

Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Mám trochu obavu, že EGR úplně odstavit nejde, softwarově ani hardwarově. Soft jej musí alespoň min. otevírat a hardwarová úprava záslepkou je taky o tom, že musí mít díry, takže se nechci hádat, ale bez funkčního EGR se prostě asi žádná 159 neobejde.
Já mám několik ECU, s odstaveným i povoleným EGR a cuknutí kolem 1950 otáček hlavně při nezahřátém motoru pozoruji furt.
Já mám několik ECU, s odstaveným i povoleným EGR a cuknutí kolem 1950 otáček hlavně při nezahřátém motoru pozoruji furt.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
nemas pravdu ja mam egr uplne odstaveny v rj a zaslepky na nom nemal som s nim problem al robil sa cip tak siel prec je z neho este odpojeny konektor inak u sarkana to stoji 50e tak neni o com
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Ja sa tiez chystam k sarkanovi na odstavenie EGR aj DPF. Ma fajn ceny a s JTD pracuje uz nejaky ten piatok. jurki888 inak spokojnost DPF, EGR, +chip?
ALFA ROMEO 159 1,9JTDm 16V HIGH - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
A od koho myslíš, že mám chip+EGRoff? Od Sarkana. Odpojovat konektor jsem nezkousel, ale připouštím, že to má Sarkan softwarově vychytané a že je zavřený úplně. Zkusímm odpojit a uvidím, ale teď ne, protože zrovna zkouším chip na spotřebu, kde Sarkan nechal EGR schválně funkční(nevím proč, ale říkal mi to). Jinak jemný kopanec kolem 1950 otáček mám při studeném motoru furt, ať je tam origo mapa, chip+EGRoff nebo chip+EGRon. Možná to je přituhlá regulace naklápění lopatek turba a s EGR to nemá co dělat, ale zmizí to po záhřátí motoru, kdy se definitivně zavírá EGR, takže prozatím nevylučuji ani tuto možnost.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
ja mam zas najnovsie taky problem ze pri akomkolvek prevodovom stupni ci je motor teply ci studeny mi pri 1500 ot /min, ked to proste drzim na tych otackach, zacne motorom trhat tak ako ked podtocite motor ako keby chcel zdochnut, je to zle...akonahle sa otacky dostanu co i len trocha nad 1500 je to v pohode. EGR ciste, sanie detto. Moze to byt DPF? Neviem ci to moze mat aj neico s tym ze pri 5ke a 6ke na 2000 ot ked zosliapnem plyn tak auto ako keby stratilo vykon, ale to by skor mohlo znamenat vahu vzduchu...niekto s podobnym problemom?
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Už se to tu také řešilo ....
Dělají to vířivé klapky. Po jejich odpojení je již klid.
Dělají to vířivé klapky. Po jejich odpojení je již klid.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti