
celkem najeto 3536km se spotřebou 6,2l (tatíkovo 406ka 2,0HDI nebylo zrovna v nejlepší kondici- sjeté desky, pakny, nefunkční ventilátor topení, sjeté gumy skoro na můstky, motor padající při větší kaceleraci za studena do nouzáku, vadný termostat-otevřený, vadná spínací skřínka a ještě dárek od bratra, který to nedávno nabořil na předek a jen tak se to zflikovalo, takže kapota byla nabořená a na dálnici se klepala jako pominutá a čekal jsem kdy se při 150km/h připleskne na sklo

musím, ale řící, že francouz byl určitě pohodlnější na tak dalekou cestu než moje 75ka a dosti velká výhoda byla 70litrová nádrž, bohužel kolegova alfa 156 jí má jen cca 50litrovou, takže jsme museli stejně víckrát tankovat
ceny nafty jsou takové orientační- vypočítáno z natankovaných litrů a odečtené částky z kreditky:
poplatky placené kreditkou, jak za tankování tak za dálnici
česko 32,7
madarsko 38,67
srbsko 32
Bulharsko 37,99
Rumunsko 31,9
plán cesty jasný:
cesta tam nonstop do Kittenu - cesta trvala bez mála 24hodin- 3 hodiny jsme čekaly a poposkakovaly na Srbských hranicích

po 3 dnesch přesun na Zlaté písky a od tud po 4 dnech cesta zpět přes Transfargašskou magistrálu se spaním v Rumunsku ve městě Sibiu
viz: co jsem čerpal info o bulharsku a přilehlých zemí http://cestujte.sweb.cz/bulharsko.htm tak nic "zlého nebo špatnéhoů co autoři psali nás nepotkalo- jen umívači oken zde byli, ale stačilo pustit stěrače.
406ka v pohodě, v Kittenu jsem měl sundaná přední kola a koukal na destičky, které byly těsně před indikátorem opotřebení, akorát problém byl, kdy při zastavení u Balea Lake, vystydnul motor a následně při sjíždění ROAD, sem víc přidal plyn a motor padl do nouzáku a nešel přidat plyn, navíc kvůli otevřenému termostatu nešel na víc jak 70°C
nic s čím by si "NANOBOTI" neporadili


při jízde 160km/h sme ztratily plastový podběh před PP kolem a přední nárazník se vlivem náporu větru docela deformoval, protže ho už ze spoda nic nedrželo- navíc jízda se špatnou chladící soustavou se po zastavení projevila nepatrným vyvřením, což si i 406ka trochu odplivla při vyjíždění TRANS ROAD- viz foto

druhá posádka alfy 156 1,9JTD 85Kw měla jen problémy s vadným termostatem, kdy nedokázal fungovat při větším zatížení motoru a při rychlosti 160km/h se zasekával a neotvíral

jak to tak bývá dálnice byla nejhorší v československu, kde taky byl nejhustčí provoz
nejhorší okrskovka byla na hlavním tahu okolo Sofie, kde byl hustý provoz a dosti rozmlácená silnice, o kus dál nás překvapilo, že silničáři dělají na vozovce vysprávky bez žádného označení, prostě se tam v provozu prohání silničářské stroje na opravu silnic bez jediného výstražného kuželu nebo týpku s výstražnou vestou, dál na sebe nenechala čekat 4proudá silnice v jednom směru, která měla vyfrézované hluboké díry po celé své pološe a samozřejmě taktéž ničím neoznačené

nicméně všude je vidět víc opravářů silnic než u nás
"JOKE" měl sem eura a i LEvy a jednou jsem rychle šáhl do peněženky a vytáhl jsem omilem 20Eurovku a platil jsem s ní litr balené vody, kde mě slečně vrátila pěkně levy a já jí nechal tučné dýžko

Dál jsmesi koupily lehce přiopilý melou skro na pláži který stál 20Leva - v obchodě stál cca 8 leva

nějaké malé foto: