Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
moc díky :-)
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ahoj, dlouho jsem tu nebyl, moc práce, ale kdybys dobře přečetl toto vlákno, VĚDĚL BYS KAM SE OBRÁTIT NA 100%.bobas píše:Chlapi potrebuju nechat nachromovat 2 narazniky,slzy a par drobnosti na tomto voze : http://www.webalice.it/vkanna/motori70/ ... ramica.jpg
za veskere informace dekuji

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Jen to tady trošku oživim, pročetl jsem si předchozí příspěvky a tak vím že nástřik chromu nebo tomu podobné barvě je nesmysl, ale uznejte žo to vypadá chromově
To je taky nějaká barva nebo jak tohle dělaj?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=moTLbDjh ... re=related[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=moTLbDjh ... re=related[/video]
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 801
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
To je upravené video.Dolů mu pořád teče voda jak to stříká na ten chrom.A pod takovým tlakem by to asi barvou nenastříkal.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
heh, proč by někdo upravoval takové video?
navíc jich je po youtube hromada ... je to způsob, jak získat chromový povrch ... dělají s tím nádrže motorek, helmy a podobně, ale v jádru by s tím mělo jít asi téměř vše, ale asi to bude za raketu 


Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
jj už sem to několikrát viděl, dělali i celý auto
Jeden čas sem našel českou firmu co to dělala, měli tam i videa, ale pak sem to po čase už nenašel. Dost by mě zajímalo jak se tohle dělá protože to vypadá, aspoň z videa, že to má ten chromový vzhled. Ale asi určitě se to hodně brzo oloupe 


Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Přátelé, je to všechno jen hříčka se slovy. V podstatě nelze o chromování v případech o kterých píšete mluvit.OPAKUJI ZNOVA: JE TO STŘÍKANÝ systéch chemicky mezi sebou reagijících látek. Roztoky jistého složení, různé aktivátory/ katalyzátory/ reakcí.
Klasické chromování se provádí ELEKTROLYTICKY na mezivrstvy Cu, NI a jejich kombinací. Podle kvality povrchu, vybroušení/ drsnost Ra/ je výsledný i konečný povlak.
A lidi jsou jak trubky a může se to tady psát xkrát a jsou pohodlní se podívat o pár řádků výš nebo hledat ve vláknech. chjo
Klasické chromování se provádí ELEKTROLYTICKY na mezivrstvy Cu, NI a jejich kombinací. Podle kvality povrchu, vybroušení/ drsnost Ra/ je výsledný i konečný povlak.
A lidi jsou jak trubky a může se to tady psát xkrát a jsou pohodlní se podívat o pár řádků výš nebo hledat ve vláknech. chjo

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Kolego já přeci nenapsal že to je přímo chrom jen že to tak vypadá z toho videa a jen mě zajímalo jaký je princip a proč to vypadá chromově toť vše 

Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Hm, kolego, kdybys šel na začátek tohoto vlákna jistě by sis potřebné našel. Již jsem to popisoval. Jsem z oboru. dělám povrchovky mnoho let, něco snad už o tom vím. Ahoj 

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Tak ono je to o tom, že lidem je jedno co to je, hlavně že to tak vypadá. Takže tohle stříkání a nebo dekorační fólie a pořád tomu budou říkat chrom. Stejně jako hmotě ve střívku co vzdáleně připomíná buřt se pořád bude říkat buřt.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Asi to tak bude, i ta kvalita pak je úmérná hmotě ve střívku. 

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
hojte
je lepší komaxit nebo zinkování??
je lepší komaxit nebo zinkování??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Co to je, kde to je, funkce, materiál. Pak ti budu snad moci kvalifikovaně odpovědět.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Horní rameno z 75
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
jj je to horní rameno
osobně si myslím, že zinkování je asi stálejší a lepší, komaxit se "otluče"
osobně si myslím, že zinkování je asi stálejší a lepší, komaxit se "otluče"
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4900
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Takže je to odlitek, místy opracovaný. Na tento typ materiálu, vzhledem k technologii opracování, způsobu použití a umístění na autě, bych doporučoval kvalitní, asi tak 2vrstvý nátěr, nebo nástřik, záleží, co je ti dostupné.
Zinkové povlaky na odlitky se obecně špatně vylučují z alkalických lázní. Mnohem vhodnější jsou povlaky z kyselých fluoroboritanových, anebo ještě lépe slitinové povlaky typu Zn-Fe a nebo Zn-Ni s konečnou úpravou silnovrstvé pasivace a pečetěním.
Nevím jaké máš možnosti, ale já osobně, vzhledem k mému celoživotmímu působení v oblasti povrchových ochran bych volil jednoznačně BARVU. A komaxit, respektive barevný pigment nanesený v elektrostatickém poli nemusí být nutně tvrdý. jsou i velmi pružné barvy. tak máš látku na přemýšlení. já su pro barvu. na podvozek jedině.
Zinkové povlaky na odlitky se obecně špatně vylučují z alkalických lázní. Mnohem vhodnější jsou povlaky z kyselých fluoroboritanových, anebo ještě lépe slitinové povlaky typu Zn-Fe a nebo Zn-Ni s konečnou úpravou silnovrstvé pasivace a pečetěním.
Nevím jaké máš možnosti, ale já osobně, vzhledem k mému celoživotmímu působení v oblasti povrchových ochran bych volil jednoznačně BARVU. A komaxit, respektive barevný pigment nanesený v elektrostatickém poli nemusí být nutně tvrdý. jsou i velmi pružné barvy. tak máš látku na přemýšlení. já su pro barvu. na podvozek jedině.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
tak doporuč prosím nějakou barvu- co jsem jednou použil něco s antikornzní vlastností, tak to orezlo okamžitě přes barvu 

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ahoj, barvu ti doporučit nemohu, nejsem odborník na barvy, ale na pokovování. Ale zcela jistě tu je dost lidí co mají s lakařinou dostatek profesních zkušeností a rádi poradí. Jinak myslím , že ideální předúprava povrchu pro takto ošetřené díly/ máš to rozebraný / je jemné pískování. Ale pak brzo aplikovat barvu, aby to nechytlo lišku. Pískovaný povrch je na to velmi náchylný.
V jiném vlákně píšeš, že jsi to po opískování ošetřil WD-40. To je pokud budeš později lakovat či jinak povrchově upravovat NAPROSTÁ CHYBA!!!!!!!! Z pískovaného povrchu se ti již asi nikdy nepodaří 100% odstranit mastnotu. Pískované či broušené díly se balí do spec. papíru, je napuštěný antikorozními inhibitory .A vydrží to zabalené nezrezavit i několik týdnů.
V jiném vlákně píšeš, že jsi to po opískování ošetřil WD-40. To je pokud budeš později lakovat či jinak povrchově upravovat NAPROSTÁ CHYBA!!!!!!!! Z pískovaného povrchu se ti již asi nikdy nepodaří 100% odstranit mastnotu. Pískované či broušené díly se balí do spec. papíru, je napuštěný antikorozními inhibitory .A vydrží to zabalené nezrezavit i několik týdnů.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
tonasumik : ten galvanicky chrom sa aplikuje na opieskovany disk priamo na surovy material? a ako sa to riesi ked je disk nahrubo opieskovany? tusim si na zaciatku pisal ze sa to viac krat do niecoho namaca. sorry za blbe otazky
snazim sa doplnit svoje vedomosti. diky

Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
NEní to tak jednoduché. Především pokud jde o disky. Ty se musí vybrousit a to asi ve 4 po sobě následujících operacích. Od hrubé asi zrnitost 100 přes 250 a dále 400-600 a končí se kartáčováním. Pokovit disky je docela problém, musí se použít pomocné elektrody, aby kovy zaběhly pěkně do hloubky. A nebude mnoho firem které to dělají. Já to dělal několikrát, a už nechci. Pokud se na to nespecializuje je to děsnej opruz. Asi tolik.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
aha. takze to ma od klasickeho komaxitu co sa tyka celeho toho procesu na míle daleko. zaujimave veci sa clovek dozvie.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
No jejda, chystáme s kamošama blog o veteránech, kde možná umístím svoje fota z procesu renovace chromů, a to i s popisem co a jak. Lidé mají VELMI zkreslené představy. Mimochodem, jedna krásná červená Škodovka , kterou jsem dělal je nyní v muzeu v Mladé Boleslavi.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
prosím o radu při renovaci brzd ... rozebral jsem zadní třmeny a překvapilo mě, že jsem narazil na páčku ruční brzdy v nezkorodovaném stavu, jen zanesenou takovým povlakem, ale pod tím kovově lesklý povrch nepoškozený korozí, tak nevím, jestli je to ošetřeno modrým chromátem nebo o co tam jde, protože na zašlý žlutý chromát to moc nevypadá



chci se poradit co s tím dál? jestli to jen očistit a nechat tak a doufat, že to nezrezne jako to nezrezlo doted? nebo to opatřit povrchovkou? např. žlutý chromát? to je ale asi nesmysl s ohledem na funkční válcovou plochu toho čepu, co?
v nejhorším se to natře, ale chtěl jsem se zeptat odborníků
v novotě se to dělá taky v různých provedeních





chci se poradit co s tím dál? jestli to jen očistit a nechat tak a doufat, že to nezrezne jako to nezrezlo doted? nebo to opatřit povrchovkou? např. žlutý chromát? to je ale asi nesmysl s ohledem na funkční válcovou plochu toho čepu, co?
v nejhorším se to natře, ale chtěl jsem se zeptat odborníků
v novotě se to dělá taky v různých provedeních


Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti