QTRONIC
Re: QTRONIC
Jak vyjedeš první nádrž po DPF_OFF, tak se to začne zlepšovat.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: QTRONIC
Tak že aby bylo jasnoDanopanci píše:V manuáli na prevodovku Aisin je uvedené výrobcom to: že pri dlhšom státi na križovatke alebo v kolóne sa doporučuje vyradiť rýchlosť z dôvodu zníženia spotreby a emisií do polohy N - jasné je, že na meničovom systéme sa pri dlhšom státi určite nič nevyradí - motor a prevodovka je v zábere


DESCRIPTION
The AISIN AF 40-6 is a 6-speed automatic transmission used on the 1.9 JTD 16V and 2.4 JTD 20V engine versions.
GENERAL SPECIFICATIONS
- Type 6-speed automatic transmission
- Engine: 1.9 JTD 16V and 2.4 JTD 20V
- Architecture: 3 clutches, 2 brakes, 1 free wheel, 2 epicyclic trains
- Hydraulic: 4 linear solenoids, 2 on/off solenoids
- Electronic: Neutral Start Switch and control unit built in, internal wiring and speed sensors
NAME
AF 40-6
VEHICLE
194
ENGINE VERSION
1.9 JTD 16V
2.4 JTD 20V
TRANSMISSION RATIO
1
4.148
2
2.370
3
1.556
4
1.155
5
0.859
6
0.686
R
3.394
Idler shaft
0.836
Differential
3.188
BRAKES AND CLUTCHES
CLUTCHES
C1
1 flange, 6 discs, 6 plates
1 flange, 7 discs, 7 plates
C2
1 flange, 3 discs, 3 plates
1 flange, 4 discs, 4 plates
C3
1 flange, 4 discs, 4 plates
BRAKES
B1
Band
B2
2 flanges, 6 discs, 5 plates
2 flanges, 6 discs, 5 plates
One-Way
F1
Roller type
SOLENOIDS
Shift solenoid
n. 2
Linear
n. 6
LINE PRESSURE [KPa]
MINIMUM
D
372 - 414
R
575 - 665
STALL
D
1350 - 1460
R
1905 - 2125
FUNCTION
Neutral control
When the vehicle stops with the lever set to "D", the clutches are automatically released and the transmission changes to neutral. In this way, the torque converter is not put under stress, there are fewer vibrations and fuel consumption is minimal.
Když vozidlo zastaví s pákovým nastavením na "D", jsou spojky automaticky uvolněny a změny na neutrál. Tímto způsobem není měnič momentu pod tlakem, je méně vibrací a spotřeba paliva je minimální.
On rough roads or on hills, the function does not activate. On hills, the transmission remains engaged to assure a hill holder effect.
Reversing control
When the gearlever is shifted from "N" to "R", reverse is not engaged if vehicle speed exceeds 11 km/h.
Adaptivity
MODE
DESCRIPTION
ADAPTIVITY
Used during normal driving The sports or economy modes are selected automatically depending on driving conditions
SPORT
In this mode, the speed passage points and lock-up operation are higher because the rpm is higher
WINTER/LOW GRIP
In the event of ice, snow and low grip in general, the car sets off in third gear to prevent the front wheels slipping
TIP
When the lever is moved from “D” to “+/-”, the driver can select the speed passage point sequentially. In any case, the control unit changes the ratio automatically to prevent over-revving or viceversa to prevent juddering because the engine speed is too low.
HIGH TEMPERATURE
If the transmission fluid temperature is too high, the control unit advances lock-up intervention to prevent the torque converter slipping excessively and thus lowering the temperature.
HEATING
Conversely, in this case converter slip is promoted to heat the fluid.
GRADIENTS
A gradient is automatically detected by a control unit algorithm based on rpm increase. The speed passage points are increased.
DESCENT
Conversely, on a descent, the system uses certain features to prevent excessive use of the brakes (lock-up etc.)
FAST ON
This control computes the driver''s desire for performance expressed by pressure on the accelerator pedal, and adjusts the speed passage points accordingly.
BRAKE ASSISTANCE
Conversely, in this case the engine brake is used to help the driver during acceleration (detected via the accelerator pedal)
Lancia Thesis 2.4 20V i LPG125kW At.Emblema r.05
EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94
EX Fiat Croma 2.4 Mjet 147kW At. Emotion SKY r.08
EX Fiat Croma 1.9 Multijet 110kW At. EMOTION r.07
EX Alfa Romeo 166 2.4JTD 110kW r.04
EX Fiat Marea 1.9TD 74kW SX r.97
EX Fiat Punto 1.7D 42kW r.94
-
pyrostudios
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43
Re: QTRONIC
Tak mi dnes asi klekl qtronic na alfě 159 2.4JTDm, auto má po zahřátí problém nevyřazovat na N při prudkém podřazování (především do kopce) poté zase zařadí a chytne se, je divné že na manualu to nedělá. Bohužel to byli takové rázy že to škubalo s celým autem i posádkou. Po odstavení a vychladnutí vše ok ale po dalších 200km při prudké akceleraci to občas cca na 0,5s zařadí N a poté až kvalt. projevuje se to tak že vylítnou otáčky a zase se uklidní. při klidné jízdě se nic nedějě typuji to na rozvaděč automatu viz: http://www.zp-automatic.cz/uvod cca 3/4 stránky. Oprava 30tis....



Re: QTRONIC
No a je to tady, právě jsi se dostal do kolotoče neustálých oprav a problémů... Nemyslíš, že problém té převodovky by mohl souviset něják s tím, co jsi tady nedávno řešil - tedy že se tvůj motor rozhodl být čtyřválcem? Měnili ti pokud vím naprosto zbytečně olej. Ono problémy mohlo způsobit právě to. Nedali ho tam málo? Nedali ho tam moc? Dali tam ten správnej? Kolik má tvoje auto najeto (nemyslím kolik je mezi budíky, ale kolik má skutečně)? Dal bych to bejt tebou konečně do nějákýho rozumnýho a lepšího servisu, ale na náhody nevěřím. Věřím, že to podělali v tom servise. Holt sis asi zadělal na pořádný problémy... 

Re: QTRONIC
Kdyz ctu reference te firmy v odkazu tak bych tam nedal opravit ani kolo docela dost chyb na jednu stranku ja jsem pres psani dobytek taky ale jako prezentaci firmy bych si to nedovolil.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
-
pyrostudios
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43
Re: QTRONIC
Auto má najeto poctivých 142000Km, převodovka už jednou zazlobila i před výměnou oleje ale né tak razantně jako dnes. Vypustili necelých 5l a doplnili prý to samé + asi 0,3 navíc. Někdo tu tuším psal že mu kvalt také vypadával. Myslím si že nový olej rozpustil nějaký kus karbonu a ten něco ucpal v rozvaděči. PS: opravoval někdo z vás už automat v alfě?
Re: QTRONIC
Neviem ako je to s opravou, musia to robit fakt asi odbornici co maju nato aj vybavenie a predpokladam ze v ziadnom obycajnom servise taketo vybavenie nemaju.Skus zavolat do Matesa ten tam ma myslim qtronic v jednej buracke, ak ho ma mozno to bude lacnejsie ako oprava. Inak fakt smola dufam to nejak vyriesis.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
-
pyrostudios
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43
Re: QTRONIC
Koukal jsem na ní ale myslím že 2.4 bude mít jinou převodovku než 1,9 

Re: QTRONIC
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: QTRONIC
na dieselpower je registrovany da sa s nim pokecat
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: QTRONIC
já bych šel prvně po tom oleji, co tam přesně daly? značku, že vypustily 5L to by mě zajímalo jak to dokázaly, podle originál manuálu, máš vypustit necelé 4L, napouští se zpět taky cca 4litry a to ještě za určitého režimu, tzn teploty měřené přes diag atd atd.
P.S: návod
Plán údržby předpokládá, kromě všech již popsaných zásahů (viz návod k použití a údržbě kapitola „Údržba a péče“), také
kontrolu a případné doplnění hladiny oleje automatické převodovky se 6 stupni QTRONIC každých 35.000 km.
Použití automatické převodovky se 6 stupni QTRONIClitry - TUTELA GI/VI FIAT 9.55550-AV2
P.S: návod
Plán údržby předpokládá, kromě všech již popsaných zásahů (viz návod k použití a údržbě kapitola „Údržba a péče“), také
kontrolu a případné doplnění hladiny oleje automatické převodovky se 6 stupni QTRONIC každých 35.000 km.
Použití automatické převodovky se 6 stupni QTRONIClitry - TUTELA GI/VI FIAT 9.55550-AV2
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
-
pyrostudios
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43
Re: QTRONIC
Dle faktury tam tento olej přesně dali, prý se jim podařil vypustit i chladič oleje. Dnes jsem najezdil 300km a nic poté mi auto vyhodilo jednou trojku do N a motor se tocil na 5tis otacek a jednou to same se 4. stupněm. Stačilo pustit plyn počkat cca 1s poté přidat a vše bylo zase ok... Vidím to na ten rozvaděč, zítra obvolám servisy.
Re: QTRONIC
ked citam tento topic aby som sa zacal bat aj o prevodovku.este to by mi chybalo.mam origo 114 tkm tak aby som uvazoval o vymene oleja aj ked v servise tvrdili ze netreba ale to som im nezozral 

159 2.4 jtdm 147 kw qtronic(čierna talianska šlapka:-)
ex 156 2.4 jtd 100 kw
ex 156 2.4 jtd 100 kw
Re: QTRONIC
brat ma 730 a ide niekam do ciech neni to daleku vyrabaju tam prevodovky maju tam aj origo stroj na pretlacenie oleja aby vsetko preplachol spravia mu to bez bloku lebo je zo slovenska plus adaptaciu a vsade chceli 380 a viac€ tu 270€ aj z filtrom co inde chceli zan150 tu 80€
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: QTRONIC
viete mi niekto povedat aku ma spotrebu na automate 2.4??myslim dlhodobu.ja sa pod 13l neviem dostat.najlepsie by bolo keby mi niekto zistil ako mu ukazuje pocitac pri nejakej konstantnej rychlosti.dajme tomu pri 120 km/h.za ochotu dakujem
159 2.4 jtdm 147 kw qtronic(čierna talianska šlapka:-)
ex 156 2.4 jtd 100 kw
ex 156 2.4 jtd 100 kw
Re: QTRONIC
Keby si sa zaoberal tym co vsetko sa ti moze stat, po precitani celeho fora, tak nenasadnes ani do auta.Neboj, ja mam 180tkm a zatial ziaden problem. Vymenit sa da olej aj bez tlakovania, jednoduchou metodov, ktora ma nejaku postupnost ako uz pisal Cenda. Ja mam kontakt ak chces nedaleko od teba pri ZM. A s tou spotrebou si tu dosteraser666 píše:ked citam tento topic aby som sa zacal bat aj o prevodovku.este to by mi chybalo.mam origo 114 tkm tak aby som uvazoval o vymene oleja aj ked v servise tvrdili ze netreba ale to som im nezozral

AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: QTRONIC
ok sorry.viem ze spotreba sem nepatri ale uz som pisal aj v danom vlakne a nikto neodpovedal.tu mam aspon predpoklad ze to citaju ludia s qtronicom a budu reagovat.uz som pisal aj sz a nic
.ak sa ti chce,tak posli kontakt do sz.dik moc

159 2.4 jtdm 147 kw qtronic(čierna talianska šlapka:-)
ex 156 2.4 jtd 100 kw
ex 156 2.4 jtd 100 kw
-
pyrostudios
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43
Re: QTRONIC
Omlouvám se chvíli jsem tu nebyl... Tvoje spotřeba je divná. Já když jezdím brzda plyn vejdu se do 12 jinak při 130 mi bere okolo 8l na 100 a průměrně se do devíti snad i vejdu a to nejezdím zrovna pomalu...
jinak v převodovce je vážně k.o. rozvaděč, zítra k tomu napíšu více.
jinak v převodovce je vážně k.o. rozvaděč, zítra k tomu napíšu více.

-
pyrostudios
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43
Re: QTRONIC
Zítra vezu jinak auto do servisu 160km, tak ti změřím na 120 spotřebu přesně!eraser666 píše:viete mi niekto povedat aku ma spotrebu na automate 2.4??myslim dlhodobu.ja sa pod 13l neviem dostat.najlepsie by bolo keby mi niekto zistil ako mu ukazuje pocitac pri nejakej konstantnej rychlosti.dajme tomu pri 120 km/h.za ochotu dakujem
Re: QTRONIC
Super diky kamo.este napis ze ci mas odstaveny dpf.inak ja mam pri 130 na 6 spotrebu 10l.predpokladam zle cidlo dpf a stale vypaluje.ta zastrcka z prdele musi von 

159 2.4 jtdm 147 kw qtronic(čierna talianska šlapka:-)
ex 156 2.4 jtd 100 kw
ex 156 2.4 jtd 100 kw
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: QTRONIC
kam to teď vezeš?pyrostudios píše:Zítra vezu jinak auto do servisu 160km, tak ti změřím na 120 spotřebu přesně!eraser666 píše:viete mi niekto povedat aku ma spotrebu na automate 2.4??myslim dlhodobu.ja sa pod 13l neviem dostat.najlepsie by bolo keby mi niekto zistil ako mu ukazuje pocitac pri nejakej konstantnej rychlosti.dajme tomu pri 120 km/h.za ochotu dakujem
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: QTRONIC
RIPREX - toto som napísal 1.1.2012 (pár strán dozadu) a stojím si za tým ...... aj keď niekto tvrdí niečo iné
Olej v AT prevodovke vymenený - pre istotu .....
Alfonz má najazdených 21 800 km - tak pre pokoj v duši som olej v prevodovke vymenil. Najväčší strach som mal - v akom stave ten olej bude - ale dopadlo to nad moje očakávania - čiže mi padok kameň zo srdca.
K výmene - žiadny filter v prevodovke sa nemení - ten tam síce je - ale je doživotný - čiže mení sa pri oprave prevodovky.
Olejový chladič tam žiadny nieje - je tam len vodný výmenník (značka KTM a rovnyký ako na DUCATI )
Vymené celkovo 3.9l oleja - dôležité je dodržať teplotu oleja pri kontrole hladiny - rozdiel vo výške hladiny od 50 do 80 stupňov je zhruba 0.2-0.3l oleja.
Po najazdení zhruba 200 km sa prevodovka správa ako keby bola po výmene - čiže hladké radenie a podradzovanie.
Aisin prevodovky sú háklivé na olej - čiže skontrolovať olej (či ho vôbec menili) a skontrolovať hladinu.
Vyplavenie karbónu - odkiaľ by sa v prevodovke vzal .... karbón a spálené lamely sú odlišné skutočnosti
Olej v AT prevodovke vymenený - pre istotu .....
Alfonz má najazdených 21 800 km - tak pre pokoj v duši som olej v prevodovke vymenil. Najväčší strach som mal - v akom stave ten olej bude - ale dopadlo to nad moje očakávania - čiže mi padok kameň zo srdca.
K výmene - žiadny filter v prevodovke sa nemení - ten tam síce je - ale je doživotný - čiže mení sa pri oprave prevodovky.
Olejový chladič tam žiadny nieje - je tam len vodný výmenník (značka KTM a rovnyký ako na DUCATI )
Vymené celkovo 3.9l oleja - dôležité je dodržať teplotu oleja pri kontrole hladiny - rozdiel vo výške hladiny od 50 do 80 stupňov je zhruba 0.2-0.3l oleja.
Po najazdení zhruba 200 km sa prevodovka správa ako keby bola po výmene - čiže hladké radenie a podradzovanie.
Aisin prevodovky sú háklivé na olej - čiže skontrolovať olej (či ho vôbec menili) a skontrolovať hladinu.
Vyplavenie karbónu - odkiaľ by sa v prevodovke vzal .... karbón a spálené lamely sú odlišné skutočnosti

Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: QTRONIC
Danopanci : moje slova, celkem by mě zajímalo jak tohle dopadlo.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
-
pyrostudios
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43
Re: QTRONIC
Asi sem zapoměl napsat výsledek jak jsem převodovku rozchodil. převodovka má nový rozvaděč za 30K a celou jí proplachovali od pilin které vznikli dyž se vydřeli ventilky v rozvaděči dohromady cca 40k.
Pak auto týden jezdilo a začalo mi podfukovat paroží, tak mám vyměněné všechny štefty (půlka zalomených)
A teď mi zase auto ztrácí výkon a padá občas ručička tlaku turba akorát nikdo nepřišel na to že by to někde podcházelo
Alfu mám 3 měsíce a z toho byla 2 v servise
Jinak sem spokojen :-)
Pak auto týden jezdilo a začalo mi podfukovat paroží, tak mám vyměněné všechny štefty (půlka zalomených)
A teď mi zase auto ztrácí výkon a padá občas ručička tlaku turba akorát nikdo nepřišel na to že by to někde podcházelo

Alfu mám 3 měsíce a z toho byla 2 v servise

Re: QTRONIC
Neříkal jsem na začátku, že se rozbíhá nekonečný kolotoč oprav? To co popisuješ ty znám, říká se tomu špatný výběr ojetiny, protože minimálně problémy s převodovkou musely být odhalitelné už před těmi třemi měsíci a navíc jsi se jim mohl elegantně vyhnout manuálem. Chápu to, taky jsem chtěl automat, ale rozmyslel jsem si to, když jsem viděl ty ceny za opravy. U nového auta nebo auta se 100% doložitelnou historií bych se toho asi moc nebál, protože pokud se o to staráš, tak vydrží dlouho (na fóru tu má někdo tušim už skoro 300 tkm), ale pokud nevíš opravdu na 100% co se s autem dělo, což je v 90% případů u nás prodávaných aut, tak radši od toho. Co se týká těch šteftů, to je vcelku známý problém. Většinou je to tak, že se roztáhnou a tím se to povolí a pak to jen někdo dotáhne, kdežto správně by se měly vyměnit, jinak se stane že prasknou a musejí se odvrtat. S tím ztrácením výkonu ti asi moc nepomůžu, protože jsi to moc nerozvedl, např kdy se to děje, okolnosti... Doufám, že snad už to potom bude z těch dražších věcí všechno, ale počítej, že drobnůstky se ještě objeví, jako u všech aut. Takže hlavu vzhůru, ještě to chvíli vydrž, ona pak bude zase poslouchat
.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti