
Debimetr - váha vzduchu
Re: Debimetr - váha vzduchu
U mna tiez vykonova diera okolo 3tis. otacok, takze som nalogoval nejake data z FES. Vaha vzduchu original bosch, menena minuly rok v aprili. Hodnoty su ale zvlastne. Egr ventil nezaslepeny. Takze to asi tiez vyzera na zlu vahu vzduchu.


Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
To je blby log, malé otacky, kde je tlak vzduchu??? -:)
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Debimetr - váha vzduchu
Neviem, co je na tom blbe. Mal som to aj vo vyssich otackach, ale stale davalo zle hodnoty, takze si myslim, ze keby bola vaha v poriadku, tak aj pri otackach do 2100 pracuje spravne.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Ak ti nefuka turbo,tak bude mat len tazko spravne hodnoty. A ak fuka jak ma,tak tam bude dura.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Debimetr - váha vzduchu
Dnes som prehnal auto v roznych variaciach s napojenou diagnostikou. A ta vaha vzduchu pri roznych cinnostiach nikdy nedavala ani priblizne pozadovane mnozstvo. Napr. pri 3700 ot. malo byt 1200 mg a realne bolo cca 700 mg. Pri nizsich otackach este menej - cca 400, aj ked pozadovane mnozstvo malo byt stale 1200. Co som pozeral aj na zahranicnych strankach, tak takto sa nema spravat dobra vaha. Maximalne co treba pozerat pri hodnotach vahy vzduchu je fakt asi len turbo. A na to sa zameram najblizsie, pretoze realny tlak preplnovania ukazovalo od 960 mBar na volnobehu az po 1952 mBar pri 2961 otackach. A tiez sa mi nepozdavalo, ze overboost ventil bol celu dobu neaktivny a otvorenie ventilu ukazovalo vzdy 0 %. A tiez som si vsimol, ze cim viac mBarov tlacilo turbo, tym viac mg ukazovala vaha vzduchu realne, takze je mozne, ze naozaj je len niekde derava hadica alebo nieco s tym ovladanim turba a vaha je dobra. No nic pozriem zajtra na hadice aj na zapojenie overboost ventilu.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
blby log preto lebo s toho čo si tam dal vieš prt. Váha môže merať dobre, zle môže tlačiť turbo alebo pootvorený erg.... meraj od 1500-4500 na 3 stupni. A tlak je najdôležitejší pri meraní vahy. A ak máš 77kw jtd nemáš overboost ventil ovladany z Rj, takže musí byť 0.
A určite nevylučujem váhu ale treba pozerať na správne veci...
A určite nevylučujem váhu ale treba pozerať na správne veci...
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Debimetr - váha vzduchu
Dnes som sa teda pozrel na tie hadice, no a vysledok je na fotke. Uz len zohnat druhu a napojim to znova na diagnostiku, ci sa nieco zmeni.

Dufam, ze zozeniem aj tuto s tretim vyvodom.


Dufam, ze zozeniem aj tuto s tretim vyvodom.

Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Tak som dnes zaslepil ten vyvod do tej nadobky aj zalepil deravu hadicu od turba, aspon docasne, na skusku. Napojil som diagnostiku a isiel sa previest. Auto sa zdalo zivsie, ale to moze byt len placebo efekt. Trhanie, cukanie okolo 2 tis. otacok zostalo, tak ako aj diera pri cca 3200 ot. Sledoval som vysledky, no ale nelisia sa od predchadzajucich, ked nebola zalepena hadica. Tu su vysledky, na 3. prevodovom stupni. Asi dam predsa len tu vahu reklamovat, je kupena minuly rok, mozno je naozaj zla a reklamaciu uznaju. Za skusku to stoji.




Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Aku verziu motora mas. Kolko kw?
Skus tu vahu odpojit a nalogovat to este raz. Pomaly ti nabieha turbo...
Skus tu vahu odpojit a nalogovat to este raz. Pomaly ti nabieha turbo...
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Debimetr - váha vzduchu
skontroluj egr ci otvara a zatvara odpoj hadicku nasaj a pusti musi cvaknut podla mna ho mas zaseknuty
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Debimetr - váha vzduchu
Egr pracuje, nie je zaseknuty, dvakrat som ho cistil, aj skusal odpojit hadicku, tlak tam je a tiez cvaka v nom, ked je aktivny. Skor mozno nie je uplne v poriadku elektromagneticky ventil, ktory ovlada samotny egr ventil. Lebo podla toho, co mi ukazalo dnes, aj predtym, tak ked je egr aktivny, tak ma aj vaha vzduchu dobre hodnoty. Je to vidiet aj na obrazku. Je to druha cast, pokracovanie, toho logu, co som robil dnes.
No a turbo.... to neviem posudit. Len subjektivne, auto taha dobre, vykon ma, turbo ma uz trochu volu, co som skusal, ale olej mi nemizne, sanie relativne ciste, len jemne na stenach. Jedine, ze nefunguje spravne regulacia turba? Je mozne, ze vaha je v poriadku, ale chyba je inde, lebo vidiet v logu, ze ked tlaci turbo viac, tak aj vaha namera viac vzduchu. Aj ked stale v nizsej hladine ako je pozadovane. Presne to nikdy nebude, ale co viem, tak by realne hodnoty nemali az tak utekat od pozadovanych, teoretickych.
Inak, motor je 77 kw, trochu nadopovany. :-)

No a turbo.... to neviem posudit. Len subjektivne, auto taha dobre, vykon ma, turbo ma uz trochu volu, co som skusal, ale olej mi nemizne, sanie relativne ciste, len jemne na stenach. Jedine, ze nefunguje spravne regulacia turba? Je mozne, ze vaha je v poriadku, ale chyba je inde, lebo vidiet v logu, ze ked tlaci turbo viac, tak aj vaha namera viac vzduchu. Aj ked stale v nizsej hladine ako je pozadovane. Presne to nikdy nebude, ale co viem, tak by realne hodnoty nemali az tak utekat od pozadovanych, teoretickych.
Inak, motor je 77 kw, trochu nadopovany. :-)

Naposledy upravil(a) jano44 dne 12.8.2012, ned 20:19, celkem upraveno 2 x.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Ako ty logy mi vcelku hlava nebere. 3200 ot ,turbo plni 0.1,poziadavok na vahe 1200???? Otacky klesaju,to bol taky kopec,ked si to logoval?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Debimetr - váha vzduchu
No kopec bol dobry, ale podobne hodnoty davalo aj ked som to logoval na rovine. Teoreticke hodnoty tlaku turba mi nezobrazuje v FES.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
lebo nemas naklapanie a co tak cidlo tlaku turba?
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Debimetr - váha vzduchu
Len potom neviem aky ma mat tlak turbo v jtd 77kw. Nemam podla coho porovnat. A to cidlo som mal vonku, nebolo zanesene, aj tak som ho vycistil. Len keby bol zly tlak turba, tak by to nevyhodilo ako chybu? A myslim si, ze vaha vzduchu meria hmotnost podla vzduchu, ktory prejde cez vahu vzduchu a nie podla udajov z cidiel. Takze jedine, ze realne turbo netlaci spravne. Ale to by som asi pocitil na chode motora. Ale ked sme pri tom turbe, tak ta max. hodnota cca 1900 mBar je akosi vela, aj ked je auto cipnute. Ved je to 1,9 Bar a to je trochu vela na turbo, ktore ma z vyroby tlacit 1,2 Bar.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Tak par noviniek. Vahu som sa rozhodol dat na reklamaciu, na skusku, ci uznaju alebo nie. Ale kedze kamos ju bral z polska, takze z reklamacie nic. Tam maju zaruku 1 rok a ja mam vahu 1,5 roka. No ale skusal som aj tak jazdit bez nej, len som tam dal taky medzikus z rury. No a auto islo pocitovo lepsie. Mam este odlozenu tu zlu staru vahu, tak som ju dal do auta, no a s nou sa mi zdalo, ze to tak netaha. Napojil som diagnostiku a ukazovalo podobne hodnoty ako pri "novej" vahe. Cize na trojke pri 3tis. otackach, tlak turba cca 1900 mbar, realne mnozstvo okolo 700 mg, teoreticke 1200 mg.
Hodil som spät tu "novu" vahu, no a budem zistovat dalej, preco dava zle hodnoty. Este raz som pozeral hadice, ale okrem tej diery pri turbe inde nic.
Najhorsie na tom vsetkom je to, ze ani pri jednej ani pri druhej vahe, aj bez vahy vzduchu, nezmizlo to cukanie pri 2 tis. ot. ani vykonova diera pri cca 3200 ot.
Je zvlastne, ze na obidvoch vahach to davalo podobne hodnoty. Tak uz naozaj zacinam mat pocit, ze nebude problem vo vahe. Len co este pozerat...
Hodil som spät tu "novu" vahu, no a budem zistovat dalej, preco dava zle hodnoty. Este raz som pozeral hadice, ale okrem tej diery pri turbe inde nic.
Najhorsie na tom vsetkom je to, ze ani pri jednej ani pri druhej vahe, aj bez vahy vzduchu, nezmizlo to cukanie pri 2 tis. ot. ani vykonova diera pri cca 3200 ot.
Je zvlastne, ze na obidvoch vahach to davalo podobne hodnoty. Tak uz naozaj zacinam mat pocit, ze nebude problem vo vahe. Len co este pozerat...
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
No ono tych teoretickych 1200mg je vtedy, ked mas pedal na podlahe. Myslim si, ze toreticka hodnota je zavisla od polohy pedalu, realna hodnota od otacok. Ked chces skontrolovat teoreticku vs realnu hodnotu, tak to skor rob pri konstantnej rychlosti.
147 1.9 JTD 85kW
Re: Debimetr - váha vzduchu
Ja som ten udaj len vybral z celku, ako priklad toho, ze sa nic nezmenilo. A teoretickych 1200 mg nie je len pri stlacenom plyne na podlahe. Ako vidiet vyssie v mojich logoch, 1200 mg ukazuje uz od 1100 ot. pri jemne stlacenom plyne, pri beznom rozjazde. Ale to je v pohode. Horsie je, ze vaha neukazuje realne ani priblizne rovnaku hodnotu s teoretickou. Co viem, tak 1200 mg nedosiahne realne takmer nikdy, ale nemoze tam byt rozdiel 500-800 mg v roznych otackach motora a tlaku turba.
No ale co citam po nete, tak vahu vzduchu ovplyvnuje egr ventil a turbo. A kedze mi takmer rovnake hodnoty dava na starej aj novej vahe, tak to podla vsetkeho znamena, ze chyba je inde. Egr viac menej funguje dobre, mozno elektromagneticky ventil ovladania egr by bolo dobre vyskusat vymenit. A este som nepozeral IC, tak ci tam nie je nahodou netesnost a prepusta tlak.
No ale co citam po nete, tak vahu vzduchu ovplyvnuje egr ventil a turbo. A kedze mi takmer rovnake hodnoty dava na starej aj novej vahe, tak to podla vsetkeho znamena, ze chyba je inde. Egr viac menej funguje dobre, mozno elektromagneticky ventil ovladania egr by bolo dobre vyskusat vymenit. A este som nepozeral IC, tak ci tam nie je nahodou netesnost a prepusta tlak.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Ked tí ukazuje tlak turba 1900 tak turbo robí pretlak cca 1b. Musíš odpočítať atmosfericky tlak. Skús zaslepiť erg z obidvoch strán, môže zle dosadat. Ak máš 77kw verziu nemáš erg ovladany el.mag. ale pretlakom. Odpoj váhu a ked to bude cukat pravdepodobne cukanie sposobuje vstrekovac.
Skúsim tu dať aplikaciu na výpočet hmotnosti vzduchu. Tym si vypočítas koľko tí má dávať váha.
Skúsim tu dať aplikaciu na výpočet hmotnosti vzduchu. Tym si vypočítas koľko tí má dávať váha.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Debimetr - váha vzduchu
Dúfam že autor nebude naštvaný.
Nejde to nahrať na forum, takže takto
http://www.uloz.to/xe1Jkjd/vypocet-hmot ... zduchu-xls
Nejde to nahrať na forum, takže takto
http://www.uloz.to/xe1Jkjd/vypocet-hmot ... zduchu-xls
Naposledy upravil(a) Jans dne 16.8.2012, čtv 04:37, celkem upraveno 4 x.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Debimetr - váha vzduchu
77 kw ma elektromagneticky ventil ovladania egr (vid obr.). EGR som mal zaslepeny len z jednej strany pri sacom potrubi, no a realne hodnoty davalo vyssie na volnobeh, vo vyssich otackach to bolo rovnake ako pri nezaslepenom.
Vahu som mal odpojenu, ako som pisal vyssie, a auto islo subjektivne lepsie, ale cukalo to stale. Takze to bude asi fakt nieco s privodom paliva. Vstreky chcem dat aspon precistit, tak uvidim, co to spravi.
No a tu aplikaciu pozriem, aspon pochytim nieco nove.
Nejde ten odkaz. Myslis toto: http://uloz.to/x4tRpB1/vypocet-vahy-vzduchu-exe

Vahu som mal odpojenu, ako som pisal vyssie, a auto islo subjektivne lepsie, ale cukalo to stale. Takze to bude asi fakt nieco s privodom paliva. Vstreky chcem dat aspon precistit, tak uvidim, co to spravi.

No a tu aplikaciu pozriem, aspon pochytim nieco nove.


Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
http://www.uloz.to/xe1Jkjd/vypocet-hmot ... zduchu-xls
heslo 1111
Áno ,ale toto je erg ovladany podtlakom, elektrický ovládaný erg vyzerá inak. Takto
heslo 1111
Áno ,ale toto je erg ovladany podtlakom, elektrický ovládaný erg vyzerá inak. Takto
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Debimetr - váha vzduchu
No to viem, ze mam podtlakom ovladany egr, aj ten "elektricky" poznam.
U mna ovlada, reguluje samotny egr prave ten elektromagneticky ventil. Preto chcem zohnat druhy na skusku.
Je u nas jedno vrakovisko zamerane prevazne na tal. auta, takze skusim, ci tam nemaju. Zatial mi vcelku ochotne pozicali, co som potreboval.

Je u nas jedno vrakovisko zamerane prevazne na tal. auta, takze skusim, ci tam nemaju. Zatial mi vcelku ochotne pozicali, co som potreboval.

Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Ja by som este pozrel regulator tlaku, banku na turbe. Je tam dosť prepad pri cca 3000ot, preto vypada výkon. Potom to zreguluje.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Debimetr - váha vzduchu
Ja by som este pozrel regulator tlaku, banku na turbe. Je tam dosť prepad pri cca 3000ot, preto vypada výkon. Potom to zreguluje. A pridaj do logu aj skutočný a požadovany tlak paliva,tlak turba tiež. len pre zaujímavosť
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti