Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159)
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
dnes som meral EGR.
nemalo by ho zavrieť úplne pri záťaži na 0%? mal som najmenej na 4%.je to v poriadku?
nemalo by ho zavrieť úplne pri záťaži na 0%? mal som najmenej na 4%.je to v poriadku?
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
4% jsou přesně 

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poradit
asi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Ahojte
no mne moja dieslova alfa zacala robit nasledovne:
Pri volnobehu ked pridam mi zacne triast autom a aj ked dam nohu z plynu auto ide so zaradenou rychlostou tak zacne auto triast tiez Norobí mi to stale prave neviem prist na logiku kedy to zacne zasa robit
bol som na diagnostike a nic
moze to robit ten EGR ? Idem vymenit palivovy filter ci ten nie je zasraty lebo uz som presvihol interval menenia 
no mne moja dieslova alfa zacala robit nasledovne:
Pri volnobehu ked pridam mi zacne triast autom a aj ked dam nohu z plynu auto ide so zaradenou rychlostou tak zacne auto triast tiez Norobí mi to stale prave neviem prist na logiku kedy to zacne zasa robit
bol som na diagnostike a nic


- Alah
- Pozorovatel
- Příspěvky: 268
- Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
ahoj, může, v zimě jsem měl totéž..zůstal zaseknutý v otevřené poloze...motor se dusil..., vztáhnout, zkontrolovat,vyčistit...
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
- Alah
- Pozorovatel
- Příspěvky: 268
- Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
hanci píše:som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poraditasi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi
Doporučuji se zaměřit na vířivé klapky....mám DPF off, egr (skoro) zaslepený... a motor cukal okolo 1800ot., po odstavení vířivých klapek...je zátah plynulý...
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
85 kw klapky nema 

159 2.4 jtdm 147 kw qtronic(čierna talianska šlapka:-)
ex 156 2.4 jtd 100 kw
ex 156 2.4 jtd 100 kw
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
ako pise eraser 85kw ziadne klapky nema, po zaslepeni EGR a upraveni RJ od sarkana slape vsetko tak ako ma....Alah píše:hanci píše:som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poraditasi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi
Doporučuji se zaměřit na vířivé klapky....mám DPF off, egr (skoro) zaslepený... a motor cukal okolo 1800ot., po odstavení vířivých klapek...je zátah plynulý...
Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159)
Sarkan je dobry aj mne pohol ked som mal problem.
Alfa romeo 2.4 jtd 154 kw
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
ja som mal tiez problem pri nizsich otackach 1500-1800 ze mi semtam motor ako keby vynehaval a tiez som dlhu dobu nemohol nato prist az sa mi jedneho dna stalo ze pri objehani sa mi motor hodil do nudzoveho rezimu a vtedy sa zahada odhalila 
chyba bola v predratom kabli ktory pri nizsich otackach vedsimi otrasmi motoru sa opieral o kostru a skratoval az pri predbierani vyradil poistku ktora ovlada vsetky ventily po tejto zavade a jej ostraneni motor ide ako hodinky vobec neseka ani nic. Moze to byt aj tvoj problem ze sa ti predrel niektory kabel a sem opiera sa o kostru a skratuje tym padom vyraduje urcite komponenty co ovladaju motor pri zoskratovani ale nehovorim ze to musi byt....
mna by nikdy nenapadlo ze taketo nieco sa moze stat a moze takto ovplyvnit chod motora

chyba bola v predratom kabli ktory pri nizsich otackach vedsimi otrasmi motoru sa opieral o kostru a skratoval az pri predbierani vyradil poistku ktora ovlada vsetky ventily po tejto zavade a jej ostraneni motor ide ako hodinky vobec neseka ani nic. Moze to byt aj tvoj problem ze sa ti predrel niektory kabel a sem opiera sa o kostru a skratuje tym padom vyraduje urcite komponenty co ovladaju motor pri zoskratovani ale nehovorim ze to musi byt....
mna by nikdy nenapadlo ze taketo nieco sa moze stat a moze takto ovplyvnit chod motora

www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
- Alah
- Pozorovatel
- Příspěvky: 268
- Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
hanci píše:ako pise eraser 85kw ziadne klapky nema, po zaslepeni EGR a upraveni RJ od sarkana slape vsetko tak ako ma....Alah píše:hanci píše:som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poraditasi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi
Doporučuji se zaměřit na vířivé klapky....mám DPF off, egr (skoro) zaslepený... a motor cukal okolo 1800ot., po odstavení vířivých klapek...je zátah plynulý...
aj...sorry.., jsem nekouknul do podpisu...
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Přidávám další zkušenosti s EGR-em z poslední DPF off akce.
Tanguero - v poslední době občas auto nereagovalo na přidání plynu v nízkých otáčkách a při rozjíždění. EGR vyměněn za repasovaný ve FIAT servisu v květnu 2012. V neděli vyndán, část se solenoidem úplně čistá a pohyblivá, jenže oska, která je v té plynové komoře, byla zadřená tak, že ani pružiny ji nedokázali vrátit zpět při vytlačení. Očistil jsem za pomoci WD do lesku a zkusím měsíc jezdit.
Ponaučení - ani repase EGR nemusí pomoct.
Enšpa - cukání is novým EGR ventilem, vyměněn za jiný nový a prý ještě horší. EGR jsem rozpůlil a obě části chodili zcela hladce. Po zaslepení EGR problém zmizel. Doporučeno vyvrtat dírku, aby ŘJ zhasla světýlko chyby.-
Ponaučení - u některých aut ani nový EGR nepomůže.
Petrisko, pokud ti motor třepe autem, může se jednat o problém s dvouhmotou. Přesně tohle dělalo jednomu bývalému majiteli AR159 z Piešťan.
Tanguero - v poslední době občas auto nereagovalo na přidání plynu v nízkých otáčkách a při rozjíždění. EGR vyměněn za repasovaný ve FIAT servisu v květnu 2012. V neděli vyndán, část se solenoidem úplně čistá a pohyblivá, jenže oska, která je v té plynové komoře, byla zadřená tak, že ani pružiny ji nedokázali vrátit zpět při vytlačení. Očistil jsem za pomoci WD do lesku a zkusím měsíc jezdit.
Ponaučení - ani repase EGR nemusí pomoct.
Enšpa - cukání is novým EGR ventilem, vyměněn za jiný nový a prý ještě horší. EGR jsem rozpůlil a obě části chodili zcela hladce. Po zaslepení EGR problém zmizel. Doporučeno vyvrtat dírku, aby ŘJ zhasla světýlko chyby.-
Ponaučení - u některých aut ani nový EGR nepomůže.
Petrisko, pokud ti motor třepe autem, může se jednat o problém s dvouhmotou. Přesně tohle dělalo jednomu bývalému majiteli AR159 z Piešťan.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tak jsem polaboroval na radu Tanguera se záslepkama egru navrtáním dírek aby nesvítila kontrolka a výsledek? škubání a cukání prostě děs. Tímto jsem ukončil kapitolu EGR. Koncem září jedu na Slovensko tak se stavím u Sarkana na EGR OF.
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
kto tvrdi ze mu zaslepky s dierkami pomohli podla mna ani nemali problem s EGR, pokial to uplne nezaslepis a nevyhodis mapu sa proste cukania nezbavis
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Dobrý den, taky se podělím se zkušeností s EGR ventilem:
Po delším čase se na mém vozidle alfa 159 (1.9) tu a tam stávalo to, že při nízkých otáčkách-zejména na volnoběch auto z ničeho nic chcíplo i s vymáčknutou spojkou.Pozoroval jsem nárůst spotřeby paliva o 2-3litry.
Rozebral jsem EGR-zadělaný jak sviňa,uplná krusta sazí, byl průchozí tak na 1/3.
Vyčištění a namontování.Vše Ok.
Dále upozorňuji na možnou závadu:
Opět z ničeho nic auto padalo do nouzáku,opětovné vyčištění EGR-nepomohlo.
Chyba byla vždy náhodná jednou ano několikrát nic a pak opět nouzák, už jsem byl zoufalý-Servis-nic nenašli, vše se tvářilo být OK.
Tak jsem se rozhod opět znova vyčistit EGR a všiml jsem si volných el.kontaktů k egru.
Prostříknutí kontaktolem a pořádné upevnění kontaktů, je tam taková žlutá "závlačka" neopomínejte ji pořádně docvaknout.
Nastartování-3X po sobě to hlásilo chybu motoru a po 4tém nastartování vše OK.
Tak snad to někomu pomůže.
Po delším čase se na mém vozidle alfa 159 (1.9) tu a tam stávalo to, že při nízkých otáčkách-zejména na volnoběch auto z ničeho nic chcíplo i s vymáčknutou spojkou.Pozoroval jsem nárůst spotřeby paliva o 2-3litry.
Rozebral jsem EGR-zadělaný jak sviňa,uplná krusta sazí, byl průchozí tak na 1/3.
Vyčištění a namontování.Vše Ok.
Dále upozorňuji na možnou závadu:
Opět z ničeho nic auto padalo do nouzáku,opětovné vyčištění EGR-nepomohlo.
Chyba byla vždy náhodná jednou ano několikrát nic a pak opět nouzák, už jsem byl zoufalý-Servis-nic nenašli, vše se tvářilo být OK.
Tak jsem se rozhod opět znova vyčistit EGR a všiml jsem si volných el.kontaktů k egru.
Prostříknutí kontaktolem a pořádné upevnění kontaktů, je tam taková žlutá "závlačka" neopomínejte ji pořádně docvaknout.
Nastartování-3X po sobě to hlásilo chybu motoru a po 4tém nastartování vše OK.
Tak snad to někomu pomůže.
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Dobré vědět, díky 

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
V rychlosti jsem přelouskal pár příspěvků, ale musím vám napsat, že teď jsem četl nový Svět motorů, kde se věnují filtrům pevných částic. Dopoporučuji si tento článek přečíst a udělat si vlastní názor. Taky jsem chtěl u starého auta některé věci řešit radkálně a nakonec stačilo vyměnit lambdu.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
ryb píše:V rychlosti jsem přelouskal pár příspěvků, ale musím vám napsat, že teď jsem četl nový Svět motorů, kde se věnují filtrům pevných částic. Dopoporučuji si tento článek přečíst a udělat si vlastní názor. Taky jsem chtěl u starého auta některé věci řešit radkálně a nakonec stačilo vyměnit lambdu.
No to jsme se toho dozvěděli.
Oskenuj to a hoď to sem.

Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
... no jo. Furt 
Taky mám jen kopii. Musím pustit druhý stroj.

Taky mám jen kopii. Musím pustit druhý stroj.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tady to je ...
Jo a ještě tam je článek o kvalitě nafty. Výsledek je ten, že nafta z ČR je pěkná sra*ka. Např. úplně stejná nafta od Shelu z ČR a z Německa je úplně jiná kvalita. Takže to co jsem si o prázdninách na dovolené jen myslel, že na tu naftu z rakouska to jede líp, je vlastně pravda.
Jo a ještě tam je článek o kvalitě nafty. Výsledek je ten, že nafta z ČR je pěkná sra*ka. Např. úplně stejná nafta od Shelu z ČR a z Německa je úplně jiná kvalita. Takže to co jsem si o prázdninách na dovolené jen myslel, že na tu naftu z rakouska to jede líp, je vlastně pravda.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
... a nafta. Vzorky 11, 12 a 13 jsou koupeny v německu.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
casopis Svet Motoru tiez potrebuje z niecoho zit 

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
v niektorej casti rozobrali motor ducato 3.0jtd a z punta jtd bolo to zaujmave
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- marianekk
- Příspěvky: 20
- Registrován: 11.2.2012, sob 23:52
- Bydliště: Kosice, SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Zdarec, potreboval by som pomoct...muze sa jednat o egr ventil. Mam Alfu so sebou v Anglicku, co sa tyka servisu, je to tu bieda. Daval som menit egr ventil znamemu mechanikovi, ale kontrolka 'Have engine chcecked' ostala svietit aj po vymene. Tak som to riskol a siel z UK na SK...ale v Nemecku som sa dostal do 10 km zapchy.... to znamena 1,max2 prevodovy stupen,takto vyse hodinu.....casom mi to tam zacalo cukat pod kapotou a dymit, uplne ucpate....tak som to odstavil a spravil regeneraciu na neutrale.....prerazilo to a pomohlo, nejako som dosiel na Sk.....v servise AR im diagnostika vyhodila overboost.Nie som nejaky odbornik, ale podla mna v tom jednoznacne bude EGR.....cestou spat sa mi stalo to iste a musela prist odtahovka.Auto je uz v nudzovom rezime, bez vykonu...vedel by mi niekto pls. poradit?
Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159
Tak se mi včera taky z ničeho nic rozsvítila kontrolka "chyba motoru". Auto jelo úplně normálně, žádný snížený výkon, nouzový režim. Dneska v servisu opraveno.
Na diagnostice závada "Signal 1. Vstupní lambda sondy (věrohodnost), pod spodní hranicí". Hned to poradilo vyměnit lambdu, ale asi to nejsou jen vyměňovači, protože údajně na ten můj motor výrobce vydal tzv. opravný FLASH ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY. Tedy přehrály jen soft a vymazaly chybu a už to je OK. Prý je to normální a čas od času to musí na některých autech, která zazlobí, takto udělat. Výrobce údajně i několikrát za týden posílá nějaké soubory na opravu ŘJ.
Tak jen doufám že to od nich nebyla houpačka kolem dokola
Zatím jsem s nimi byl vždycky spokojený.
Na diagnostice závada "Signal 1. Vstupní lambda sondy (věrohodnost), pod spodní hranicí". Hned to poradilo vyměnit lambdu, ale asi to nejsou jen vyměňovači, protože údajně na ten můj motor výrobce vydal tzv. opravný FLASH ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY. Tedy přehrály jen soft a vymazaly chybu a už to je OK. Prý je to normální a čas od času to musí na některých autech, která zazlobí, takto udělat. Výrobce údajně i několikrát za týden posílá nějaké soubory na opravu ŘJ.
Tak jen doufám že to od nich nebyla houpačka kolem dokola

159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] a 2 hosti