Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od Richie » 24.8.2012, pát 14:24

mam zapojenou....
kdyz ji odpojim tak mi nepujdou hodiny ne ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od JardaB » 24.8.2012, pát 14:54

Ladis píše:
JardaB píše:
Michal 166 píše:Myslim ze sa neni coho bat.Ja tiez Seleniu nepouzivam nebudem platit za znacku.

Pouzivam Castrol 10W-40
Ja tam nalil 10W40 z kauflandu tak jsem zvedavej, IMHO je to traktor a na oleji moc nezalezi, kdyz se to extra nehoni :smt033 A stejne uz by to chtelo novou alficku, novejsi, vykonnejsi :smt040
Tak s takovýma kecema ju tu potom ani nezkoušej nabízet k prodeji :-D
OK, dam to jen na bazos :smt016
Ale ten motor je stejne uz pekelne vybehanej, 2 valce komprese nic moc, myslim, ze by to mohlo i lip jet sakra, takze kdyby nekdo vedel o 100kW slusnym motoru, beru... Taky ma najeto 330000 jen podle tacho. A to jsem nezminil, ze jsem vcera vzal plnou u Tank ONO :smt023
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 24.8.2012, pát 15:01

Hlas lidu :smt044
...Myslim ze sa neni coho bat.Ja tiez Seleniu nepouzivam nebudem platit za znacku.
Pouzivam Castrol 10W-40


/Ještě by bylo zajímavé vědět, po kolika km ten olej měníte../


čili pouze několik poznámek...
Je docela důležité, z čeho je ta náplň "uplácaná"--

KVALITATIVNÍ SKUPINY
Skupina Nasycené uhlov. (% hm.) Síra (% hm.) Viskozitní index Typ oleje
I pod 90 nad 0,03 80 - 120 rozpouštědlové rafináty
II nad 90 pod 0,03 80 - 120 hydrokrakové oleje
III nad 90 pod 0,03 nad 120 hydrokrakové oleje
IV Polyalfaolefiny - PAO
V Ostatní syntetické oleje (estery, polyetery, polyglykoly a další)


Je to velmi jednoduché...

tedy --zjednodušeně-- Báze oleje tvoří kvalitativní skupiny základových olejů--čím vyšší třída, tím potenciálně kvalitnější výrobek
báze....
1. minerál --tohle je minerál jako takový
2. modifikovaný minerál krakováním
3.skupina je také HC--čili hydrokrak minerálního oleje, jen vyšší kvality
......................................................
Ale až toto jsou skupiny opravdu synthetických olejů..
4. PAO,PIO,
5.estery a některé další látky..



levné oleje jsou opravdu pouze hezká lahev + minerály namíchané s HC , nelze od nich očekávat, že budou držet krok se syntetikou PAO+ester, doporučovanou výrobcem agregátu v normě... to je opravdu jiná liga..

To, že to v Kauflandu prodávají tyhle "tutovky"za babku není argument..tím spíš bych se měl na pozoru.., pokud budou v motoru CELÝ MAX. INTERVAL DO VÝMĚNY.


Castrol i Shell jsou typickými zástupci HC olejů--maže to, ale není to kvalitativní špička.
Pokud chcete "nahrazovat " mazivo, je potřeba určitě respektovat NORMU VÝROBCE AGREGÁTU,
nikoli pouze obecnou výkonovou specifikaci..


-------------------------------------
Člověk se pořád /občas i přes boles/ učí..
1.krok uživatele automobilu je připustit, že olej má jakousi VISKOZITU, a je dost důležitým faktorem , který výrobce agregátu v závislosti na provozních podmínkách doporučuje
2.druhým krokem je připuštění faktu, že oleje mají jakousi obecnou "Výkonnostní klasifikaci" která je řadí do tříd.
3. je pochopení, že většina výrobců automobilových agregátů dneška vytváří vlastní "NORMU", kterou přesně definuje požadavek na mazací emulzi do konkrétního agregátu a
tomu odpovídá konkrétní aditivační specifikace emulze, která této normě vyhovuje.
4. Nakonec lze připustit, že existuje Doporučené mazivo, šité konkrétnímu agregátu na "míru". plněním normy + konstrukční specifikace výrobce.
Alfy patří rozhodně mezi vozidla, u kterých je dobré dojít až ke čtyřce..





Příklad od "zde oblíbeného souseda" :smt044 --

Motor PD VW potřebuje minimálně normu oleje 505.01m jinak z dlouhodobého hlediska se odporoučí vačka, přetížená systémem vstřikování, který de fakto žene..
Pokud koupíte náhodně "vychytaný olej", který plní pouze normu 505.00, vačka rozhodně nebude "spokojeně příst"..a pokud dostane tohle "žrádlo častěji", .po 100tis km ten kravál od vrchu nebude pomalu k poslouchání..


Alfa jasně stanovyla nejen normu pra vaše motory, ale i KONSTRUKČNÍ SPECIFIKACI..DLE ROČNÍKU VÝROBY

Není mnoho emulzí, které tyto normy výrobce plní --mezi HC -partou..v TEscu, Kauflandu je nenajdete. o "konstrukční specifikaci " nemá ani smysl diskutovat..


UUvědomte si, že do motoru pro pár korun úspory /2kila?/lejete upravený minerální olej.
Jen proto, že Castrol vedl soudní spor o možnost, označit hydrokraky minerálu za "syntetiku" /a vyhrál/lze tím pádem- a přímo řečeno-pouze z komerčních a reklamních důvodů tzv. krakované oleje označovat za "syntetické" i když v nich nic synthetického není..
Ale zákazník má "ku.va"tohle slovo na etikea tě přece tak rád.., tak mu ho tam napište. :smt044 :smt044


Proto dneska je synthetika kam se podíváš--v Kauflandu za pár kaček, v Tescu za pár kaček, v Lidlu za pár kaček..


Pozor --dost srandy-minerální oleje jsou poměrně různorodé směsi uhlovodíků.., z toho důvodu nelze provést přesnou klasifikaci složení--co leze z destilační nádoby jako frakce, to bude po úpravě tahle báze i třeba v podobě HC oleje--jaké složení ropy, /poměr jednotlivých látek/taková báze..--těch uhlovodíků je opravdu velká skupina a nelze přesné složení zajistit..


oproti tomu..
Synthetické oleje jsou specifické konkrétní sloučeniny a jejich kombinací lze vlastnosti
emulze přesně definovat , včetně konkrétní přesné
aditivace..


POkud chcete hledat levné náhrady, jděte určitě po skupinách bází 4a5,
Alfa si ty levný HC minerály nezaslouží..
Kvůli dvěma stovkám plundrovat přeplňovaný kultivovaný agregát olejem do Haťapky mi přije tristní...

Hodně šťastných kilometrů.. :smt023

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 24.8.2012, pát 15:16

Záleží na ročníku výroby a stavu.agregátu.

MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA 166
Version: 2.4 JTD 20V M-JET
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.

So we recommend:

Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 9,1
OIL SUMP AND FILTER SELENIA WR 5W-40 5,5
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION MATRYX 1,7
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA ALL STAR
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA ALL STAR
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,82
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,4
WINDSCREENS WASHER SC 35 7


Selenia WR Diesel 5W-40

SAE 5W-40, ACEA B3/B4, API CF,
FIAT 9.55535-N2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F515.D06, MB 229.3, VW 505.00, VW 502.00, GM-LL-B-025

Selenia WR Diesel 5W-40
obecný popis...
Olej Selenia WR je komponován z přesně zvolených a vyvážených složek s detergentními a disperzními vlastnostmi, které umožňují snížit množství usazenin a sazí vznikajích při spalování nafty a díky tomu zajišťuje optimální práci motoru. Zvýšené viskozitní parametry 5W-40 umožňují použít produkt za extrémních teplot.SAE 5W umožňuje optimální mazání a spouštění motoru i za teploty –35°C (je potvrzeno, že cca 80% opotřebení motoru se děje při startování za studena). SAE 40 zajišťuje udržení mazací vrstvy za vnější teploty až +40°C. Kromě toho zvláštní viskozitní parametry SAE 5W-40 umožňují:
snížit opotřebení motoru
dosáhnout větší výkon
lepší výkony motoru s hydraulickými zdvihátky
zvlášť se doporučuje pro motory JTD nebo Common-Rail, které dosahují velké otáčky a velký užitečný výkon. Z tohoto důvodu je olej vystaven značnému tepelnému a mechanickému zatížení; vybrané a zvláštní složky však předchází oxidaci a zajišťují účinnost oleje i za takových provozních podmínek
v motorech,kde se chladí dna pístů,se tlak oleje udržuje na vhodné a stálé úrovni,díky tomu se snižuje teplota a zlepšuje se práce motoru. Vysoké parametry zajišťují viskozitní odolnost výrobku i při značných změnách teploty



pokud je to už hodně "olítaný"

Selenia Turbo Diesel 10W-40

SAE 10W-40, ACEA B3, API CD/SF,
FIAT 9.55535-D2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F009.B99,
VW 505.00, CCMC PD2, MIL-L-2104D LEVEL

Selenia Turbo Diesel 10W-40

Motorový olej se dvěma syntetickými bázemi a jednou minerální.
Je doporučen pro vznětové motory s turbodmychadlem i bez,vhodný i pro víceventilové motory a motory s přímým i nepřímým vstřikováním paliva.

SELENIA TURBO DIESEL zaručuje:
- nižší spotřebu oleje
- větší čistotu motoru
- maximální stabilitu za vysokých teplot

V souladu s pokyny Fiat se doporučuje olej vyměnit každých 15.000 km v motorech s přímým vstřikem a každých 7.000 km v motorech s nepřímým vstřikem nebo s turbodmychadlem.








Pro chytré, kteří chtějí 10W-40 diesel za pár kaček
/a přitom "ušitou z bází skupin 4a5/

/Kolega zde z fora Alfisilver166--značkovéoleje.cz má doposud v nabídce lahůdku../


Agip SINT 2000 Turbodiesel 10W-40 *1l




Číslo produktu: Ag 21.1
Výrobce: Agip
naše cena bez DPH: Kč 158
naše cena s DPH (20.0 %):
Kč 189


Kompletní specifikace
SAE 10W-40, ACEA B3/B4, API CF/SH, VW 505 00, MB 229.1


Agip SINT 2000 Turbodiesel 10W-40

Syntetický vysoce výkonný motorový olej ve viskozitě 10W-40 s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech dieselových motorů osobních automobilů a lehkých užitkových vozů. Vhodný jak pro atmosférické motory tak motory s turbodmychadlem. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-Esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem PIO (Polyinternal Olefins) propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti.
Stará se o rychlé zaolejování motoru při nízkých teplotách a minimalizuje opotřebení při studeném startu.
Prokázaná úspora paliva podle Energy Conserving je nejméně 2,4%.
Tento olej nabízí vysokou rezervu jistoty i při prodloužených intervalech výměny oleje podle předpisů výrobce.


Opravdu SYNTHETICKÝ OLEJ z bází skupin 4a5 ZA 189,peněz.--tedy s bází PIO+ester...

Jo bývaly to u AGIPU časy ...... :smt044

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od Ladis » 24.8.2012, pát 16:09

Ámen :smt023 . Články od Tebe mám rád, nejen protože by to bylo pro mě zadostiučinění, že liju seleniu, ale jen mě to prostě zajímá a rád se nechám poučit :)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od alfi166silver » 24.8.2012, pát 16:40

Richie píše:mam zapojenou....
kdyz ji odpojim tak mi nepujdou hodiny ne ?
Půjdou, dej jim 10 minut
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od JardaB » 24.8.2012, pát 21:54

No k tem olejum - prave zastavam nazor, ze lepsi casteji menit nez tam nechat dlouho nejakou znacku... Ten kauflandi tam necham tak 4-5tkm, proste dojezdim do listopadu a zimni gumy nehodlam kupovat, tak tam najare dam neco lepsiho (asi origo GM, s tim mam nejlepsi zkusenosti...)
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 25.8.2012, sob 09:02

Za kolik nakupuješ olej.----kolik je úspora, jaký smysl má lejt tam emulze, které nemají splněny normy výrobce na mazivo..při tomhle režimu úspora žádná, interval je výrazně zkrácený a k "základnímu vyčerpání" emulze sice v podstatě nedochází, některé konstrukční prvky ale můžou při nepřítomnosti odpovídající aditivace "brečet"
Jednu 1.4 TS která jezdila na Divinol 5W-40, že prej je to suprv "vychytávka"- jsem viděl otevřenou "navrchu"--vačka byla po 7Otis omletá tak že jsem nechápal..prostě existuje cosi jako třecí dvojice
/ocel-ocel, nikl-ocel, litina-nikl, litina-ocel, bronz-ocel atd, které se vyskytují v motoru,tyhle dvojice mají velmi různé strojařské charakteristiky podle složení materiálů--aditivace emulze pokrývá výrobcem stanovené standarty, který zaručují rozumnou životnost. Čím ten názor, že to podřadná "srač.ka"" ideálně "umaže" pod zátěží máš podloženej materiálově..--kolik kiláků máš najeto na Alfách..myslím třeba na jednom konkrétním agregátu--ono často alfista koupí, pak tímhle způsobem provozuje 40tis
a dobře prodá..následný majitel se nestačí divit, z čeho že je ta vačka udělaná, jestli z tvarohu nebo snad ze dřeva.. :smt044 :smt044


...
Tenhle "americký přístup " k oleji dobře snáší v podstatě pomaloběžné V8 o objemu 6litrů, do evropské "maloobjemové produkce agregátů" se ale moc nehodí..motory s velkým litrovým objemem /typicky okolo 5-6 litrů/ jezdí v reálu v malé námaze a nízkých otáčkách..
JTD a podobné moderní agregáty potřebují ale jiný přístup--hlavně velmi kvalitní maziva už bází..tenhle přístup se hodí tak pro Feldu, kde se toho v motoru moc neděje a není přeplněná..



.osobně leju do Alf ester-PAO,PIO plnící normy a zásadně měním po 8tis max.. :smt023

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 25.8.2012, sob 09:50

existuje jedna rozšířená, ne zcela "správná představa"--oleje jsou stále lepší a lepší, dnes i ta "podřadná sra.čka" je lepší než olej daný normou v době výroby postaršího agregátu..


Co je v téhle úvaze špatně--o co vlastně běží..
-výkonová aditiva jsou z větší části látky, které nejsou "ekoefektivní" :-)--čili je velká snaha omezovat jejich množství v oleji. Doposud není známá náhrada za klasiku pro všechny hlavní používané.., dnes je tlak především na EMISE,a pokles spotřeby, což souvisí s přísnou odpovídající normou EU, než na získání max. životnosti agregátu--tu si v podstatě nikdo moc nepřeje--EU vážně přemýšlí, jak oživit automobilový průmysl a připravit legislativními tlaky dostetečný odbyt produkce--myšlenky jako po 6 letech každý rok na technickou jsou z tohoto pytle...čili agregáty, které by najížděly standartně půl mega
způsobují výrobcům spíš husí kůži..

Co z toho vyplývá-např.-staré racing receptury , které sledovaly optimální výkonnost emulze dnes prostě nemají šanci na trhu--musí být prodávány jako "speciály" a mizí z pultů..

Přechod AGIP-ENI není o ničem jiném než o politice low SAPS /nízký obsah sulfátového popela, fosforu a síry /a pokud myslíš, že složení emulzí je stejné, jen se změnil název, není to úplně pravda...:-)


Čili


U těch dražších produktů kvalitních výrobců /nikoli hlavně pouze marketingově kvalitních, jako je třeba Castrol a jeho politika nesynthetické synthetiky hydrokraku minerálu/ tohle kreje právě použití velmi přesné báze a odpovídající aditivace....doba, kdy ty vlastnosti zajišťovaly opravdu kvanta výkonových aditiv už jsou za námi../oleje typu SElenia racing 10W-60, odnesl v běžné produkci čas/


Levný olej z Tesca nemá ani jeden logický přístup, jako HC olej má směsnou bázi a po stránce výkonové jen velmi "všeobecnou" aditivaci...hodí se do nákupních tašek
holek co jedou pro rohlíky , aut na "dotrhání", co je líto odepsat.., nedo výkonných agregátů--jsou do motorů na "jedno použití" a pak vyhoď..co za vůj život nadrbou míň než
100tis a rozhodně ne půl mega..

Auto, kterému chce člověk "udělat dobře" si tohle nezaslouží..SM olej není automaticky "lepší" než SL, nebo třeba SG racing co se mazivosti týká--je ale rozhodně EKOLOGIČTĚJŠÍ..
TBN bývalo běžně 11 u benálového oleje, 16 u diesela /alkalické předpětí proti kyselosti--
která je první známkou "vyčerpanosti emulze", /a hodně agregátů, díky nízkému TBN emulze dojíždí ty ideální KM-MAX do výměny dané taboulkou výrobce agregátu SKÁKÁNÍM PO MĚSTĚ už na emulzi kyselé reakce se všemi důsledky, co to s kovy provádí../
Dnes u nízko popelových emulzí je TBN v podstatě POLOVIČNÍ --klidně 6
/Selenia 20K už taky nemá 11 ale něco okolo 8../


Tomu všemu ale dnes také odpovídají materiály používané na kritické prvky..
PO mechanické stránce -motory už nejsou "hodinářský přístup"k velmi přesnému mechanickému řešení, jde o pouze průměrné mechanické konstrukce,
klíčové parametry nahání elektronika ,protože čidlo stojí pár kaček.., plast všude kam to jde
/diferák mechanický samosvor je dražší, než nadstavba ABS, kdy brzda prostě přibrzdí odpovídající kolo , je to všude, už i okolo offroad produkce../


----------------------------------------------------------------------------------------

Ing. Jaroslav Černý, CSc., Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha


/části článků..k tématu.../

Studené starty
Studené starty jsou kromě problémů s mazáním i velmi problematické vzhledem k růstu kyselosti motorových olejů. Co špatného se děje s motorovým olejem při studeném startu? Představme si následující případ. Motor je vychladnutý po celonočním stání a my chceme jet ráno 5 km do zaměstnání. Za tak krátkou cestu se motor neprohřeje a po celou dobu pracuje v režimu studeného chodu. Po nastartování motoru jsou ve válci horké spaliny a studený motor se studeným olejem. To by nebyl takový problém, kdyby nedocházelo k profukování části spalin přes pístní kroužky do klikové skříně. To je normální děj, protože spalovací prostor nelze dokonale utěsnit a k pronikání určité části spalin do klikové skříně dochází vždy a za všech okolností. V chladné klikové skříni se studeným motorovým olejem jsou teď horké spaliny, které obsahují všechny kyselé látky popsané v předcházejícím odstavci. Pokud se tyto kyselé látky dostanou do styku s chladnými stěnami olejové vany či se studeným olejem, dojde k jejich kondenzaci v oleji či na stěnách vany. Ze stěn se tyto kyselé látky později spláchnou do oleje. V chladném motorovém oleji se tak hromadí škodlivé kyselé zplodiny nedokonalého spalování paliva a kyseliny vznikající z oxidů dusíku a vodních par. Díky těmto pochodům velmi rychle roste kyselost oleje. Samozřejmě že k podobným procesům dochází i za provozní teploty motoru, ale rozsah těchto dějů je potom mnohem menší.
Pokračujme však v našem příběhu dál. Dojeli jsme 5 km do zaměstnání, zaparkujeme automobil a co se alespoň trochu ohřálo, zase vychladne. Odpoledne jedeme zase 5 km domů a všechno se opakuje, opět se studeným motorem. Doma automobil zaparkujeme a za hodinu zjistíme, že musíme ještě dojet na nákup, do čistírny, odvézt někam děti, navštívit babičku atd. Takto za jeden den můžeme najet 10 až 50 km se studeným motorem.


Zdroje kyselých látek..
Udělejme si nyní přehled, co všechno se dostává do oleje díky kondenzaci ze spalin:
kyselé produkty spalování paliva - aldehydy, ketony, kyseliny;
kyseliny vzniklé reakcí oxidů dusíku, příp. i síry, s vlhkostí ve spalinách;
kondenzace samotné vlhkosti (vody);
kondenzace nespáleného paliva.
První dva případy přispívají k nárůstu kyselosti motorového oleje, zbývající dva způsobují další problémy, které budou popsány v samostatných dílech.
Palivo však není jediným zdrojem kyselých látek. Další vznikají v samotném oleji díky jeho oxidační degradaci. K té dochází po celou dobu provozu oleje, oxidace je však zpomalována antioxidanty. Teprve po spotřebování antioxidantů dochází ke zrychlování oxidační degradace oleje a znatelné tvorbě kyselých produktů oxidace motorového oleje. Ty pak přispívají k celkové kyselosti oleje.


čili...praktická zkouška oleje z Fabky co lítala po městě ..
Při provozu oleje dochází k nárůstu kyselosti (TAN) a současně k poklesu alkality (TBN) oleje. Reálný průběh obou hodnot, tak jak byl naměřen u vzorků oleje odebraných z automobilu Škoda Fabia 1,4, je uveden na obr. 3. Z obrázku je vidět, že celková kyselost nového oleje byla kolem 3 mg KOH/g a na konci provozu byla kyselost oleje přes 10 mg KOH/g. Alkalita oleje postupně klesala z hodnoty kolem 10 mg KOH/g až na necelé 4 mg KOH/g. Křivky znázorňují průběh TAN a TBN během celého výměnného intervalu.
Aby motorový olej správně fungoval a kromě dokonalého mazání také chránil motor před korozí, je důležité, aby hodnota TBN byla během provozu vždy vyšší než hodnota TAN. Jen tak motorový olej dokáže likvidovat neustálý přísun kyselých látek z provozu motoru. Na příkladu uvedeném na obr. 3 vidíme, že k tomuto okamžiku zde došlo někde mezi 4 - 6 tis. km.[/b :smt041 Některé mírnější požadavky na hodnoty TAN a TBN připouštějí nárůst TAN až na 80 % hodnoty TBN čerstvého oleje nebo pokles TBN na polovinu původní hodnoty. Protože hodnota TAN zahrnuje i slabě kyselé látky, které na korozi kovů nemají příliš podstatný vliv, lze z obr. 3 odhadnout jako kompromis, že provoz tohoto oleje měl být ukončen mezi 8 až 10 tis. km. Další provoz oleje již nebyl příliš vhodný a zvyšovala se možnost postupné koroze motoru. Pokročilá koroze pak zásadním způsobem snižuje životnost motoru.
Příklad průběhů TAN a TBN uvedený na obr. 3 pochází z automobilu, který jezdil převážně v městském provozu. U tohoto a podobných typů provozu tak dochází k velmi rychlé degradaci motorového oleje a ponechávat olej v motoru po celou maximální doporučenou výměnnou lhůtu znamená pouze přivolávat problémy. Samozřejmě problémy nenastanou hned, ale ovlivní provoz automobilu v pozdější době, např. až po ujetí 100 tisíc km, možná později nebo také dříve


.........................................................
TBN olejů nové generace se pohybuje kolem 6 mg KOH/g. Tato hodnota TBN je evidentně příliš nízká na to, aby efektivně chránila motor před účinky kyselých látek po celou dobu předpokládané životnosti oleje. V současné době probíhá intenzivní výzkum v oblasti aditiv motorových olejů. Zatím známé náhrady aditiv s kritickými prvky nedosahují účinnosti tradičních aditiv. Naděje se vkládají do výzkumu vzájemné kombinace různých aditiv a jejich synergického působení. V poslední době tak bylo nalezeno, že kombinace fenolických a aminových antioxidantů je mnohem účinnější než efekt jednotlivých složek. Podobné efekty se hledají i mezi dalšími aditivy.



DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ
Současný evropský trend automobilismu spočívá ve snaze:
- zvyšovat jednotkové výkony současných motorů
- prodlužovat servisní intervaly, a s tím i výměnné intervaly motorových olejů
- snižovat emisní zatížení ovzduší
- současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje.
Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonu motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků - sulfátového popela, fosforu a síry. Snížení koncentrace těchto prvků naopak vede ke snižování úrovně koncentrace aditiv a neslučuje se tak s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem neslučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů. V současné době se např. nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů. :smt041 dokonce i Černý, na plnou hubu.. :smt044 :smt044

Ing. Jaroslav Černý, CSc., Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

-----------------------------------------

Takže v "příměstském poskakování" vytočit z vany raději dříve než později
a kolik lidí tady na foru "přetáčí" náplň --vždyť je to ještě "úplně čistý"... :smt044

U LPG A CNG JE TOHLE NAPROSTO ZÁSADNÍ OTÁZKA..častěji měnit, opravdu, podle
všeobecně uznaného názoru u běžného oleje pro benzínový provoz stejného agregátu
o 1/3 dříve

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od JardaB » 25.8.2012, sob 11:01

Asi na tom neco bude, no, tak ho tam necham na proplachnuti a pak tam pujde zase GM 5W40.
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 25.8.2012, sob 11:08

Pozn.
Dosti jsem tu před časem odkazoval k "vychytávce" na bázi PAO+ester, což býval původní
AGIP SINT 200010W-40---nejlepší poměr cena výkon u tohoto druhu oleje na trhu.
Měl doporučení Alfa,Maserati,.

Bohužel, čas to už odnesl, bylo to pro výrobce cenově neudržitelné..
Nová řada obsahuje ENI -I-SINT 10W-40, bohužel došlo k e změně receptury, tento olej už je
"pouze" na bázi skupiny 4/neobsahuje ester složku/-bylo to zjištěno přímým dotazem k firmě
-na technické oddělení...

Nemá zatím avizované plnění norem Fiat, a není ani v mazacím plánu pro většinu Alfa-motorů
/a ani mít nebude--viz přímý dotaz, motorové zkoušky pro Alfu se nechystají :-(/

tedy

pokud někdo chce jezdit stylem kašlu na normy, vyměním po 5tis, /příměstský provoz poskakováním, proboha ne racing režim :smt033 /tento olej se svou cenou
k tomuto provozu hodí---i tak díky skutečně synthetické bázi skupiny 4 je to velice kvalitní emulze, tedy výrazně kvalitnější "skutečná synthetika" , než krakováním upravenej minerál z Kauflandu, přitom cenově srovnatelný...

ve velkoobchodním "průmyslovém balení" v poněkud jiném složení --verze ENI-i-SINT 10W-40 Professional /v mnazacím plánu ENI pro některé motory Alfa označený jako good /vyjde dokonceještě ještě výrazně výhodněji, než tyhle veškeré"Tesco-vychytávky"../pod kilo/litr/, bohužel materiálový list nemohu nikde sehnat, tak to tam nalejete zatím výhradně na základě vlastního uvážení a případně svých okamžitých finančních podmínek..
/pořád je tu ale doporučení výrobce emulze pro některé Alfa motory v mazacím plánu, není to volba čistě podle ceny na krabici, ať je to co je to, při nákupu v obchoďáku
:smt033 /

Ať to lítá

Kontrolní otázka--je pro uživatele motoru "lepší", že je výrobce emulze mazání motoru nucen
tvrdou normou postupně přejít na emulze s TBN 6 ? není , alkalické předpětí je první z faktorů u kterého dojde k "vyčerpání" a jezdíme na kyselý olej.. racing 10W-60 má i dnes TBN 11

Jeden nejmenovaný profesor na fakultě strojní prohlásil, že další omezování emisí je pouze
"politicko-marketingové " rozhodnutí a rovná se snaze "rozdělit bod", protože splodiny
motorů jsou už prostě objektivně čisté a další rozumný kvalitativní skok přinese až přechod na spalování vodíku či jiná technická řešení "stacionárního "spalování čili--výroba el v elektrárnách za idealizovaných podmínek spalování a použití elektromobilu v dopravě.
..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 25.8.2012, sob 15:59, celkem upraveno 1 x.

okam

Příspěvky: 68
Registrován: 27.12.2007, čtv 19:06
Bydliště: Slezsko

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od okam » 25.8.2012, sob 12:41

Jaký je Tvůj názor na olej ENI i-Sint 5W40 vs. ENI i-Sint 5W40 Professional do motoru 1,9JTD r.v. 2002? A který bys případně doporučil a proč? Díky
AR 159, 2.0 JTDm, 100kW
AR 156, 1.9 JTD, 85kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 25.8.2012, sob 15:32

.
... tady / na tomhle příkladu/se to /současný trend vývoje /dá trochu rozebrat..I-SINT má v podstatě většinovou bázi 4.třídy, protože se ale nedá dosáhnout rozpouštění všech aditiv v tomto jediném základovém oleji, musí být přítomny buď esterové složky /což už dnes I-SINT neobsahuje/ nebo malé množství podílu.různě upravené .minerální báze ..

/Nakonec i 20K Selenia má třísložkovou bázi--ester- PAO + minerál--ty důvody jsou chemické..
Přímou diskuzí s technickým oddělením bylo o ENI-SINTU zjištěno, že příměsí k bázi sk .4 je pouze tolik, kolik je nutné pro chemicky stabilní použití daného aditivačního balíku /aby se to rozpustilo..polopaticky../ , ne víc..

I-SINT vyhovuje současnému trendu na snížení SAPS --ale--vzhledem k EKOLOGICKÉ ADITIVACI I-SINTU /čili sníženému množství výkonových aditiv = snížené hodnoty popelových zbytků= SAPS+ současně ale velmi slušná většinová báze 4.skupiny = vyhovuje spíše agregátům posledních let, který tento přístup snáší-- motorům JTD až 2.generace--ENI ho do první verze z důvodů technické specifikace výrobce agregátu nedoporučuje,

čili --Tady/u starších agregátů JTD / doporučuje u rozumné viskozity 10W-40 a 5W-40aditivaci "staršího typu" kterou má z i-sintů právě pouze I-SINT-professional., který také není obvykle na trhu v běžné síti, většinou jen přes dílny a velkoodběry, čili běžný kupující ho v litrovém balení bude špatně shánět.., to je ve smyslu obchodní politiky pochopitelné.., protože je u snaha hlavní objemy realizovat v olejích nízké úrovně SAPS..
Čili ono nejde z hlediska současného vývoje maziv mluvit o jednoznačně lepším oleji, protože trend ke snižování výkonových aditiv je tlakem norem a ekolobingu--není to o tom, že by nějak lépe mazaly/často je to skoro naopak., a jde tu spíš o životnost filtrů atd., nízká úroveň TBN je také na zvážení a jak píše Černý, pokud nejde o filtry pevných částic, je lepší se některým emulzím raději vyhnout..zvlášť v režimu prodlouženého intervalu výměny./viz výše


DO TVÉHO AGREGÁTU VUBEC I-SINT 5W-40 nepatří, patří tam POUZE I-SINT PROFESSIONAL 5W-40, 10W-40, pokud budeme respektovat doporučení výrobce..
Právě kvůli použité aditivaci. Z hlediska složení je I-SINT lepší chemicky bází, ale nízká úroveň aditivace ho bohužel pro některé generace motorů vyřazuje ze hry.

pořadí olejů je BEST
BETTER
GOOD



Výpis...
....................................................................
Kategorie:Osobní automobily
Značka:Alfa Romeo
Model:166, 136 (1998 - 2007)
Typ:166 2.4 JTD (1998 - 2003)

sbalit vše
rozbalit vše
More Sharing ServicesShare | Share on twitterShare on facebookShare on linkedin
Motor AR 34202

Obsah: Mazací kapacita 5 litru

Použití: Normální
Intervaly: Kontrola 500 km
Výměna 20000 km / 18 měsíce
Výrobky: eni i-Sint professional 5W-40
eni i-Sint professional 10W-40

...............................................................................

Kategorie:Osobní automobily
Značka:Alfa Romeo
Model:166, 136 (1998 - 2007)
Typ:166 2.4 JTD (2003 - 2007)

sbalit vše
rozbalit vše
More Sharing ServicesShare | Share on twitterShare on facebookShare on linkedin
Motor AR 34202

Obsah: Mazací kapacita 5,5 litru

Použití: Normální
Intervaly: Kontrola 500 km
Výměna 20000 km / 18 měsíce
Výrobky: eni i-Sint 5W-40
eni i-Sint professional 5W-40
eni i-Sint professional 10W-40
...........................................................................
Kategorie:Osobní automobily
Značka:Alfa Romeo
Model:166, 136 (1998 - 2007)
Typ:166 2.4 JTDm 20V (2003 - 2007)

sbalit vše
rozbalit vše
More Sharing ServicesShare | Share on twitterShare on facebookShare on linkedin
Motor

Obsah: Mazací kapacita 5-5,5 litru

Použití: Normální
Intervaly: Výměna 20000 km
Výrobky: eni i-Sint 5W-40
eni i-Sint 10W-40
eni i-Sint professional 5W-40

okam

Příspěvky: 68
Registrován: 27.12.2007, čtv 19:06
Bydliště: Slezsko

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od okam » 25.8.2012, sob 16:02

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Měl jsem se zeptat už dřív! :( Protože momentálně mám poprvé v motoru už nějakou dobu i-Sint 10W40. Olej měním cca mezi 10-15tkm. Je lepší ho vyměnit, nebo dojezdit a pak přejít na ...Professional?
AR 159, 2.0 JTDm, 100kW
AR 156, 1.9 JTD, 85kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 25.8.2012, sob 16:16

Vyměnit dříve o nějaký tisíc by mělo stačit ..

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od Zip166JTD » 25.8.2012, sob 18:11

Richie: Když odpojíš navi dá se v menu nastavit čas ručně.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od cuhan » 25.8.2012, sob 19:27

Ale ještě musí na chvilku odpojit baterku,jinak mu to nepůjde :D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

MirekP

Příspěvky: 58
Registrován: 24.6.2009, stř 16:05

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od MirekP » 29.8.2012, stř 22:45

Ahoj, vlastne je to dotaz pro HonzuR, ktery vi o cem pise. Mam dilema. Mam 166 3,2 V6, najeto 120 tkm, po koupi jsem vymenil uplne vsechny naplne, i v prevodovce dle mazaciho planu, rozvody, proste vsechno. Mam dodavatele Shell, takze oleje od Shellu. V motoru mam Helix Ultra 5W-40. Nyni mam nove prestavbu na LPG, dal jsem nove NGK svicky studenejsi - dle doporuceni NGK pri provozu na LPG. Vse funguje super. Najedu tak 50tkm za rok, to znamena 5 vymen oleje. Nyni po prestavbe na LPG budu menit olej a preci jen je teplotni zatizeni pri spalovani LPG vyssi. Co takhle dat tam Valvoline VR1 RACING 10W-60? Alficku pouzivam na dlouhe presuny po dalnici, 95% cesty je kolem 180 km/h, jedna cesta 400 km. A samozrejme ji nejdrive dobre ohreju, 6,5 litru oleje, to chvilku trva. Je na tom tento Valvoline kvalitou a specifikaci vhodny a stejne na tom jako ten Shell? Myslim hlavne na tu teplotu, to cislo 60. Ona 10 neni myslim pro me tak dulezita, auto pred tim, nez zacnu slapat na plyn dobre a pomalu ohreju. Tak prosim poradte. Diky Mirek _Q4_

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od HonzaR » 30.8.2012, čtv 00:51

Není jasné, který máš ročník, a teď pomineme LPG--do motoru patří v první řadě tyto náplně./viz dál/ --.třeba v mazacím plánu nové řady ENI nemáš žádnou emulzi, /to je férově rovnou řečeno, /ve staré řadě je to AGIP racing 10W-60 /rozhodně má doporučení pro Alfu, olej který uvažuješ je sice 60-ka, ale neplní ani normy, ani nemá výslovné doporučení výrobce pro Alfu .
Nevím, proč ten Shell 5W-40, určitě neplní příslušnou fiat normu pro 3.2..
a neodpovídá doporučení výrobce agregátu..
--------------------------------------------------------------
Selenia plán:

Model: ALFA 166
Version: 3.2 V6 24V
Production: OUT


So we recommend:
Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 10,3
OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 5,9
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION MATRYX 2
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA ALL STAR
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA ALL STAR
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,82
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,4
WINDSCREENS WASHER SC 35 7

---------------------------------

rozumná altermativa k SElenia racing 10W-60 je Agip racing 10W-60
Agip RACING 10W-60 *1l


Kompletní specifikace :
API SL performace, CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo


Agip Racing 10W-60

je plně syntetický motorový olej nové generace na bázi PAO+Ester určený pro nejvýkonnější benzínové motory, pro závodní účely i normální provoz. Olej vytváří odolný mazací film, u kterého nedojde k přerušení ani při nejextrémnějších podmínkách za vysokých teplot a tlaků. Má vynikající střihovou i viskozitní stabilitu. Speciální formulace zajišťuje nejvyšší výkonnost s ohledem na detergentně dispergační vlastnosti, ochranu proti korozi, zabránění pěnění, stabilitu proti oxidaci a schopnost ochrany před opotřebením. Esterové složky oleje zajišťují dokonalé přilnutí olejového filmu ke kovovým součástem motoru i při delší odstávce. Jeho vlastnosti jsou určeny přednostně pro motory sportovních automobilů s vysokými výkony s přeplňováním i bez, kde se počítá s extrémní a dlouhodobou zátěží při maximálních otáčkách a nadměrným teplotním zatížením motoru. Zajišťuje okamžité promazání všech motorových součástí a eliminuje tak opotřebení motoru i v kritické fázi studeného startu.




Doporučení : Alfa Romeo všech benzínových verzí V6, pro motory verzí GTA, TS (Twin spark) a JTS. BMW M a Z.


---------------------------
Ten AGIP má v nabídce Alfi166silver /znackoveoleje.cz/, bez ojebávání a nejasného původu
za +-3kila-slušná nabídka za ester-PAO syntetiku 10W-60

---------------------------------------------------------------



teď k režimu alternativního paliva..
Jaký režim má ten motor na LPG...pouze piánko provoz, nebo tomu i šlápneš..?

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od Richie » 30.8.2012, čtv 13:55

muzu na 166 pripevnit SPZ jako u 156ky a nebo s tim budu mit problem ? Dal bych ji taky nastranu jako to maji 156...koukal jsem ze po FL to tak maji samozrejme vsechny ,ale muzu si to tam dat ja, kdyz mam pred FL ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od lada.blaha » 30.8.2012, čtv 14:13

jj můžeš :wink: Co vim tak táta pod tim míval i nějakou gumovou nebo plastovou podložku
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od alfi166silver » 30.8.2012, čtv 15:17

Richie píše:ale muzu si to tam dat ja, kdyz mam pred FL ?
Já to tak mám a ani na STK to nikomu nevadilo a hlavně to vypadá lépe :D.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od coyote » 30.8.2012, čtv 15:21

Mě se to tedy na 166 před FL na boku krutě nelíbí.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od lada.blaha » 30.8.2012, čtv 17:25

Myslíte že bych se svojí alfou ujel na 1 nádrž z Ústí nad Labem do Olomouce a zpět? Je to sice přes 740km ale při dálničních 110 bez klimy by to možná šlo s odřenýma ušima?
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)

Příspěvek od cuhan » 30.8.2012, čtv 17:34

Jestli to dáš tak máš u mě :-D
Přílohy
1777c96f272be2bc75aeffbd46545168--mmf250x250.jpg
1777c96f272be2bc75aeffbd46545168--mmf250x250.jpg (9.06 KiB) Zobrazeno 2223 x
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host