POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Petr147 » 6.10.2012, sob 10:24

Tu Pandu opravdu ne :D

co tak koukám, tak jako alternativa připadá SX4, ale ta má zas malej kufr a je tam rozdíl 80-100tis... Navíc chce něco trochu zvedlého, kvuli lepšímu posedu a taky proto, že ji začaly kočky z okolí páchat sebevraždy pod autem a jedna extra vyžraná proletěla mřížkou v nárazníku a vypustila klimu :-D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Petr147 » 6.10.2012, sob 10:33

ještě komentář k původnímu tématu
Automobilka tvrdí, že odříznutím jednoho válce (skoro doslova, kolik jsou 3/4 z 1,2 litru...) se papírová spotřeba paliva sníží o 20 procent. Nad tím se skoro tají dech, ale snížení objemu motoru a počtu válců se všemi negativními projevy na tom má pouze osmiprocentní zásluhu. Možná si říkáte, jestli to za to stojí, ale počítejte s námi: pokud snížíte spotřebu Clia 1,2 TCe (5,4 l/100 km) o osm procent, je to 10 ušetřených gramů CO2 na kilometr a za ty dnes dnes EU inkasuje po 95 eurech za každý prodaný vůz. Úspora na pokutách tedy činí 950 Eur (necelých 24 tisíc Kč) per auto a teď si vše vynásobte počtem prodaných modelů Clio v Evropě v tomto provedení (to bude jistě nemalá část z aktuáĺních 300 tisíc aut) a máte před sebou sumu, za kterou by šéfové automobilky prodali i své vlastní rodiny. Natož pak něco jako akustický komfort, kultivovanost nebo průběh výkonu motoru obyčejného příměstského auta... A to jsme pořád jen u oněch osmi procent, celková úspora na pokutách bude více než dvojnásobná.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 6.10.2012, sob 11:40

No z té recenze mě zaujalo spíš tohle

Přesto berte ony „tři válce do skla” spíše jako parafrázi receptu na známou kulinářskou záležitost. V tomto případě ale není výsledkem cholesterolová bomba mající za cíl uspokojit něčí hlad, ale časovaná bomba, která ukájí choutky evropských norem po papírově úspornějších motorech. Je vskutku fascinující, jak pod tvrdými regulacemi vznikají jednotky, o které nikdo nestojí. Přečtěte si třeba náš test motoru 0,9 TwinAir od Fiatu - něco takového je bez nejmenších pochyb odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil. Přesto se i tyto agregáty prodávají více než obstojně, neboť jejich klasičtější alternativy pod stejným tlakem mizí z trhu a auta jaksi k životu potřebujeme.

:smt041

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 6.10.2012, sob 11:52

Pravdou je..

Před lety--/asi tak 15?/ jsem mluvil s jedním náměstkem z Českých drah, pili jsme spolu, byl uvolněný večer / byl to potapěč, horolezec, žádná upocená bílá košile../
Pamatuju si, jak říkal--byl jsem v Itálii ..víš kamarád dělá ve vývoji jedný automobilky..
viděl jsem rozkreslený motor se spotřebou 2 litry ze čtyřválce..je to v sejfu, nikdo o to ve skutečnosti nemá zájem..ubilo by to trh..auta s touhle spotřebou nejsou ještě aktuální..
:smt040

/Pozn.
Primárním důvodem k použití tříválců s turbem je spíš faktické omezení životnosti agregátu..
Jen to roztočí stagnující evropský trh s auty.údajné snížení .spotřeby a neustálé snižování-papírové- CO2--je způsob, jak tlačit na trh ../
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 6.10.2012, sob 12:56, celkem upraveno 1 x.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Dallen » 6.10.2012, sob 12:19

Přesně tak EU je spokojená bo na papíru to vypadá hezky a automobilky jsou spokojené bo servis za 50litrů co pár měsíců a po pár letech nové auto :smt097
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 6.10.2012, sob 12:21

článek z netu...

Je veřejným tajemstvím, že automobily se spalovacími motory mohou mít při zachování ostatních vlastností mnohem menší spotřebu, než má většina dnes vyráběných automobilů a prakticky všechny u nás dostupné. Je také veřejným tajemstvím, že většímu rozšíření úsporných automobilů brání silné ekonomicko - politické tlaky, jejichž původ není těžké odhadnout.

V některých zemích je situace lepší. Publikování technických dat konkrétních typů vozidel pro účely tohoto článku by však mohlo přinést nemalé riziko soudních sporů. To nahrává demagogiím, podle nichž úsporné automobily jsou pohádky. Není však třeba omezovat se na informace (většinou neoficiální) o konkrétních automobilech s velmi nízkou spotřebou a jejich porovnávání s ostatními.
Stačí několik obecně platných čísel:
Měrné spalné teplo benzínu je 46 000 kJ/kg. Při hustotě benzínu 0,7 kg/l je to 32 200 kJ/l. Tedy například při spotřebě 5 l/100 km za přibližně stálé rychlosti kolem 90 km/hod. by se dokonalým spálením spotřebovaného benzínu uvolnilo teplo 161 000 kJ, což odpovídá tepelnému výkonu 40,25 kW. K překonání tření a aerodynamického odporu při této rychlosti však stačí výkon, který i u těžších osobních automobilů zřídka dosahuje 15 kW. Energetická účinnost hnacího agregátu tak i při optimálních provozních podmínkách s bídou přesahuje 30 %, což je horší průměr energetické účinnosti elektromobilů - i se započítáním výroby a rozvodu elektřiny. V městském provozu či hornatém terénu se však účinnost vozidel se spalovacími motory drasticky snižuje, zatímco u elektromobilů jen málo vzhledem k možnosti rekuperace.

Ve světle těchto skutečností tedy není nic divného na tom, že zvýšením účinnosti motoru podle dnešního stavu vědy a možností techniky lze snadno dosáhnout snížení spotřeby nejméně o polovinu bez významného navýšení ceny automobilu a významného snížení výkonu. Naopak snižování aerodynamického odporu a zavádění speciálních lehkých materiálů má pro běžné podmínky provozu jen malý význam.

Úsporné spalovací motory by se mohly dočasně elektromobilům vyrovnat, účinnost výroby elektřiny však skýtá do budoucna takové rezervy, že "doba úsporných spalovacích motorů" nebude v žádném případě delší než životnost jednoho automobilu. (Ostatně např. při výrobě elektřiny slučováním jader se "spálí" jen nepatrné množství vody, takže ztráty v řádu desítek procent budou bezvýznamné - ale to už je trochu větší odbočka). Tím vzniká optimální přechodné období např. pro zavádění sítě k dobíjení či výměnám akumulátorů, při němž se stále uživí dost "obyčejných" benzínek.

Mezi motivační prostředky, které může použít stát, patří např. nepovolování stavby nových čerpacích stanic, pokud nebudou umožňovat zároveň dobíjení nebo výměnu akumulátorů elektromobilů.

Další závěry jsou:

..
..Snahy o plošné omezování provozu starých automobilů jsou velmi neseriózní za situace, kdy ani většina nových automobilů zdaleka neodpovídá dnešním snadno splnitelným možnostem.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 6.10.2012, sob 12:51

28.10.2011 se v italské Bologni uskutečnil test 1MW generátoru energie na bázi studené fúze a vše nasvědčuje tomu, že úspěšně:
- zákazník, který potenciálně 1MW jednotku bude kupovat, označil test za úspěšný;
- Rossi téměř s jistotou není podvodník, opakovaně odmítl nabídky financování na svůj projekt a naopak, prodal své nemovitosti, aby mohl tento test 1MW generátoru uskutečnit;
- během testu běžel generátor 5.5 hodiny v režimu uzavřené smyčky (bez externího zdroje), přičemž kontinuálně generoval 470 KW tepelné energie;
- testu bylo přítomno mnoho vědců, mj. zástupců několika univerzit z Itálie a Švédska, a nikdo z nich se nevyjádřil negativně;

E-Cat, jak Rossi své zařízení nazývá, pracuje na principu LENR - Low energy nuclear reaction - neboli bulvárně studené fúze, v tomto případě se jedná o fúzi Ni-H (nikl-vodík), přičemž energie je produkována ve formě tepla.
Tento test měl s definitivní platností odpovědět na otázku, zda Rossiho technologie funguje, nebo zda se jedná o další z podvodů v oblasti volné energie. Vzhledem k tomu, že zákazník, který bude jednotku kupovat (a který si přeje zůstat v anonymitě), vyjádřil nad výsledky testu spokojenost, a vzhledem k tomu, že E-Cat v tomto testu generoval po dobu 5.5 hodiny 470kw energie v režimu uzavřené smyčky, což je zcela unikátní výsledek, vypadá to, že odpověď je známa - ano, funguje, a 28.10.2011 se stane historicky významným datem...


pozn.
Prodej dle vyjádření vynálezce 10kW jednotek v počtu 1mil může začít před koncem tohoto roku.Kazeta v ceně 10doláčů může topit 6měsíců, zařízení může mít reálnou cenu 500doláčů

Myslíte, že se dožije příštího roku?
Že tohle zařízení uvidíme na trhu EU ?-nebo někde jinde--
Rád bych-Myslím ale, že vím, jak to zase dopadne.. :smt023

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od A.J.Michal » 6.10.2012, sob 13:05

celkem zajimave poctenicko Honzo :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Harous » 6.10.2012, sob 17:14

Tady to zas jede... :weedman:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Dallen » 6.10.2012, sob 17:22

Ono pěkný příklad je Honda FCX Clarity, jezdí to už docela dlouho, nejsou stím žádné problémy atd., ale Honda to neprodává, ale pouze pujčuje.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 6.10.2012, sob 19:17

Harous: Tady to zas jede. :weedman: .



..........................
S čím máš konkrétně problém? --klidně se svěř, nedus to v sobě, :smt044 :smt044 ..
Studená fuze tě trápí ?, /--no to je potřeba se do toho trochu zahrabat..,bohužel teorie je mimo tohle forum../populárních informací je po netu docela dost..

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/607- ... rok-na-trh
http://www.reformy.cz/zpravy/konkurence ... a-na-sile/
http://www.naseekonomika.cz/e-cat-energ ... esni-ceny/...
/rozhovor s autorem technologie/
..........................
.Efektivita spalovacího motoru je tvá noční můra :smt040 ?, klidně se svěř "lůďo", to sem vcelku tematem patří..to můžem rozebrat podrobněji.

....
Hele ZÁZRAK ROKU--dvouválec fiat jezdí po městě reálně za 8 litrů..projektanti fakt museli bejt řádně sjetý..
a zákazníci následně víc než "chudí duchem"..
Popis fiatího zázraku ..

dvouválec Fiat v testu::
Fiat 0,9 TwinAir: motor roku v praxi

....Motor TwinAir má přesně 875 cm3, dostal zajímavý systém MultiAir s elektrohydraulickým ovládáním zdvihu a doby otevření nasávacích ventilů, turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny a jeho nejvyšší výkon činí 85 koní při 5 500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 145 Nm se dostaví při 1 900 ot./min. a v kombinaci s manuální převodovkou se majitel může těšit na průměrnou spotřebu jen 4,1 litru na 100 km.

Docela slibné vyhlídky, co říkáte? Ve spojení s maličkým autem jako je Fiat 500 by TwinAir teoreticky mohl pokrýt osmdesát až devadesát procent nároků průměrného uživatele. Část toho zbytku jistě zatouží po ještě nižší spotřebě a odhadem nejmenší skupina bude hledat vyšší výkony. Fiat má pro ně v záloze buď dieselovou třináctistovku nebo různá provedení modelu Abarth. Dvouválec se však každopádně jeví jako ideální motorizace, která je vstřícná k peněženkám zákazníkům, ale také vůči pokladně producenta za odpustky na pokutách za nadlimitní emise.

Italové mají navíc v záloze nesporný historický odkaz na roztomilé původní Cinquecento z 50. až 70. let s nezaměnitelnou akustikou vrčivého dvouválcového motůrku. Jeho atmosféra, charisma a blažený pocit z dunění, chvění a chrochtání při pohodovém víkendovém zevlování ve sluncem zalitých dnech by se dala krájet a prodávat. Věřte mi ale, že tohle byste v každodenní šedi města nechtěli.



Prakticky o mnoho pozemštější
Nicméně s novým dvouválcem TwinAir si notnou dávku nostalgie dopřát můžete. Už reakce na otočení klíčku ve spínací skříňce je těžce retro. Vůz se nejdříve oklepe jako mokrý pes a pak se vcelku zklidní, tedy až na volant, který zůstane v permanentním třesu. Přestane s tím až po přidání plynu při rozjezdu, což ale není natolik triviální operace, jak by se mohlo zdát.

Aby se vůz pohnul z místa bez dusivého zakašlání, potřebujete motor roztočit alespoň na dva tisíce otáček, tedy papírově až za hranici maximálního točivého momentu. Několikrát jsem se navzdory protestům motoru pokoušel rozjet při běžně používaných 1 500 ot./min. Netvrdím, že to nejde a ani neříkám, že mám v levé noze cit očního chirurga, nicméně dvouválec tím sfouknete jako vědomí netrénovaného člověka v testovací centrifuze. Probere se jen částečným vyšlápnutím spojky do prokluzu anebo rázným přidáním plynu.

Zvuk motoru je přesně takový, jak si jej můžete pamatovat u polských Fiatů 126p. Akustika řadového dvouválce je nicméně věcí subjektivní a někdo v ní spatřuje vetší zalíbení, než ostatní. Patřím asi k těm ostatním. První den byla italská serenáda pro due cilindri docela zábavná, ale po dvou týdnech máte nutkání brát si před každou cestou preventivně dvojitou dávku tišících prostředků.

Kdyby ono bzučení TwinAiru bylo alespoň kompenzováno slibovanými zábavnými výkony, dalo by se mu leccos odpustit. Jenže přeplňovaný dvouválec se chová jako starý motocyklový dvoutakt, který zná jen dvě polohy plynu - zapnuto, vypnuto. Do dvou až dvou a půl tisíc otáček se neděje nic. Tedy skoro nic. Přidejte od trojky nahoru plný plyn při 2 000 ot./min. a místo kýžené akcelerace se začne agregát jen těžce probírat k životu. Trvat to vteřinu, dvě nebo ještě tři, asi mávnete rukou, ale když se třeba na pětce půlminuty kromě vibrací nic neděje, nezůstane vám nic jiného než použít vyprošťovák a raději podřadíte. Třeba při předjíždění rozhodně váhat nebudete.

Překročením zhruba tří tisícové hranice nastává fáze dva, kdy v motoru chytnou saze a konečně se začne něco dít. Za doprovodu synchronizované střelby autíčko nadšeně vyrazí vpřed a táhne jako splašené. Umět tohle od nižších otáček, patrně by mi bylo srdečně jedno, jaký part přitom dvouválec hraje. Působilo by to nenuceně a skutečně zábavně. A především by tím nebyl tolik zdůrazněn fakt, jak rychle dvouválec nahoře umírá.


Přeplňované benzínové motory mají obecně jinou charakteristiku než jednotky atmosférické. Naprosté většině chybí výkonová špička a těží především ze síly produkované ve středních a v lepším případě i nižších otáčkách, jenže TwinAir je výjimka. Krom benzinových turb odkoukal pár nešvarů i od těch naftových. Jak jsem uvedl výše, pod dva tisíce spí komatickým spánkem a při otáčkách maximálního výkonu (5 500) se do něj s chutí vrátí. Rafička otáčkoměru se prostě téměř zastaví a přestane jevit známky ži
vota.




Výše zmíněné neduhy by vás patrně tolik nebolely, kdyby motor opravdu bral čtyři litry na sto, jak avizuje Fiat, a byl skutečně „stavěn jako dokonalost do města”. Možná by tomu tak bylo, ve světě bez zemské gravitace a fyzikálních odporů, na Zemi je ale realita o mnoho méně atraktivní.

Je hezké, když vás šipky vybízí k brzkému odřazení na co nejvyšší kvalty, abyste si vychutnali levné blaho evropské metodiky měření spotřeby. Jenže městský provoz není nalinkovaná mapka s předem daným chováním. Kdyby byla a řídil počítač, možná by se na čtyři nebo pět litrů dalo dostat. Naše dvouválcová mrška ovšem jezdila ve městě za osm až devět, v závislosti na nepříčetnosti uživatele snažícího se najít smysluplné tempo mezi onou heroinovou apatií a kokainovou hyperaktivitou :weedman: :smt040 . A pochybuji, že uživatel beroucí ohled na cokoli jiného než na dosažení co nejnižší spotřeby zaznamená zásadně lepšího výsledku.

Nevím, co jste se dosud o TwinAiru měli možnost dozvědět, osobně si ale motor roku představuji jinak. I po praktických zkušenostech se zdá, že jeho jedinou nezpochybnitelnou předností je schopnost obstát před testem normované spotřeby. V praxi se totiž neprojevuje ani vlastnostmi a nakonec ani spotřebou jakkoli výjimečného agregátu
---------------------
To je fakt fičák, výrobci fakt něco berou--a evropská komise která to tlačí tímto směrem není při smyslech..

TOHLE BYL MOTOR ROKU :smt044

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 6.10.2012, sob 22:39

Dallen: Jo ta Honda je super počin..ale .jak vytvořit "vodíkové hospodářství" je zatím docela otázka..on vodík je prostě docela mrcha--teda ten uskladněnej pod tlakem , kapalnej je průser technologickej, vodíková koroze atd..


Jsou i další uvažované možnosti..
... některé technologie , pokud by se staly akceptovatelnými a politicky přijatelnými, okamžitě položí další otázky o směru vývoje v dopravě jako takovém..

Třeba si vem celou věc z úplně jiný stránky.."proces spalování" je svým způsobem pouze jedna možnost, jak celou věc řešit...všechny spalovací motory s vnitřním spalováním jsou pouze motory expansní...pokud vezmeme v úvahu, že "studená fůze" je v situaci
praktických pokusů, máš zdroj energie /tepelné/ kterou nepotřebuješ nějak dramaticky reguovat..a můžeš použít starou technologii vnějšího spalování v novém kabátě..
mrkni jak "velký píst" je v parní lokotce a "jakej reálnej krouťák" má v podstatě z nuly..
Pokud by nebylo nutné "topit", čistá doprava je na spadnutí..
Představa, že nejsou jiné konstrukce "parního stroje" než ty prdlavky z lokomotivy, je mylná..
A celkově se jedná o konstrukce velmi JEDNODUCHÉ..

Otáčky 6 táců na setrvačníku není nic divného. krouťák doslova z nuly.a použitý tlak páry není rozhodně v řádu tlaku stlačeného vodíku v nádrži auta který je pořád výbornou třaskavinou..
Experimentální kousky rotačních parních strojů vydrží nepřetržitý provoz desítky tisíc hodin.., krouťák je funkcí plochy, repas je výměnou pár dílů opravdu jednoduché konstrukce..
píst je mazán vodou...
"splodiny jsou vodní pára", tankuje se voda..palivo v podstatrě NENÍ
/Když zapomeneš na ty gramy velmi snadno dostupných látek, vstupoujících do studené fůze
třeba podle Italů..
Vodu seženeš všude..

LOgicky je tu
Ale ..
Okamžitě se objeví politická překážka--ty eco-limity jsou jen canci--stát žije z daní a to i těch
SPOTŘEBNÍCH a ze všeho nejmíň si přeje vyschnutí těchto kanálů ..představ si, že splaskne energetická bublina canců o emisích CO2, docházející ropě a strategii "energetické kontroly světa"--voda bohužel doslova padá z nebe a na gramy niklu a piktogramy vodíku toho moc "nenarazíš"..

Bude ještě veselo..a to se vyhýbáme obtížně pochopitelným pojmům,už hraničících s obecně přijatým fyzikálním modelem, který razil třeba Tesla..

Pára--To je technologie "fitinků a trubek" a je k dispozici bezšoupátková konstrukce, lépe s rotačním šoupátkem ...je to docela sranda..do vejfuku jde čistá pára..
jsou samorosti, kteří ukazujou až zarážející jednoduchost použitelných konstrukcí..
/v řádu i x kW /


Tenhle parní jednoválec nebo případně i dvojválec u dvoučinného stroje je úplně někde jinde už principem--...než ty nepovedené prdlavky s vnitřním spalováním v autech ala EU..
a bez nějaké dramatické technologie..
Učinnost nemá smysl uvažovat, pokud by šlo o technologie třeba typu studená fuze..
pár gramů víc nebo míň stojí v průmyslovém měřítku 500,-/1 kg práškového niklu
gramy vodíku nestojí prakticky nic..

ty otáčky pokusné konstrukce parního jednoválce s rotačním šoupátke jsou třeba tady:
http://www.youtube.com/watch?v=k8a-97nEcuc

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 7.10.2012, ned 08:06

Mohlo by se zdát, že podobný "vrtidlo" je jen excesní hračka, no když se mrkneš, kde je cena
použitelnýho Stirlinga,a že ho na koleni nesfouknešm hned je jasno...ta cena je tam kde je proč--a hned si odpovíš..no hlavně proto, aby jen pár lidí dostalo nápad za něj zapřáhnout generátor--pokud disponuješ "odpadním teplem", celý se to rychle objeví v jiným světle--kW jdou zde na výkonu nahoru prostým nadimenzováním.hlavně setrvačníku a plochy pístu.píst je velmi jednoduchej, je odlitej doslova na koleni a během činnosti se vlastně "zpřesňuje",mazanej vodou válec je kus "normovanýho duralu",protože nemáš námahu typu "spalovacího motoru"--tlak páry je po celý dráze -pracovní-konstantní--do činnosti uvede stroj tohoto typu už přetlak 0,05 at.
provozní životnost 10tis hodin na třecích ložiscích, na obrázku je stav, kterému autor říká "tzv.rezonanční režimu.".
Šedivý tímhle strávil dost času--podle mého dělal ve vysokotlaký kotelně, tak si léta hrál a zjednodušoval a zjednodušoval.KOndenzační smyčka s výměníkem zařazeným do vytápěcího okruhu posouvá účinnost do rentabilní roviny.
/ Na sluneční provoz"napřímo"to čerpalo třeba vodu v Africe :-) /

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Dallen » 7.10.2012, ned 09:16

HonzaR píše:Dallen: Jo ta Honda je super počin..ale .jak vytvořit "vodíkové hospodářství" je zatím docela otázka..on vodík je prostě docela mrcha--teda ten uskladněnej pod tlakem , kapalnej je průser technologickej, vodíková koroze atd..

Řeknu sice jen to co bylo již řečeno, ale kdysi taky bylo nemyslitelné, provrtat matičku zemi na moři, tahat z ní ropu, přetáhnout jí tankeru, převést přes půl zeměkoule, vyrobit z ní benzín a naftu tu zase dopravit na benzinku a to všechno jen za cca 15kč za litr.
Lidstvo bylo na měsíci, autíčko se prohání na marsu, člověk byl v nejhlubším příkopě na zemi, stovky lidí ročně vystoupí na nejvyší horu světa (díky techno) atd. i ten vodík by šel a přeci jenom já osobně bych proti takovému autu nic neměl. Jedeš, nataknuješ a pořád tak dokola. Něco co ujede 100km a pak se bude dobíjet 12hodin nemůže nikdy fungovat
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Harous » 7.10.2012, ned 09:37

HonzaR píše: ..........................
S čím máš konkrétně problém? --klidně se svěř, nedus to v sobě, :smt044 :smt044 ..
S ničím. V pohodě, vlastně se docela dobře bavim... :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 7.10.2012, ned 10:44

Já taky-- :smt023

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od hadXR » 7.10.2012, ned 17:37

To aby si člověk vzal dovolenou, aby ty dlooouhý příspěvky přečet.

Harous: co máš proti Nivě?
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 7.10.2012, ned 18:02

Niva je specifikum..je těžké ji popsat jednou větou..redukce, samosvor + uzávěra, zadní pevná
to jí řadí k nářadí opravdu do bláta--největší slabina je v absenci plnohodnotného rámu,
takže se s ní "musí zacházet slušně"--tedy ve smyslu offroad chápání
v těžkém terénu je ..problém samonosky její hlavní limitou..
Ta a ARO..to je vzpomínka na konec komunismu..

Lada Niva 21214 (1995)

21.03.07 / Autohit / Autohit 1/2005
Jen málokterý model soudobého automobilu se může pochlubit téměř třicetiletou historií. Ruský off-road k nim patří.
Lada Niva se díky velmi přijatelné ceně vždy dobře prodávala doma i v zahraničí. Na světových trzích bylo prodáno více než 500 tisíc exemplářů a v Rusku několikanásobně více. Nivu vyráběla automobilka AvtoVAZ a její dceřiné podniky v několika zemích.
Reziví a je hlučná

Stejně jako všechny Lady se ani Niva nemůže pochlubit dobrou antikorozní úpravou. Pokud okamžitě po koupi sami neuděláte v tomto směru nic, do několika let rez „rozkvete“ v celé své kráse, přičemž nejdříve napadá spoje mezi jednot-livými karosářskými díly. Interiér obyčejné třídveřové Nivy je malý a polohování sedadla neumožňuje komfortní sezení vyššího řidiče. Dvě osoby vzadu (se třetí se nepočítá) mají rovněž poměrně málo místa kvůli zavazadlovému prostoru. K přepravě nákladu se zadní sedadlo může sklopit, ale v tom případě se to přední musí posunout dopředu. Základním problémem uvnitř vozu je vysoká úroveň hluku, který vydává převodovka, motor, kola, ale také nejrůznější pazvuky vycházející z panelů i ze zadních dveří. Pochopitelně to lze řešit, ale cena za radikální snížení hluku není malá: aby to přineslo žádoucí efekt, musíte si připravit několik tisíc korun. Za další nedostatek bývá považováno „těžké“ řízení, protože hydraulické posilovače se od počátku montovaly pouze na zakázku. Jejich funkce je navíc velmi sporná, neboť se často porouchávají a oprava bývá vždy problematická. Často se stává, že uvnitř vozu je cítit benzin. Příčinou bývá porucha ve složitém systému drenáže palivové nádrže, která spočívá pod zadním sedadlem. Četní uživatelé si stěžují na malá vnější zpětná zrcátka. U starých exemplářů se jen zřídkakdy vyskytne stírač a vyhřívání zadního okna, a jelikož to se v blátivém terénu ušpiní velmi rychle, výhled z vozu není valný. Při čelním nárazu musí řidič s velkou pravděpodobností počítat se zraněním od sloupku volantu a při nárazu zezadu cestující ve druhé řadě docela určitě neuniknou poranění krční páteře, protože opěrky hlavy chybějí. Přestože v seznamu příplatkových prvků byl od roku 1998 i bezpečnostní vak, je prakticky nereálné najít kus, který by vyhovoval tomuto požadavku. Jednou z největších výhod Nivy je trvalý pohon všech kol. Právě díky němu si automobil poradí s libovolným povrchem. Průchodnost lze hodnotit vesměs kladně – Niva je schopna předjet leckterý srovnatelný terénní vůz. V nemalé míře je to zásluha dvoustupňové redukční převodovky s mechanickým blokováním samosvorného diferenciálu. Na druhou stranu byly zaznamenány případy, kdy při vytahování z hlubokého bláta karoserie Nivy doslova praskala ve švech, přičemž tyto případy se netýkaly naskrz prorezivělých vraků, nýbrž naprosto nových automobilů. Původní čtyřstupňovou převodovku nahradila od roku 1993 pětistupňová, kterou Niva zdědila od silniční produkce značky. Ta je propojena se zvlášť umístěnou redukcí, což v žádném případě nelze označit za úspěšné řešení. Existence dvou rozdílných os v těchto agregátech vyvolává za jízdy značné vibrace. V provedení 21213 bylo původní kardanové spojení nahrazeno kloubovým hřídelem, což situaci zlepšilo. Obecně převodovka patří k nejchoulostivějším agregátům.

Interiér je hodně spartánský, i když v průběhu let procházel dílčími modernizacemi. Volant pochází z novější verze Lady 2107.

Niva platí za plnohodnotný terénní vůz. Nechybí jí redukční převodovka ani samosvorný diferenciál.
Specifické slabiny

Zavěšení předních kol je nezávislé. Jeho ramena jsou pevná a snadno zvládají nárazy od kamenů včetně obrubníků. Kulové čepy ani při značném opotřebení nevypadávají z ramen. Zadní tuhá náprava má reaktivní táhla. Životnost podvozku je vyhovující, a pokud není extrémně přetěžován, nevyžaduje pozornost až do 70 000 km. Největší pozornost je třeba věnovat těsnění předních kloubů, protože jízda s poškozenými pouzdry může mít velmi nepříjemné následky. Neměli bychom zapomínat ani na to, že kloubový hřídel a křížový čep mají samočinné maznice. Pokud se nezapomene včas doplnit mazadlo, tak slouží dlouho. Niva má svá otevřeně slabá místa. Například opěrky hlavy na předních sedadlech se lámou, ventilátor vytápění přežije pouhé dva roky a šrouby i matice jsou utaženy tak, že k jejich rozpojení je musíte buď vyvrtat, nebo vysekat dlátem. Nezřídka se vyskytují i problémy s elektrickými rozvody. Spojka, která byla převzata z osobních vozů s pohonem zadních kol, také nemá příliš dlouhou životnost a není schopna snášet větší zatížení. Proto musíte očekávat její rychlé opotřebování. Navzdory tomu nemá Niva ve své cenové kategorii konkurenci.

V nejčastěji se vyskytující třídveřové Nivě je vzadu dost málo místa a ani do zavazadelníku toho moc nenaložíte.

Zavazadlový prostor pětidveřové verze je schopen pojmout daleko více nákladu.


Historie modelu
1977 Zahájení výroby třídveřového off-roadu (VAZ 2121) s motorem 1.6 (57 kW/78 k)
1993 Modernizace vzhledu i interiéru (VAZ 21213), nový motor 1.7(59,5 kW/81 k)
1995 Pětidveřová varianta s prodlouženým rozvorem (VAZ 2131) a motorem 1.8 (60 kW/82 k), modernizace motoru 1.7 instalací elektronického vstřikování paliva od General Motors
(VAZ 21214)
2003 Ukončení výroby a nahrazení nástupnickým modelem Chevrolet Niva
Lada Niva 21214 (1995) - hodnocení

Motor: zážehový řadový čtyřválec OHC
Zdvihový objem 1690 cm3
Max. výkon 59,5/81 kW/k
při otáčkách/min 5000
Max. točivý moment 133 N.m
při otáčkách/min 3000
Max. rychlost 137 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 19,0 s
Počet převodových stupňů 5
Pohotovostní hmotnost 1210 kg
Zavazadelník 0,265 m3
Spotřeba paliva (město/mimo/kombinace) -/-/10,3 l/100km
Rozměry délka/šířka/výška/rozvor 3740/1680/1640/2200 mm
Cena kolem 50 000 Kč vč. DPH Kč
průchodnost terénem
ekonomická nenáročnost
malý zavazadelník
hluk a vibrace v interiéru

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Harous » 7.10.2012, ned 18:12

hadXR píše: Harous: co máš proti Nivě?
Nic, ale je to auto spíš do terénu a hlavně pracovní. O nějakým komfortu jízdy se moc mluvit nedá. V sedmdesáti to řvalo jak jumbo při startu.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 7.10.2012, ned 21:10

Proč Niva jo, a proč ne ..

prostě není to SUV ve smyslu určitého pohodlí, koncepcí je to fakt pracák blížší offroadům, /to třeba zmíněný Duster je proti ní celkem pohodička, ale zavěšením zase tak max na polňačku a pozor na křížení--předváděčky nebrat moc vážně--Duster je SUV, které podědilo část podvozku z N.- X-trailu , no pořád má jen jednoduchý spodní rameno a McP vepředu, čili je to fakt spíš do města, polňačky z toho udělaj šrot dost rychle, tohle zavěšení a kastle nemají žádný rezervy při torzní námaze--křížení náprav je zabiják těhle aut....dokud to jede dopředu, ještě to jde, výjezd ze záhrabu nebo dokonce tereního hrnce bez redukce na krátkou jedničku bez síly motoru je otázka rychlýho odpisu spojky a zkřížení kastle..

Ono je to u terenních nebo rádoby terenních aut bohužel vždycky o přesné volbě danýho kompromisu--k čemu to přesně má sloužit..Pro maminu do města stačí cokoli,Duster, samonosná komerce 4x4 od NIssanu , podle vkusu, na rozumnou polnačku jde vzít i většina těhle SUV,pokud to není příliš torzně namáhaný, ale do opravdovýho marastu a nevyhnutelnýho dencodenního ježdění v terenu je potřeba pořád ještě rám..--na nižší stupeň torzní námahy stačí i integrovanej, /ameriky ..Cherokee, G.CHerokee,/ no když se to rozstřelí, a to se v terenu stává často, že to dostane nečekaný konce vo strom a tak,v podstatě z toho pořádný auto už nikdo neposkládá--auto s rámem je v tomhle smyslu nezničitelný--pokud to dostane opravdovou mordu, a rám už nejde srovnat--/což se stává opravdu hodně zřídka/,prohodí se rám a kastle je jen bouda od kočárku..v rámu je zavěšení, motor, nádrž,převodovka i redukce..v kastli jen sedadla , palubka,a kufr a nějaký plasty+ nějaký to sklo.. kastle je na rámu na silentech, rám má přesně definovanou torzní tuhost --, která absorbuje to peklo terenu, a kastle na silentech připíchlá k rámu, to má slušně filtrovaný..
Nosnej rám jde v pohodě v případě potřeby spravit čili vařit, posílit, předělat, skalní offroad příznivci nazvedávaj kvůli větší křížitelnosti atd..Je to jednoduchý, osvědčený řešení starý desítky a desítky let..
Bohužel--většinou je něco za něco..
Pokud jsou k tomu obě nápravy pevný a třeba ještě i listový pera, je to sice v terénu pokud to má špery nezastavitelný auto, no na silnici v podstatě lepší traktor../třeba DEFender /, většinou se tomu určení blíží i interier..

-------------
Takovej DEF je pro normálního smrtelníka otřesnej, s křivou palubkou, pevnou nápravou vepředu i vzadu hopsá na listových perech, ,netopí,/i když ty poslední o trochu víc/ fouká tam, sváry ruční na hliníku,/:-(/ v zatáčce to neznalej díky podvozku klidně vezme na boudu..v terénu hoodně dobrej, no svezení prostě na lavici z autobusu, ale v opravdové zátěži se i DEF posledních let dost sere a díly jsou kapitola sama pro sebe..rozhodně v zátěži leze do peněz.Ale zase díky koncepci oddělené kastle jde udržovat pojízdnej prakticky neomezeně dlouho--dneska už i u DEFA klasiku /uzávěry /na podvozku nahradila elektronika a třeba ta je právě zrovna zdrojem některých DEF-potíží..

Nissan paTrol--klasika, pevná vepředu, vzadu,špéry, naprosto nerozbitná kasle s rámem, odcházejí tomu ev. naftový čerpadla.+..dify prod opravdovou zátěží i špéry, ale nejde z toho ani po dlouhých létech v nejtěžších podmínkách udělat rozhrkanou žvejkačku.

Land-cruiser--dnes asi ideální kombinace zátěžového auta a pohodlí, snáší opravdovej ceres, přední-- v posledních modelech-- už zavěšení nezávislý, vzadu pevná, mezinápravová špera, inteligence pro blbý na podvozku v terenu, stačí točit volantem, auto už zbytek pořeší samo.
Když se něco posere/kupa elektroniky,převodovka, dify, tak to stojí za to--ale pro běžnýho smrtelníka to není celkem tema..--ideální pro ženskou, která nechce nic vědět a nic řešit.a 80procent jezdí město, zbytek občas chalupa ...poslední verze už jsou moc elektronický i pro fandu offroadu, skalní příznivci za poslední opravdovej LC považujou starou 80, dál už jsou to spíš SUV --ve smyslu spartánské 80 -.a vybavením interieru.
Toyota je držák a při normálních podmínkách se naprosto nesere.., přílišná elektronika + luxusní provedení posledních modelů odrazuje skalní příznivce offroadu.pro zábavu , kdy dostává opravdu zabrat.--je těžký "zatopit "luxusní auto v blátě--působí to jako rouhání....


Osobně si nechávám do bláta starou Fronteru B... skalní offroadpříznivci zapálený spíš pro sport řeknou že to není pravověrnej offroad-no pro mě je i terén bohužel místem práce, ne hry,co se všechno dá na čtyřech kolech :-) a tak se tam musím dostat i po tý silnici..a to v podmínkách týhle země je vždycky ta větší porce kiláků--.a tady je Frontera pořád výbornej kompromis--Frontera B byla totiž první rozumem zvoleným kompromisem k polidštění offroadu ,který dostal název SUV --myšleno v tom původním, ne dnešním smyslu chápání SUV jako samonosky s nezávislým zavěšením..
-teda měla přední zavěšení robusní lichoběžník--dost slušně dimenzovanej do opravdu těžkých podmínek., zadek pevná náprava na pětiprvku + pevnej rám , redukční převodovku,na zadku samosvor,nikoli permanent 4x4, za jízdy z palubky přiřaditelnej předek do 100km, s absencí mezinápraváku --což znamená--kde nic není, nemá se co zkurvit a jede tím pádem v terenu na prokluzu natvrdku jako se zavřenou mezinápravovou šperou..50:50,/nejde tím pádem taky "roztrhnout"/ čili koncepce co má i řada jiných vysloveně pracovních aut do nepohody---,Toyota Hilux, stará Navara atd..
..za druhý je to auto, který se nebojí vzít nikdo do opravdovýho marasru a na druhou stranu pokud se pose.re, nevykrvácíte..motor seženete v pohodě za dvacet třicet, a zadní pevnou nápravu i s difem a ložiskama v dobrým stavu za deset..pětiprvek vzadu na pevný nápravě a pružiny z toho dělaj dost slušný auto i na silnici+vepředu torzky na lichoběžníku si nechaj hodně líbit--
Suma sumarum, provoz
silnice...-jedete na lichoběžníku vepředu s torzkou,ani gumy 265/70 nejsou cejtit,naprosto netahá jako některý městský SUV s McP když to obujete na agresivnější gumy, přitom nativně jedete na zadohrabu se samosvorem a díky tomu to můžete do zatáček posílat i na AT /MT jen pokud máte na to ko.le :-)/gumách stylem na kterej jí naprosto nikdo nešatcuje.., a očekává, že se nutně otočíte na boudu, ty úplně poslední už měly ESP, ale předposlední to byla kopa srandy :-) --s Trolem , DEFEM byste už byli dávno na boudě, tam je to jízda naprosto jinýho druhu, nežev. kontrolovaný driftování s Frontou.Pokud přitom chcete opravdu "offroad natvrdku", je potřeba na zadek přihodit k samosvoru ještě špéru.., případně i dopředu--pak je to v terenu tank jak se patří..
Terén .....-u pokud nejezdíte vysloveně limitní offroad , třeba sportovně ,není šance i díky absenci mezinápraváku a pevnýmu rámu s pevnou nápravou vzadu a redukční převodovkou , případně dodělanou špérou vpředu vzadu dostat Frontu do kolen ..
Na rozdíl od Defa ale můžete ujet 400kiláků po silnici tam a zpátky a projet těch pár kiláků tvrdým terenem a bez pocitu sebetrýznění vystoupit z auta večer bez berlí.
Ofrouďáci -teda ty skalní vyznavači tohoto sportu --vás samotřejmě budou posílat do .., no člověk si musí spočítat, jestli mu to kodrcání napříč republikou na pevný nápravách vepředu i vzadu a listových perech a sedačce z autobusu na DEFU za to stojí..:-)
Čili tohle auto si ještě pamatuje co je jednoduchost a rám, na druhou stranu se kamarádí se silnicí jako zadohrab se samosvorem.

podvozek rozhodně není neovladatelná lemra
http://www.youtube.com/watch?v=Idk-mCU-ntY
z terénu se nepo.ere
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 7EBes&NR=1

Ameriky..no to je kapitola sama o sobě, co trochu mluví proti nim je spotřeba benzínovejch 4-litrů, který jim nejvíc slušej,jinak je to široká škála od skoro SUV až po" tvrdku na pevnejch nápravách.."--do opravdovýho terénu ,od některejch modelů odrazuje pouze integrovanej rám /u CH. i GCH /který po bouračce nesrovná ani pánbůh,rámovanej Wrangler zase je čistokrevnej off.ale na silnici to není ořechový.čili musí se zvolit a opravdu cíleně..vhodnej kompromis -ale celkem se i tady vybere ke spokojenosti..

..
Levné modely na samonosce.
třeba Duster /novej/ je fajn, no je to vlastně strašně kompromisní auto,je na něm málo tuhýho masa,/s tím souvisí i váha + motorizace / je to auto, který má opodstatnění do města a na rozbitou okresku.Jeden důvod pro něj sice mluví-cena , tou oslovil, ruku na levou stranu hrudníku-ale -než novej Duster do poloterenu a zátěže,možná radši rozumně jetý auto /zívačkou ve městě od ženský/ naprosto jinýho ražení./pokud to má teda už zažít terén/.Do města a do mírného terénu jsou ty volby "levných vychytávek"bez rizik.v..třeba pro člověka, co denně nejezdí bláto--,

rozumná alternativa ? třeba
NIssan Pathfinder, /Předposlední verze, ta aktuální poslední už nemá rám/to je naprosto jinej svět, pokud to má být relativně čisté auto, nebude se to navíc vůbec "sr.át"--podvozek tohohle N-Pathfindera je úplně jiná píseň i když Duster se podvozkem od Nissanu ohání/má totiž r -á-m/a v terénu tím pádem snese dost bez postupné degradace kastle torzní zátěž ,a je současně ..bez velkých kompromisů z hlediska jízdních vlastností pohodlnej i na silnici.,-- interier odpovídá současnosti.
Za cenu novýho Dusteru prostě pát let starý auto který není ze staniolu ...
Nový auto do bláta kupuje jen skalní optimista--za půl roku dostane tohle auto totiž takovou nakládačku, jakou u slečny ve městě neschytá za 5 let..

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Richie » 8.10.2012, pon 08:20

mam takovej benzinovej dotaz...mam doma 2 kanystry benzinu ,ale nejsem si jistej jestli uz jsem do jednoho namichal olej nebo ne...jak to snadno poznam....nalil jsem to do sklenic a koukal na to a jedna ta zluta barva bly trosku tmavsi,ale nevim nevim...zkousel jsem udelat par kapek na papir, ale na zadnem nezbyl mastny flek...nerad bych si oddelal sekacku...asi to vyleju a radsi koupim novych 5 litru :)
nemate nejakej zpusob jak to zjistit ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 8.10.2012, pon 08:24

Přidej do míchací nádoby do malýho množství zkoušeného benálu /znovu ?/ slušnou synthetiku 2T 1:40-1:50,podle požadavku , pokud budeš hulit, olej už tam je :-),v ředění 1.20, 1:25 bude už za tebou slušná clona,/ pokud ne, jezdi tak, čili vesele přidávej olej v rozumným množství, dvoutakt v sekačce skrmí všechno, a synthetickým olejem 2T ho moc neza.sereš, i kdyby už tam nějaký olej byl--stává se mi to dost často :-)
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.10.2012, pon 08:30, celkem upraveno 1 x.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od Richie » 8.10.2012, pon 08:26

ja mam ale prave 4-takt :) ten druhej kanystr byl na motorovou pilu :) ale nepopsal jsem si to a nevim kterej je kterej :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od HonzaR » 8.10.2012, pon 08:46

--olej v benálu ředěnej do dvoutaktu se pozná opalizováním proti světlu ve sklenici, není to úplně čirý proti světlu, pro sichr po vylití na papír pokud ředíš 1: 40 mastná skvrna poznat je--když vezmeš jako kontrolní vzorek benzín bez oleje, bude tam znatelný rozdíl po odpaření--normální 95 toho na papíře nebo hadru moc nenechá, olejovanej benzín 1:40 dvoutaktovým olejem špiní opravdu už hodně..a nechá flek..

/nakonec--Zředění 1: 400/v nouzi i 1:200/ synthetickým olejem skrmí v rámci pár nádrží bez problému i čtyřtakt bez katu --/, zátěžový čtyřtakty na vysokootáčkový provoz bývaly v minulosti mazaný právě 1: 400...když to nebude moc dlouho, nebo to budeš střídat,
čistá nádrž, neznámá nádrž naředěná čistým benálem na předpokládanou hustotu
olej-benál :400,nic moc se nepřihodí..
/Pro kat je to konečná, pokud přijde do styku s dvoutaktovým ředěním olejem../

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: POPELNICE - ANEB VŠE CO SE NEHODÍ NIKAM JINAM

Příspěvek od juraz3nca » 8.10.2012, pon 21:06

nalij to všechno do auta, přitankuj do 1/2 nádrže a máš klid..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti