Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2277
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 16.10.2012, úte 19:04

Ladis píše:Jen prasení motoru, commonrail se v zimě na volnoběh stejně nezahřeje :smt102
No jestli ráno vyjedešnastartuješ a ujedeš 1km, aby jsi dal dítě do školky a potom jedeš dál,
tak je lepší nechat motor běžet než ho v mínus 20 znova startovat.
Nebo máš snad jinej názor?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladis » 16.10.2012, úte 19:31

Tak to potom jo :wink: . Měl jsem na mysli borce, co to nastartují dají cígo a pak vyjedou. :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 16.10.2012, úte 19:37

pozor to neni dobre pretoze motor sa pri volnobehu vobec neohrieva cize sa len dere furt studeny ja osobne necham bezat cca 30 sek a pomaly sa rozbieham
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kejzi1 » 16.10.2012, úte 19:41

Já teda nevím,ale někdo tu nedávno psal že tou planžetou zamkneš při nastartovanáým motoru jen jedny dveře.Já to teda nezkoušel,tak nevím :)

Jinak čtečka prstů zajímavá
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 228
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od HonzaT » 16.10.2012, úte 19:43

Ladis píše:Jen prasení motoru, commonrail se v zimě na volnoběh stejně nezahřeje :smt102
Je pravda, že nafta se má prý správně zahřát pomalou jízdou. Ale líbí se mi ta praktičnost v situaci, kdy třeba někde ve městě potřebuju někam vyběhnout a nechci chcípat motor. Zkoušel jsem to doma i se dvěma klíčky. Ale to nefunguje a navíc je pitomost nosit je oba při sobě :D

Tohle mě nenapadlo, ale je to parádní!

Btw. taky se mi jednou stalo, že jsem nastartoval a alfice mi klíč vyplivla ven a motor vesele běžel dál :smt040
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Žížal » 16.10.2012, úte 19:45

To je prave jedna z eko nepravd. Moderni diesel se v zime zahriva blbe. Kdyz hned vyjedes, tak sice moderni oleje zajistuji jakesi mazani hned, ale je tu problem s VGT ty se snazi roztocit na plny vykon hned. Ikdyz je vykon motoru jednotkou omezeny, tak turbo se toci (staci zkouknout budik tlaku turba ze i u studeneho motoru pro rozjezdu leti rucicka nahoru). Dalsi tragedie jsou longlife oleje (taky pozadavek ekologu), kdy ten olej nemuze v -10 a pri 25tkm nalitanych mazat hned jak po poradnem prohrati. Motor ma naporove chlazeni, takze motor bezici na volnobeh vyrabi elektriku p[ro ohrev vody a netoci turbem. Takze nastartovat a jit omest auto je podle me i dneska lepsi nez omest auto, nastartovat a motor zmrzly na kost a doufat ze se to ohreje. Docela resim jak trochu zakryt chladic aby to nevypadalo jak na skodifce... Jezdim do prace mimomesto a pri 110 se mi uspesne za mrazu chladi motor a bud musim jet v otackach, nebo rucicka leti dolu :(

K DPF bych mel drobnost - kdo prisel do styku s tim co je v DPF vi jak hrozne je se nahodou nadechnout prachu co v nem je, to by zadusilo kazdeho. Dokonalejsi spalovani dela daleko horsi prach a to potvrzuji i nektere studie. Jenze extremni EURO5 neni resitelna jinak nez se posunout s emisema do nemereneho pasma...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 16.10.2012, úte 19:53

btw. když už se tu začalo rozebírat zamykání, jak je možný, že jsem taky nastartoval bez klíčku? Opravdu se mi to jednou povedlo, seděl jsem v autě a jen tak jsem si hrál (při tom jsem mimo jiné přišel na to, že když vytáhnu klíček a budu při tom pohybovat volantem, tak se nezamkne - vyskočí hláška "steering wheel will not be locked") a když jsem pomalu vyndával klíček ze čtečky, ale opravdu pomalu, tak display zůstal svítít a šlo nastartovat.

K tomu DPF - to taky celou dobu píšu a s tím souhlasím :wink:
Naposledy upravil(a) riprex dne 16.10.2012, úte 19:57, celkem upraveno 2 x.

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 228
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od HonzaT » 16.10.2012, úte 19:55

Je pravda, že názorů na "správný" ohřev jsem slyšel několik a je teda fakt, že taky nejprve startuju a pak ometám. Ale žádná dramatická doba to není..
A k tomu chlazení - myslím, že máš vadnej termostat, pokud ti padá teplota. Přesně tohle jsem řešil letos v lednu. Auto se ohřálo na 90 a stačil mírnej kopec, chvilka někde v koloně a teplota padla.. Takže novej termostat a teplota držela stále, jak měla. To už by musel být jo mráz, aby se ručička třeba při jízdě na volnoběh trochu pohla směrem dolů..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladis » 16.10.2012, úte 19:56

Tak, tlak na turbu nemám, ale myslím, že když se člověk rozjíždí velice plynule, nedrtí zbytečně pedál plynu (i když nepustí ot. třeba přes 2 tis.), tak by se turbo mělo vrtět pomalu. :smt102
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladis » 16.10.2012, úte 20:00

[quote="HonzaT"]Je pravda, že názorů na "správný" ohřev jsem slyšel několik a je teda fakt, že taky nejprve startuju a pak ometám. Ale žádná dramatická doba to není..
A k tomu chlazení - myslím, že máš vadnej termostat, pokud ti padá teplota. Přesně tohle jsem řešil letos v lednu. Auto se ohřálo na 90 a stačil mírnej kopec, chvilka někde v koloně a teplota padla.. Takže novej termostat a teplota držela stále, jak měla. To už by musel být jo mráz, aby se ručička třeba při jízdě na volnoběh trochu pohla směrem dolů.

Jestli fest mrzne, tak i když se zavře termostat úplně a Ty valíš topení na plný koule, tak to prostě ten motor uchladí. (chladič topení má sice násobně menší plochu než chladič motoru, ale při třeba jízdě z kopce a proudu ledového vzduchu se mu v poho účinností vyrovná)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 228
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od HonzaT » 16.10.2012, úte 20:27

Proto píšu, že už by musel být extra mráz. Ale dle vlastních zkušeností tak -25 a víc..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio

acmilan
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 187
Registrován: 17.1.2012, úte 20:54

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od acmilan » 16.10.2012, úte 21:17

To riprex:
Co se ekowifikundaci tyka, tak s tebou uplne suhlasim a i ked to nejaky zelenac z laborky myslel dobre docela to posral.Jak moze niekto vyvinut nieco co ma snizovat emisie a pritom nemysliet na to, ze auto bude mat o cca 1-2l vetsiu spotrebu na 100km co sa = zase emisie naviac jak u spotrebitela,dodavatela,vyrobcu nafty a to nehovorim, ze x emisii sa vytvori pri vyrobe pdf jeho likvidacii a to v priemere tak 2x za zivotnost jedneho auta.Samozrejme, ze auto sa prave tymto pdf jednoducho povedano dusi a zaroven sa snizuje zivotnost ostatnych dielov s tym spojena.
A to aj ja mam rad ked sa veci robia eko, ale u toho sliaply fakt mimo. :mrgreen:

Sent from Motorola Atrix 4G
Alfa Romeo 159SW 1.9 16v JTDm Q-Tronic, Dpf Off, FL

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kudrt » 16.10.2012, úte 21:58

mozna bylo kalkulovano se vsim co pises a ekologum je opravdu prednejsi nase zdravi .. a ne plne konto...... a pak je konec nasim argumentum :)
mimochodem ... dpf off too
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 16.10.2012, úte 22:05

Kalkulováno s tím určitě bylo, tu jde ale o to, že DPF žádný přínos pro ekologii není, kdyby byl dalo by se to ještě pochopit.

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kejzi1 » 16.10.2012, úte 23:10

Jen k těm studeným jízdám,když neometám,nastartuju,nechám půl minutky na volnoběh a jedu,netočím přes 2000 otáček a snažím se turbo držet pod 1 bar,což je občas problém když potřebuješ vjet do křižovatky nebo se připojit do pruhu,ale jak se motor trošku prohřeje,tak už i trochu přidávám,bohužel do práce to mám 10km,takže dojedu a je to ohřátý tak vypínám.No a v zimě když je sníh,tak nastartuju,ometu a jedu.Kamarád s audi,nastartuje,omete,dá 2 cigára a po 10-ti minutách jedem,to mě ale fakt nebaví :-D
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 17.10.2012, stř 09:00

kejzi1 píše:Jen k těm studeným jízdám,když neometám,nastartuju,nechám půl minutky na volnoběh a jedu,netočím přes 2000 otáček a snažím se turbo držet pod 1 bar,což je občas problém když potřebuješ vjet do křižovatky nebo se připojit do pruhu,ale jak se motor trošku prohřeje,tak už i trochu přidávám,bohužel do práce to mám 10km,takže dojedu a je to ohřátý tak vypínám.No a v zimě když je sníh,tak nastartuju,ometu a jedu.Kamarád s audi,nastartuje,omete,dá 2 cigára a po 10-ti minutách jedem,to mě ale fakt nebaví :-D
to je zle niektore auta maju napisane aj v navode ze sa to takto nesmie zahrievat nastartovat a ist a pozvolna pridavat
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 17.10.2012, stř 09:10

Je nesmysl, aby to bylo někde zakázáno. Neblbněte, je to jen motor. :wink:
Všude je akorát uvedeno, že to je zbytečné mrhání palivem, ekologie, bla bla bla...

"Nezahřívejte motor při stojícím voze při volnoběžných
ani zvýšených otáčkách: při takovém zahřívání motoru
se zvyšuje spotřeba paliva i obsah škodlivin. Ihned se
rozjete, jeďte nízkou rychlostí a motor nevytáčejte:
tak se motor zahřeje rychleji."
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 17.10.2012, stř 09:24

Osobne si myslim, ze ty studene motory nekteri moc resite. Ja v zime nastartuju a jdu ometat, ale to hlavne proto, aby se mi vyhrala kabina, sedacky a JA byl v teple!!! Pak jedu pozvolna a s vetsi rozvahou nez se to "zahreje". Nejake kontrolovani turba kolik tlakuje a otacek abych nahodou neprekrocil tech 2000 se nekona... To radeji sleduji provoz kolem sebe! Je pravda, ze takovych 5 - 10km auto zbytecne nehonim a nepredjizdim, neslapu na plyn kdyz zrovna nemusim atd... Ale takove kontrolovani auta... jak jsem se tady docetl... dyt to je tak dobre na to aby jste se vyva...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 17.10.2012, stř 10:31

Navíc ti, co mají EGR budou ohřátí krapet dřív, než lidi bez něj.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od xjohny » 17.10.2012, stř 11:27

Vy co netočíte přes 2000 otáček, jak to děláte, když se musíte rozjet do 12° stoupání a odstup mezi dvojkou a trojkou je příliš veliký na to aby stačilo 2000? :-D Ona ta trojka pak neni moc šťastná, když se musí sbírat někdo od 1200 :-)

Za to odstupňování převodovky by fakt zasloužil někdo pár facek :smt068
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 17.10.2012, stř 12:21

xjohny: no třeba v mém případě to dělám tak, že nemám nikde poblíž 12° stoupání :-D

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od undermeadow » 17.10.2012, stř 12:50

Když už jsme u toho ohřívání motoru. V autě někde v boxu vzduchotechniky v palubce jsou 300W + 600W elektrická topná tělesa. Neví někdo, jak to funguje? Ohřívá to jenom vzduch nebo i vodu?
Například tuším v ochcávce je to topné těleso ve vodě ve výměníku, co ohřívá vzduch, tím pádem to zároveň ohřívá i motor na volnoběh třeba.
Pravda 900W tepla ten žvanec oceli moc neohřeje, ale přeci jen :wink:
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2277
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 17.10.2012, stř 12:59

lukee píše:xjohny: no třeba v mém případě to dělám tak, že nemám nikde poblíž 12° stoupání :-D
A nebo druhá možnost je mít k dispozici 12° klesání. :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 17.10.2012, stř 13:13

To se nesmí brát těch 2000 otáček tak doslova, na vteřinku než zařadíš tam můžeš mít klidně 3000 :smt033, nic se opravdu nestane, je to o dost lepší než těch 1200 toček na trojku do 12° stoupání, to bych autu opravdu nedělal. Nicméně to odstupňování je hrozné, o tom žádná.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 17.10.2012, stř 13:40

undermeadow píše:Když už jsme u toho ohřívání motoru. V autě někde v boxu vzduchotechniky v palubce jsou 300W + 600W elektrická topná tělesa. Neví někdo, jak to funguje? Ohřívá to jenom vzduch nebo i vodu?
Například tuším v ochcávce je to topné těleso ve vodě ve výměníku, co ohřívá vzduch, tím pádem to zároveň ohřívá i motor na volnoběh třeba.
Pravda 900W tepla ten žvanec oceli moc neohřeje, ale přeci jen :wink:
V mé výbavě je to označené jako předehřev motoru, ale jak to funguje nevím. Některé starší auta to měly tak, že měly v okruhu vody namontované 3 žhavičky. Ve 159 si myslím to bude podobně, přičemž ty žhavičky budou umístěné tak, aby byly co nejlbíž topení v interiéru a zároveň tak aby šly snadno vyměnit.

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] a 3 hosti