E85
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: E85
Hm, až ti udělá za nějakou dobu motor pápá, tak až potom počítej úsporu....
Pro mě je momentálně 400,- taky celkem dost peněz, ale když nemám na benzín, tak jedu autobusem....
Pro mě je momentálně 400,- taky celkem dost peněz, ale když nemám na benzín, tak jedu autobusem....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: E85
Kašlete na to, to je každého volba. Kdokoli má o problematiku zájem si může o tom načíst celé samostatné fóra, kde je toho hafo a najde i zkušenosti různých uživatelů co na jezdí už delší dobu. Informace jsou natolik rozdílné, že v podstatě nikdo nemůže jednoznačně říct zda to zkoušet nebo ne, případně ve kterých vozidlech a co přesně se nakonec autu stane či nestane. Pokud to někoho láká, nakonec to stejně zkusí. Z mého pohledu se to vyplatí zkoušet pouze na autech, které sou tzv. na dojetí, ale musí mít plně funkční lambdu a buď nastavovací krabičku na prodloužení vstřiku nebo benál s E85 míchat v ověřeném poměru. Čistě teoreticky se autu nemusí stát vůbec nic, ale pokud se něco většího vysere, tak to nebude bolet a půjde pápá do šrotu. U auta které plánuju na delší spolehlivý provoz, bych si to nelajznul a normálně bych lil co nejčistší benál.
Nicméně E85 nepovažuji za úplně slepou uličku a pokud mekaróni někdy dodělají Giulii a nedej bože do ní budou ještě montovat pentastar, tak ten je v některých verzích FFV, tedy na benál cca 310koní, na E85 cca 340 při spotřebě 11l etanolu(což je za cenu cca 8,5l naturalu) a to by se mi líbilo moc
Nicméně E85 nepovažuji za úplně slepou uličku a pokud mekaróni někdy dodělají Giulii a nedej bože do ní budou ještě montovat pentastar, tak ten je v některých verzích FFV, tedy na benál cca 310koní, na E85 cca 340 při spotřebě 11l etanolu(což je za cenu cca 8,5l naturalu) a to by se mi líbilo moc
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: E85
Ten kdo na to jezdí dýl a něco se mu pokurvilo,tak beztak drží bobříka,takže za mě zkoušejte to dál,já svůj benál neopustím
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: E85
Já na to nejezdím, jen jsem to psal proto, že někdo psal, že při 1:1 se to nevyplatí.
Ale jinak kamarád s 1.8TS jezdí čistou směr bez problému něco přes půl roku (cca 4-5tkm).
Ale jinak kamarád s 1.8TS jezdí čistou směr bez problému něco přes půl roku (cca 4-5tkm).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: E85
jj, do ropáka petrolej s olejem a do benálu petrolej s ředidlem..
jenom by to chtělo ideální poměry hned vědět a nezjišťovat je je stylem pokus chyba..
jenom by to chtělo ideální poměry hned vědět a nezjišťovat je je stylem pokus chyba..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: E85
Já to nechápu kluci tady píšete, že nechápete jak může někdo takhle šetřit a pak píšete o petroleji. Proč by to někdo dělal?
Zrovna italové jsou docela specialsti na alternativní paliva. A kamarád stím má najeto 5tkm a naprosto bez problému, kdo z vás jezdil v TSku petrolej 5tkm bez problému?
Zrovna italové jsou docela specialsti na alternativní paliva. A kamarád stím má najeto 5tkm a naprosto bez problému, kdo z vás jezdil v TSku petrolej 5tkm bez problému?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: E85
petrolejové vlákno tady ještě chybí.....
Richie by měl napsat do Providentu a Home Kreditu - měli by si sem dát reklamní bannery, určitě by se jim to vyplatilo.....
Richie by měl napsat do Providentu a Home Kreditu - měli by si sem dát reklamní bannery, určitě by se jim to vyplatilo.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: E85
Kubas: musíš číst mezi řádky.. .
Víš.. NAFTA je obchodní název směsi dvou destilačních frakcí z ropy, které se míchají v různém poměru.
1....Ta první je PETROLEJ alias KEROSIN../teplota destilace ropy 160-260stC/
.jo, lítaj na to letadla a má to teplotu tuhnutí až cca -50
/ono nahoře v 10kilákách dost mrzne...tak se to hodí//
2....druhá složka nafty je tzv plynový olej../teplota destilace ropy 250-360stC/
Teplota tuhnutí cca 0stC..
Ber to tak, že zimní nafta /polar/ obsahuje převážně KEROSIN --v mírném pásu se to ojebáva/modifikátorama krystalizace parafinu, který jen zmenší krystaly a změní jejich tvar a sníží se tak teoreticky přicpávání filtrů../
Takže kdo má štěstí,a bydlí třeba ve Švédsku, jezdí v zimě na palivo, které obsahuje pod obchodním názvem POLARNÍ NAFTA v podstatě většinový objem KEROSINU.
Proč někdy na to někdo lítá i v létě--no asi proto, že má důvod , třeba někde něco v sudu
zbylo..že..
Druhá věc je, že pálení kerosinuv podobě paliva do somoljota v autě je krácení daně a pokud někdo třeba s tím nedej bože obchoduje, může se dostat do křížku s celní správou..
PO technické stránce--problém Kerosinové nafty je , že je SUCHÁ--čili je potřeba upravit MAZIVOST--a to důsledně, nebo se odporoučejí vstřiky a čerpadlo.
Do benzínového auta to dává čuně.. :-)--a do motoru TS snad jen člověk "chudý duchem"
Víš.. NAFTA je obchodní název směsi dvou destilačních frakcí z ropy, které se míchají v různém poměru.
1....Ta první je PETROLEJ alias KEROSIN../teplota destilace ropy 160-260stC/
.jo, lítaj na to letadla a má to teplotu tuhnutí až cca -50
/ono nahoře v 10kilákách dost mrzne...tak se to hodí//
2....druhá složka nafty je tzv plynový olej../teplota destilace ropy 250-360stC/
Teplota tuhnutí cca 0stC..
Ber to tak, že zimní nafta /polar/ obsahuje převážně KEROSIN --v mírném pásu se to ojebáva/modifikátorama krystalizace parafinu, který jen zmenší krystaly a změní jejich tvar a sníží se tak teoreticky přicpávání filtrů../
Takže kdo má štěstí,a bydlí třeba ve Švédsku, jezdí v zimě na palivo, které obsahuje pod obchodním názvem POLARNÍ NAFTA v podstatě většinový objem KEROSINU.
Proč někdy na to někdo lítá i v létě--no asi proto, že má důvod , třeba někde něco v sudu
zbylo..že..
Druhá věc je, že pálení kerosinuv podobě paliva do somoljota v autě je krácení daně a pokud někdo třeba s tím nedej bože obchoduje, může se dostat do křížku s celní správou..
PO technické stránce--problém Kerosinové nafty je , že je SUCHÁ--čili je potřeba upravit MAZIVOST--a to důsledně, nebo se odporoučejí vstřiky a čerpadlo.
Do benzínového auta to dává čuně.. :-)--a do motoru TS snad jen člověk "chudý duchem"
Re: E85
/Už jsem o sem před delší dobou házel, ale v tomhle samostatném vlákně se ten přehled může hodit../
... pár drobností k Ethanolu--a konec konců i methanolu, z hlediska spalování se jejich vlastnosti až tak neliší...
1.Proč vůbec je spalovat---v motoru, třeba místo benzínu.
Jeden z dobrých důvodů je třeba VYPARNÉ TEPLO...
--čili stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzín 1:14.85
/směsný poměr ideální směsi pro spalování/
výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..
Výparné teplo
benzín:290kJ/kg
etanol :904kJ/kg
metanol1110kJ/kg
OČ/octan číslo/ VM--benzín 91-100
etanol min cca 108/podle procenta zbytkové vody/
metanol min cca 111/-"-
Tyhle čísla jsou klíčový pro vyhodnocení, jak se který palivo-v porovnání k benzínu- reálně v motoru chová.., bez ohledu na reklamy..
Čili je zjevný, že pro uvolnění stejného množství tepla v idealizované podobě
/se zanedbáním ztrát systému, která činí v autě plných 60-70 procent, což souvisí s reálnou účinností spalovacího motoru s vnitřním spalováním/
je potřeba NÁSOBEK OBJEMU BENZÍNU..
Naštěstí ztráty tvoří podstanou část , tak při požadavku na pouze dílčí výkon
není to čísklo takhle přímo úměrně tragické--to by platilo u závodního speciálu, jedoucího na "krev"
čili vezmeme METANOL:
lze ho nacpat do válců pro -zjednodušení uvažuju methanol , tam se to z hlavy dobře počítá -dvakrát tolik při stejném množství vzduchu bez přeplnění a tím se výkon při stejném objemu na sání v podstatě srovná, co do tepla s benzínem, no výparné teplo je v tomto případě cca 8x větší, než u benzínu--a to je sakra cejtit..
To je hlavním důvodemve vysokootáčkových motorech k jeho použití..je tedy jednoduchým , DUKLADNÝM účinný CHLAZENI HLAVY..jako takové včetně ventilových ploch v prostoru válce..pouhým výparným teplem paliva..
U karburátorových závodních speciálů docházelo ev. mimo jiné doslova k namrzání na karburátoru..
2. Přídavná jednotka-jiná MAPA---pokud necháte jednotku beze změny a čerpáte E85, je z toho doslova jurodivá..tedy nejde pouze o nějaké navýšení kvůlivá emisím.. ono jde o přenastavení přesměrováním impulzů z nastavení mapy na benzín s jinou směsnou hodnotou pro výpočet ideální směsi, která se musí přepočítat na hodnotu paliva E85..Pokud je motor mapou přizpůsoben na E85, nepotřebuje žádnou dodatečnou jednotku ..
3.nejde tu teda o nějaké oblbnutí lambdy kvůli emisím, jde o to, že při "benzínových hodnotách" vstřiku zůstává ve splodinách takové množství kyslíku po spálení že lambda vůbec spolu s váhou není schopna toto palivo uregulovat..teda -v mezích korekčních zásahů.jednotkou --s bídou jízdy na "příliš chudou směs" která škodí vždy, ať se spaluje cokoli, protože vždy dochází při chudé směsi k podstatnému zvýšení teploty spalin--u lihu je sice zpětně kompenzována výparným teplem, ale z dlouhodobého hlediska je poškození pravděpodobné..-nikdo neví ..
Dalším důvodem je , že v limitě může jednotka pracovat na hranici pádu do nouzového režimu, což potluče veškeré výhody..
4. Použitím tohoto druhu paliva je ale možné "naladěné motory na výkon " zatěžovat s menší pravděpodobností tepelného poškození hlavy, tím pádem
lze jít k podstatně tvrdším úpravám..
5. Octanové nároky motoru souvisí s předzápalem-předstihem a hlavně s odolností na detonační hoření, které limituje použití kompresního poměru
vyššího než 11 směrem ke tvaru spalovací komory a td.
Líh má vysoké octanové číslo přirozeně a to je další výhoda.
Dá se říct, že pro využití v běžné dopravě naroste logicky spotřeba při požadavku na výkon a hlavní výhody plynoucí z rozdílných vlastností paliva a jeho schopnost ulevit přehřáté hlavě se v podstatě nevyužije..
6.Další nevýhodou ethanolu i methanolu je schopnost "vázat vodu "
a při odstavení potom může docházet k většímu korozivnímu namáhání palivové soustavy..
7. vysoké nároky na kvalitu oleje a mazání celkově, protože líh je výborný odmašťovač -lepší než benzín..
V systémech na limitní zátěž se proto u ethanolo-methanolového paliva
používalo pojistné "přimazávání směsi" i u 4-taktu, většinou riciňákem, nebo jinou obdobou esterového maziva syntetického druhu..
----------------------------------
8. tedy shrnuto--motor jedoucí na limitě ná problém s TEPLEM a obecně
s účinným odvodem tepla z hlavy--reakce chladícího systému nemusí být dostatečná na nápor tepla z produkce pod plným plynem okolo omezovače
a to je hlavní důvod tepelně podmíněné destrukce..a také důvodem k příměsi
ethanolu, methanolu do paliva.., nebo jeho převyhy v palivu..
Do 15% zvládá jednotka na benzíbové mapě, pak je potřeba "udělátko" které provádí přepočet vstřiku.., pokud není jednotka schopna rozpoznat toto palivo a přizpůsobit mapu..již konstrukcí ve výrobě...
Pokud je mapa přizpůsobená --třeba přídavnou jednotkou--je to OK.. a bude podle stylu jízdy nepochybně vyšší spotřeba--
... pár drobností k Ethanolu--a konec konců i methanolu, z hlediska spalování se jejich vlastnosti až tak neliší...
1.Proč vůbec je spalovat---v motoru, třeba místo benzínu.
Jeden z dobrých důvodů je třeba VYPARNÉ TEPLO...
--čili stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzín 1:14.85
/směsný poměr ideální směsi pro spalování/
výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..
Výparné teplo
benzín:290kJ/kg
etanol :904kJ/kg
metanol1110kJ/kg
OČ/octan číslo/ VM--benzín 91-100
etanol min cca 108/podle procenta zbytkové vody/
metanol min cca 111/-"-
Tyhle čísla jsou klíčový pro vyhodnocení, jak se který palivo-v porovnání k benzínu- reálně v motoru chová.., bez ohledu na reklamy..
Čili je zjevný, že pro uvolnění stejného množství tepla v idealizované podobě
/se zanedbáním ztrát systému, která činí v autě plných 60-70 procent, což souvisí s reálnou účinností spalovacího motoru s vnitřním spalováním/
je potřeba NÁSOBEK OBJEMU BENZÍNU..
Naštěstí ztráty tvoří podstanou část , tak při požadavku na pouze dílčí výkon
není to čísklo takhle přímo úměrně tragické--to by platilo u závodního speciálu, jedoucího na "krev"
čili vezmeme METANOL:
lze ho nacpat do válců pro -zjednodušení uvažuju methanol , tam se to z hlavy dobře počítá -dvakrát tolik při stejném množství vzduchu bez přeplnění a tím se výkon při stejném objemu na sání v podstatě srovná, co do tepla s benzínem, no výparné teplo je v tomto případě cca 8x větší, než u benzínu--a to je sakra cejtit..
To je hlavním důvodemve vysokootáčkových motorech k jeho použití..je tedy jednoduchým , DUKLADNÝM účinný CHLAZENI HLAVY..jako takové včetně ventilových ploch v prostoru válce..pouhým výparným teplem paliva..
U karburátorových závodních speciálů docházelo ev. mimo jiné doslova k namrzání na karburátoru..
2. Přídavná jednotka-jiná MAPA---pokud necháte jednotku beze změny a čerpáte E85, je z toho doslova jurodivá..tedy nejde pouze o nějaké navýšení kvůlivá emisím.. ono jde o přenastavení přesměrováním impulzů z nastavení mapy na benzín s jinou směsnou hodnotou pro výpočet ideální směsi, která se musí přepočítat na hodnotu paliva E85..Pokud je motor mapou přizpůsoben na E85, nepotřebuje žádnou dodatečnou jednotku ..
3.nejde tu teda o nějaké oblbnutí lambdy kvůli emisím, jde o to, že při "benzínových hodnotách" vstřiku zůstává ve splodinách takové množství kyslíku po spálení že lambda vůbec spolu s váhou není schopna toto palivo uregulovat..teda -v mezích korekčních zásahů.jednotkou --s bídou jízdy na "příliš chudou směs" která škodí vždy, ať se spaluje cokoli, protože vždy dochází při chudé směsi k podstatnému zvýšení teploty spalin--u lihu je sice zpětně kompenzována výparným teplem, ale z dlouhodobého hlediska je poškození pravděpodobné..-nikdo neví ..
Dalším důvodem je , že v limitě může jednotka pracovat na hranici pádu do nouzového režimu, což potluče veškeré výhody..
4. Použitím tohoto druhu paliva je ale možné "naladěné motory na výkon " zatěžovat s menší pravděpodobností tepelného poškození hlavy, tím pádem
lze jít k podstatně tvrdším úpravám..
5. Octanové nároky motoru souvisí s předzápalem-předstihem a hlavně s odolností na detonační hoření, které limituje použití kompresního poměru
vyššího než 11 směrem ke tvaru spalovací komory a td.
Líh má vysoké octanové číslo přirozeně a to je další výhoda.
Dá se říct, že pro využití v běžné dopravě naroste logicky spotřeba při požadavku na výkon a hlavní výhody plynoucí z rozdílných vlastností paliva a jeho schopnost ulevit přehřáté hlavě se v podstatě nevyužije..
6.Další nevýhodou ethanolu i methanolu je schopnost "vázat vodu "
a při odstavení potom může docházet k většímu korozivnímu namáhání palivové soustavy..
7. vysoké nároky na kvalitu oleje a mazání celkově, protože líh je výborný odmašťovač -lepší než benzín..
V systémech na limitní zátěž se proto u ethanolo-methanolového paliva
používalo pojistné "přimazávání směsi" i u 4-taktu, většinou riciňákem, nebo jinou obdobou esterového maziva syntetického druhu..
----------------------------------
8. tedy shrnuto--motor jedoucí na limitě ná problém s TEPLEM a obecně
s účinným odvodem tepla z hlavy--reakce chladícího systému nemusí být dostatečná na nápor tepla z produkce pod plným plynem okolo omezovače
a to je hlavní důvod tepelně podmíněné destrukce..a také důvodem k příměsi
ethanolu, methanolu do paliva.., nebo jeho převyhy v palivu..
Do 15% zvládá jednotka na benzíbové mapě, pak je potřeba "udělátko" které provádí přepočet vstřiku.., pokud není jednotka schopna rozpoznat toto palivo a přizpůsobit mapu..již konstrukcí ve výrobě...
Pokud je mapa přizpůsobená --třeba přídavnou jednotkou--je to OK.. a bude podle stylu jízdy nepochybně vyšší spotřeba--
Re: E85
Je potřeba opakovat pořád dokola--líh je ODMAŠŤOVAČ a to dost kvalitní, výrazně účinnější než benzín..tím kvalitnmější olej je potřeba použít k mazání motoru.
Kdo na E85 podceňuje olej--a jezdí třeba na vyokootáčkovým TS na E85 bez přepočtu vstřiku,
na dodatkový jednotce,optimalizující směs na jiný stachiopoměr,
může to mít motor dost rychle za sebou.../s bídou jízdy na "chudou směs"
Na lihová/převážně / paliva lze atmosferickou konstrukci naladit bez zásahu do železa
na vyšší výkon cca až 20% proti benzínu /v provozu okolo omezovače se líp chladí hlava, o tom nemůže být pochyb a nároky na kyslík jsou podle uvedeného naprosto jiný..
Kdo na E85 podceňuje olej--a jezdí třeba na vyokootáčkovým TS na E85 bez přepočtu vstřiku,
na dodatkový jednotce,optimalizující směs na jiný stachiopoměr,
může to mít motor dost rychle za sebou.../s bídou jízdy na "chudou směs"
Na lihová/převážně / paliva lze atmosferickou konstrukci naladit bez zásahu do železa
na vyšší výkon cca až 20% proti benzínu /v provozu okolo omezovače se líp chladí hlava, o tom nemůže být pochyb a nároky na kyslík jsou podle uvedeného naprosto jiný..
- petr164
- Nováček
- Příspěvky: 246
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:26
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
No, už jsem psal, že mám e85. Pokud na zkoušku, pak ale po velmi důkladné přípravě. Pokus za levno, kdy firma otec, syn a pomocníci prodávají za levno oproti konkurenci, ale nemají zkušenosti s nastavením elektroniky řízení délky vstřiku pro různé motory, ale nezatracuji nadšence, kteří se musí ještě učit. Testy na mém TB V6 bez onoho adaptéru byly do směsi 50/50 s mírným pocukáváním při nízkých otáčkách, ale jinak pocitově lepší dynamikou (placebo?) po cestě na letošní Pregio a domů do Prahy se slušnou spotřebou (mírná celková úspora cca 5%). Po namontování adaptéru a načerpání e85 v H. Počernicích u KM-Prona po cestě do Valtic a zpět lenivé nejen za nízkých otáček - evidentně špatné seřízení elektronického adaptéru, důsledek vyšší spotřeba a nižší výkon a krouťák. Po návratu bohužel alfička odložena k výměně vaček, které se už delší dobu ozývaly a dodnes čeká na nový start.
Teď jsem se svezl se 147 2.0 TS s nejen vyšlechtěným motorem (ta černá se zakalenými světly a žlutou kůží, pokud ji někdo viděl zezadu nebo v protisměru) a adaptérem na e85 od jiné firmy. Myslel jsem, že jedu v GTA, dynamika super, se standardním dvoulitrem se to vůbec nedalo srovnat. Motor si na ten líh od Ona a Primu (oboje nejlevnější v Praze) jen ševelil, žádné známky nedomazaného motoru, ostatně, jezdí s ním zatím pan motorář... Možná, že mi bude říkat pane dříve než se probudím...
Jinak až budu vědět více o úpravci (případně i o ochotě doladit to na mé 164), dám vědět. Fyziku ovládám natolik, že bych do prasáren nešel ani za zlaté prase.
Teď jsem se svezl se 147 2.0 TS s nejen vyšlechtěným motorem (ta černá se zakalenými světly a žlutou kůží, pokud ji někdo viděl zezadu nebo v protisměru) a adaptérem na e85 od jiné firmy. Myslel jsem, že jedu v GTA, dynamika super, se standardním dvoulitrem se to vůbec nedalo srovnat. Motor si na ten líh od Ona a Primu (oboje nejlevnější v Praze) jen ševelil, žádné známky nedomazaného motoru, ostatně, jezdí s ním zatím pan motorář... Možná, že mi bude říkat pane dříve než se probudím...
Jinak až budu vědět více o úpravci (případně i o ochotě doladit to na mé 164), dám vědět. Fyziku ovládám natolik, že bych do prasáren nešel ani za zlaté prase.
AR 146 2.0 TI 1999
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997
ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997
ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
- ReznikCZ
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1902
- Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
http://www.biopowers.cz/e85/
výběr:
Ethanol je korozivní – to pravda není. Korozivní je Metanol, ten obsahuje vodu. Ethanol ji jímá, což znamená rozpouští. Proto obavy z koroze palivové nádrže nejsou na místě, pokud však máte již před používáním plechovou nádrž v dezolátním stavu, došlo by k tomu nejspíš u každého paliva. Moderní vozy mají nádrže plastové.
add plyn:
Brácha má nyní BMW X5 4,4 V8, kdy na plynu bylo najeto přes 120tis. km ale nyní je pryč, majitel si ho vzal, auto hůře jede, kouří se modře z výfuku (momentálně má 3tis. km odjeto na nat. 98)
Dyskutoval jsem o tom i s Hynkem a řekl my že motor bude mít větší životnost na E85 než na plyn
výběr:
Ethanol je korozivní – to pravda není. Korozivní je Metanol, ten obsahuje vodu. Ethanol ji jímá, což znamená rozpouští. Proto obavy z koroze palivové nádrže nejsou na místě, pokud však máte již před používáním plechovou nádrž v dezolátním stavu, došlo by k tomu nejspíš u každého paliva. Moderní vozy mají nádrže plastové.
add plyn:
Brácha má nyní BMW X5 4,4 V8, kdy na plynu bylo najeto přes 120tis. km ale nyní je pryč, majitel si ho vzal, auto hůře jede, kouří se modře z výfuku (momentálně má 3tis. km odjeto na nat. 98)
Dyskutoval jsem o tom i s Hynkem a řekl my že motor bude mít větší životnost na E85 než na plyn
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista
.......ale srdcem stále Alfista
Re: E85
ten modrý dým bych tipoval asi na oil, jinak to může být od čehokoliv, pístní kroužky, kolem ventilu, uloupnutá svíce, nevhodný olej či interval jeho výměny, točení studeného motoru v mrazech...
nesváděl bych vždy vše na lpg..
120 tkm na lpg = 200 tkč na úspoře paliva díky rozdílu na ceně, odečti 30 tkč na lpg systém,
zbývá 170 tkč, což není zanedbatelná částka...
od toho můžeš odečíst ještě go motoru u Kůrkyna a můžeš nalítat dalších 120 tkm...
tj plus dalších cca 200 tkč..
pokud si poctivě odkládáš ty peněžní rozdíly bokem, hurá pro nějakou skoro funglovku 159 3,2 a hned do lpg !!!
a budu ji mít díky lpg ZADARMO
nesváděl bych vždy vše na lpg..
120 tkm na lpg = 200 tkč na úspoře paliva díky rozdílu na ceně, odečti 30 tkč na lpg systém,
zbývá 170 tkč, což není zanedbatelná částka...
od toho můžeš odečíst ještě go motoru u Kůrkyna a můžeš nalítat dalších 120 tkm...
tj plus dalších cca 200 tkč..
pokud si poctivě odkládáš ty peněžní rozdíly bokem, hurá pro nějakou skoro funglovku 159 3,2 a hned do lpg !!!
a budu ji mít díky lpg ZADARMO
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: E85
3,2 JTS do LPG nepředěláš, je to přímej vstřik
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: E85
Předělat se to dá (BRC) to dělá. Ale je to pěkná palba.
Jinak po pár tísících km můžu říct, že ředění 1:1 je v pohodě. Projev motoru lepší, spotřeba plus mínus stejná (nebo neznatelný rozdíl 9l/město). Řešil jsem s pár lidmi od fochu (ne automechanici) známé problémy ethanolu (rozklad pryží) apod. a z té strany by taky problém neměl nastat.
Docela se přiznám, že poslední dobou už to tam neleju ani tak kvůli ceny (i když rozdíl tam je 40kč/10l), ale spíše z důvodu, že to skutečně lépe jede.
Jinak po pár tísících km můžu říct, že ředění 1:1 je v pohodě. Projev motoru lepší, spotřeba plus mínus stejná (nebo neznatelný rozdíl 9l/město). Řešil jsem s pár lidmi od fochu (ne automechanici) známé problémy ethanolu (rozklad pryží) apod. a z té strany by taky problém neměl nastat.
Docela se přiznám, že poslední dobou už to tam neleju ani tak kvůli ceny (i když rozdíl tam je 40kč/10l), ale spíše z důvodu, že to skutečně lépe jede.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: E85
No právě, pěkná palba + současné spotřebovávání benzinu kvůli chlazení střikovačů v hlavě z toho dělají neperspektivní přestavbu
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: E85
Lojza z 8-mé garáže říkal, že ta chytrá krabička je zbytečná, bo ta má za účel jenom dělat nějakou delší jiskru, usuzuju z toho, že pokud má někdo TS-ko, tak klidně může přejít na čistý E85 v klidu..
co to je pěkná palba?
co to je pěkná palba?
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: E85
http://www.mesec.cz/clanky/vyplati-se-p ... ory/67213/
Tady je nastřelená cena od 36 tis. , tuším u 4- válce, takže 6-hrnek určitě nepůjde pod 45 tis.
Tady je nastřelená cena od 36 tis. , tuším u 4- válce, takže 6-hrnek určitě nepůjde pod 45 tis.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host