
Spojka - setrvačník
Re: Spojka - setrvačník
no vzhkledem k tomu, ze ten muj spojkovy valec v 1/3 pohybu nic nedela a dva servisaci , kterym verim, mi rekli at ho vymenim, tak koupim novej valec...nasel jsem nejakou znacku LPR ...znate to nekdo ? Od Kurkyna mam nabidku na Samco, coz je preci jenom asi znamejsi vyrobce 

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
-
AlfaRomeo166
- Příspěvky: 87
- Registrován: 5.5.2009, úte 14:11
Re: Spojka - setrvačník
Pekny den. Caka ma vymena spojky, preto by som potreboval poradit co vsetko je potrebne povolit pri jej vymene.
S tymto u 166 skusenost zatial nemam, musi sa vypustat aj olej z prevodovky? Obnazia sa mi tam aj rozne tesnenia, ktore je dobre (uz ked to bude rozobrate) aj vymenit? Budu ma cakat pri rozoberani aj RIBE skrutky?
S tymto u 166 skusenost zatial nemam, musi sa vypustat aj olej z prevodovky? Obnazia sa mi tam aj rozne tesnenia, ktore je dobre (uz ked to bude rozobrate) aj vymenit? Budu ma cakat pri rozoberani aj RIBE skrutky?
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, 103KW
-
AlfaRomeo166
- Příspěvky: 87
- Registrován: 5.5.2009, úte 14:11
Re: Spojka - setrvačník
Nikto neporadi?
Zatial si to predstavujem tak, ze od laveho kolesa musim povolit tolko veci aby som vybral paticu s trypoidnym klbom von z diferencialu.
Poloos z pravej strany bude stacit len povolit (6 imbusov), kedze prevodovka sa bude odsuvat do lavej strany.
Povoli treba samozrejme tiahla od riadiacej paky a lanko od spojky.
Ak to uz niekto absolvoval, doplnte ma.
Zatial si to predstavujem tak, ze od laveho kolesa musim povolit tolko veci aby som vybral paticu s trypoidnym klbom von z diferencialu.
Poloos z pravej strany bude stacit len povolit (6 imbusov), kedze prevodovka sa bude odsuvat do lavej strany.
Povoli treba samozrejme tiahla od riadiacej paky a lanko od spojky.
Ak to uz niekto absolvoval, doplnte ma.
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, 103KW
Re: Spojka - setrvačník
Moc si to už nepamatuji.Ale já přitom měnil ještě gufero na klice, páč kolem kliky mírně slintal olej.cca 1000kč. Mám dojem že startér musí ven. Samozřejmě odpojit táhla šajtry, hadička na váleček spojky. Nevím, je to jednoduché.Co bude zavazet musí ven
. Jinak si pamatuji že jsem musel mírně popouštět motor aby šla převodovka bokem vytáhnout tak že bacha na řemenice na pravé straně, jsou dost blízko rámu.

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Spojková sada 3.0 v6
Zdravím potřeboval bych poradit, kde sehnat spojku na AR166 3.0 v6 a také setrvačník. A radu, jestli musí motor při této výměně společně s převodovkou ven? Díky za odpovědi.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9097
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Spojková sada 3.0 v6
Motor určitě ven nemusí, převodovka také ne. Díly by měly být ještě normálně k sehnaní u standartních dodavatelů (elit, kelly, benex, aci...), ale pokud ne, tak určitě italcar sežene.
Případně je tu několik členu tímto se zabývajících...
Případně je tu několik členu tímto se zabývajících...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Spojková sada 3.0 v6
Spíš jsem měl namysli nějaké zahraniční např. jestli někdo kdo jste měnilnemá zkušenost, jde o cenu je to dost drahá záležitost.
Re: Spojková sada 3.0 v6
Zkušenosti se zahraničím žádné, zatím mi vždy stačilo to, co se nabízí i u nás (Valeo, Sachs atd.) Zkus Polsko, ale je to asi sázka (hlavně co se týče kvality).
Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
EX 159 SW 2.0 JTDm
EX 159 SW 2.4 JTDm
EX 156 SW 2.4 JTD
EX 156 SW 1.9 JTD
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
EX 159 SW 2.0 JTDm
EX 159 SW 2.4 JTDm
EX 156 SW 2.4 JTD
EX 156 SW 1.9 JTD
Re: Spojková sada 3.0 v6
Jak se tedy nejrychleji vyndá ta převodovka musí tedy společně s motorem nebo jde sama? Takový malý navod kdo to již dělal.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9097
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Spojková sada 3.0 v6
pokud se na to chystáš sám a nikdy jsi to nedělal, tak se na to randši vykašli a někomu to svěř. Teoreticky na tom nic neni, po důkladnějším ohledání místa na to příjdeš sám co a jak povolit, ale je na to třeba nějkej ten vercajk, hevery a hlavně kopec síly!...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Spojková sada 3.0 v6
Děkuji za ochotu řešit toto téma.
Re: Spojková sada 3.0 v6
...obecně na tom fakt nic není, motor se musí povolit z úchytu, aby jsi ho mohl vyhnout do strany, protože jinak nedostaneš ven převodovku, kterou potřebuješ dát ven, aby jsi se dostal ke spojce, odpojit, vše co je na převodovce (poloosy, táhla řazení, kabeláž, čoveče teď nevím estli startér atd. atd.) víceméně si to každý kutil udělá sám, je to jak píše Hampi, navadí tě to samo, co povolit, co dát pryč úplně, ono pokud to neděláš každý den, nedá se přesně z hlavy napsat návod-postup.
Ber to ale tak, že Busso je kus masy a ta převodovka taky něco váží, navíc je tam málo místa na manipulaci, možná vyjde nastejno vytáhnout ven komplet motor+převodovku+přední nápravu... vyměnění sady je pak otázka 15 minut, Pozor ale na obrácení lamely! Jsou určité zásady, kterých je potřeba se držet. Takže asi opravdu nechat někoho jiného.
Ber to ale tak, že Busso je kus masy a ta převodovka taky něco váží, navíc je tam málo místa na manipulaci, možná vyjde nastejno vytáhnout ven komplet motor+převodovku+přední nápravu... vyměnění sady je pak otázka 15 minut, Pozor ale na obrácení lamely! Jsou určité zásady, kterých je potřeba se držet. Takže asi opravdu nechat někoho jiného.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka - setrvačník
je to tu popsané bohatě, stačí si to najít. Nemůžeme každému psát postup znovu a znovu.
U manuálu jde převodovka vyndat podběhem, u automatu musí ven celá skupina včetně nápravy a rámu.
U manuálu jde převodovka vyndat podběhem, u automatu musí ven celá skupina včetně nápravy a rámu.
Re: Spojka - setrvačník
Začala mi na Alfě vrzat spojka , vždy když sešlápnu pedál ozve se takové gumové vrzání a spojka je tvrdší než obvykle. Výše popsané se děje jen když je motor zahřátý . Mám podezření na hlavní spojkový válec , zdá se mi že vrzání jde z něho . Má s tímto někdo zkušenosti ?
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
Re: Spojka - setrvačník
Zdarec alfaci.......stejny problem jako posledni 4 stranky...behem 5 ti km zacala spatne radit....pak jsem tam uz nedostal ani 1cku abych se rozjel....takhle rychle to bude pravdepodobne rozsypanej pritlacak co ??? Valce jsou ok...nic netece ani kolen manzety....hadice cajk...kapaliny dost....zkousel jsem odvzdusnit...zadny efekt....doskakal jsem na 3 jku do servisu a borcy to budou rozdelavat.....nasel jsem Valeo sadu za 4900....tak uvidime....ted jsem docetl cely tyhle stranky a mam jim poradit jak vyndat spojku kdyz s tim nebudou mit zkusenosti asi???....diky
- KillFucker
- Pozorovatel
- Příspěvky: 435
- Registrován: 18.10.2009, ned 19:05
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Spojka - setrvačník
..no hodně věcí doma jde, ale na týpka co se tady rozčiluje, že mu nikdo nenapíše návod jak vymontovat spojku, jsem teda zvědavej! ..stejně to neuděláš sám a akorát to pose.eš, takže se uklidni a dej to někomu zkušenýmu, nevím na čem chceš šetřit!
..pojďmě spíš poradit jakou značku, kde to sehnat a kde to dobře dělaj..prosím.. 


* BLACK DYNAMITE *
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Re: Spojka - setrvačník
he ? to jsem nejak nepochopil ? proc takova averze ?KillFucker píše:..no hodně věcí doma jde, ale na týpka co se tady rozčiluje, že mu nikdo nenapíše návod jak vymontovat spojku, jsem teda zvědavej! ..stejně to neuděláš sám a akorát to pose.eš, takže se uklidni a dej to někomu zkušenýmu, nevím na čem chceš šetřit!
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Spojka - setrvačník
Hoši takový zbytečný dohady. Zvládl jsem to uplně sám a to jsem to dělal na 147 poprvé.Jak už bylo psáno dole musí dolu co zavazí.Pak jsem si vzal fosnu dva hadříky na každou stranu at si nepodrápete blatníky.podvázal jse motor pro jistotu pod motor jsem dal hyd. zvedák odmontoval kolo podběh rameno odpojil jsem řazení vyndal všechny kabely kolem baterky a držák at je na to pořádnej přístup.potom jsem pod to vlezl odmotoval zadní držák motoru a zaroven si udělal prostor na odmontování stártéru. pak jsem povolil všechny šrouby převodovky a zajel pod to se zvedákem odmontovat všechny šruby a pak povytáhnout a ted to bude chtít sílu vytočit aby to šlo do stran a převodovka celá venku.vyčistit pořádně a pak všechno zase pěkně zpátky.nebál bych se toho ani olej z převodovky jsem nevylíval.jen jsem ucpal kouskem hadříku otvory pro poloosy a pak jsem na konci akorad dolil hladinku a spojka je jak másílko a spokojenost největší 

Re: Spojka - setrvačník
hore na diferaku je mala mierka na olej.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Spojka - setrvačník
to jsem jedinej komu nevraci poradne spojkovy pedal ?? pred rokem jsem koupil novy hlavni spojkovy valec a hadici...predevcirem jsem koupil i pomocny spojkovy valec....dva dny to fungovalo dobre a ted uz me ten pedal zase obcas kopne zespoda do nohy....znamej co ma kappu 2.4 JTD ma uplne stejne problemy..taky uz ma oba valce i hadici nove, lae jak se ochladi, tak mu to blbne uplne stejne jako me...
koukam na netu, ze to dela spouste lidem...skodovky, renault, hyundai, rover...
koukam na netu, ze to dela spouste lidem...skodovky, renault, hyundai, rover...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Spojka - setrvačník
Pokial viem tak na 166ke ti vracia pedal ta pruzina pod nim. Chyba bude niekde tam
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Spojka - setrvačník
Tak stale stejne. pedal prakticky na podlaze a bez predchoziho naslapani to nejde. Stara kapalina to asi delat nemuze ne ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů