Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 12.11.2012, pon 19:08

A pokud to máš omrzlé ledem tak za to spíš může špatné voda do ostřikovačů. ;)
AR 159 SW 1.9 JTDm

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 12.11.2012, pon 19:17

Omrzlé ledem to bylo spíš proto, jak jsou světla u 159 řešené. V zimě se mi vždycky před světly na té rovné ploše tvoří led. Pokud ho neodlomím, ostřikovače nemají šanci. Po delší jízdě ve vánici je navíc občas potřeba ty světlomety omést, protože xenon skoro vůbec nehřeje a kvůli desingu těch světel se to tam usazuje...

mcernoch: Tu nejde ani tak o značku ani auta ani značku kapaliny, spíš obecně bývají ostřikovače světel k ničemu (obdobně jako kontrolka pásů či ten nesmysl, co ti radí kdy přeřadit). Já je odpojil hlavně když jsem zjistil, že mi to rozežírá lak, jinak bych to třeba i nechal, ikdyž ta spotřeba vody byla opravdu citelně větší (teď už jsem čtyři měsíce nic nedolil a pořád to nic nehlásí). Dávat do těch ostřikovačů nějáké agresivní sajrajty, které sice špínu odstraní, se nemusí vyplatit nejen kvůli světlům, ale může to poškozovat i gumu a třeba i plast pod stěrači. Když seš ale spokojenej se zapnutejma, není důvod to měnit :D .

vlastne
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 24.5.2012, čtv 18:29
Bydliště: Zvolen

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vlastne » 13.11.2012, úte 14:51

1kovi píše:
vlastne píše:tak chlapi, chcem sa vas spytat - zase s tym mojim zhavenim, dal som to do bosh servisu, kedze to nikde nevedeli opravit, akurat som volal, ze ci ho zajtra budem mat hotove, tak chlap mi povedal, ze zatial to premerali a nic nenasli, vyzera to vraj tak, ze "riadiaca jednotka motora vydava nekorektne signaly", ze zajtra to este budu pozerat, tak ak je tu niekto, kto by o tom nieco vedel a vedel mi povedat, co toto teda znamena v mojom pripade - tj. ked je cca pod 5, alebo dlhsie stojim a startuje vtedy dlhsie, tak vyhadzuje chybu zhavenia, ako ani nezhavy a akurat povedal, ze zhavenie je ok
no ja by som povedal že ti ,,ovládanie,, (tá číerna škatulka) žhavičov blbne.
môj názor je že jediné čo sa pokazí na žhavení je ako prvé žhavič a až potom káble a ovládanie - r.j. žhavenia podla mňa tam nemá čo iné odísť...
ale už som napájal nové Punto (nie grande) a tam blikalo žhavenie.
závada v PC bola relé žhavenia a dožhavovania či ako a všetko sa premeralo žhaviče,káble a aj tá jednotka a vsio bolo ok.
bolo treba na aute meniť aj termostat bo troška blbol.. keď sa vymenil žhavenie prestalo blikať.Na novom termostate bolo aj čidlo teploty a tak som sa potom dopátral že príčina blikania žhavenia bola v tom čidle...
možno aj alfa to má tak dáko prepojené... :-k
napr. WW má žhavenie prepojené s čidlom brzdového pedálu... :wink:
tak uz aj cidlo teploty bolo menene a nic (mimochodom nie je s termostatom, ale samostatne), este zajtra idem za tym, co som bral rele, vymenit za ine ...
SW 1,9 JTD 88kW DPF 4/2007, dovoz, jvc touch navi, tachometrovo 135000km :D realita podla servisu Rotterdam 165000km
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit

faajn
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 26.3.2012, pon 11:15
Bydliště: Ostrava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od faajn » 13.11.2012, úte 15:20

riprex píše:Omrzlé ledem to bylo spíš proto, jak jsou světla u 159 řešené. V zimě se mi vždycky před světly na té rovné ploše tvoří led. Pokud ho neodlomím, ostřikovače nemají šanci. Po delší jízdě ve vánici je navíc občas potřeba ty světlomety omést, protože xenon skoro vůbec nehřeje a kvůli desingu těch světel se to tam usazuje...

mcernoch: Tu nejde ani tak o značku ani auta ani značku kapaliny, spíš obecně bývají ostřikovače světel k ničemu (obdobně jako kontrolka pásů či ten nesmysl, co ti radí kdy přeřadit). Já je odpojil hlavně když jsem zjistil, že mi to rozežírá lak, jinak bych to třeba i nechal, ikdyž ta spotřeba vody byla opravdu citelně větší (teď už jsem čtyři měsíce nic nedolil a pořád to nic nehlásí). Dávat do těch ostřikovačů nějáké agresivní sajrajty, které sice špínu odstraní, se nemusí vyplatit nejen kvůli světlům, ale může to poškozovat i gumu a třeba i plast pod stěrači. Když seš ale spokojenej se zapnutejma, není důvod to měnit :D .

Kde a jak jsi je odpojil? Taky mě to plýtvání štve a navíc skla světel už jsou trochu popraskané.
AR 159 SW 2,4 JTDm 147kw kůže, navi.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 13.11.2012, úte 15:23

faajn píše:
riprex píše:Omrzlé ledem to bylo spíš proto, jak jsou světla u 159 řešené. V zimě se mi vždycky před světly na té rovné ploše tvoří led. Pokud ho neodlomím, ostřikovače nemají šanci. Po delší jízdě ve vánici je navíc občas potřeba ty světlomety omést, protože xenon skoro vůbec nehřeje a kvůli desingu těch světel se to tam usazuje...

mcernoch: Tu nejde ani tak o značku ani auta ani značku kapaliny, spíš obecně bývají ostřikovače světel k ničemu (obdobně jako kontrolka pásů či ten nesmysl, co ti radí kdy přeřadit). Já je odpojil hlavně když jsem zjistil, že mi to rozežírá lak, jinak bych to třeba i nechal, ikdyž ta spotřeba vody byla opravdu citelně větší (teď už jsem čtyři měsíce nic nedolil a pořád to nic nehlásí). Dávat do těch ostřikovačů nějáké agresivní sajrajty, které sice špínu odstraní, se nemusí vyplatit nejen kvůli světlům, ale může to poškozovat i gumu a třeba i plast pod stěrači. Když seš ale spokojenej se zapnutejma, není důvod to měnit :D .

Kde a jak jsi je odpojil? Taky mě to plýtvání štve a navíc skla světel už jsou trochu popraskané.
Odstřikovače světel začnou fungovat až po třetím zapnutí páčky.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 13.11.2012, úte 16:23

>mcernoch: Jak po tretim zmacknuti? 3x zzz zzz zzz rychle za sebou a svetla se ostriknou po tretim zzz, takze pri ctvrtem zzz se ostrikuje nebo jiz pri tretim zzz? Nebo treba v prubehu jizdy zzz a za pul hodky zzz zzz a svetla se ostriknou? Ja jeste nevypozoroval kdy vubec se svetla ostrikuji...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 13.11.2012, úte 16:56

swoop01 píše:>mcernoch: Jak po tretim zmacknuti? 3x zzz zzz zzz rychle za sebou a svetla se ostriknou po tretim zzz, takze pri ctvrtem zzz se ostrikuje nebo jiz pri tretim zzz? Nebo treba v prubehu jizdy zzz a za pul hodky zzz zzz a svetla se ostriknou? Ja jeste nevypozoroval kdy vubec se svetla ostrikuji...

Mělo by to být takhle:

1x zzz jenom okno
2xrychle za sebou zzz jenom okno
3xrychle za sebou zzz okno + světla

Zkus to a dej vědět jestli ti to funguje
Už mě z toho zzzzzzzzz hrabe :smt044
Naposledy upravil(a) mcernoch dne 13.11.2012, úte 19:52, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 13.11.2012, úte 19:27

No takhle to funguje maximálně bez xenonů, mě to automaticky omývalo světla hned po prvním zmáčknutí, společně s oknem, kdyby to fungovalo až napotřetí, tak to neřeším.

Jinak odpojení ostřikovačů světel není složité, jak jsem psal, stačí vytáhnout pojistku v té velké plastové krabici boblíž baterky nazvané "centralina fusibili e teleruttori". V ní stačí vytáhnout jednu z těch malých pojistek (je tam nakreslené která je k čemu...), měla by to být, pokud se matně pamatuju F09 která je v pravé řadě, druhá odspoda. Radši to ale zkontrolujte s návodem připadně nákresem na víku té pojistkové skříňky.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 13.11.2012, úte 19:55

Já mám bixenony.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 13.11.2012, úte 20:19

Tak to máš asi upravené, případně něják pozměněný model. I v návodu je psáno, že ostřikovače světlometů se uvádí do činnosti automaticky, společně s ostřikovači čelního okna (pokud jsou ve výbavě). Nechci se hádat, ale mě zkrátka ostřikovače světel a čelního okna fungují současně a myslím, že dle reakcí asi většině lidí, ale těžko říct :smt102 ...

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MartinM » 13.11.2012, úte 20:59

Ako pise riprex, neviem o ziadnom alternativnom nastaveni ostrekovania svetlometov...
Pustis to na celne sklo a ak su zapnute svetlomety, tak to ide automaticky aj na ne...
Jedina moznost je deaktivacia cez poistku.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 13.11.2012, úte 21:09

Ano souhlas, když svítí tak funguje současně odstřik světla tak skla.
Pokud nesvítí tak to funguje tak jak jsem popisoval.
V praxi to znamená že pokud chceš odstříknout jenom sklo, tak stačí vypnout světla odstříknout sklo a zase zapnout světla.
No co chceš vždyť máš alfaromeo1 :hotovej
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MartinM » 13.11.2012, úte 21:16

mcernoch píše:Ano souhlas, když svítí tak funguje současně odstřik světla tak skla.
Pokud nesvítí tak to funguje tak jak jsem popisoval.
V praxi to znamená že pokud chceš odstříknout jenom sklo, tak stačí vypnout světla odstříknout sklo a zase zapnout světla.
No co chceš vždyť máš alfaromeo1 :hotovej
Chcel by som len vidiet, ako vyssie napisane realizujes pri jazde v noci :smt064 :smt040
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 13.11.2012, úte 21:21

MartinM píše:
mcernoch píše:Ano souhlas, když svítí tak funguje současně odstřik světla tak skla.
Pokud nesvítí tak to funguje tak jak jsem popisoval.
V praxi to znamená že pokud chceš odstříknout jenom sklo, tak stačí vypnout světla odstříknout sklo a zase zapnout světla.
No co chceš vždyť máš alfaromeo1 :hotovej
Chcel by som len vidiet, ako vyssie napisane realizujes pri jazde v noci :smt064 :smt040
Já netvrdím že to tak dělám - ale funguje to :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 13.11.2012, úte 21:25

Aha, tak to mě nenapadlo, že se to řídí ještě rozsvícením světel, evidentně to je docela i propracované. Problém ale je, že nemám DLR, takže světly svítím pořád. Navíc, vypínat světla může být v některých situacích dost nabezpečné, což naštěstí neděláš a taky komu by se to chtělo provádět s každým ostřikem skla. Radši to mít odpojený a nic neřešit :D .

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cendler » 13.11.2012, úte 22:13

pojistka je opravdu F09 ( někde jsem viděl F9 ) je to druhá od světla
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kwaso » 14.11.2012, stř 07:54

Esteze ostrekovace na svetla nemam a do nadobky dolievam napln raz za pol roka :smt040 :smt016
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 14.11.2012, stř 09:02

Myslím, že něco jiného než bixenony 159 ani neměla. Bixenon funguje tak, že se úplně odklopí clonka před výbojkou v potkávacím světlometu (zaklopená clonka = klasické potkávací světlo) + se přidá na svícení dálkovýma vnitřní dálkový světlomet s žárovkou, tak jako u aut bez xenonů. Ostřik je řízený automaticky a je pro xenonové světlomety vyžadován homologací úplně stejně, jako např. čidla náklonu auta na nápravách.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 14.11.2012, stř 15:33

Ano, máš naprostou pravdu. Všechny 159 měly bixenony nebo klasický halogen. Pravdu máš i s tou výškovou regulací a ostřikovači. Právě proto taky nelze stavět výšku světel ručně zevnitř, nastavují se automaticky. Pro tyto předpisy mám pochopení, protozě svítit tím někomu do očí může být nebezpečné a hlavně je to pro ostatní nepříjemné. I ty ostřikovače se dají pochopit, ale zkrátka ne každému to tak vyhovuje. V každém případě je ale blbost jezdit se zaflákanými či zasněženýmy světly. Kdyby to v zimě tak často nezamrzalo, na zimu bych je asi i zapl a samozřejmně si dal pozor, co do toho leju.

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 14.11.2012, stř 16:18

No já konkrétně mám klasické halogeny (bez ostřiku) nicméně manželka je vývojová pracovnice v automotive právě v oblasti systémů pro automatické nastavování světel (nahorů/dolů, doprava/doleva atd.) takže si o tom občas povídáme :D Budoucnost v týhle oblasti je taková, že auta (pochopitelně nejspíš né ty úplně nejlevnější) budou mít jen jednu čočku ve světlometu s permanentně zaplým dálkovým světlem pro co nejlepší viditelnost a regulace bude udělaná automaticky nastavitelným kuželem pomocí kamery, která bude snímat vzdálenost a velikost protijedoucích aut. V praxi to bude vypadat tak, že auto bude vždy svítit na max ale zároveň tak, aby nebyly oslněny protijedoucí auta. Taky jsou v homologačním procesu inovované xenovové výbojky, které automobilky budou moci používat i v autech bez senzorů na nápravách (tuším 25W), nicméně stále to nebude legální v autech, co byly homologovány s halogenama. Některé z nynějších bixenonů mají přisvěcování halogenem proto, že by ani po úplném odklopení clonky samotný xenon nesplnil normy pro světelnou intenzitu dálkového světla.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 14.11.2012, stř 17:43

To jsou docela zajímavé informace :smt023 . Ani bych nečekal, že se až natolik některé firmy věnují světlům. Přecijen dnešní doba spěje spíš k tomu, aby bylo auto co nejlevnější a nejošizenější a konkrétně třeba koncern to alespoň tady u nás umí udělat tak, aby si každý myslel, že má něco extra, přitom ve skutečnosti má vlastně hromadu poruchového šrotu, za šílený peníze a s mizernou výbavou. Pak když z toho člověk přeleze do něčeho jinýho, připadá mu to jak úplně jinej svět. U Alfy jsem měl ze začátku trošku z tý elektriky strach, přecijen ikdyž autoelektroniku vpodstatě vymysleli taloši, nikdy neplatila za moc spolehlivou. Prvotní teorie (ne moje, já to zas tak neřešil), jak se vyhnout velkým problémům (znám je ze 164, která byla skoro v plné výbavě) byla zvolit výbavu nižší, jenže auto co bylo zrovna k mání mělo až na třízónovku a Q4 tu nejvyšší možnou výbavu. Bál jsem se trochu ze začátku, tedy až po koupi, že po týdnu upadne půlka čudlíků a že el. stavění sedaček bude za chvíli nefunkční a budu si muset nechat jen jednu polohu. Tady musím říct, že za těch dvacet roků ta spolehlivost šla značně nahoru, vše kupodivu funguje jak má. Někteří sice nadávají na šílenou přeelektrizovanost dnešních aut, ale ono je to nevyhnutelné a vymejšlí se i spousta blbostí. Všemožné asistenty brždění (ne ABS!), ukazatele přeřazení, indikátory únavy, hlasové ovládání (Copak si někdo chce s autem povídat ?!? Pochopím třeba ještě vytáčení, ale stejně to moc dobře nefunguje ani v autě, ani v tý mojí iVěci...). To co píšeš o těch světlech by ale mohlo být docela zajímavé, pokud to bude fungovat správně. Hlavně bych ale zavedl jako standard automatické nastavení výšky světel, spousta lidí si světla ani v kabině neseřídí (natožpak pod kapotou) a typicky Fóbie Combi, naložené až po střechu, případně už trochu unavené mají tendenci hodně osvětlovat protijedoucí auta.

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od AND1 » 15.11.2012, čtv 12:55

Jj zní to zajímavě, ale stane se, že sraziš srnku nebo někde ťukneš a potom co. Jedno světlo bude za 20tis, ne? Vždyť už xenony jsou docela drahý když je rozbijete...
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Dallen » 15.11.2012, čtv 13:17

Tak světlo bude stát 20tisíc.
Co to je je u auta co stojí nové přes míč?

Dobré světla jsou z hlediska bezpečnosti mnohem lepší než tisíc airbagů, a elektronické kraviny co šahaj do řízení
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 15.11.2012, čtv 14:03

AND1: u drahých aut má stejně většina lidí havarijní pojistku (z které by se to eventuélně zaplatilo) a až ty auta zestárnou a budou levnější tak náhradních použitých světel už bude po vrakáčích, Aukrech atd. hodně.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 15.11.2012, čtv 16:37

Ono navíc samotná ta elektronika není drahá na výrobu. Všechny ty iPady, Galaxy pady a další nesmysly stojej 5x víc než je výrobní cena a postupem času to padá. Takhle to bude i s těmi světly, prvních pár let to bude stát kotel, pak to bude standard. Když si třeba i vezmem tempomat, kterej ještě před deseti lety byl drahým doplňkem, klimatizaci... i ty DPF filtry už klesaj a na 159 už se daj sehnat kolem 10ti nový. Jinak ani ty dnešní xenony nejsou tak drahý, nejvíc tam stojí ta VN elektronika, která to ale většinou přežije, samotnej světlomet stojí kotel jen proto, že je to Alfa a stojí skoro stejně jako ten halogen. Xenony už se navíc stávaj docela i standard, když si je mǔžeš připlatit i do Octávie, etalonu mizerné výbavy :D .

btw. Nevím kdo máte zkušenosti s nočním viděním, ale tahle fičůra se taky docela hodí, ikdyž samozřejmně člověk musí sledovat nejen cestu, ale i display a není to vpodstatě nic víc, než infračervené světlo a kamera (funguje to na stejném principu jako noční režim u běžné videokamery). Na druhou stranu viděl jsem to i jako součást elektronického zpětného zrcátka, to může být trochu líp použitelný než display ve středovém panelu. Škoda jen, že noční vidění není k dispozici při vypnutejch světlech :-D .

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host