To je ten problem... Taky jsem si vsiml ze se rucce nechtelo, auto jsem zvedl a guma co ma chranit konec lanka zmizela na jedne strane nekde v nenavratnu a na druhe ji zbyvaji zbytecky, takze se bordel dostava do lanovodu a tomu se pak nechce hybat. Takze me lanka cekaji na jare taky, pokud neexistuje sada gumicek a nepovede se mi dostatecne namazat lanka...HonzaT píše:Z mého pohledu bude nejpravděpodobnější, že zkrátka praskla ta gumová hadička, co má lanka chránit, dostala se tam voda a teď to zamrzá.
Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ja som lanka vzdy menil ked bol problem neni to drahe a v zime ziadne primrzanie;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jak píšou kluci, bohužel praská gumový konec, dostane se tam voda a je zamrznuto, pouze výměna
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Bacardi007
- Příspěvky: 60
- Registrován: 25.11.2012, ned 18:33
- Bydliště: SVK, Trenčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
dnes rano som fest zamrzol a pol cesty do prace som brzdil rucnou
caka ma vymena 


Alfa Romeo 159 Sportwagon High 2.4 jtdm (DPF off,EGR off,Sarkan Chip on)
EX: Suzuki Swift GTi Mk3, Škoda 105L
IN PRODUCTION: Renault 5 TURBO II
www.geminiracing.sk
EX: Suzuki Swift GTi Mk3, Škoda 105L
IN PRODUCTION: Renault 5 TURBO II
www.geminiracing.sk
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
netreba v zime pouzivat rucnu a je po probleme;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- Bacardi007
- Příspěvky: 60
- Registrován: 25.11.2012, ned 18:33
- Bydliště: SVK, Trenčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
jurki888 píše:netreba v zime pouzivat rucnu a je po probleme;-)

auto mam dva tyzdne, necakal som taky stav

Alfa Romeo 159 Sportwagon High 2.4 jtdm (DPF off,EGR off,Sarkan Chip on)
EX: Suzuki Swift GTi Mk3, Škoda 105L
IN PRODUCTION: Renault 5 TURBO II
www.geminiracing.sk
EX: Suzuki Swift GTi Mk3, Škoda 105L
IN PRODUCTION: Renault 5 TURBO II
www.geminiracing.sk
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No jo, ale nechat stát auto z kopce jen na kvaltu taky není dobře. Dokonce jsem slyšel názor, že se tím vymačkává dvouhmota. I když mi to přijde trochu přehnaný. Ta přece musí vydržet jinačí "tlaky", no ne?jurki888 píše:netreba v zime pouzivat rucnu a je po probleme;-)

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
no a este ak je moznost, tak je dobre vytocit kolesa smerom ku obrubniku 

AR 159 1,9 JTDm 16V 110kW TI
AR 159 1,9 JTDm 8V 85kW/ex
AR 166 2,4 JTDm 20V 129kW Sportronic Luxury/ ex
AR 166 2,4 JTD 10V 100kW/ ex
AR 159 1,9 JTDm 8V 85kW/ex
AR 166 2,4 JTDm 20V 129kW Sportronic Luxury/ ex
AR 166 2,4 JTD 10V 100kW/ ex
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To už můžeš stát rovnou kolmo vůči kopci
. Tím, že se opřeš o obrubník akorát ničíš pneu, nehledě na to, že víc namáháš nápravu auta (klouby, čepy...). O vymačkávající se dvouhmotě jsem taky něco zaslech, ale nenapadá mě, co by se na ní mělo vymačkat
. Prostě tohle bych neřešil... ručka má přecijen fungovat správně ať je léto nebo zima.
Co se dívám, tak se dají asi vyměnit pouze samotné lanovody a ne jen ty gumičky na konci. Chtělo by to vymyslet něco, čím to nahradit, nebo aspoň já bych to tak udělal, než abych to měnil celé, když tomu lanku vlastně nemá moc co bejt (buďto je vpořádku, nebo je přetržený, případně se právě trhá).


Co se dívám, tak se dají asi vyměnit pouze samotné lanovody a ne jen ty gumičky na konci. Chtělo by to vymyslet něco, čím to nahradit, nebo aspoň já bych to tak udělal, než abych to měnil celé, když tomu lanku vlastně nemá moc co bejt (buďto je vpořádku, nebo je přetržený, případně se právě trhá).
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Neopíráš se o obrubník,jen k němu najedeš a vytočíš k němu kola 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Možná je to mé nepochopení, ale je logické, že pokud stojíš v prudkém kopci směrem dolů, tak ti to bez dalšího zajištění ujede a o ten obrubník se nakonec stejně opřeš a pokud stojíš čumákem nahoru a vytočíš kola k obrubníku, tak se o něj zase opřeš zadníma (a i o jiné věci)
, zkrátka neviděl bych to jako řešení daného problému nepoužívání ruční brzdy při parkování v kopci. Pokud nechceš použít ručku, musíš použít kvalt (stejně je dobré nechávat ho tam vždycky) nebo klíny, samotný kvalt by to ale většinou taky měl udržet. Velké vytočení kol nepovažuju za správné hlavně z důvodu vyššího namáhání nápravy, není to "přirozená" poloha. Možná někdo bude tvrdit, že je to blbost a tím to nebylo, ale po týdením parkování Peugeotu 106 s vytočenejma kolama v tom při jízdě začalo lupat a následně začal chcát olej z manžety u homokinetického kloubu, přičemž i tento šel brzo do kytek, což mě utvrzuje v myšlence, že parkování s vytočenými koly životnosti neprospívá, ale nemusela to být hlavní příčina, stejně tak to mohlo odejít i bez toho, ale tohle tomu muselo pomoct.
Zkrátka když musím parkovat v kopci, nechávám tam většinou jen kvalt (čumákem z kopce zpátečku a čumákem do kopce jedničku), pokud je kopec prudší, tak k tomu přidám i ručku. Pokud by mě ručka zamrzala, snažil bych se jí opravit.

Zkrátka když musím parkovat v kopci, nechávám tam většinou jen kvalt (čumákem z kopce zpátečku a čumákem do kopce jedničku), pokud je kopec prudší, tak k tomu přidám i ručku. Pokud by mě ručka zamrzala, snažil bych se jí opravit.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
K takovým píčovinám se nemá cenu vyjadřovat 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
V homokineťáku olej 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
tak dnes mi prestali fungovat cuvacie senzory-dufam ze to bude len nejaky kontakt alebo co
a okrem toho sa mi rozsvietila hlaska "change engine oil"- moze to byt tym ze som nedal vymazat servisny interval?,ten expiroval cca pred 10tkm, priblizne ked som menil olej

Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTD Q4
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jo, ta hláška je nevymazanej servisní interval a ty senzory to by asi fakt mohl být jen kontakt.. asi to bylo někde načlý a ten mráz to dodělal. Jen se změřením asi poradí zkušenější, já tohle ještě neřešil. Jen co se mi v mrazech občas stalo, že mi začli pískat hned po zařazení zpátečky, ale to mohl dělat sníh na senzorech.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ano, olej byl pak už určitě i na homokineťáku, nevím jestli i v něm, to jsem ani nepsal... protože pravděpodobně praskl simerink (gufero) na poloose a začlo to týct do tý manžety na konci poloosy u kloubu, která se nafoukla. Radši už nic psát nebudu, evidentně jsem většinou nepochopen a navíc pak jde vidět, že mám momentálně málo práce a tak mám čas psát sem
.

- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
riprex jedna perla za druhou.
Než něco napíšeš, tak si to pořádně nastuduj.

Než něco napíšeš, tak si to pořádně nastuduj.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
[-o<
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Gumičky na repas lanovodů se dají použít v Vbrake brzd co jsou na skoro na každém jízdním kole

http://www.jizdnikola.net/gumicka-vodit ... 0ks-p17125

http://www.jizdnikola.net/gumicka-vodit ... 0ks-p17125
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak teď už se vážně nechytám, co se vám nelíbí, ale dál už to tu pokecem o P106 plnit nechci 
Použít prachovky z brzd na kolo by mohlo fungovat

Použít prachovky z brzd na kolo by mohlo fungovat

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No riprexi,on bude asi problém v tom že nevím jak by se přes kloub naraženej do převodovky dostal olej do manžety,maximálně ti vyteče na zem,ale do manžety těžko
No a jinak rozhodně na to nemělo vliv to že se parkovalo se zatočenými koly.Já teda parkuju ve svahu a ručku zatahuju a zatím pokaždý povoluje po pár metrech,ale pravý kolo mi malinko přibržďuje,tak na jaře na lanovody kouknu
Já dneska pro promrzlé noci startoval celkem v pohodě,jen zůstal startér chviličku viset,ale jen asi vteřinku,ale chytla po dvojím nažhavení na brnk ;-) Jen mě opět zlobí dálkový centrál,jak je teplota kolem -10 tak musím otevřít planžetou,jinak to neodemknu

No a jinak rozhodně na to nemělo vliv to že se parkovalo se zatočenými koly.Já teda parkuju ve svahu a ručku zatahuju a zatím pokaždý povoluje po pár metrech,ale pravý kolo mi malinko přibržďuje,tak na jaře na lanovody kouknu
Já dneska pro promrzlé noci startoval celkem v pohodě,jen zůstal startér chviličku viset,ale jen asi vteřinku,ale chytla po dvojím nažhavení na brnk ;-) Jen mě opět zlobí dálkový centrál,jak je teplota kolem -10 tak musím otevřít planžetou,jinak to neodemknu
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak počkej, nevím jak je to řešeno u jiných aut (předpokládám že stejně), ale alespoň u P106 byla poloosa chycená k diferenciálu homokinetickým kloubem. Taky tam byl simering, který zabraňoval tomu oleji vytékat ven z diferenciálu. Dál je na vnějším konci té poloosy další homokinetický kloub, přes který je připojeno kolo - proto se tam taky používá, aby byl možný přenos momentu i na kolo, které je natočené. Přes klouby je natažena gumová manžeta, aby nedocházelo k zatékání vody do kloubu a k vyplavování maziva, které v něm je, pak by postupně zatuhnul, zareznul a časem by se odporoučel. Když povolí ten simering a začne z diferenciálu téct olej. Předpokládám, že začne téct do té manžety, pak i do té druhé a z ní pak stříkat i na samotné kolo a na brzdy. Tedy tak to aspoň vypadalo u mé 106ky, kde ta manžeta blíže u kola byla nafouknutá a když jí člověk zmáčknul, tak ten olej z ní stříkal ven a nejvíc se to projevilo právě při vytočení kol do rejdu, protože se manžeta trochu poodhrnula. Na tenhle problém jsem přišel právě až tak, když jsem viděl vždycky u levého kola loužičku a i to kolo bylo od oleje a samozřejmně se i snížil brzdný účinek, protože brzdy máznuté olejem nefungují tak dobře. Pokud je to jinak, nebo jsem se dopustil nějáké nepřesnosti, pak si o tom určitě něco víc přečtu, v každém případě ale v té manžetě olej byl.
Konkrétně to byla tahle:

Mělo by se jednat taky o 106ku, takže by to mělo být přesné. Na konci je vidět, jak je ta manžeta chycená páskou, v tom místě byla manžeta trochu natržená a při vytočení kol z tama tekl ten olej...
Konkrétně to byla tahle:

Mělo by se jednat taky o 106ku, takže by to mělo být přesné. Na konci je vidět, jak je ta manžeta chycená páskou, v tom místě byla manžeta trochu natržená a při vytočení kol z tama tekl ten olej...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj ,nezlob se na mě , nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat, ale po přečtení tvého příspěvku se musím zeptat. Viděl si někdy poloosu naživo? Asi ne, protože by si nenapsal takovou blbost. Za 1 jak se dostane olej do vnitřní manžety poloosy pokud není porušená a dál(asi skrz poloosu nebo nevím jak si na to přišel) do vnější manžety která taky není poškozená? Prosím tě jediný co se může dít, že ti to stékalo od převodovky po poloose směrem k vnější manžetě poloosy a tam si jí měl od toho celou zablitou ,ale né aby ti to vytékalo zní, to je vše. A ještě jednou promin jestli jsem byl nějak nepříjemnej.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Samozřejmně že nejsi nepříjemnej
a chápu, že ti není jasné jak to myslím, ani já pořádně nevím, jak k tomu došlo, ale určitě se to stalo. To auto jsem měl a konkrétně tahle závada, tedy že z té manžety u kola tekl olej tam byla, opravdu tam tekl a nevyteklo ho zrovna málo. Poloosu jsem naživo samozřejmně viděl, vím jak to funguje (však jsem to nepopsal tak zcestně nebo jo?).
Takže ještě jednou si shrňme nevyvratitelná fakta:
1) nějáký olej byl v manžetě kloubu u kola (té co je na foto)
2) při vytočení kol se manžeta poodhrnula (nejspíš tam byla natržená) a olej z toho tekl na zem, jinak jen za jízdy stříkal na kolo
Nevím přesně jak k tomu došlo, to ani nebylo cílem to tady rozebírat, chtěl jsem pouze poukázat na to, že když jsou kola v raidu, dochází teoreticky k většímu namáhání některých částí (třeba i těch manžet). Tuhle závadu jsem se ani nesnažil opravovat (takže nevím v čem nakonec byla příčina) a prodal jsem ho víceméně za cenu šrotu - neměl jsem ho rád, bylo to snad to nejhorší auto co jsem kdy měl. Nic víc, nic míň.
Pokud se to někomu zdá jako nesmysl, tak jsou jen dvě možná vysvětlení:
1) ten komu se to zdá být nesmysl se mýlí
2) všechno to byl jen zlej sen, to auto jsem nikdy neměl a neviděl a nikdy se mi nestala tahle závada, případně trpím halucinacemi, nebo jsem byl pod vlivem
Jinak si to vysvětlit nedokážu, ale jako jedné z posledních věcí věřím ještě tomu, co jsem viděl
btw. tohle by mohlo být něco podobného:


Takže ještě jednou si shrňme nevyvratitelná fakta:
1) nějáký olej byl v manžetě kloubu u kola (té co je na foto)
2) při vytočení kol se manžeta poodhrnula (nejspíš tam byla natržená) a olej z toho tekl na zem, jinak jen za jízdy stříkal na kolo
Nevím přesně jak k tomu došlo, to ani nebylo cílem to tady rozebírat, chtěl jsem pouze poukázat na to, že když jsou kola v raidu, dochází teoreticky k většímu namáhání některých částí (třeba i těch manžet). Tuhle závadu jsem se ani nesnažil opravovat (takže nevím v čem nakonec byla příčina) a prodal jsem ho víceméně za cenu šrotu - neměl jsem ho rád, bylo to snad to nejhorší auto co jsem kdy měl. Nic víc, nic míň.
Pokud se to někomu zdá jako nesmysl, tak jsou jen dvě možná vysvětlení:
1) ten komu se to zdá být nesmysl se mýlí
2) všechno to byl jen zlej sen, to auto jsem nikdy neměl a neviděl a nikdy se mi nestala tahle závada, případně trpím halucinacemi, nebo jsem byl pod vlivem

Jinak si to vysvětlit nedokážu, ale jako jedné z posledních věcí věřím ještě tomu, co jsem viděl

btw. tohle by mohlo být něco podobného:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak k tomu vysvětlení ,tak to je asi za druhé (to ber s rezervou). A pokud ti nechcal olej z převodovky tak ti z té manžety vytékala na nejvíš ta původní ( grafitová vazelína) která už byla dosti opotřebovaná + naředěná nějakým sajrajtem např. vodou blátem a buhví čím ještě , kterej se tam dostal tou trhlinou v manžetě. To je vše. PS: Už si tam dal volant?
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti