Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Žížal » 6.12.2012, čtv 22:55

HonzaT píše:Z mého pohledu bude nejpravděpodobnější, že zkrátka praskla ta gumová hadička, co má lanka chránit, dostala se tam voda a teď to zamrzá.
To je ten problem... Taky jsem si vsiml ze se rucce nechtelo, auto jsem zvedl a guma co ma chranit konec lanka zmizela na jedne strane nekde v nenavratnu a na druhe ji zbyvaji zbytecky, takze se bordel dostava do lanovodu a tomu se pak nechce hybat. Takze me lanka cekaji na jare taky, pokud neexistuje sada gumicek a nepovede se mi dostatecne namazat lanka...

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 6.12.2012, čtv 23:54

ja som lanka vzdy menil ked bol problem neni to drahe a v zime ziadne primrzanie;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cendler » 7.12.2012, pát 08:57

Jak píšou kluci, bohužel praská gumový konec, dostane se tam voda a je zamrznuto, pouze výměna
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Bacardi007
Uživatelský avatar

Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2012, ned 18:33
Bydliště: SVK, Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Bacardi007 » 7.12.2012, pát 10:58

dnes rano som fest zamrzol a pol cesty do prace som brzdil rucnou :D caka ma vymena :(
Alfa Romeo 159 Sportwagon High 2.4 jtdm (DPF off,EGR off,Sarkan Chip on)
EX: Suzuki Swift GTi Mk3, Škoda 105L
IN PRODUCTION: Renault 5 TURBO II
www.geminiracing.sk

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 7.12.2012, pát 11:32

netreba v zime pouzivat rucnu a je po probleme;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Bacardi007
Uživatelský avatar

Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2012, ned 18:33
Bydliště: SVK, Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Bacardi007 » 7.12.2012, pát 11:35

jurki888 píše:netreba v zime pouzivat rucnu a je po probleme;-)
:smt023
auto mam dva tyzdne, necakal som taky stav :smt033
Alfa Romeo 159 Sportwagon High 2.4 jtdm (DPF off,EGR off,Sarkan Chip on)
EX: Suzuki Swift GTi Mk3, Škoda 105L
IN PRODUCTION: Renault 5 TURBO II
www.geminiracing.sk

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 228
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od HonzaT » 7.12.2012, pát 12:13

jurki888 píše:netreba v zime pouzivat rucnu a je po probleme;-)
No jo, ale nechat stát auto z kopce jen na kvaltu taky není dobře. Dokonce jsem slyšel názor, že se tím vymačkává dvouhmota. I když mi to přijde trochu přehnaný. Ta přece musí vydržet jinačí "tlaky", no ne? :)
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od migo » 7.12.2012, pát 12:34

no a este ak je moznost, tak je dobre vytocit kolesa smerom ku obrubniku :smt023
AR 159 1,9 JTDm 16V 110kW TI
AR 159 1,9 JTDm 8V 85kW/ex
AR 166 2,4 JTDm 20V 129kW Sportronic Luxury/ ex
AR 166 2,4 JTD 10V 100kW/ ex

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 7.12.2012, pát 17:49

To už můžeš stát rovnou kolmo vůči kopci :-D . Tím, že se opřeš o obrubník akorát ničíš pneu, nehledě na to, že víc namáháš nápravu auta (klouby, čepy...). O vymačkávající se dvouhmotě jsem taky něco zaslech, ale nenapadá mě, co by se na ní mělo vymačkat :smt102 . Prostě tohle bych neřešil... ručka má přecijen fungovat správně ať je léto nebo zima.
Co se dívám, tak se dají asi vyměnit pouze samotné lanovody a ne jen ty gumičky na konci. Chtělo by to vymyslet něco, čím to nahradit, nebo aspoň já bych to tak udělal, než abych to měnil celé, když tomu lanku vlastně nemá moc co bejt (buďto je vpořádku, nebo je přetržený, případně se právě trhá).

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cuhan » 7.12.2012, pát 18:09

Neopíráš se o obrubník,jen k němu najedeš a vytočíš k němu kola :wink:
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 7.12.2012, pát 18:59

Možná je to mé nepochopení, ale je logické, že pokud stojíš v prudkém kopci směrem dolů, tak ti to bez dalšího zajištění ujede a o ten obrubník se nakonec stejně opřeš a pokud stojíš čumákem nahoru a vytočíš kola k obrubníku, tak se o něj zase opřeš zadníma (a i o jiné věci) :D , zkrátka neviděl bych to jako řešení daného problému nepoužívání ruční brzdy při parkování v kopci. Pokud nechceš použít ručku, musíš použít kvalt (stejně je dobré nechávat ho tam vždycky) nebo klíny, samotný kvalt by to ale většinou taky měl udržet. Velké vytočení kol nepovažuju za správné hlavně z důvodu vyššího namáhání nápravy, není to "přirozená" poloha. Možná někdo bude tvrdit, že je to blbost a tím to nebylo, ale po týdením parkování Peugeotu 106 s vytočenejma kolama v tom při jízdě začalo lupat a následně začal chcát olej z manžety u homokinetického kloubu, přičemž i tento šel brzo do kytek, což mě utvrzuje v myšlence, že parkování s vytočenými koly životnosti neprospívá, ale nemusela to být hlavní příčina, stejně tak to mohlo odejít i bez toho, ale tohle tomu muselo pomoct.
Zkrátka když musím parkovat v kopci, nechávám tam většinou jen kvalt (čumákem z kopce zpátečku a čumákem do kopce jedničku), pokud je kopec prudší, tak k tomu přidám i ručku. Pokud by mě ručka zamrzala, snažil bych se jí opravit.

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cuhan » 7.12.2012, pát 19:45

K takovým píčovinám se nemá cenu vyjadřovat :wink:
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 7.12.2012, pát 20:04

V homokineťáku olej :shock:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Laco 910
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 204
Registrován: 14.1.2007, ned 12:05
Bydliště: SA

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Laco 910 » 7.12.2012, pát 20:54

tak dnes mi prestali fungovat cuvacie senzory-dufam ze to bude len nejaky kontakt alebo co :oops: a okrem toho sa mi rozsvietila hlaska "change engine oil"- moze to byt tym ze som nedal vymazat servisny interval?,ten expiroval cca pred 10tkm, priblizne ked som menil olej
Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTD Q4
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 7.12.2012, pát 21:07

Jo, ta hláška je nevymazanej servisní interval a ty senzory to by asi fakt mohl být jen kontakt.. asi to bylo někde načlý a ten mráz to dodělal. Jen se změřením asi poradí zkušenější, já tohle ještě neřešil. Jen co se mi v mrazech občas stalo, že mi začli pískat hned po zařazení zpátečky, ale to mohl dělat sníh na senzorech.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 7.12.2012, pát 22:09

Ano, olej byl pak už určitě i na homokineťáku, nevím jestli i v něm, to jsem ani nepsal... protože pravděpodobně praskl simerink (gufero) na poloose a začlo to týct do tý manžety na konci poloosy u kloubu, která se nafoukla. Radši už nic psát nebudu, evidentně jsem většinou nepochopen a navíc pak jde vidět, že mám momentálně málo práce a tak mám čas psát sem :smt024 .

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2277
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 7.12.2012, pát 23:50

riprex jedna perla za druhou. :smt044
Než něco napíšeš, tak si to pořádně nastuduj.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 8.12.2012, sob 00:13

[-o<
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Dallen » 8.12.2012, sob 00:31

Gumičky na repas lanovodů se dají použít v Vbrake brzd co jsou na skoro na každém jízdním kole

Obrázek

http://www.jizdnikola.net/gumicka-vodit ... 0ks-p17125
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 8.12.2012, sob 11:50

Tak teď už se vážně nechytám, co se vám nelíbí, ale dál už to tu pokecem o P106 plnit nechci :ot:

Použít prachovky z brzd na kolo by mohlo fungovat :smt023

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kejzi1 » 8.12.2012, sob 15:14

No riprexi,on bude asi problém v tom že nevím jak by se přes kloub naraženej do převodovky dostal olej do manžety,maximálně ti vyteče na zem,ale do manžety těžko :D

No a jinak rozhodně na to nemělo vliv to že se parkovalo se zatočenými koly.Já teda parkuju ve svahu a ručku zatahuju a zatím pokaždý povoluje po pár metrech,ale pravý kolo mi malinko přibržďuje,tak na jaře na lanovody kouknu

Já dneska pro promrzlé noci startoval celkem v pohodě,jen zůstal startér chviličku viset,ale jen asi vteřinku,ale chytla po dvojím nažhavení na brnk ;-) Jen mě opět zlobí dálkový centrál,jak je teplota kolem -10 tak musím otevřít planžetou,jinak to neodemknu
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 8.12.2012, sob 16:21

Tak počkej, nevím jak je to řešeno u jiných aut (předpokládám že stejně), ale alespoň u P106 byla poloosa chycená k diferenciálu homokinetickým kloubem. Taky tam byl simering, který zabraňoval tomu oleji vytékat ven z diferenciálu. Dál je na vnějším konci té poloosy další homokinetický kloub, přes který je připojeno kolo - proto se tam taky používá, aby byl možný přenos momentu i na kolo, které je natočené. Přes klouby je natažena gumová manžeta, aby nedocházelo k zatékání vody do kloubu a k vyplavování maziva, které v něm je, pak by postupně zatuhnul, zareznul a časem by se odporoučel. Když povolí ten simering a začne z diferenciálu téct olej. Předpokládám, že začne téct do té manžety, pak i do té druhé a z ní pak stříkat i na samotné kolo a na brzdy. Tedy tak to aspoň vypadalo u mé 106ky, kde ta manžeta blíže u kola byla nafouknutá a když jí člověk zmáčknul, tak ten olej z ní stříkal ven a nejvíc se to projevilo právě při vytočení kol do rejdu, protože se manžeta trochu poodhrnula. Na tenhle problém jsem přišel právě až tak, když jsem viděl vždycky u levého kola loužičku a i to kolo bylo od oleje a samozřejmně se i snížil brzdný účinek, protože brzdy máznuté olejem nefungují tak dobře. Pokud je to jinak, nebo jsem se dopustil nějáké nepřesnosti, pak si o tom určitě něco víc přečtu, v každém případě ale v té manžetě olej byl.

Konkrétně to byla tahle:
Obrázek

Mělo by se jednat taky o 106ku, takže by to mělo být přesné. Na konci je vidět, jak je ta manžeta chycená páskou, v tom místě byla manžeta trochu natržená a při vytočení kol z tama tekl ten olej...

lubo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 16.5.2009, sob 16:31
Bydliště: Most

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lubo » 8.12.2012, sob 16:59

Ahoj ,nezlob se na mě , nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat, ale po přečtení tvého příspěvku se musím zeptat. Viděl si někdy poloosu naživo? Asi ne, protože by si nenapsal takovou blbost. Za 1 jak se dostane olej do vnitřní manžety poloosy pokud není porušená a dál(asi skrz poloosu nebo nevím jak si na to přišel) do vnější manžety která taky není poškozená? Prosím tě jediný co se může dít, že ti to stékalo od převodovky po poloose směrem k vnější manžetě poloosy a tam si jí měl od toho celou zablitou ,ale né aby ti to vytékalo zní, to je vše. A ještě jednou promin jestli jsem byl nějak nepříjemnej.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 8.12.2012, sob 17:18

Samozřejmně že nejsi nepříjemnej :-D a chápu, že ti není jasné jak to myslím, ani já pořádně nevím, jak k tomu došlo, ale určitě se to stalo. To auto jsem měl a konkrétně tahle závada, tedy že z té manžety u kola tekl olej tam byla, opravdu tam tekl a nevyteklo ho zrovna málo. Poloosu jsem naživo samozřejmně viděl, vím jak to funguje (však jsem to nepopsal tak zcestně nebo jo?).
Takže ještě jednou si shrňme nevyvratitelná fakta:
1) nějáký olej byl v manžetě kloubu u kola (té co je na foto)
2) při vytočení kol se manžeta poodhrnula (nejspíš tam byla natržená) a olej z toho tekl na zem, jinak jen za jízdy stříkal na kolo

Nevím přesně jak k tomu došlo, to ani nebylo cílem to tady rozebírat, chtěl jsem pouze poukázat na to, že když jsou kola v raidu, dochází teoreticky k většímu namáhání některých částí (třeba i těch manžet). Tuhle závadu jsem se ani nesnažil opravovat (takže nevím v čem nakonec byla příčina) a prodal jsem ho víceméně za cenu šrotu - neměl jsem ho rád, bylo to snad to nejhorší auto co jsem kdy měl. Nic víc, nic míň.

Pokud se to někomu zdá jako nesmysl, tak jsou jen dvě možná vysvětlení:
1) ten komu se to zdá být nesmysl se mýlí
2) všechno to byl jen zlej sen, to auto jsem nikdy neměl a neviděl a nikdy se mi nestala tahle závada, případně trpím halucinacemi, nebo jsem byl pod vlivem :weedman:

Jinak si to vysvětlit nedokážu, ale jako jedné z posledních věcí věřím ještě tomu, co jsem viděl :wink:

btw. tohle by mohlo být něco podobného:
Obrázek

lubo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 16.5.2009, sob 16:31
Bydliště: Most

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lubo » 8.12.2012, sob 17:27

Tak k tomu vysvětlení ,tak to je asi za druhé (to ber s rezervou). A pokud ti nechcal olej z převodovky tak ti z té manžety vytékala na nejvíš ta původní ( grafitová vazelína) která už byla dosti opotřebovaná + naředěná nějakým sajrajtem např. vodou blátem a buhví čím ještě , kterej se tam dostal tou trhlinou v manžetě. To je vše. PS: Už si tam dal volant?
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti