Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Odpovědět
HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od HonzaR » 27.3.2013, stř 15:14

Tady je celkem vyvážený hodnocení těhle konkurenčních koncernových MPV -aut --viděno z odstupu a z větší množiny...
První ročníky otřes, postupně se to zlepšilo.. :-)



VW Sharan ( Ford Galaxy, Seat Alhambra)
26.04.11
V polovině devadesátých let začínala výrazně stoupat popularita vozů třídy MPV. Ve snaze co nejvíce uspokojit hladové zákazníky, spojil své síly evropský Ford s koncernem VW a výsledkem byla trojice velkoprostorových automobilů Galaxy, Sharan a Alhambra.
Trojice nových MPV představená v roce 1995 byla výsledkem projektu AutoEuropa. Jejich výroba probíhala ve stejnojmenném závodě ve slunném Portugalsku. A zatímco Ford své původní Galaxy nahradil novým modelem už v roce 2006, museli zákazníci Volkswagenu trpět již notně zastarávající vůz až do roku 2010, kdy dorazil stejnojmenný nástupce.

V režii Volkswagenu
Že měl při vývoji obou MPV hlavní slovo Volfsburg, je dobře patrné z mnoha detailů, zejména v prostorné kabině. Jak přístrojový štít, tak i řada dalších dílů neomylně připomínají Volkswageny. To platí také o jednotlivých ovladačích, od těch spouštějících boční okna až po panel samočinné klimatizace Climatronic. Zmíněné součásti uvádíme také z důvodu jejich občasného selhávání. Nefunkční okna má většinou na svědomí jejich regulátor, integrovaný do krokového motorku. Mění se spolu se stahovačkou, přičemž nejčastěji selhává ten na straně řidiče. O něco dražší bývá nefunkční klimatizace, často způsobená vadným kompresorem. Velmi nepříjemnou a bohužel i častou závadou jsou tekoucí výměníky topení. K opravě je nutná demontáž palubní desky, což je i pro zkušeného mechanika časově náročné. Díky výraznému zastoupení techniky VW tak například Sharan nevyužívá typické „fordí“ klíče, známé již z dob Sierry a Scorpia, které se na jednu stranu rychle omačkají, na druhou ovšem potěší relativně snadným zhotovením duplikátu.


Seat Alhambra

Do roku 2000
Život popisovaných trojčat lze v zásadě rozdělit na dvě fáze, v případě vozů z koncernu VW možná i na tři. A protože Seat Alhambra je vlastně Sharan, budeme se v další části textu věnovat pouze Fordu a VW. První etapa vývoje se datovala od začátku produkce do roku 2000. Je to zajímavé, ale ač byli oba protagonisté konstrukčně i tvarově identičtí, v otázce pohonu se občas až podivně rozcházeli. Vyznat se v nabídce motorizací tak není snadné ani pro fundované opravce, natož pro zájemce o ojetinu.
O něco jednodušší to má ten, kdo hledá vznětový pohon. Ten byl totiž u všech vozů stejný, přičemž se využívalo legendární 1.9 TDI. V prvním období byla zastoupena její původní verze s přímým vstřikováním za pomoci rotačního čerpadla. Motor je to dodnes nesmírně úsporný, a když mu neselžou rozvody, také velmi spolehlivý. Podobné to je v otázce vrcholné motorizace. Tou byla vždy známá 2.8 VR6, do roku 2000 ve 12ventilové verzi. Jízda s ní je mimořádně působivá, avšak jen do chvíle, než se projeví některý z mnoha vrtochů. Asi tím nejzávažnějším jsou selhávající rozvody. Tato závada je o to bizarnější, když víte, že ty jsou zde řešeny dvojicí řetězů, z nichž jeden je dokonce dvouřadý. Mnozí doporučují vyměnit je nejpozději do 160 000 km. Bohužel i to je drahé, neboť jsou dosti neobvykle umístěny mezi převodovkou a setrvačníkem, tedy na opačné straně, než bývá obvyklé.

Čtyřválcový guláš
Zmatek v nabídce pohonu tak vládne pouze na poli zážehových čtyřválců. V nich se Galaxy spoléhalo na vlastní produkty, do roku 1997 reprezentované dvoulitrem DOHC s osmi ventily a řetězem poháněnými rozvody. Jednotka, původem ze Sierry a Scorpia, pro Galaxy však předělaná na příčnou zástavbu, je to dodnes úsporná a plynule táhnoucí. Pouze dvouletou sólovou kariéru motoru ukončil příchod modernější 2.3, která už měla 16ventilový rozvod

/čili pamatuju si to dobře první verze Galaxy 95-96 podle všeho 2.3 motor opravdu neměly../


, přičemž si zachoval výhodu dvoulitru v podobě řetězových rozvodů. I tento agregát znají lidé hlavně ze Scorpia, avšak z jeho modernizované verze, vyráběné od roku 1994. Naproti tomu pod kapotou Sharanu (a také Alhambry) najdete pro změnu pouze motory z produkce VW. Základem je taktéž dvoulitr, který je se svými 85 kW stejně výkonný jako ten v Galaxy. Na rozdíl od něj jde však o motor z řady EA827, což znamená rozvod OHC, 8 ventilů a pohon ozubeným řemenem. Motor je to mechanicky velmi odolný. Pokud spotřebovává olej, může být problém ve ztvrdlých těsněních ventilových vodítek.
V roce 1998 obohatil paletu čtyřválců v Sharanu a Alhambře bájemi opředený motor 1.8 20V Turbo. Spolehlivá pohonná jednotka však v sobě ukrývá jednu zradu v podobě karbonem ochromeného mazání. Pokud se to neřeší, může dojít až k opotřebení axiálních ložisek klikového hřídele.


VW Sharan

S modernizací posílil
V roce 2000 prodělala trojčata rozsáhlou modernizaci, zaměřenou zejména na techniku spolu se zvýšením do té doby trochu problematické kvality. V otázce zážehových motorů se inovace omezila na úpravy stávajících agregátů s cílem splnit stále přísnější emisní normy. To platí jak o motorech Ford, tak i VW. Více změn prodělal vrcholný šestiválec, jenž dostal novou hlavu válců, do níž je doslova namačkáno 24 ventilů. Není proto divu, když se některý ve své stopce ulomí a spadne na píst. Škoda je to veliká, oprava drahá. A protože provedení vačkových hřídelů je stejné jako u původní verze, platí výše napsané též o rozvodech, charakteristických málo trvanlivými vodítky napínáků řetězů.

Nastupuje Čerpadlo–tryska
Hlavní technická změna na poli dieselů se týkala nahrazení motorů s přímým vstřikem modernějšími se systémem čerpadlo–tryska. Tím vzrostl výkon a klesla spotřeba. Původní bloky motorům zůstaly, takže i pro 1.9 TDI-PD platí slova o robustnosti. Horší to je s předčasným kolapsem turbodmychadel a EGR ventilů, důsledek to přechodu na prodloužené servisní intervaly a řídké, takzvané lehkoběžné oleje.
V samém závěru kariéry se již pouze Sharan a Alhambra dočkaly zástavby modernějšího dvoulitru TDI. Ten zde existuje ve verzi s osmi ventily, a tedy solenoidovými sdruženými jednotkami PD. Pokud na něj narazíte, raději se mu vyhněte, neboť byl nabízen téměř výhradně ve spojení s DPF a to bývá problém.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od HonzaR » 27.3.2013, stř 15:36

A teď ještě k Multiple...


..... Fiat Multipla - jedná se o MPV originálního vzhledu s netradičním konstrukčním řešením a bohatou historií.
"První" Fiat Multipla, vyráběný v letech 1956-69 byl "velkoprostorovou" variací legendárního Fiatu 600. “Součastný” Fiat Multipla je prvním vozem ve své třídě, který se může pochlubit uspořádáním sedadel ve dvou řadách po třech a zároveň objemným zavazadlovým prostorem. Rodinný vůz, jenž je velmi ohleduplný k životnímu prostředí, prostorný a s celu řadou chytrých řešení v oblasti ergonomie, využití prostoru a mechaniky. Moderní Multipla byla poprvé představena široké veřejnosti již v roce 1996 na autosalónu v Paříži. Tenkrát ještě jen jako studie. Poprvé byla sériová verze předvedena roku 1998 v Turíně. Ne náhodou byl tento model Fiat Multipla (s dálkovými světly pod hranou předního skla) v roce 1999 vystaven v Muzeu moderního umění v New Yorku, které je nejvýznamnějším muzeem moderního umění na světě, jako ukázka inovačního přístupu k automobilovému designu.
.........

:-) všechno je věc názoru..

-------------------------------------------------------------------------



recenze ojetiny-2006

"K úspěchu je potřeba se odlišit od ostatních, ale ne příliš. Fiat Multipla uvedený na trh v roce 1999 je toho dobrým důkazem. Ač v provozu má toto unikátní šestimístné MPV řadu předností a nezlobí, tak žádnou díru do světa neudělalo. "

Multipla vypadá zvláštně. Jako by byl bohatě prosklený prostor pro posádku nalepen na spodní část konvenčního automobilu. Malá světla v přídi jsou jenom tlumená, dálková mají samostatné reflektory pod čelním sklem. Posádka sedí výše a boční prosklení zasahuje hluboko, takže má sice skvělý výhled do stran, ale také je vystavena pohledům okolí jako v akváriu. Zvláště příď rozdělovala pozorovatele na odpůrce a příznivce, ta první skupina bohužel spíše převažovala. Obecně stravitelné tvary získal automobil až před rokem při modernizaci, která jej sice vzhledově spříznila s ostatními moderními fiaty, ale bohužel se nedotkal techniky, která po šesti letech už zastarává. Vypadat takhle od začátku, mohla být multipla podobně úspěšná, jako třeba Scénic od Renaultu či Zafira od Opelu.

Fiat MultiplaTrumfem multiply je šestimístná koncepce. Podlaha vozu je zcela rovná odpředu dozadu, sedačky lze jako u velkých MPV samostatně sklápět či vyndávat. Tři osoby sedí vedle sebe nejen vzadu, ale i vpředu. Aby se na sebe nemačkaly rameny, jsou obě prostřední sedačky (přední i zadní) posunuty více vzad. Multipla je nejen mimořádně široká (1871 mm), ale také se z vnitřního prostoru snaží v příčném směru vytěžit co nejvíce. Boční stěny i skla jsou proto téměř kolmé a vnitřní madla dveří jsou vtipně vytažena nahoru tak, že je zvenku skrz sklo vidíte. Palubní deska je čalouněná textilií, takže budí dojem útulného obývacího pokoje. Všechny prvky související s podstatou automobilu (přístroje, výdechy ventilace, její ovládání, spínače) jsou soustředěny do podivného patvaru v prostředku, z nějž vyčnívá také řadicí páka (takže podlaha je rovná v celé šíři i vpředu). V multiple je zásluhou toho všeho opravdu příjemné prostředí, kde se můžete různě rozvalovat, díky nadbytku prostoru ve všech směrech není problém si třeba na parkovišti pod sjezdovkou ještě v teple nazout lyžařské boty.

Fiat Multipla„Bydlení“ uvnitř je příjemné a jízda také, zejména pokud je pod kapotou diesel 1,9 JTD. Po nastartování sice hlasitě klape, při další jízdě se však ztiší. V průběhu let se stále mírně zlepšovaly jeho parametry reprezentovány výkonem 77, později 81 a aktuálně 85 kW. Všestranně vyhovující diesel může po sto tisících km zažádat o nové vstřikovače common railu, zejména při tankování nekvalitní nafty. A ty jsou stále neúnosně drahé. Za poklesem výkonu či nepravidelným zátahem stojí obvykle senzor hmotnosti nasávaného vzduchu podobně, jako u TDI od VW. Existuje však i mnohem dražší příčina, a to vadná regulace turbodmychadla, jenž obvykle vyústí v nutnost jeho výměny. Na tento problém krom omezeného výkonu obvykle upozorňuje i svítící kontrolka diagnostiky.

Fiat MultiplaZážehový motor by byl sice spolehlivější, ale jednotka 1,6i 16V v multiple trpí. Vyhnána krátkými převody do vysokých otáček (aby si s hmotou a odpory vozu poradila) je též hodně hlučná, což u fiatu nikdy nebývalo zvykem.
-----------------------------
Multipla má robustní podvozek, který sice při přejezdu nerovností trochu trápí posádku rázy, ale zato je mu opotřebení celkem cizí. Jen v prvním roce výroby se vyskytovalo nepravidelné opotřebení předních pneumatik. Jinak je toto auto překvapivě spolehlivé a komu se zamlouvá, ať si jej klidně koupí.
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 27.3.2013, stř 16:18, celkem upraveno 1 x.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Harous » 27.3.2013, stř 16:14

Otázka designu je samozřejmě subjektivní, ale mě se teda nelíbí vůbec. Ani ta verze po faceliftu. Ten boční profil nějak nemůžu překousnout...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Adamsquare » 27.3.2013, stř 18:02

Mě se Multipla docela líbí. Je to sice kontroverzní, ale pěkné auto.
Naprosto katastrofální je však palubní deska, která trumfla všechny francouzské kreace zřejmě na věky.

Facelift prospěl rozhodně zadní části. Slepit je dohromady a dát tomu lidský interiér, tak je to paráda.

Obrázek
Obrázek

Honzo, psal ti SZ skrz Bishop... :)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od riprex » 27.3.2013, stř 18:18

Multipla je dost kontrovérzní auto, ale špatná rozhodně není a docela dobře se s ní i jezdí. Ten design je.. šílenej, ošklivej, ale zajímavej.
Jinak pokud jste někdo sledovali na přelomu tisíciletí...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4QtV7KU3r6w[/video]

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od zmulin » 27.3.2013, stř 19:50

Mě se Multipla líbila vždycky.Vidim v tom prostě hyperfunkční rodinný auto.Na frajeřinky to ale nikdy nebylo.
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1514
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Spirpin » 28.3.2013, čtv 18:20

Limetkka: No promiň, ale to mi křivdíš :smt019 Se Stilem se jezdilo svižně, často se zatížením, ale choval jsem se k němu s láskou a péčí řádného hospodáře :D
156 SW 1.9 JTDm

Limetkka
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 810
Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
Bydliště: Práglík
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Limetkka » 28.3.2013, čtv 18:26

Však já to myslel tak, že mělo velké zatížení... nikoli, že bylo "prasené";-)
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1514
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Spirpin » 28.3.2013, čtv 18:28

No proto :wink:
156 SW 1.9 JTDm

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 28.3.2013, čtv 19:44

Spirpin: myslím že lepší auto (z pohledu praktičnosti, nákladů atd. atd.) než bylo Stilo MW hnedtak mít nebudu.... Měl jsem ho opravdu tuze rád....
Ostatně, ten týpek co si ho ode mě před rokem a půl koupil je taky spokojený (doufám, už jsem s nim nějakou dobu nemluvil....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1514
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Spirpin » 29.3.2013, pát 15:04

Stilo MW milovala celá rodina :smt007
156 SW 1.9 JTDm

DIGA
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Registrován: 11.6.2012, pon 20:42
Bydliště: Brno

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od DIGA » 31.3.2013, ned 17:33

Dnes bohužel ještě není apríl.

http://www.auto.cz/alfa-romeo-zrejme-na ... genu-73740

arvsvw
Alfa Romeo GTV V6 2,5 - bože,to je kááára
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v
Alfa Romeo GT 1,9 ex
Alfa Romeo 33 1,7 S 16v QV ex
Alfa Romeo Spider 2,0 TS ex
ALFA + LANCIA + FIAT + FERRARI = VÍTĚZSTVÍ

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kůrkyn » 31.3.2013, ned 17:43

okurková sezóna :)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Dallen » 31.3.2013, ned 17:49

Jen tak mimo:
Osobně doufám, že u Alfy/Fiatu si snad všimnou toho, že 4C je prodejně úspěch i přes to, že je drahá, čekalo se na ní dlouho a ve výsledku některým nesplnila očekávání a má jen malý okruh zájemců. Prostě, že by se zase měli vrátit do starých kolejí a vyrábět auta tak, aby byla co nejlepší můžou být a né euroškatule typu mito a spát dvouval do Giu.

Uvidíme
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Petr147 » 31.3.2013, ned 18:56

hlavně je to konečně zadokolka... teď ať jsou takové všechny nové alfy...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 31.3.2013, ned 20:53

DIGA píše:Dnes bohužel ještě není apríl.

http://www.auto.cz/alfa-romeo-zrejme-na ... genu-73740

arvsvw
další stupidní článek uvařený z vody.... jsou to kašpaři.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7222
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od speedy » 31.3.2013, ned 22:01

to doufám, já věřím, že FIAT začal na vzkříšení Alfy makat naplno, ale vzhledem k tomu, že si ted nemůžou dovolit přešlap, tak holt vývoj každého modelu trvá déle :smt102
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 31.3.2013, ned 22:20

hlavně je v tom článku absurdní informace, že by se Alfy dělali v Pomiglianu - před dvěma lety tu fabriku Fiat kompletně přestavěl na super-moderní závod na výrobu Pandy. ta se bude dělat minimálně dalších 5-6 let, spíš dýl.... To by ji Fiat jako Fiat opustil? přestěhoval vybavení někam do Polska atd.?? To samé prodej Magneti Marelli - ta firma vydělává, je subdodavatelem Audi a podobných značek, dodává Fiatu zásadní komponenty. Byli by padlí na hlavu, kdyby to prodali....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Honza R. » 31.3.2013, ned 22:27

Informaci nevymyslelo Auto.cz, ale převzali ji z ekonomického serveru Wards Auto

Mě to taky nedává logiku. Ale realita je taková, že pokles prodejů Mita a Giulietty akceleruje (únor -42%). Obávám se, aby Marchionnemu neruplo v bedně... A dvojnásobně mě znepokojuje, že Fiat tentokrát spekulace o prodeji nedementoval, pouze "odmítl komentovat".
Alfa Brera 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Kubas » 31.3.2013, ned 22:32

tak Mito i Giulietta trpí tím, že vznikly ve špatné době. Mít k tomu ještě kvalitní sedan a nějakou imidžovku, byly by prodeje úplně jiné. Náběh 4C jasně ukazuje, že zájem o špičkové auta od AR tu je. Fiat by byl opravdu padlý na hlavu, kdyby se alfy zbavil. Nemá žádnou jinou značku, která by se mohla snažit v Evropě prodávat něco, co se dá nazvat "prémiovým" produktem (nebo aspoň prostě něco lepšího, než obyčejné Fiaty atd.). Naopak Maserati už je moc vysoko, to snad nikdy kombíky střední třídy v naftě a něco podobného dělat nebude....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7222
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od speedy » 31.3.2013, ned 22:40

Přesně jak říkáš, já mám za to, že marchionne je zkušenej ekonom a právěš proto, aby mnedošlo k nějakému chybnému kroku, tak nemůže přistupovat zbrkle co se týká představení jednotlivých modelů, možná na jednu stránku není špatný nechat zákazníka trochu "podusit" a pak mu nabídnou auto, které má za sebou opravdu nějaký vývoj a testování a je schopné nabídnout to , co zákazník očekává :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od cooper.mb » 1.4.2013, pon 07:23

To je jenom reklama na Alfu :) a nic je to nestojí :)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Honza R. » 1.4.2013, pon 11:58

Tak to je hodně hustá reklama. Ale taky mě to dneska k ránu napadlo, že si z Piecha dělají jen :butthead: a novináři jim na to skočili :-D

Co vím, Kuba si dnes ráno už preventivně registroval doménu Audisti.cz ... překopíruje se obsah fóra a jede se dál :-D
Alfa Brera 1750 TBi

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Ladin 164V6 » 1.4.2013, pon 12:22

Se divim, ze vas tyhle kydy pořád vzrusujou...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Petr.K
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 137
Registrován: 14.9.2010, úte 08:32
Bydliště: Zlín/Vsetín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec...

Příspěvek od Petr.K » 1.4.2013, pon 20:42

Jsem obrovský zastáncem alfy i optimista. Nástupce 159 už slibují 3 roky a já jim pořád věřím že bude. 4c doslova žeru je to mazec. Ale na druhou stranu kdyby alfa spadla do rukou WV tak by jsme měli i co kupovat. Protože co patří do koncernu WV tak se prodává. I seat udělal celkem Leonem průvan. Další věc je ta že jediný Wv nemá dneska problém prodávat auta. Ale na druhou stranu Wv nemám rád a jsou to pro mně motiky a ne auta. Možná bych ho začal mít trochu rád kdyby alfa podním prodala třeba 400000 aut ročně.
Alfa Romeo 159 Ti 2,0 JTDm
Fiat Tipo S-Design
EX:Fiat Bravo Sport
EX:Alfa Romeo 147 1.9JTD Grigio Africa
EX: Alfa romeo 156 1.8 Twin spark ,sport packet

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti