
Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
za pár startů vyskočí, neboj 

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
To cukání je nějaký divný
DPF OFF už víc jak rok, EGR čistej, ale pro jistotu dnes vyměněnej za uplně novej a je to stejný jak předtím. Necuká mě to mezi 1500-2000, ale od cca 1800 až do 3000 a přitom to vydává zvuk, jako kdyby to někde přisávalo vzduch, ale nic jsem nenašel. Otáčky drží, startuje bezproblému, ale s tím cukáním si už nevím rady.. Kdyby někdo věděl, tak bych mu byl vděčnej. 


AR 159 SW 1.9JTDm 88KW DPF OFF (Cendler)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Zkus úplně zaslepit egr.
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Takže zaslepeno s 5mm dírkou. Cukání je pryč. Chyba zatím žádná. Hlava mi to nebere, když je tam fungl novej EGR.
Tím pádem mám doma přebytečnej čistej funkční EGR na 88Kw. Kdyby ho někdo chtěl, tak pište na cena je na vás. Ujeto na něm bylo 15000km bez DPF.
Ještě dotaz: zkoušeli jste někdo čistit snímač tlaku v sacím potrubí? Popřípadě jak moc byl zaprasenej, protože u Maree byl zasviněnej pěkně.

Tím pádem mám doma přebytečnej čistej funkční EGR na 88Kw. Kdyby ho někdo chtěl, tak pište na cena je na vás. Ujeto na něm bylo 15000km bez DPF.
Ještě dotaz: zkoušeli jste někdo čistit snímač tlaku v sacím potrubí? Popřípadě jak moc byl zaprasenej, protože u Maree byl zasviněnej pěkně.
AR 159 SW 1.9JTDm 88KW DPF OFF (Cendler)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Taky mi nepomohl nový egr až úplný zaslepení.
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Jasně. Tím pádem to někde musí mít příčinu a ta by se měla dát odstranit i jinak než zaslepením EGR.
AR 159 SW 1.9JTDm 88KW DPF OFF (Cendler)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Mne tiež pomohlo až zaslepenie. Čistenie nemalo žiaden účinok...
(_)(_)(_)===\*/===(_)(_)(_)
159 SW 1.9JTDm 110kw 16v EGR, DPF off
159 SW 1.9JTDm 110kw 16v EGR, DPF off
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Tak jen plech 2-3 mm a ve středu díra 5mm stačí ? CSlejska píše:Takže zaslepeno s 5mm dírkou. Cukání je pryč. Chyba zatím žádná. Hlava mi to nebere, když je tam fungl novej EGR.![]()
Tím pádem mám doma přebytečnej čistej funkční EGR na 88Kw. Kdyby ho někdo chtěl, tak pište na cena je na vás. Ujeto na něm bylo 15000km bez DPF.
Ještě dotaz: zkoušeli jste někdo čistit snímač tlaku v sacím potrubí? Popřípadě jak moc byl zaprasenej, protože u Maree byl zasviněnej pěkně.

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTD Q-Tronic 147kW.
DPF Off, EGR Off, SWIRL Off. Bejvalo. Nyní Porsche Cayenne :)
DPF Off, EGR Off, SWIRL Off. Bejvalo. Nyní Porsche Cayenne :)
-
sportwagon
- Příspěvky: 6
- Registrován: 20.4.2013, sob 22:29
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Zdravim Alfisty, moc bych chtel pozadat o informaci. Mam 159 1,9 110 kw, hodne s ni jezdim, cca 50 tis rocne, ted uz ma 250tkm a uz nejakou dobu nepravidelne poskubava v nizsich otackach aposledni dobou zacal studeny motor malinko hur chytat, jako kdyby se valce pridavaly postupne, ale je to v tak malem rozsahu, spis zpozorovatelne tim ze to auto znam, ze jsem to prisuzoval stari a neresil to. Auto je pravidelne servisovane, olej po 15tkm, nafta jedine shell. V aute mam vse.. Dpf, egr a rad bych to tam nechal. Po precteni prispevku na tomto foru jsem pojal obavu a proto se ptam, muzu uskodit autu, kdyz jezdim s tim veskerym prislusenstvim, ktere uz ma tolik nabehano? A jak je vubec s zivotnosti tehle aut? Rad bych si ho jeste nejakou dobu nechal, je to spickovy auto...
Alfa Romeo 159SW 110Kw JTDm DPF:on EGR:on skubani:on
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
sportwagon : ty starty dělají vířivé klapky, když se to takhle hádá, tak na volnoběhu přidejte plyn na 2000ot a uvidíte, že to poběží normálně, to že máte všechno ještě funkční je hezký a možná že i dobře, je jen na Vás, jestli budete předcházet problémům a budete mít menší spotřebu a lepší dynamiku auta
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Nějak zásadně mu tím určitě neublížíš, neber to zas jako bezpodmínečnou nutnost, že pokud máš víc km, že se musíš těchto věcí zbavit, jinak, že motor v dobré formě neudržíš. Hodně lidí i zde na fóru DPF, EGR i klapky má v původním stavu a bez problémů. Prostě je to jen o tom, že když to kvalitně odstavíš, tak tyto věci můžeš vypustit z hlavy včetně několika negativ které sebou přinášejí (zanášení sání, trochu vyšší spotřeba - platí u DPF u EGR spíš naopak, možnost neočekávané poruchy ...). Každopádně je ale možné zjistit a odstranit příčinu a jezdit dál včetně všech ekovychytávek.
Tvůj problém může mít vícero příčin, od zaneseného EGR, poruchy několika čidel, vychozených či zanesených klapek, opotřebovaných vstřikovačů ... Pokud to máš pravidelně servisováno, předpokládám, že to párkrát prošlo i diagnostikou a tím by se dalo ledacos vyloučit. Něco se ale neobjeví ani na diagnostice a potom je potřeba hledat, zkoušet od nejjednodušších možných příčin(očištění EGR, odstavení klapek) k těm závažnějším(vstřiky).
Tvůj problém může mít vícero příčin, od zaneseného EGR, poruchy několika čidel, vychozených či zanesených klapek, opotřebovaných vstřikovačů ... Pokud to máš pravidelně servisováno, předpokládám, že to párkrát prošlo i diagnostikou a tím by se dalo ledacos vyloučit. Něco se ale neobjeví ani na diagnostice a potom je potřeba hledat, zkoušet od nejjednodušších možných příčin(očištění EGR, odstavení klapek) k těm závažnějším(vstřiky).
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Jen takový poznatek k ke špatným startům resp. bílému kouření.
Když mám v nádrži NAFTU + VIF (zimní), tak auto téměř vždy hulí.
Nedávno jsem VIF zapomněl a auto nevydalo ani obláček. Teď tam mám nalit Bishop 696-D a taky čisto.
Dal skoro ruku do ohně, že kdykoliv přidám do nafty VIF, tak začne po startu kouřit.
DPF nemám, EGR ano, klapky otevřeny.
(téměř výhradně tankuji rakouskou bezbiosložkovou naftu)
Když mám v nádrži NAFTU + VIF (zimní), tak auto téměř vždy hulí.
Nedávno jsem VIF zapomněl a auto nevydalo ani obláček. Teď tam mám nalit Bishop 696-D a taky čisto.
Dal skoro ruku do ohně, že kdykoliv přidám do nafty VIF, tak začne po startu kouřit.
DPF nemám, EGR ano, klapky otevřeny.
(téměř výhradně tankuji rakouskou bezbiosložkovou naftu)
Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 25.4.2013, čtv 14:39, celkem upraveno 2 x.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
S tim VIFem na tom něco bude, taky jsem si všim že s VIFem po startu zahulí a bez VIFu ne. Teď jsem dal letní, tak uvidíme jestli v tom bude rozdíl.
AR 159 SW 1.9 JTDm
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Nevím mě se to s tím VIF-em nějak nezdá, dávám jej podle předepsaného dávkování jak zimní tak letní + VERVU(zcela výjimečně něco jiného) a auto mi nikdy při startu nekouřilo ani náznakem, pouze když jsem předávkoval VIF+VERVU, tak mi to za jízdy při vyřazení na volnoběh chcípalo, což doteď nechápu(přestárlá nafta nebo už to bylo přeaditivováno). Od té doby co dávkuji podle návodu, tak nechcíplo ani jednou, ale kouř při startu opravdu nee, to neznám.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
-
sportwagon
- Příspěvky: 6
- Registrován: 20.4.2013, sob 22:29
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Dekuji a mnoho zajimavych informaci, pravidelne je servisovane a kdyz jsem byl ted naposledy v servisu na olej a filtry, tak jsem na to upozornoval a bylo mi receno, ze diagnostika nic nehlasi. Na palubce nic nesviti. Poskubava jen nekdy a to ne moc casto a uz vubec ne, kdyz je auto v opravne :-)
Muzu se tedy jeste prosim zeptat, jak poznam ze dpf uz je v koncich? Cekam porad ze mi to auto oznami samo, nebo mi to reknou v servisu... Nebo je jeho zivotnost nekonecna a regeneruje se cistenim?.... Cas od casu po x tisicich zacne auto priserne kourit, coz pricitam podle navodu cisteni dpf. Pri tom by vsak mela rozvitit nejake kontrolka, podle navodu jantarove zluta, ta ale nikdy nesviti...posledni dobou, kdyz k tomu dojde kouri vic nez predtim.. Skoro se bojim, aby nevybehl nekdo s hasicakem...:-( Muze to byt prave konec dpf?
Co je ti VIF?
Jak jsem psal, rad bych to tam nechal, bojim se naslednych kontrol v stk. V zahranici kde casto jezdim neni vyjimkou ani odstavovani aut a kontrola v mobilnim stk, kde by to jiste zjistili... A to by mi nejspis zkazilo cely odpoledne...
Dekuji
Muzu se tedy jeste prosim zeptat, jak poznam ze dpf uz je v koncich? Cekam porad ze mi to auto oznami samo, nebo mi to reknou v servisu... Nebo je jeho zivotnost nekonecna a regeneruje se cistenim?.... Cas od casu po x tisicich zacne auto priserne kourit, coz pricitam podle navodu cisteni dpf. Pri tom by vsak mela rozvitit nejake kontrolka, podle navodu jantarove zluta, ta ale nikdy nesviti...posledni dobou, kdyz k tomu dojde kouri vic nez predtim.. Skoro se bojim, aby nevybehl nekdo s hasicakem...:-( Muze to byt prave konec dpf?
Co je ti VIF?
Jak jsem psal, rad bych to tam nechal, bojim se naslednych kontrol v stk. V zahranici kde casto jezdim neni vyjimkou ani odstavovani aut a kontrola v mobilnim stk, kde by to jiste zjistili... A to by mi nejspis zkazilo cely odpoledne...
Dekuji
Alfa Romeo 159SW 110Kw JTDm DPF:on EGR:on skubani:on
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Tak to kouření po cca 1000 až 2000km taky znám.. dobrodinec s hasičákem mě ještě nenapadl, ale že si někdo říká, no jo, "ITAL", to už mě napadlo dostkrát. Někdy kouřím celkem málo, ale někdy tak, že auto jedoucí za mnou se chvílema snad i ztrácí
A kontrolka se mi taky žádná nerozsvěcí.. ale je to samozřejmě vypalování, protože s tím korensponduje zvýšená spotřeba a není to kouření trvalý, ale vždycky třeba 2 minuty klid, pak cca 30s čoud jak ze sixtínskýho komína, není černý, spíš šedivý, a takhle se to opakuje třeba deset minut, počítám-li plynulou jízdu na dálnici. Takže to asi značí, že filtr fuguje, když pravidelně vypaluje(a mně už přes 300tkm) a problém bych viděl v těch klapkách, jak psal Čenda. Už se to tu fakt hodněkrát řešilo.. každopádně držím pěsti ať je to brzo v cajku a zase se jen vesele jezdí 


Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
jardajr píše:Tak jen plech 2-3 mm a ve středu díra 5mm stačí ? CSlejska píše:Takže zaslepeno s 5mm dírkou. Cukání je pryč. Chyba zatím žádná. Hlava mi to nebere, když je tam fungl novej EGR.![]()
Tím pádem mám doma přebytečnej čistej funkční EGR na 88Kw. Kdyby ho někdo chtěl, tak pište na cena je na vás. Ujeto na něm bylo 15000km bez DPF.
Ještě dotaz: zkoušeli jste někdo čistit snímač tlaku v sacím potrubí? Popřípadě jak moc byl zaprasenej, protože u Maree byl zasviněnej pěkně.hápu to dobře ? Diagnostika ok ? Je tak ?
Asi nestačí. Auto necuká, chová se úplně normálně, ale háže to chybu EGR.
AR 159 SW 1.9JTDm 88KW DPF OFF (Cendler)
- v.kocmanek
- Příspěvky: 6
- Registrován: 4.4.2013, čtv 21:28
- Bydliště: Vysočina
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Pánové co se týče cukání mezi 1500-2000 otáčky při tlaku turba do 0.8mpa, měl jsem stejné problémy jako 90% z vás, takže bych se tu chtěl zkusit podělit s vlastní zkušeností.
DPF mám off a asi po ujetí 2000km jsem začal sledovat a dokonce i dost vnímat zmiňované cukání, když jsem se snažil jet konstantní rychlosti na 3př. stupeň do kopce, auto jednoduše škubalo a když jsem sledoval tlak turba, neuvěřitelně kolísal mezi 0.3 - 0.8. Co jsem četl diskuze, rozhodl jsem se vyčistit EGR, po demontáži jsem zjistil, že bylo již zaslepené origo plíškem, který prodává přímo fiat/alfa, takže jsem se vyhnul pohledu na zakarbonované sáni, ale EGR byl téměř čistej, stejně jsem ho celej rozmontoval a vyčistil, dal jsem ho zpátky ale nic se nezměnilo. Zkusil jsem tedy EGR natvrdo odpojit od ovládání a bylo jasno, auto jelo bez problémů, ovšem jen do doby než spadlo do nouzáku, takže problém nebude jen v zanesení sazemi, ale i v elektrickém ovládání kde je potenciometr, který komunikuje s ŘJ a ten může být K.O. Takže rozhodnutí bylo jasný, vyrobyl jsem záslepku k přívodu výfukových plynů do EGRu a nechal upravit mapu v ŘJ a auto šlape jak hodinky.
Doporučuji všem, vyhnete se tím i problémům s ucpaným sáním.
DPF mám off a asi po ujetí 2000km jsem začal sledovat a dokonce i dost vnímat zmiňované cukání, když jsem se snažil jet konstantní rychlosti na 3př. stupeň do kopce, auto jednoduše škubalo a když jsem sledoval tlak turba, neuvěřitelně kolísal mezi 0.3 - 0.8. Co jsem četl diskuze, rozhodl jsem se vyčistit EGR, po demontáži jsem zjistil, že bylo již zaslepené origo plíškem, který prodává přímo fiat/alfa, takže jsem se vyhnul pohledu na zakarbonované sáni, ale EGR byl téměř čistej, stejně jsem ho celej rozmontoval a vyčistil, dal jsem ho zpátky ale nic se nezměnilo. Zkusil jsem tedy EGR natvrdo odpojit od ovládání a bylo jasno, auto jelo bez problémů, ovšem jen do doby než spadlo do nouzáku, takže problém nebude jen v zanesení sazemi, ale i v elektrickém ovládání kde je potenciometr, který komunikuje s ŘJ a ten může být K.O. Takže rozhodnutí bylo jasný, vyrobyl jsem záslepku k přívodu výfukových plynů do EGRu a nechal upravit mapu v ŘJ a auto šlape jak hodinky.
Doporučuji všem, vyhnete se tím i problémům s ucpaným sáním.
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
A jak se teď ohřívá motor? Je to velkej rozdíl? Mě se to projevuje zatím jen opravdu mírně, jen když je víc než 25°C a to jen občas ale už jsem si taky téměř na 100% jistej že i když je EGR čisty tak ta klapka prostě někdy špatně chodí a cely je to v tom ovládání. Zatím se to nezhoršuje ale kdyby, tak buď koupim nové EGR za 2900,- (což už neni tak moc) nebo taky nechám zaslepit. 

AR 159 SW 1.9 JTDm
- v.kocmanek
- Příspěvky: 6
- Registrován: 4.4.2013, čtv 21:28
- Bydliště: Vysočina
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Zahřívání: nepozoruju rozdíl, uvidíme v zimě. Co se týče toho rozhodování, taky jsem přemýšlel, udělal jsem si metodu pro a proti
PROTI - nenašel jsem nic proč ho tam nechávat, možná jen ten ohřev motoru a emise, které já osobně vůbec neřeším. PRO: už nikdy žádne zakarbonované sání a spojené problémy stím, jako výměna sácích svodů 7500kč, nebo dekarbonizace, pokud tahle metoda vůbec funguje, a extrém, kterej by mohl nastat a to čištění kanálků v hlavě a kolem ventilů, to si raději nechci ani představit, pak žádné cukání, které ovládání EGRu způsobuje. No a ještě jsem si spočítal, když koupím novej, jak dlouho vydrží??? Bude mě to stát 3000kč a za rok zjistím, že budu muset koupit další, nebo to psychicky nevydržím a stejně to zaslepím, takže bylo rozhodnuto, záslepku jsem si vyrobil, práce cca 30min, a soft mi upravil borec za 2500kč. Bylo to trošku komlikovanější, ale šikovnej mechoš, kterej umí pracovat s Bosch ŘJ tady je myslím 16tka to zvládne.



- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
To škubání a kolísání otáček turba při konstantní jízdě dělají klapky, nikoliv egr.
Škubání při plynulém rozjezdu (jeden záškub) je kvůli zakarbonovanému sání.
Minimálně každý kdo vyměnil sání s tim už problém nemá. Zaslepení EGRu to může vyřešit také.
Škubání při plynulém rozjezdu (jeden záškub) je kvůli zakarbonovanému sání.
Minimálně každý kdo vyměnil sání s tim už problém nemá. Zaslepení EGRu to může vyřešit také.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- v.kocmanek
- Příspěvky: 6
- Registrován: 4.4.2013, čtv 21:28
- Bydliště: Vysočina
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Klapky mám zaaretovaný v otevřený poloze už nějakou dobu. No nebudu se hádat čím to je, nebo teda bylo, ale zkrátka jak jsem napsal. Cukalo, kolísalo turbo, vyřadil jsem EGR a je klid.
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Něco na tom EGR-u bude, osobně jsem byl svědkem u Enšpy, že EGR byl nový (asi repas?) a krásně chodil a přesto to auto cukalo.
Moje zkušenost - za cukání může EGR, vyčištěním se řeší 95% případů, ale starý EGR se pak musí čistit pravidelně.
Repas za 3000,- pomůže v 99%, jenže i repasovaný EGR může zatuhnout, to se stalo mě a zanesl se dost rychle díky malé vůli na osce. Stačilo vystříkat WD-čkem a rozhýbat a od loňského září jsem na něj nešáhl (nájezd min 20kkm).
Já mám konfiguraci DPF-off, klapky-off, EGR-on bez záslepek. 266kkm na tacho, motor neškube. Proto tvrdím, že škubání není znak opotřebení motoru.
Moje zkušenost - za cukání může EGR, vyčištěním se řeší 95% případů, ale starý EGR se pak musí čistit pravidelně.
Repas za 3000,- pomůže v 99%, jenže i repasovaný EGR může zatuhnout, to se stalo mě a zanesl se dost rychle díky malé vůli na osce. Stačilo vystříkat WD-čkem a rozhýbat a od loňského září jsem na něj nešáhl (nájezd min 20kkm).
Já mám konfiguraci DPF-off, klapky-off, EGR-on bez záslepek. 266kkm na tacho, motor neškube. Proto tvrdím, že škubání není znak opotřebení motoru.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Aby to nebylo málo zamotané, přidávám svou trošku. Mám DPF-OFF, klapky-OFF(zaaretované) a EGR-OFF softwarový i oboustrannou úplnou záslepku. Vše vypadalo asi rok zalité sluncem, až tento víkend se mi stala podivná věc a nevím, zda to bylo to slavné cukání. Po zahřátí motoru jsem se pustil do předjíždění a místo plynulého brutálního zrychlování se mi dostalo houpavého nárůstu výkonu v rozmezí 2000-3500 toček, pak jsem se v klidu zařadil a začal sledovat chování motoru. Nicméně nic zvláštního se nedělo a ještě jednou při plném zrychlení bylo cítit náznaky menšího pohupování výkonu, pak jsem jel dalších 100 km ale již to bylo v cajku, zas jsem si jízdu užíval s plným výkonem.
Takže teď nevím, co si mám o tom myslet a další jízdu zřejmě pojedu s diagnostikou a budu logovat všechny dostupné hodnoty. Pokud to má něco společného s EGR, tak u mě jedině, že by se snažil o nějakou minimální práci mezi záslepkami, jelikož softwarové odpojení je podle mých informací pouze utlumení činnosti na možné minimum, ale skutečně odpojen není, toto ověřím tak, že jej odpojím od konektoru a pokud vyhodí chybu, je jasné, že s ním ŘJ pořád počítá a nelze zcela vyloučit, že nějaké problémy pořád dělá. Jen pro info. EGR jsem asi 1000 km před zaslepením čistil včetně solenoidu, ale zda se mi to povedlo 100% nevím, chodil hladce.
Další možnosti podle mě jsou: špatné čidlo v sání, regulace turba nebo senzor polohy plynového pedálu
Čidlo bych měl zřejmě odhalit podle hodnot z diagnostiky a stejně tak i pedál, tak uvidíme...
Takže teď nevím, co si mám o tom myslet a další jízdu zřejmě pojedu s diagnostikou a budu logovat všechny dostupné hodnoty. Pokud to má něco společného s EGR, tak u mě jedině, že by se snažil o nějakou minimální práci mezi záslepkami, jelikož softwarové odpojení je podle mých informací pouze utlumení činnosti na možné minimum, ale skutečně odpojen není, toto ověřím tak, že jej odpojím od konektoru a pokud vyhodí chybu, je jasné, že s ním ŘJ pořád počítá a nelze zcela vyloučit, že nějaké problémy pořád dělá. Jen pro info. EGR jsem asi 1000 km před zaslepením čistil včetně solenoidu, ale zda se mi to povedlo 100% nevím, chodil hladce.
Další možnosti podle mě jsou: špatné čidlo v sání, regulace turba nebo senzor polohy plynového pedálu
Čidlo bych měl zřejmě odhalit podle hodnot z diagnostiky a stejně tak i pedál, tak uvidíme...
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Envele a kdy jsi naposled měnil filtr vzduchu do sání? Tuhle blbost dělalo kolegovi kus papíru uvolněný z filtru, který se při přidání plynu nalepil na mřížku debimetru.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host