motor je to furt ten samej... tam je dulezite, co tam lili za olej a jestli nekomu neklesl pod minimumh4Wk píše:Ahoj planuju nakup AR 147 1,6 TS rv.2006 a chtel bych se zeptat jestli motory v tomto roce jeste trpely na zadirani? Hledal jsem tady ve vlaknu ale vetsinou se diskutovaly motory do r.v.2001 tak bych se chtel informovat jestli to neni hloupost jit do tohoto motoru. Olej je v aute pouzit 10W40 od vyrobce a stav km (nedelam si iluze) 60tis ( v provozu od r.2007) puvod francie. V aute jsem jel, motor je tichy nic neklepe ani necvaka. Mam jen obavy o to zadreni. Budu moc vdecny za jakykoliv postreh. Dekuji
Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
jak měříte teplotu oleje během jízdy? já chci taky měřit...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Zadírání motorů TS 16V
Budik
Připadně já si dneska donesl senzor a upraveny modul PP
Připadně já si dneska donesl senzor a upraveny modul PP
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Stačí čidlo a budík. Můžeš buď sehnat redukce a napojit se na olejový kanál nebo navrtáš díru do vany. Nedokážu říct, která metoda je přesnější nebo lepší.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: Zadírání motorů TS 16V
díky..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Zadírání motorů TS 16V
IMHO bych tlak i teplotu oleje měřil za olejovým filtrem, chladičem, výměníkem. Ale to je trošku složité udělat vzhledem k umístění otvoru.
Já osobně budu dávat teplotu za chladič, filtr, výměník a tlak hned za čerpadlo tedy před chladič/olej/výměník
Já osobně budu dávat teplotu za chladič, filtr, výměník a tlak hned za čerpadlo tedy před chladič/olej/výměník
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
A není lepší dát to čidlo teploty před chladič? Aby si věděl největší hodnotu teploty oleje. Navíc když nebude termostat propouštět do chladiče, tak nenaměříš nic...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
No takhle jsem to nebral. Bral jsem to tak, že mě zajímá teplota oleje který jde do motoru.
Jinak za chladič jsem nemyslel přimo na chladič, ale až za filtr, výměník, chladič. Jinak konstrukce toho termostatu je taková, že ten olej do toho chladiče teče pořád, ale zároveň (více) protéka i mimo něj. Když teplota překročí 80°C tak teče
přes chladič

Jedna díra jde z čerpadla do filtru, druhá z filtru do motoru. Která je na co ještě nevím, to si zjistím až to budu dělat osobně tipuju, že horní je za filtrem.
Jinak za chladič jsem nemyslel přimo na chladič, ale až za filtr, výměník, chladič. Jinak konstrukce toho termostatu je taková, že ten olej do toho chladiče teče pořád, ale zároveň (více) protéka i mimo něj. Když teplota překročí 80°C tak teče

Jedna díra jde z čerpadla do filtru, druhá z filtru do motoru. Která je na co ještě nevím, to si zjistím až to budu dělat osobně tipuju, že horní je za filtrem.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Dallen: Do filtru, čili z čerpadla, to jde vnějškem. A vnitřkem filtru, čili čůrem, kam filtr šroubuješ to jde do motoru. Jestli ses ptal na tohle.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jo to vím. Na vyustění k filtru jsou dvě zátky M18x1.5 které tam jsou dle kurkyna technologické od vrtání.
Jsou nad sebou a nevím která je právě z nich je od toho co jde do filtru a co je z filtru.
Na té fotce to jde vidět, hned před adapterem nahoře senzor tlak, dole senzor teplota
edit: I podle porovnání os (toho šroubu na který se dává filtr a středu té technologické zátky) to vypadá, že vrchní zátka je od vedení do motoru.
To sem zvědav jestli mě někdo pochopí
Jsou nad sebou a nevím která je právě z nich je od toho co jde do filtru a co je z filtru.
Na té fotce to jde vidět, hned před adapterem nahoře senzor tlak, dole senzor teplota
edit: I podle porovnání os (toho šroubu na který se dává filtr a středu té technologické zátky) to vypadá, že vrchní zátka je od vedení do motoru.
To sem zvědav jestli mě někdo pochopí

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
mas na mysli toto?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jo tydle vidle. Tak když to nemám v ruce tak netuším. 

Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: Zadírání motorů TS 16V
A já měl za to, že ty 2 zátky jsou propojený, ale teď nevím no... Nemá někdo ten díl sundanej, aby na to kouknul?
Jinak u přestavbách na turbo ty záslepky používají jako přívod oleje k turbu.
Jinak u přestavbách na turbo ty záslepky používají jako přívod oleje k turbu.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
Propojené na 150% nejsou
Pohledam obr. někdo to sem dával, že po bouračce se zlomilo "čerpadlo" a tam to jde pěkně vidět

Pohledam obr. někdo to sem dával, že po bouračce se zlomilo "čerpadlo" a tam to jde pěkně vidět
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Aha, tak to budu muset pak zjistit, kam dát čidlo na teplotu a kam na tlak, až budu mít ten chladič. Až to budu mít rozebraný, tak na to kouknu jaká záslepka je propojená přívodem/vývodem...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
Bude to asi ta horní. Jak sundáš výměník tak to hned poznáš
Já nakonec budu davat ven asi celej motor, bo se mi to tak naskladalo, že to bude cesta nejmenšího odporu

Já nakonec budu davat ven asi celej motor, bo se mi to tak naskladalo, že to bude cesta nejmenšího odporu

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ale no tak.roberto37 píše:ve své době převyšoval poměrem výkonu na litr třeba BMW o 20-30,%

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Zadírání motorů TS 16V
V základu--není to ročníkem, ale stylem provozu ,údržby a použitého maziva..
Není to mystika,pouze fyzika..
To že změníš mírně materiál šály a tím pádem modifikuješ trochu třecí dvojici samo o sobě může trochu pomoct, ale není to klíč kterej by měnil charakter agregátu....
Klíčem "choulostivosti" 2.0 je její vrtání X strategie otáčkového pole..
Tyhle válce nejsou stejné, jako u 1.4 TS..pístová rychlost 17 vyžaduje
jiný mazivo než pístová rychlost okolo 22 kdy už jde o spotovně zatěžovanou konstrukci..busso 3.0 se na 22 díky zdvihu 72.6 se standar polohou omezovače nepodívá nikdy..
K tomu si připočti testosteron kluka okolo 20, s náplní levnýho oleje ve vaně, kterej to na studeno odhrábne před domem přes 6táců a dojede
do sousední čtvrti do práce pár kiláků tam a pár zpátky..za tu dobu se olej za kilo litr nikdy neohřeje,
Jo jsi pečlivej,bereš to vážně, dáváš Selenii 20k --ale..díky tomuhle režimu je v podstatě v polovině životnosti--/ prý 20K má kvalitní Selenia vydržet-:-)-ale ne za všech podmínek /, v příměstským hopsání kyselá pomalu jak ocet, TBN už není dávno 11 , ale když to tam kur.va píšou, že to musí vydržet 20tis,proč bych měnil po 8 tácech,i když to hopsá výhradně Prahu město..
Alibi--základní úvaha kluka okolo 20-ti, aby to mohl ve vaně přetáčet do krajnosti a trochu si to motosvědomí oblbnul--nechtít nic vědět a mít to kur.rva ošefované..:-)
Součet těhle faktorů a hlavně toho faktoru mezi sedadlem a volantem
můžeš považovat za důvod pověsti motorů TS..
To, že 2.0 TS se hezky točí až k omezovači a ten pravej tanec je až od 4tis nahoru vrtání motoru nezmění..agregáty s touhle dýlkou válců většinou cílej na střed a spodní pásmo, hlavně v dieselech.ale .i Delta Integrale měla v podstatě skoro stejný vrtáníx zdvih a lestrategii provozu posazenou na střed otáčkového pole..motoru TS ..
Čím větší námaha na materiálu .a.pístová rychlost je jakousi první indikací, tím
lepší musí být mazivo..
Čili 1.4 je nízkozdvihová /82x 64,9 / starej boxer měl 80x67,2, 2.0 TS bohužel není nízkozdvihová ani náhodou../83x91/ množství nízkozdvihovejch 1.4 TS přidřenejch je minimální, nejčastěji přidřená je 2.0..
... prostý kupecký počty..pokud je válec 2.0 TS delší o v 2,6 cm
než u 1.4 TS , z hlediska provozu a fyziky to něco konkrétního znamená..
/původní 12-ti válec Ferrari od Colomba měl sice ve vrcholné verzi 3l--ale vrtání 73,5x58,8..těch méně než 60 mm je klíč k točivosti../
Busso 3.0 má válce 93x 72,6 tohle předurčuje motor k hornímu otáčkovému poli--pouhé použití variabilního časování sice může
i u motoru 2.0 TS s dýlkou válců jak v dieselu posunout pole strategickejch otáček nahoru, přesto základní geometrie agregátu je pořád stejná..
Prostě u 2.0 TS je pořád řeč o bloku vtaném 83x91., polohou vačky
a strategií použití zatíženého v horním otáčkovém poli díky faktoru mezi volantem a sedačkou KLIDNĚ NASTUDENO...--co dalšího na tom řešit..
Kdyby tam byla gradace krouťáku 2,5-3 tis, výkonu okolo 4,5 točiliy by se bez ohledu na náplň..300tis ..vačka s variátorem ty čísla sice změní, ale něco to stojí..minimálně neojeba.nou údržbu dle doporučení výrobce..kvalitní olej--to je minimum, co sedá udělat a netočit to studený..
Další faktor je zahřívání olejové náplně--mimo jiné ostřik pístu udělá svoje..své ... pod plynem, na to přijde každej, kdo dá budík tlaku a teploty mazání na 2.0 TS ale to už tady bylo rozebraný dost důkladně, prostě na 130stC na okresce nejde točit olej 10W-40...
To je jednoduchá logika..
Čili CHLADIČ OLJE jedalší faktor, kterej dokáže účinně potlačit riziko jízdy na přehřátou olejovou náplň..
Kolik lidí ho tu má... 2litry chladič, 2 litry adaptér s termostatem + hadice?
Kolik stojí GO..
Když to chci točit, potřebuju přitpůsobit provozní podmínky, když budu jezdit jak s Fabkou, nemusím řešit nic... jednoduché.....
Není to mystika,pouze fyzika..
To že změníš mírně materiál šály a tím pádem modifikuješ trochu třecí dvojici samo o sobě může trochu pomoct, ale není to klíč kterej by měnil charakter agregátu....
Klíčem "choulostivosti" 2.0 je její vrtání X strategie otáčkového pole..
Tyhle válce nejsou stejné, jako u 1.4 TS..pístová rychlost 17 vyžaduje
jiný mazivo než pístová rychlost okolo 22 kdy už jde o spotovně zatěžovanou konstrukci..busso 3.0 se na 22 díky zdvihu 72.6 se standar polohou omezovače nepodívá nikdy..
K tomu si připočti testosteron kluka okolo 20, s náplní levnýho oleje ve vaně, kterej to na studeno odhrábne před domem přes 6táců a dojede
do sousední čtvrti do práce pár kiláků tam a pár zpátky..za tu dobu se olej za kilo litr nikdy neohřeje,
Jo jsi pečlivej,bereš to vážně, dáváš Selenii 20k --ale..díky tomuhle režimu je v podstatě v polovině životnosti--/ prý 20K má kvalitní Selenia vydržet-:-)-ale ne za všech podmínek /, v příměstským hopsání kyselá pomalu jak ocet, TBN už není dávno 11 , ale když to tam kur.va píšou, že to musí vydržet 20tis,proč bych měnil po 8 tácech,i když to hopsá výhradně Prahu město..
Alibi--základní úvaha kluka okolo 20-ti, aby to mohl ve vaně přetáčet do krajnosti a trochu si to motosvědomí oblbnul--nechtít nic vědět a mít to kur.rva ošefované..:-)
Součet těhle faktorů a hlavně toho faktoru mezi sedadlem a volantem
můžeš považovat za důvod pověsti motorů TS..
To, že 2.0 TS se hezky točí až k omezovači a ten pravej tanec je až od 4tis nahoru vrtání motoru nezmění..agregáty s touhle dýlkou válců většinou cílej na střed a spodní pásmo, hlavně v dieselech.ale .i Delta Integrale měla v podstatě skoro stejný vrtáníx zdvih a lestrategii provozu posazenou na střed otáčkového pole..motoru TS ..
Čím větší námaha na materiálu .a.pístová rychlost je jakousi první indikací, tím
lepší musí být mazivo..
Čili 1.4 je nízkozdvihová /82x 64,9 / starej boxer měl 80x67,2, 2.0 TS bohužel není nízkozdvihová ani náhodou../83x91/ množství nízkozdvihovejch 1.4 TS přidřenejch je minimální, nejčastěji přidřená je 2.0..
... prostý kupecký počty..pokud je válec 2.0 TS delší o v 2,6 cm

/původní 12-ti válec Ferrari od Colomba měl sice ve vrcholné verzi 3l--ale vrtání 73,5x58,8..těch méně než 60 mm je klíč k točivosti../
Busso 3.0 má válce 93x 72,6 tohle předurčuje motor k hornímu otáčkovému poli--pouhé použití variabilního časování sice může
i u motoru 2.0 TS s dýlkou válců jak v dieselu posunout pole strategickejch otáček nahoru, přesto základní geometrie agregátu je pořád stejná..
Prostě u 2.0 TS je pořád řeč o bloku vtaném 83x91., polohou vačky
a strategií použití zatíženého v horním otáčkovém poli díky faktoru mezi volantem a sedačkou KLIDNĚ NASTUDENO...--co dalšího na tom řešit..
Kdyby tam byla gradace krouťáku 2,5-3 tis, výkonu okolo 4,5 točiliy by se bez ohledu na náplň..300tis ..vačka s variátorem ty čísla sice změní, ale něco to stojí..minimálně neojeba.nou údržbu dle doporučení výrobce..kvalitní olej--to je minimum, co sedá udělat a netočit to studený..
Další faktor je zahřívání olejové náplně--mimo jiné ostřik pístu udělá svoje..své ... pod plynem, na to přijde každej, kdo dá budík tlaku a teploty mazání na 2.0 TS ale to už tady bylo rozebraný dost důkladně, prostě na 130stC na okresce nejde točit olej 10W-40...
To je jednoduchá logika..
Čili CHLADIČ OLJE jedalší faktor, kterej dokáže účinně potlačit riziko jízdy na přehřátou olejovou náplň..
Kolik lidí ho tu má... 2litry chladič, 2 litry adaptér s termostatem + hadice?
Kolik stojí GO..
Když to chci točit, potřebuju přitpůsobit provozní podmínky, když budu jezdit jak s Fabkou, nemusím řešit nic... jednoduché.....
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já mam 145tku od 18ti let a NIKDY jsem jí netočil za studena. Dokud není zahřátá, tak jedu max na 3tis.ot./min. Ale je to taky tím že jsem se dost o tenhle motor zajímal a četl jak se k němu chovat...HonzaR píše: K tomu si připočti testosteron kluka okolo 20, s náplní levnýho oleje ve vaně, kterej to na studeno odhrábne před domem přes 6táců a dojede
do sousední čtvrti do práce pár kiláků tam a pár zpátky..za tu dobu se olej za kilo litr nikdy neohřeje
Ale znám plno lidí, kteří to "vohulí" hned po nastartování - takovým by TS asi moc dlouho nevydrželo...
S tím chladičem je to pravda. Nedávno jsem jel trochu delší trasu (cca přes 100km) a teplota oleje se držela cca kolem 115°C - a to mam 1.4TS, který jsou o dost spolehlivější než 2.0TS (ale zase převod je u 1.4TS lehčí, takže na stejnou rychlost točí víc).
Jinak už mam připravený: chladič + držáky a hadice, teď už jenom čekám na adaptér pod filtr s termostatem. Pak napíšu na kolika °C se drží teplota, ale věřím že to bude v pohodě...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
JTS má vrtání a zdvih stejnej jako TS a nemám pocit, že by trpěl stejnou úmrtností jako TS... Stejně tak nemám pocit, že by třeba Alfa 156 byla cenou předurčená k nákupu mlaďasema, přitom se jich ve svý době na mobile.de objevovalo s "motorschade" dost a dost včetně zánovních.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Zadírání motorů TS 16V
156 2.0JTS nebylo mnoho...další generace se spodkem z GM je o něčem jiném..nesvádí mimo jiné už tolik k vytáčení../mě ta 2,2 teda ve 159 neuhranula... ale to už je jiná kapitola /
Představa, že Němec naleje do vany esterový olej podle doporučení výrobce je naprosto lichá..
Němec si přečte OBECNOU výkonovou specifikaci a naleje nejlevnější možný olej z Lidla,ti pečlivější naučený německým trhem tam nacpou Castrol z Tesca ...Němci i ve střední třídě jsou posedlí slevana a naháněním "akcí"..
Pro euro rozdílu přejedou v zácpě město..
V Německu se zadřela celá čtvrtina Alf, který se tam dostaly na trh, v Itálii, kde si na olej potrpí se uvádělo tuším 2%..přitom Italové ty motory sakra točili..--německý trh je naučený na údržbu koncernu VW--čili cokoli co teče a je ve vaně je dobrý, olej se kontroluje nejvýš jednou mezi výměnou...pak je problém.. :-)
Kolik mají nakrouceno za jakých provozních podmínek Alfy, které se tu otáčí z druhé či kolikáté ruky nemá smys uvažovat...14 let starej agregát většinou 150-170 tis...ty auta si nekupovali venku místo sobotní nákupky..
Jde o to, čemu člověk chce věřit..
Místo opravy a údržby šikovnej prodej--standart v Čechách--čeká někdo jiný chování v našich podmínkách? Já ne..
Představa, že Němec naleje do vany esterový olej podle doporučení výrobce je naprosto lichá..
Němec si přečte OBECNOU výkonovou specifikaci a naleje nejlevnější možný olej z Lidla,ti pečlivější naučený německým trhem tam nacpou Castrol z Tesca ...Němci i ve střední třídě jsou posedlí slevana a naháněním "akcí"..
Pro euro rozdílu přejedou v zácpě město..
V Německu se zadřela celá čtvrtina Alf, který se tam dostaly na trh, v Itálii, kde si na olej potrpí se uvádělo tuším 2%..přitom Italové ty motory sakra točili..--německý trh je naučený na údržbu koncernu VW--čili cokoli co teče a je ve vaně je dobrý, olej se kontroluje nejvýš jednou mezi výměnou...pak je problém.. :-)
Kolik mají nakrouceno za jakých provozních podmínek Alfy, které se tu otáčí z druhé či kolikáté ruky nemá smys uvažovat...14 let starej agregát většinou 150-170 tis...ty auta si nekupovali venku místo sobotní nákupky..
Jde o to, čemu člověk chce věřit..
Místo opravy a údržby šikovnej prodej--standart v Čechách--čeká někdo jiný chování v našich podmínkách? Já ne..
Re: Zadírání motorů TS 16V
a je to jasne!!! Poland 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
sa smejes ale bral som ich z fiatu 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti