
Několik měsícu zpět jsem začal uvažovat o vyměně svého renaultu clia 1.9D. Nové přeelektrizované auta se mi nelíbí, jak vzhledově, tak, jako pracující student musím uvažovat ekonomicky. Mé parametry výběru byli, +- dvojnásobek výkonu renaultu, nízka váha, podvozek schopný sportovní jízdy a styl, který v dnešní době autům chybí. Dlouho jsem byl rozhodnuty prakticky jen pro hondu. Nicméně se ke mě dostala Alfa 145 1.4 TS tak trošku cestou štěstěny. Auto mi bylo zapůjčeno na dvoutydenní testování a byl jsem velice mile překvapen, jak je auto nadčasové. Perfektní vazba volant/cesta, poměrně slušná odezva plynu, podvozek se jevil velice příjemně i když by to mohlo být trošku níž, bydlím na severní moravě a cesty jsou tady v katastrofalním stavu, takže tento fakt jsem pominul. Dovezl jsem ji na kontrolu ke svému mechanikovi. Při 142000km, vše poctivě servisováno, rok staré brzdy, rok staré přední ramena, auto celkově až na drobnosti v perfektním stavu. Takže i přesto, jaké lidi mají předsudky vůči Alfam, jsem auto zhodnotil jako nedoceněné a koupil. Rozhodování také pomohlo to, že auto patřilo rodině přítelkyně, takže informacím o minulosti mohu věřit.
Auto prošlo základním servisem a to: výměna oleje, filtru, vyčištění olejové vany, seřízení zadních brzd, dolití všech kapalin.
Zrovna tento víkend dávám dokupy mírné oděrky na karoserii. S autem jezdily, ženy, takže je to také mírně podepsáno, naštěstí žádne promačkliny.(Pokud jsem se ňjáke ženy dotknul, omlouvám se) Poté postnu fotky

A teď k důvodům proč píší na tohle forum.
Prvním důvodem je určitě to, že tahle komunita vypadá na slušné a chytré srdcaře, což se mi líbí


Druhým důvodem je pár otázek, které okolo auta mám.
1. Rozvody byli dělány při 75000km, aktuální stav tachometru je 142000km. Pro občasnou sportovní bezpečnou jizdů(bezpečnou z pohledu stability motoru) při kolika km bych měl na jistotu udělat rozvody ?
2. Po seřízení zadních brzd, jsem jel 3krát přes 30km a po cca 20km mi začala pískat levá zadní brzda při rychlosti nad 60 km/h. Probrzdil jsem to na půl km klid a zase to začlo. Nicméně po necelých 100km než jsem stačil zase dojet k mechanikovi problém vymizel. Od té doby mam ujeto asi dalších 200km a problém už se neukazuje. Četl jsem tady v ňjákem vláknu, že to může byt přicpaná brzdová hadička, která drží tlak v brzdě, když nemá. Má otazka zní, je možné, aby to byl tenhle problém a prostě se to rozhýbalo ? Nebo to je něco jiného ?
3. Když nastartuji a po deseti patnácti sekundách vyjedu, prvni tři sešlapnutí plynu doprovází mírne pohupování výkonu. Po 200 metrech jízdy je vše v porádku. Značí to ňjáky větší nebo menší problém motoru ? Četl jsem, že twin sparky potřebuji pár kilometru na bezchybný chod.
4. Mám prasklou odrazku na zadním blatníku a také mi chybí krytka hrany dveří spolujezdce. Existuje ňjaký obchod, kde takové "kravinky" koupím nové ? Nebo je to prostě o hledání ?
5. Mé poslední otázky směřují ke kolům. Zatím mám auto stále na zimních. Má někdo zkušenosti s r15 koly na Alfe ? Nevyjebává to moc podvozek, obvzláště na našich cestách ? (otázka spíš, ze zajímavosti) . Mám originál r14 lité Alfa Romeo kola, které příští týden budu obouvat. Jakou doporučujete výšku (60/65/70) ? Popřípadě uvítám typy přímo na dobré pneumatiky. Co nedá asfalt to nemám.
Předem děkuji těm dobrotivcům co mi odpoví na tyto dotazy.
Alfam ZDAR
