EGR ventil

Odpovědět
gondal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 19.11.2009, čtv 15:46
Bydliště: Jihlava

Re: EGR ventil

Příspěvek od gondal » 28.4.2013, ned 18:46

už to tu kdosi dával a je to i na netu:

Kód: Vybrat vše

http://sk.scribd.com/doc/66810337/how-to-fix-EGR

Tondah
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 18.12.2012, úte 23:24
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tondah » 28.4.2013, ned 19:45

díky za odkaz :smt023 , já věděl, že to nebude nic jednoduchýho :)
Alfa Romeo 159SW 1,9 JTDM 110kw, 7/2008
www.tomasflegl.cz

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: EGR ventil

Příspěvek od Bavoraczech » 30.5.2013, čtv 12:02

Mám 1.9 JTD 85 kW a při plynulým zátahu na 2ku mi přijde, že je tam v okolí 2200 ot. výkonová díra. Zkoušel jsem vyměnit váhu z druhýho auta (jetou) a nepomohlo. Napojil jsme si za jízdy diagnostiku ELM327 a Fiat EcuScan.Zjistil jsem, že turbo dává přibližně správné tlaky, ale hodnota množství nasávaného vzduchu byla hodně rozdílná od požadované hodnoty. Na volnoběh dvojnásobná a pod zátěží ukazovala blbosti. Chtěl jsem tedy zaslepit EGR a zjistil jsem, že už je zaslepený. Záslepku jsem tedy odstranil a zkusil znovu projet. Na volnoběh se množství srovnalo s požadovaným, za jízdy to teď celkem sedí, ale při silném zátahu množství zdaleka nedosahuje maxima. Zastaví se někde ve 2/3 a po uvolnění jízdy opět začne kopírovat požadovanou hodnotu. Auto bych řekl je subjektivně živější a výkonový propad je menší. Kde by mohl být problém? Egr? Prasklá nějaká hadice?
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jans » 31.5.2013, pát 06:12

A tlak turba bol aký? Porovnaj skutočný s pozadovanym. Alebo daj log.
Nemusí vždy sedieť množstvo vzduchu s pozadovanym. Musíš si to vypočítať s celkovým tlakom, čiže porovnávať map s maf.
Keďže máš verziu 85kw a mal si zaslepeny erg tak tí musela svietiť porucha motora. Na prístrojovej doske. Ak nie, máš upravene mapy.
Ináč po dlhej dobe niekto kto napísal že s funkcim erg mu ide auto pocitove lepšie. Aj ja mám ten pocit.
A problém môže byť aj únik vzduchu, čiže hadica erg. Alebo regulácia. Napíš aký si dosiahol najvyšší tlak. Alebo daj log , to bude najlesie
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: EGR ventil

Příspěvek od Bavoraczech » 31.5.2013, pát 08:20

jak u tlaku turba, tak u množství nasávaného vzduchu jsem vždy za jízdy porovnával požadovanou hodnotu s hodnotou aktuální. Turbo tlačilo +/- stejně jako byla požadovaná hodnota, ale množství vzduchu bylo před odstraněním záslepky značně jiné než požadovaná hodnota. Teď se liší jen v tom, že má strop někde ve 2/3 hodnoty, kterou požaduje ŘJ. Hodnoty si bohužel z hlavy nepamatuju. O té prasklé hadici taky uvažuju. Někdy se budu muset podívat na zoubek IC, jestli tam není nějakej prasklej plast nebo hadice, případně to prohlédnu kolem turba...
Kontrolka žádná nesvítí - ale u Unijetu prý nesvítí, zobrazuje se jen ve výčtu závad na diagnostice.
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jans » 31.5.2013, pát 11:16

Keby si mal prasklinu, tak tí turbo nenatlaci požadovaný tlak.
Ked zaslepis erg tak hodnota skutočného vzduchu je na volnobehu väčšia ako požadovaná. Alebo ustalenej jazde. Erg sa zatvára pri akceleracii. Ak je zaslepis erg na volnobehu vzduch ktorý má prúdiť z výfuku musí prisat vzduch cez váhu vzduchu..
Ale pri plnej akceleracii byť sa hodnota vahy vzduchu nemala líšiť.
Ešte som sa na talianskom jtd nestretol aby hodnota vahy skutočnej bola rovnaká ako pozadovana, pri plnej akceleracii.
Ale s novým jtd som sa tiež nestretol, takže možno to uz boli všetko už vraky.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: EGR ventil

Příspěvek od Bavoraczech » 31.5.2013, pát 13:33

Máš pravdu, množství vzduchu bylo přibližně dvojnásobné. Nedávno jsme stejně pokusničil i s bráchovo 156 se stejným motorem a výbavou. Kupodivu měl podle diagnostiky jak hodnotu tlaku turba i mnozstvi nasavaneho vzduchu skoro stejnou s pozadovanou hodnotou.
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: EGR ventil

Příspěvek od razorcz91 » 1.7.2013, pon 20:35

Pánové chci se zeptat, zda-li víte, k čemu je dobrá tato krabička, která je umístěná za separátorem oleje a jde do ní podtlak z ventilu, do kterého zase jde hadička z EGR. Btw, kamoš ma též JTD, ale o rok mladší a nemá to tam.
Přílohy
DSC_2792.jpg
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: EGR ventil

Příspěvek od razorcz91 » 1.7.2013, pon 20:36

Pánové chci se zeptat, zda-li víte, k čemu je dobrá tato krabička, která je umístěná za separátorem oleje a jde do ní podtlak z ventilu, do kterého zase jde hadička z EGR. Btw, kamoš ma též JTD, ale o rok mladší a nemá to tam.
Přílohy
DSC_2792.jpg
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 13.7.2013, sob 15:10

Cau.. muzu se jenom zeptat kde najdu u 156 1.9 jtd 8V ten egr? Diky

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od pedro m » 13.7.2013, sob 15:12

BecaOo:
mel by vsude byt stejne, zezadu na motoru, pokud stojis celne k celu auta tak na prave strane
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 13.7.2013, sob 15:37

Nemuzu ho najit
Přílohy
Nemuzu ho tam najit ..
Nemuzu ho tam najit ..

Rymmell
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 7.3.2012, stř 21:00
Bydliště: Šumperk

Re: EGR ventil

Příspěvek od Rymmell » 13.7.2013, sob 16:15

20130713_153600.jpg
To malý kulatý dole :-)
Fiat Croma JTDm 88kW
AR 156 1.8 TS -ex

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 13.7.2013, sob 16:43

Aha.. ja ho jak blazen hledam za motorem.. a to maj teda asi 16V protoze na ty sem nasel navod a maj to za motorem :-) tak diky.

Rymmell
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 7.3.2012, stř 21:00
Bydliště: Šumperk

Re: EGR ventil

Příspěvek od Rymmell » 13.7.2013, sob 17:22

Tohle je starší provedení, vzduchem ovládaný.Nový mají el.magnet.
Fiat Croma JTDm 88kW
AR 156 1.8 TS -ex

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 13.7.2013, sob 20:00

Uz jsem to zkousel rozebrat ale vubec sem nemohl povolit ty dva imbusy. Ty 13 sem s tezi povolil ale imbusy ani nahodou. Je to cely zapeceny nevite nekdo jak to sundat?

Rymmell
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 7.3.2012, stř 21:00
Bydliště: Šumperk

Re: EGR ventil

Příspěvek od Rymmell » 13.7.2013, sob 20:35

Prostříkat "chemickým klíčem" nebo jiným uvolňovačem šroubů nechat přes noc působit a vyzkoušet, poklepat kladívkem šrouby (ne je rozbít) někdy to poklepání zabere.
Fiat Croma JTDm 88kW
AR 156 1.8 TS -ex

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 14.7.2013, ned 12:16

BecaOo píše:Uz jsem to zkousel rozebrat ale vubec sem nemohl povolit ty dva imbusy. Ty 13 sem s tezi povolil ale imbusy ani nahodou. Je to cely zapeceny nevite nekdo jak to sundat?

vcera sme zaslepili EGR na kamosovej 2.4ke a tie sroby sme najprv nahriali autogenom, pretoze obidva by sa ulomili. potom zavitnikom prebehnut zavit vyrobit tesnenie a zlozit :smt023
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 14.7.2013, ned 12:29

chalani vcera som prisiel na jednu zaujimavu vec \:D/ kedze sa mi nepodarilo zohnat origo saciu hadicu na turbo zo 103kw ,tak som zohnal podobnu ktoru som tam dopasoval.jedina chybicka krasy bola v tom ze ten plastovy odlucovac na olej nesedel na svojom mieste ale ovisal pod motorom :oops:
blbou nahodou sa mi podarilo ten odlucovac prasknut tak ze v nom bola diera. najazdil som s tym par Km a ten motor mal citelne vyssi vykon :smt023
odlucovac som odstranil a diery zaslepil a teraz spekulujem ako sa k tomu vykonu dopracovat znovu :D


este by ma zaujimala jedna vec. preco 166 2.4 10V ma pri vzduchovom filtri ten plastovy bazmek a pred turbom odlucovac na olej ,, ked 156 2.4 10V ma od vzduchoveho filtra holu hadicu az na trubo ????
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

marianekk
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 11.2.2012, sob 23:52
Bydliště: Kosice, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od marianekk » 16.7.2013, úte 01:34

menil som egr za novy, ale po case opat nastal problem.....pri studenom starte cukalo s motorom a dymilo, neskor boli vacsie komplikacie, az mi to padlo do nudzoveho rezimu..... diagnostika urcila, ze to je overboost....vie mi niekto poradit, ci tieto veci medzi sebou suvisia?

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 18.7.2013, čtv 18:33

Tak sem dneska rozebral Egr ovladanej jeste podtlakem.. a byl sem prekvapenej ze nebyl skoro vubec zanesenej.. trochu sazi ale zadna hruza.. tak sem ho vycistil a zda se ze funguje.. ale porad se mi zda ze mi vic hvizda turbo a rozjizdi se jako nejaka turbina.. zacne poradne jet az tak kolem 3000.. nevi nekdo cim by to mohlo bejt nebo co nastavit do grafu na diagnostice abych na to prisel.? Diky

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petr147 » 18.7.2013, čtv 18:50

to tu někdo řešil, pak to rozebral a měl úplně ohlodané turbo...

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: EGR ventil

Příspěvek od major33 » 18.7.2013, čtv 19:57

Tak jsem si zaslepil včera konečně EGR a vyčistil snímač plního tlaku, nastartoval a dobrý. Na druhej start začala řvát kontrolka motoru. Tak jsem to zas odslepil a jel na diagnostiku. Ta psala něco a špatnym průtoku vzduchu. Koukal jsem přímo na ten snímač při nahozeným motoru a zapojený diag. a hodnoty se pohybovaly kolem 240 +/- pak to skočilo asi na 350 a zase na 240 a drželo. Známej servisák usoudil že asi ok, že to bylo tou záslepkou. Chyba se vymazala a auto jelo normálně. Nějak mi to vrtalo hlavou, tak jsem to dnes zaslepil znova. Do záslepky udělal ze 6-8mm díru. Auto jsem protáh a kontrolka motoru nic, auto jelo parádně. Tak jsem se chtěl zeptat jak se projevoje špatnej snímač plnícího tlaku??? Dodávam, že auto mi černě kouří není to nic hroznýho, ale je to dost vidět. I se zaslepením pořád stejný. Tento problém mám už asi měsís a stále se nedaří ho vyřešit. Diagnostika nic neukázala, hadice jsem kontroloval, měl jsem vypadlej jeden podtlak k turbu. Tak jsem dal všechny hadičky na podtlak nové. Ostatní hadice ok. EGR jako novej, po rozebrání nebylo co čistit. Teď ještě začínam pozorovat větší spotřebu. Už fakt nevím co stím. Auto jede parádně necuká, nechcípe akcelerace jako víno. Jedná se o 156 1,9 JTDm 103Kw. r.v.04 Můžete mi někdo poradit, děkuji.

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 18.7.2013, čtv 21:05

No ja sem sundal hadici od sani k turbu a lopatky se tocili krasne volne.. Kde jinde bych prisel na poskozeny turbo?

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: EGR ventil

Příspěvek od lukee » 18.7.2013, čtv 22:30

Zkousels vuli toho kola do stran a v ose hridelky?

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host