Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Ahoj pánové a dámy
Rád bych se představil spolu se svojí alfou. Jedná se o model 156 sportwagon 2,5 V6 s automatickou převodovkou. O původu bohužel moc nevím, servisní knížka u vozu nebyla, ale pochází ze Švýcarska, na budících svítí 168 tis. km
Technický stav je uspokojivý, samozřejmě mě čekají investice do horních ramen, kde jsou čepy a silenbloky totálně vymlácené, ty už jsem objednal, dále klasický servis jako oleje a filtry a také rozvody, na ty jsem dnes koukal a myslím, že na ně také nikdo nesáhl.
Motor a převodovka jdou pěkně, na režim sport se z kombíku stává vyloženě dravec.
Interiér od firmy Momo je zachovaný, kůže není nijak poškozená, navíc nechybí roletka se sítí a jelikož v kufru vozím svého pejska, tak to byl jeden z argumentům pro koupi, navíc modrá kůže bezvadně ladí s barvou karosérie.
Ta je modrý chameleon, efektní, bohužel má několik šrábanců na zadních levých dveřích a zadním lemu, nic složitého na opravu, ale stříkání bude náročné, počítám, že se musí stříkat celý bok, aby házel jednotný odlesk. No bude na ní práce, ale snad bude dobře sloužit.
Budu rád, když najdu i někoho, kdo mi o převodovce řekne něco více, zatím jsem našel jen V6 s manuálem.
Toto je má první alfa, nemám s ní žádné zkušenosti, ale jsem zvyklý na to, že si servis a opravy dělám sám, takže na zdejším fóru už hledám informace.
Mattyfu
Rád bych se představil spolu se svojí alfou. Jedná se o model 156 sportwagon 2,5 V6 s automatickou převodovkou. O původu bohužel moc nevím, servisní knížka u vozu nebyla, ale pochází ze Švýcarska, na budících svítí 168 tis. km
Technický stav je uspokojivý, samozřejmě mě čekají investice do horních ramen, kde jsou čepy a silenbloky totálně vymlácené, ty už jsem objednal, dále klasický servis jako oleje a filtry a také rozvody, na ty jsem dnes koukal a myslím, že na ně také nikdo nesáhl.
Motor a převodovka jdou pěkně, na režim sport se z kombíku stává vyloženě dravec.
Interiér od firmy Momo je zachovaný, kůže není nijak poškozená, navíc nechybí roletka se sítí a jelikož v kufru vozím svého pejska, tak to byl jeden z argumentům pro koupi, navíc modrá kůže bezvadně ladí s barvou karosérie.
Ta je modrý chameleon, efektní, bohužel má několik šrábanců na zadních levých dveřích a zadním lemu, nic složitého na opravu, ale stříkání bude náročné, počítám, že se musí stříkat celý bok, aby házel jednotný odlesk. No bude na ní práce, ale snad bude dobře sloužit.
Budu rád, když najdu i někoho, kdo mi o převodovce řekne něco více, zatím jsem našel jen V6 s manuálem.
Toto je má první alfa, nemám s ní žádné zkušenosti, ale jsem zvyklý na to, že si servis a opravy dělám sám, takže na zdejším fóru už hledám informace.
Mattyfu
Naposledy upravil(a) Mattyfu dne 21.7.2013, ned 21:22, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1443
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6
Pěkný - správnej motor a krásná barva - dokud se nemusí opravovat ...
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Krásnej autobus... ať slouží 

'04 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 85kW "nesmrtelnej osmiventil" Blu Notte
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Díky moc
Zatím si na sebe zvykáme, hlavně na řazení automatu. Chci se zeptat, k autu jsem dostal pouze jeden klíč, kde a zakolik se dá přidělat? Mám ten černý vystřelovák. Jo a také mi chybí ten klíček na zapínání alarmu, ten mám v současné době vypnutý, ten je pro každý vůz také jiný, nebo je jeden pro všechny alfy? Pakliže by byl, nemohl bych se s vámi někde potkat, aby jste mi alarm zapnuli? Jsem sice mimopražák, ale do Prahy jezdím do práce, takže kdyby byl někdo z okolí Kobylis, Bohnic, nebo Letňan budu rád.
Tak ať vám alfy jezdí
Mattyfu
Zatím si na sebe zvykáme, hlavně na řazení automatu. Chci se zeptat, k autu jsem dostal pouze jeden klíč, kde a zakolik se dá přidělat? Mám ten černý vystřelovák. Jo a také mi chybí ten klíček na zapínání alarmu, ten mám v současné době vypnutý, ten je pro každý vůz také jiný, nebo je jeden pro všechny alfy? Pakliže by byl, nemohl bych se s vámi někde potkat, aby jste mi alarm zapnuli? Jsem sice mimopražák, ale do Prahy jezdím do práce, takže kdyby byl někdo z okolí Kobylis, Bohnic, nebo Letňan budu rád.
Tak ať vám alfy jezdí
Mattyfu
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Zkus se zeptat Dallena, ten by ti mohl poradit ohledně klíče, každopádně doporučuju si nechat udělat aspoň náhradní planžetu, abyses do auta dostal, kdybys tenhle klíč ztratil. Jinak originál klíč ve Fiatu stojí (aspoň co jsem se posledně ptal) cca 6700 s dálkou + 1200 pokud nemáš CODE kartu.
'04 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 85kW "nesmrtelnej osmiventil" Blu Notte
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Včera jsem spočítal spotřebu a 8,8 l/100 km a to si myslím, že půjde dolů, až se lépe poznáme s automatem. Jsem mile překvapen
Ovšem včera jsem ztroskotal na výměně horních ramen, ten dlouhý šroub má hlavu směrem k tlumiči, takže o víkendu budu muset vydat celou nohu, proč to nemůže být obráceně, to bych ho jednoduše vytáhl do blatníku. No a samo i drážkový řemen je po smrti, no to spláchnu i s rozvody.

Ovšem včera jsem ztroskotal na výměně horních ramen, ten dlouhý šroub má hlavu směrem k tlumiči, takže o víkendu budu muset vydat celou nohu, proč to nemůže být obráceně, to bych ho jednoduše vytáhl do blatníku. No a samo i drážkový řemen je po smrti, no to spláchnu i s rozvody.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Na to horní rameno tu máš návod...
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Tak to jsi průkopník, tady http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=145 průměrnou spotřebu nikdo nesrazil pod 9,5 l natož s automatem 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9123
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
To je fakt automat, nebo se celou dobu bavíme o selátku*? To totiž z principu spotřebu příliš neovlivňuje.
EDIT: Ha, nevidím knoflíky na volantu a kulisa je taky jakási neznámá, takže skutečne asi automat... Celkem raritka...
EDIT: Ha, nevidím knoflíky na volantu a kulisa je taky jakási neznámá, takže skutečne asi automat... Celkem raritka...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Jo opravdu automat, informací je málo, ale je to 4-stupňový měnič od ZF s overdrive. Seltrack (omlouvám se za špatně napsaný) to není. Hele s tou spotřebou jsem byl sám překvapený, kdyby mi to ukáz PC nevěřil bych, ale je to kombinace dálnice, okreska, vše dlouhé tratě, 140 max, ale většinou kolem 100-120. No na rovinu říkám, že jestli převodovku přepnu do režimu sport, pojedu krátkou trasu třeba do práce, mám to asi 12 km, nedej bože Prahu, tak tam jsem za 13 jako nic, ale tohle opravdu neřeším. Nemám V6 kvůli spotřebě, ale protože má být spolehlivá, je silná a skvěle zní. Ale spíš by mě zajímalo, jestli má také někdo automat v 156 s tímhle motourem, co se do toho leje za oil, kolik, zda a kde má filtr a tak, jak jí poznávám víc, je mi jasné, že náplně nikdo také dlouho neměnil.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9123
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Když už, tak Selespeed... To ZF je cajk, měl jsem ho ve 166, ale ty 4Q jsou strašně málo.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Takže je to převodovka z 166 a podle toho si mohu najít oleje? Omlouvám se za překlep, chvíli před tím jsem zase řešil jeepa a jeho převodovku a tam se to jmenuje podobně. To vedro mi leze na mozek.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
měla by to být tato: http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
GEARBOX TUTELA TRANSMISSION GI/A 3,8l
GEARBOX TUTELA TRANSMISSION GI/A 3,8l
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Děkuju kluci
PS: i proto jsem nakonec skočil do alfonze, fórum s informacema, kde ti vše slušně vysvětlí a poradí.
PS: i proto jsem nakonec skočil do alfonze, fórum s informacema, kde ti vše slušně vysvětlí a poradí.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Dvě hodiny práce a už alfičce svítí všechny budíky. Před tím svítil pouze tachometr a to jen z půlky. Mohu si další věc odšrknout ze seznamu. Díky za návod na ramena, o víkendu jdu na ně.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
O víkendu jsem měnil horní ramena, díky totálně zakousnutým šroubům v silenblocích ramen se mi oprava docela protáhla. Tyčky stabíku jsou také po smrti, no to už bude pohoda, závity jsem si už prostříkal, takže to má čas povolit.
Včera jsem zavařil výfuk a držák, ale po zimě to vidím na výměnu zadní a možná i prostřední části. Nějaké tipy na výfuky? Je na alfu nějaký nerezový, nebo radíte dát origo?
Navíc jsem detailně prošel podlahu, rezne potvora, nikde není skrz, ale před zimou jí budu muset obrousit a natřít.
Hele to je normální u auta z roku 2000? Páč naposledy jsem dělal nátěr podvozku na nivě pana otce a na svém range roveru z 86.
Včera jsem zavařil výfuk a držák, ale po zimě to vidím na výměnu zadní a možná i prostřední části. Nějaké tipy na výfuky? Je na alfu nějaký nerezový, nebo radíte dát origo?
Navíc jsem detailně prošel podlahu, rezne potvora, nikde není skrz, ale před zimou jí budu muset obrousit a natřít.
Hele to je normální u auta z roku 2000? Páč naposledy jsem dělal nátěr podvozku na nivě pana otce a na svém range roveru z 86.

Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
156 před fl jsou podlahově kaše, to si pořádně prolez podvozek se šroubovákem, aby jsi nevyhazoval peníze do aute, který odmítne nad hlavu zvedat i servisák, viz 156 co se tu prodávala nedávno...
Re: Mattyfu- Alfa 156 SW 2,5 V6 ( 2000)
Tak tragický to není, ze zvedáku mi nespadla
Prahy a uchycená náprav jsou ok, takže jen ta podlaha je orezlá, ale neříkám, že nebudu muset něco povařit, nebojím se vlka nic, jen mě to malinko překvapilo.

Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host