Tlak Turba

Odpovědět
kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kejzi1 » 22.6.2013, sob 19:31

yan.ko-Chipem to asi nebude kdyz ten mam v aute pul roku a tohle dela maximalne mesic ;-) Kazdopadne vse nasvedcuje cidlu, kdyz zasunu klic, tak budik hned vyskoci nad nulu, coz je blbost a kdyz mam volnobeh, tak je budik pod prvni carkou, coz je taky blbost, takze na 99% je to cidlo. V pondeli se stavi kolega alfista, zkusim jeho cidlo a pak objednam nove ;-)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od yan.ko » 22.6.2013, sob 19:43

Tak ono chvili trva, nez clovek vystrizlivi z euforie z toho vykonu navic a zacne si vice vsimat veci okolo. Spise nez cidlo bych ale podeziral zatuhle lopatky regulace turba.
Alfa Romeo Perfection

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kejzi1 » 22.6.2013, sob 20:21

Tak kdyz mi to do kopce netahne jak ma, tak toho bych si vsiml ;-) Ale v pondeli uvidim, mam stejny projevy jako kdyz honzat a par dalsich lidi meli prave vadny to cidlo. V pondeli zkusim jiny a uvidim ;-) Ale to ze budik ukazuje pouze pri zapnutym klicku a pri vypnutym motoru je blbost, takze to vidim na to cidlo ;-)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

dufulus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 30.5.2012, stř 09:59
Bydliště: Topoľčany

Re: Tlak Turba

Příspěvek od dufulus » 23.6.2013, ned 08:09

ja napríklad nemám čip a všimol som si podobné reakcie ukazovateľa tlaku turba...
Počkám čo to spraví tebe tá výmena, lebo vo svojom okolí nepoznám nikoho so 159tkou, snáď odstrániš závadu
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 23.6.2013, ned 11:33

yan.ko píše:Tak ono chvili trva, nez clovek vystrizlivi z euforie z toho vykonu navic a zacne si vice vsimat veci okolo. Spise nez cidlo bych ale podeziral zatuhle lopatky regulace turba.
Ty jo, první oficiální pomluva, to jsou mi věci.

Napíšu Vám, jak se může jednodušše zkontrolovat.

Když jedete, (jedno jaký rychlostní stupeň, samozřejmě čím výšší, tím lepší) máte vyřezano na neutrál, tak ručička na tlaku turba musí ležet na 0, pokud zařadíte, musí se zvednout mezi 0-1 dílkem, vše se dělá bez šlapání na plyn.


Samozřejmě diagnostika ukáže víc, tohle je taková rychlá rada.
Naposledy upravil(a) cendler dne 23.6.2013, ned 14:01, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od yan.ko » 23.6.2013, ned 11:34

cendler píše:
yan.ko píše:Tak ono chvili trva, nez clovek vystrizlivi z euforie z toho vykonu navic a zacne si vice vsimat veci okolo. Spise nez cidlo bych ale podeziral zatuhle lopatky regulace turba.
Ty jo, první oficiální pomluva, to jsou mi věci.
?
Alfa Romeo Perfection

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Dallen » 23.6.2013, ned 11:50

To, ze je nekdo paranoik neznamena, ze po nem nejdou :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kejzi1 » 23.6.2013, ned 18:29

To s tou pomluvou jsem moc nepochopil.Jako na šarkana? Tak soft dělal šarkan,ale dolaďovali mi ho na míru kluci v autoscanu a jako jestli mi auto netáhne do kopce jak má,zvlášť na trase kterou jezdím skoro denně,tak v tom kopci poznám když něco není jak má být :-) Jinak rychlá rada je jak říká Cendler,předtím mi ručička při vyřazení rychlosti padala až k nule a teď visí kousek pod první čárkou.A při zasunutém klíčku už vyskočí těsně nad 0.Každopádně zítra to projedu s jiným čidlem pro 100% jistotu a bude to vyřešený
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

dufulus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 30.5.2012, stř 09:59
Bydliště: Topoľčany

Re: Tlak Turba

Příspěvek od dufulus » 27.6.2013, čtv 09:11

no ako Keizi, poriešil si niečo, bolo to to čidlo turba :)
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Envel » 27.6.2013, čtv 09:21

Taky mě to zajímá.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kejzi1 » 27.6.2013, čtv 23:04

Takže dnes definitivně dořešeno novým čidlem plnícího tlaku.V pondělí jsme si dali sraz s Pavlem33 protože pracuje v Jihlavě a zkusil jsem jeho čidlo,hned po zapnutí klíčku rafička ležela dole na nule,po nastartování a popojetí a vyřazení zůstala zase na nule a na mém testovacím kopci už vše fungovalo jak má.On ten tlak v turbu poklesne i tak cca o 1 dílek,ale na zátahu auta to není znát.Se špatným snímačem to bylo tak,že jsem držel pedál na podlaze,rafička lítala nahoru a dolů a podle toho i auto táhlo nebo netáhlo.Takže jsem Pavlovi jeho čislo vrátil zpět do auta a hned objednal v abcdily nové od Bosche za 1400 kč (nejlepší cena) a dnes namontoval.Sice večer,takže projížďka nebyla,ale už po nastartování se rafička chová jak má.Ještě koncem minulého týdně jsem čidlo zkoušel čistit a to nezabralo.

Takže projevy podle kterých se to asi dá rozpoznat,protože stejné projevy měl i HonzaT který mi po netu dost pomohl,za což mu díky :smt023

1.Projev problému-Po zasunutí klíčku do zapalování nesmí rafička takto povyskočit.Musí ležet na nule
Zapnutí klíčku
Zapnutí klíčku
2.Projev problému-Po projetí a vyřazení rychlosti (plyn na volnoběh) musí být rafička volnoběhu těsně nad nulou,opravdu kousíček.Mě držela až takhle vysoko
Volnoběh
Volnoběh
A tady máte video jízdy do kopce.Táhlé stoupání,zařazená 4,nechat padnout otáčky pod 1900 a dát pedál až na podlahu.Turbo musí zatlačit naplno a klesnout cca o dílek,nesmí to být znát na zátahu.Na mém videu je to vidět až od času 0:25 protože předtím se mi nějak nedařilo se dostat do těch otáček,furt jsem jich měl víc nebo vyšší rychlost a nebylo to tak zřetelný :-D (ten hluk jde z ventilátoru,protože jsem měl klimu naplno a fučela přímo na mobil :-D )

http://www.youtube.com/watch?v=vLj1aEf2 ... e=youtu.be

A tady staré verzus nové čidlo:
čidla
čidla
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

Cipís
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 665
Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Cipís » 28.6.2013, pát 00:05

:) :smt023 přesně tohle už taky nějakou dobu pozoruju, zrovna min. týden jsem to řešil se Zdendou, budu měnit až se vrátim z dovči ;) :smt033
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Kwaso » 28.6.2013, pát 07:11

Presne tak tiez som to mal a uz mam cidlo tiez menene.. rucicka sa nevracala na volnobehu na nulu.. :smt023
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

dufulus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 30.5.2012, stř 09:59
Bydliště: Topoľčany

Re: Tlak Turba

Příspěvek od dufulus » 28.6.2013, pát 07:29

myslím že ja mám tiež ukazovateľ až niekde na prvej čiarke, takže predpokladám že tiež to čidlo :) super že si dal info, pomohlo mi to v rozhodovaní či to riešiť :)
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od mcernoch » 28.6.2013, pát 07:32

Je zajímavý, že většinou co na Italským autě odejde vyrobila Německá firma BOSCH.
Naposledy upravil(a) mcernoch dne 28.6.2013, pát 09:35, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Tlak Turba

Příspěvek od lukee » 28.6.2013, pát 08:39

kejzi: super dokumentace, jen se zeptám pro info (kdyby mě to taky potkalo), co chcou za nové čidlo?

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od mcernoch » 28.6.2013, pát 09:35

lukee píše:kejzi: super dokumentace, jen se zeptám pro info (kdyby mě to taky potkalo), co chcou za nové čidlo?

Když budeš pořádně číst, tak tam cena je uvedena. :smt040
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Andy159sw » 28.6.2013, pát 09:55

Ja jedno cidlo mam ak by niekto chcel.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

Diamond
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 439
Registrován: 19.3.2013, úte 19:42
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Diamond » 28.6.2013, pát 12:32

Jak to tady čtu, tak mě asi také čeká výměna toho čidla :wink:
Suzuki Kizashi 2,4 131kW(2011)
EX:Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW(2006), EGR+DPF On by Cendler
EX: Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 79kW(2002)
EX: Hyundai Lantra 1.6i 66kW>>84kW(1996)
EX: Honda Civic 1.5i 66kW(1989)
EX: VW Golf 1.6 GTi 84kW(1982)
EX: Škoda 110R(1980)

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kejzi1 » 28.6.2013, pát 20:26

lukee: Jak píše mcernoch,je to tam :-) 1400 kč jsem za něj dal :wink:

Jinak já jak koukám na příspěvky zpět,tak už vlastně od začátku když auto ještě mělo DPF,tak mi to čidlo už asi kecalo,protože mi vždycky ručička zůstala kousek nad 0 i na volnoběh,teď padne krásně na nulu,ale problémy začaly až cca před měsícem,kdy to auto fakt netáhlo jak má,zato po dnešní cestě do práce a zpět,musím říct že takhle hezky snad ještě nejela :wink:
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

dufulus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 30.5.2012, stř 09:59
Bydliště: Topoľčany

Re: Tlak Turba

Příspěvek od dufulus » 9.7.2013, úte 14:40

a ešte taká otázka - myslíte že je na 8v a 16v rovnaký snímač tlaku alebo je tam rozdiel. Lebo ja sa do áut veľmi nevyznám a neviem ani kde by som ten snímač našiel a cez víkend som to doma neporiešil, a som písal kamarátovi čo predáva autosúčiastky a poslal mi tento istý čo mal kejzi, tak sa pre istotu pýtam
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)

dufulus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 30.5.2012, stř 09:59
Bydliště: Topoľčany

Re: Tlak Turba

Příspěvek od dufulus » 13.7.2013, sob 14:31

takže snímač vymenený, už funguje ako má
ale keď mi ho bracho vytiahol bol celý zanesený nejakým cajrajtom...nečistili ste to niekto, neexistuje nejaký dobrý prípravok čo sa dá streknúť niekde do sania že by to prečistil? nemáte niekto skúsenosti že by ste poradili čo by som tam picol nech sa mi to všetko nezadr...nezanesie :) mám ešte stále DPF, EGR a klapky ON, tak tie tomu asi pomáhajú, snáď to neprepúšťalo turbo olej do sania, to by bolo horšie
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)

marianekk
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 11.2.2012, sob 23:52
Bydliště: Kosice, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od marianekk » 8.8.2013, čtv 08:59

Zdravim Alfisti, vedel by mi niekto poradit /pomoct/....pravdepodobne mi odislo cele turbo.......akonahle idem nad 4000 ot. auto hned padne do nudzoveho rezimu.....najprv mi diagnostikovali, ze to bude overboost...zaplatil som za neho 90 eur plus praca.....sadol som do auta a opat sa to zopakovalo....riesil som to v original AR servise v Kosiciach, ponukli mi 2 mozsnosti.... nove turbo so vsetkou robotou okolo toho by vraj vyslo na 1 900 eur! druha moznost bola repasovat to moje turbo...za lacnejsi peniaz, ale mam z toho obavy, ci to bude ficat ako pred tym...jazdim s tym dlhe trasy /SK-UK/......ma uz niekto skusenost s vymenou turba v 159? dik

Diamond
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 439
Registrován: 19.3.2013, úte 19:42
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Diamond » 8.8.2013, čtv 20:41

Tak dnes konečně proběhla výměna snímače. Provozní test provedu zítra cestou do práce. Ovšem už teď je vidět změna - viz foto :wink:
Obrázek

EDIT: ještě abych nezapomněl, chci stejně jako kejzi poděkovat http://www.abcdily.cz, za rychlé a levné dodání snímače.
Suzuki Kizashi 2,4 131kW(2011)
EX:Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW(2006), EGR+DPF On by Cendler
EX: Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 79kW(2002)
EX: Hyundai Lantra 1.6i 66kW>>84kW(1996)
EX: Honda Civic 1.5i 66kW(1989)
EX: VW Golf 1.6 GTi 84kW(1982)
EX: Škoda 110R(1980)

MichalP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 320
Registrován: 21.1.2012, sob 22:21
Bydliště: Dobřany u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od MichalP » 9.8.2013, pát 10:17

to je focené za jízdy nebo když stojíš bez plynu nebo jak?
Alfa Romeo Giulietta 1,75 Tbi QV Limited Edition,Rosso 8C competizione
Novitec podvozek,Novitec difuzor,Alu r19,výfuk 70mm,Sport 200cell kat,EBC brzdy,pancéřové hadice,optimalizace výkonu 265PS,400NM,BMC sání,velký intercooler,rozpěrná tyč

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 3 hosti