vavrusam píše:TBi, jak jsou na tom s odezvou na plyn?
Myslíš turbodíra? U TBi v Breře se to chová do 2000 otáček jako atmosféra ... zátah jako atmosféra 1.8 ... Nad 2000 vybuchne pod kapotou malá atomová bomba. A co víc, reakce na plyn je okamžitá. Stačí jemně sešlápnout plynový pedál a auto vystřelí dopředu a ručička turba nahoru, jestli tam je nějaká prodleva, tak je v řádu desetinek sekundy, subjektivně vůbec žádnou prodlevu neregistruješ. To je ta zábava na trojku, když jedeš v obci 50 km, točíš 2000 a za značkou konec obce na to šlápneš... a pusa od ucha k uchu

V tom okamžiku bys musel mít hodně velkou smůlu, aby za tebou jelo Porsche nebo Ferrari... zas tolik jich nejezdí. A GTI Tě nepředjede, maximálně se bude lepit na zadek.
Tak to platí až do pětky. Na šestku záleží jestli je puštěná nebo vyplá klima. S vyplou klimou je to OK. Se zapnutou mám pocit, že se to sbírá do otáček pomaleji, jako by u turba byla prodleva asi 1 s. Taky hodně záleží na palivu. S Vervou 100 je to o poznání živější než s Naturalem 95.
Takže u těch měření na okruhu je hodně faktorů, co to může ovlivnit. RS nebo GTI mají předepsán Natural 98. TBi jezdí na Natural 95, ale můžeš tam dát třeba tu Vervu a v tom okamžiku máš oproti katalogu pár koníků navíc...
Takže tolik pro Breru. U 159 TBi to bude podobný. Giulietta QV se prý chová jinak, je tam ten systém DNA, takže si musíš nejdříve nastavit "D", ale i tak je tam prý prodleva turba o fous delší a zpřevodování je taky těžší, na druhou stranu má 35 koníků navíc a je o 110 kg lehčí.