
Fotogalerie: http://sdrv.ms/1aQFMkz
Technické parametry:
- Motor: Alfa Romeo 2.5i V6 12V
- Vidlicový šestiválec (60 st.), kapalinou chlazený s rozvodem OHC a dvěma ventily na válec, umístění vpředu napříč
- Zdvihový objem: 2492 cm3
- Kompresní poměr: 10.0:1
- Vrtání x zdvih: 88 mm x 68.3 mm
- Elektronické vstřikování paliva Bosch Motronic M 1.7
- Výkon: 163 koní (120 kW) při 5800 otáčkách, Točivý moment: 216 Nm při 4500 otáčkách
- Převodovka manuální 5-ti stupňová
- Pohon předních kol
- Přední náprava: MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor
- Zadní náprava: Vlečná, vinuté pružiny, stabilizátor
- Karoserie: Samonosná tříprostorová, čtyřdveřový sedan
- Rozměry (D x Š x V): 4443 mm x 1730 mm x 1425 mm
- Hmotnost: 1321 kg
- Barva: Proteo Rosso
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 8.4 s
- Maximální rychlost: 215 km/h
- Vyrobeno 7 196 kusů
Popis:
Asi se to u mě stalo zvykem, ale i tuhle Alfu jsem koupil víceméně náhodou. Ten den sem chtěl volat Jirkovy jestli už sehnal motor do mojí 145tky a zrovna jsem na fóru narazil na odkaz na inzerát na tuhle 155tku, ten inzerát byl na internetu prý už dlouho, ale nikdy předtím sem ho neviděl a to sem se po 155tkách už koukal. Na fotkách vypadala slušně, takže když mi Jirka do telefonu sdělil, že nový motor ještě nemá, byl sem nakonec docela rád a hned sem ho požádal jestli by se na tu 155tku se mnou nezajel podívat.
Na místě jsme zjistily, že Alfa vypadá opravdu velice slušně, v roce 2010 byla dovezena ze Švýcarska díky čemuž není postižena korozí. Měla sice propadlou technickou, nějaké ty kosmetické vady a byly na ní namontovány krátké pružiny. Navíc prodávající na místě ještě slevil takže nebylo co řešit a za týden už se vezla na plaťáku k Jirkovy.
155tku jsem stejně chtěl a i když sem po smrti 145tky uvažoval, že bych si jako "dailycar" pořídil něco obyčejného o co bych se nemusel moc starat, tak nakonec ten "rozum" opět nezvítězil a do práce teď jezdím šestiválcem. Ono totiž ta doba kdy ještě budeme moc denně jezdit takovýhle autama nebude trvat věčně a lepší si teď užít za cenu vyšších nákladů než se za 20 let mlátit do hlavy, že jsem něco promeškal.
Okamžitě po koupi jsem nechal vymontovat krátké pružiny a vrátil na Alfu sériové, což na fóru sice zdvihlo vlnu odporu, ale já s tím autem potřebuju jezdit což na těch krátkých moc nešlo a na koukání sem si mohl koupit levněji model. Dále byly vyměněny provozní kapaliny a vyřízena technická.
Stále je potřeba vychytat nějaké drobné mouchy a odstranit něco málo "tuzingu", ale to se časem podá.
Nicméně se musím přiznat, že už po prvních pár stovkách kilometrů mi tohle auto opravdu hodně sedlo. Podvozek nabízí dobrý kompromis mezi komfortem a sportovností, sedačky se nesou ve stejném duchu a nabízejí slušné boční vedení a díky nastavitelné bederní opěrce i pohodlí na delších cestách. A navíc jsou doplněny o skvělou loketní opěrku, přiznávám, že lepší jsem v jiném autě neměl. Jedinou výtku bych měl k madlu na dveřích, které je umístěné zbytečně nízko. Sportovní atmosféru na palubě umocňují budíky s ukazateli tlaku a teploty oleje což je pěkný a hlavně funkční detail, kterým by měl být vybaven každý sportovní vůz. Dalším pěkným detailem je dřevěný volat, který řidiče alespoň na chvíli vrátí do starých časů.
Další chválu musím napsat na dvanáctiventilový šestiválec pod kapotou, neboť motor nabízí slušný zátah téměř v jakýchkoliv otáčkách. Dá se s ním jezdit téměř od volnoběhu, ale přes to výkon krásně graduje a s přibývajícími otáčkami stoupá až k vrcholu, což je něco o čemž si mohou moderní malé turbomotory nechat jen zdát, vše navíc doplněné krásným zvukem.
Když bych jí měl porovnat s mojí bývalou 145tkou, tak co se týče jízdních vlastností byla na to 145 o něco lépe, což není překvapením vzhledem k sportovnímu podvozku verze QV a zejména díky menší váze nad pření poháněnou nápravou. Ovšem co se týče cestovního komfortu, tak tady hraje 155tka opravdu jinou ligu ať už lepším posazem za volantem, měkčím podvozkem, lepším odhlučněním tak i širším rozsahem použitelných otáček motoru v kombinaci s delším zpřevodováním. To vše dělá z Alfy Romeo 155 opravdu dobrý cestovní vůz se sportovním duchem.
Co se týká výbavy tak v mé 155tce najdeme el. přední okna, el. zrcátka, automatickou klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní a loketní opěrkou, pření mlhovky a další běžné věci. Co mě mrzí, že moje Alfa nemá ve výbavě śíbr.