Tak nakonec vzduchový filtr vyměněn dle video návodu zde:
http://www.youtube.com/watch?v=3Qnt9Teg4uQ
Video berte trochu z nadsázkou, v reálu to tak lehce nejde ani náhodou, naopak příště to raději zkusím vrchem přes baterku. Na videou totiž chybí několik zásadních skutečností:
1) Človek průměrných rozměrů se pod auto bez zvednutí jen težko vleze a když už se tam dostane, není místo pro manipulaci, je tady nutné auto zvednout nebo zajet na kanál/rampu.
2) Vetšina aut má kryt motoru a ten zpravidla drží na přirezlých šroubech, které jdou jen težko povolit, případně povolit nejdou vůbec. Já měl to štěstí, že to tedy nakonec povolit šlo.
3) Povolovat sací trubici do filtrboxu jak je vidět na začátku vida je naprosto zbytečné, naopak filtrbox nelze oteřít, bez odpojení hadice vedoucí z filtrboxu do motoru.
4) I po tom všem, když se povolí přezky držící boční kryt filtrboxu, stejně to nejde pořádně otevřít (nebo alespoň mě nešlo tak snad jak to vypadá na videu), asi po půl hodině hledání, kde to ještě vázne jsem došel k závěru, že tam nic nepřekáží, tak jsem to odpáčil na mezeru o výšce nového filtru, vytáhl starý filtr nasadil nový a celý postup zopakoval po zpátku.
Dle mého názoru je výměna vzduchového filtru na motoru 1.9JTD 16V spíše adrenalinovým sportem než servisním úkonem.