
Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Dobrej gryf s tou násadou od koštěte. 

Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Uz to mam v ruce.
Spise horsi to bude dat dokupy
Spise horsi to bude dat dokupy

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Pěkně si s tím hraješ. Určitě je lepší to vyvařit než kupovat jiný auto se zdravou karosérií, kde se ti vysere zase jiných 100 věcí
a takhle se na tom aspoň něco naučíš.
Bude ta úprava svodů?

Bude ta úprava svodů?
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Svody jsou zavařené, ale brousit je nebudu. Koupil jsem na to nějaké kameny, ale je to nemožné. Kámen celý zmizí a na svodu ubyde půl milimetru.
IMHO na straně svodů tam není takový problém, otvory ve svodech jsou větší než na hlavě tak spaliny by měli proudit v pořádku (do ničeho nenarážet). Ani s frézkou se na tu hlavu nedostanu.
S čím si, ale dávám práci je tu hlavu pořádně vyčistit, vodítka na výfuku byli celé utopené v karbonu
Pokud se dostanem někam k seriovemu vykonu tak budu spokojeny.
IMHO na straně svodů tam není takový problém, otvory ve svodech jsou větší než na hlavě tak spaliny by měli proudit v pořádku (do ničeho nenarážet). Ani s frézkou se na tu hlavu nedostanu.
S čím si, ale dávám práci je tu hlavu pořádně vyčistit, vodítka na výfuku byli celé utopené v karbonu
Pokud se dostanem někam k seriovemu vykonu tak budu spokojeny.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Dneska jsem byl ve formě, ráno celkem v pohodě, zabrousil jsem ventily, začal pomalu skládat hlavu. No přišel jsem na to, že sám zámky na ventily nedám (zjištění mi trvalo asi hodinu a půl) bicák to vzdal žádnej zámek nenasazen tak zítra to zkusíme ve dvou.
Tak jsem se pustil do nějakých drbek jako oprava variatoru.
Nakonec jsem ho skladal a rozkladal 10x
Po prvním složení jsem ho zkusil pneumatikou a on nic (šnek se natáčel, ale tak málo, že variator se ani nehl). Tak jsem ho rozložil ještě 3x v domění, že jsem ho složil blbě (ono je to v podstatě nemožné). Nic. Tak jsem začal bádat a přišel na to, že novej kroužek má větší vůli než nový tak jsem dal zpátky starý. Pořád nic. Po pár pokusech jsem si ještě všiml, že mám opačně talířovou pružinu který vymezuje axiální vůli (na funkci rostlináře prý nemá vliv). Tak jsem to znovu rozkopal. A asi v devět mi došlo, že to bez oleje hrát nebude (když jsem ho testoval pneumatikou před rozborkou tak v něm byl nějaký zbytek). Tak jsem ho zalil, přeskládal zase s novým těsněním a už to hraje.
Výhodou je, že teď vtom mám namakanou techniku a variator zrepasuju asi za 10minut
Jinak pokud má někdo starej variator tak bych potřeboval pístní kroužek. Ten můj je rozpraskanej na tři kusy.



Tak jsem se pustil do nějakých drbek jako oprava variatoru.
Nakonec jsem ho skladal a rozkladal 10x

Po prvním složení jsem ho zkusil pneumatikou a on nic (šnek se natáčel, ale tak málo, že variator se ani nehl). Tak jsem ho rozložil ještě 3x v domění, že jsem ho složil blbě (ono je to v podstatě nemožné). Nic. Tak jsem začal bádat a přišel na to, že novej kroužek má větší vůli než nový tak jsem dal zpátky starý. Pořád nic. Po pár pokusech jsem si ještě všiml, že mám opačně talířovou pružinu který vymezuje axiální vůli (na funkci rostlináře prý nemá vliv). Tak jsem to znovu rozkopal. A asi v devět mi došlo, že to bez oleje hrát nebude (když jsem ho testoval pneumatikou před rozborkou tak v něm byl nějaký zbytek). Tak jsem ho zalil, přeskládal zase s novým těsněním a už to hraje.
Výhodou je, že teď vtom mám namakanou techniku a variator zrepasuju asi za 10minut

Jinak pokud má někdo starej variator tak bych potřeboval pístní kroužek. Ten můj je rozpraskanej na tři kusy.



Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Co se teda na tom variátoru vyšlehává? To ozubení uvnitř na fotce č. 2?
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Teflonovy krouzek nedrzi tlak
Pruzina se casem unavi
Pak tam jsou jeste talirove pruziny a pistni krouzek ktere muzou byt taky nejak jete
Pruzina se casem unavi
Pak tam jsou jeste talirove pruziny a pistni krouzek ktere muzou byt taky nejak jete
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Tak palice je konečně na bloku. Zavřít jsem jí nakonec nedokázal tak jsem to odvezl profikum prace pet minut za kilo
Pomalu jsem se pustil do brzd, jeden zadni trmen byl spatny. Cekal jsem zarostly pistek, no rozbitej samostav me trosku zaskocil, ale nakonec se povedlo dat ho dokupy.
Co ja bych bez toho stahovaku delal...

Na fotce to nejde tak poznat, ale pravej samostav je celej pekne vychylenej takze se pistek pricil ve valci


pricina



Pomalu jsem se pustil do brzd, jeden zadni trmen byl spatny. Cekal jsem zarostly pistek, no rozbitej samostav me trosku zaskocil, ale nakonec se povedlo dat ho dokupy.
Co ja bych bez toho stahovaku delal...

Na fotce to nejde tak poznat, ale pravej samostav je celej pekne vychylenej takze se pistek pricil ve valci


pricina


Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
ta ze si to stlacil a kladivom zahol nazat tie zarasky?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Kladivom?
Ten samostav je vlastne lozisko ktere meni otacivy pohyb na vysuvny. Plus ktomu je usposoben pistek ktery se naotoci.
Je tam kulickove lozisko. Ktere ma upravene vedeni, aby se roztahovalo a stahovalo.Jedna kulicka byla uskocena o drahu vedle, kdyz se to stahne tak se lozisko trosku roztahne, pak jde kulicka vyndat a dat naklepnout do sve puvodni pozice

Ten samostav je vlastne lozisko ktere meni otacivy pohyb na vysuvny. Plus ktomu je usposoben pistek ktery se naotoci.
Je tam kulickove lozisko. Ktere ma upravene vedeni, aby se roztahovalo a stahovalo.Jedna kulicka byla uskocena o drahu vedle, kdyz se to stahne tak se lozisko trosku roztahne, pak jde kulicka vyndat a dat naklepnout do sve puvodni pozice
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
no este som to rozobrate nemal ta ze neviem ako to funguje a z fotky som to teda asi zle pochopil
kazdopadne dobre vediet do buducna bo zatial som vedel iba ako ho zatlacit...

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Tak pokračování
V pátek jsem si z nudy vyřezal 1/5 podlahu a v sobotu jsem měl chuť to tam zkusit navařit zpět, no došel co2... Takze to mam zatim jen nabodovane a behem tydne to cele proleju, docela se mi to povedlo.
Motor poskladany, ceka se na gufera na diferak. Konecne jsem rozlouskl starter a je objednane nove redukcni kolo. Brzdy uz slozene
Altik jak lezel v regalu v bordelu tak se mezi S. a R. dostal bordel a tezce se toci, no do toho orisku se mi dostat nepodarilo.
Dneska jsem odstrojil motorak, snad dorazi uspesne nova izolace, od yan.ka mam stahlej brzdovej valec z GTA s dvoustupnovym posilovacem tak se snad nejak podari implementovat+ k nemu nechat vyrobit nove trubky.



Vic na sdv
V pátek jsem si z nudy vyřezal 1/5 podlahu a v sobotu jsem měl chuť to tam zkusit navařit zpět, no došel co2... Takze to mam zatim jen nabodovane a behem tydne to cele proleju, docela se mi to povedlo.
Motor poskladany, ceka se na gufera na diferak. Konecne jsem rozlouskl starter a je objednane nove redukcni kolo. Brzdy uz slozene
Altik jak lezel v regalu v bordelu tak se mezi S. a R. dostal bordel a tezce se toci, no do toho orisku se mi dostat nepodarilo.
Dneska jsem odstrojil motorak, snad dorazi uspesne nova izolace, od yan.ka mam stahlej brzdovej valec z GTA s dvoustupnovym posilovacem tak se snad nejak podari implementovat+ k nemu nechat vyrobit nove trubky.



Vic na sdv
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
A jeste chutovecka 
Sverte nekomu jinemu auto na opravu. Tip na dobreho karosare, plech privareny k prahu z boku a ne zespod jak patri a ktomu pekne prerezane dratky flickou. To je punk


Sverte nekomu jinemu auto na opravu. Tip na dobreho karosare, plech privareny k prahu z boku a ne zespod jak patri a ktomu pekne prerezane dratky flickou. To je punk


Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Řidičova strana cajk, spolujezdcova se už je vypitvaná, zítra se vyřežou podběhy a o víkendu se vyvaří. Pak obrousit vše co je povrchovka, základ, nástřik, objednat z vestinu Tecsound a kastle bude nejak hotova.
Na tu ridicovu stranu jsem vyplatlal dobre kilo tmelu na svary
Jinak dneska probehla implementace brzdoveho valce s dvoustupnovym posilovacem z GTA (thanks yan.ko). Je to velice prijemna prace dostat hlavu, dve ruce a nejake naradi do mist kde se bezne pohybuji dve nohy. Kdyby ti taloši dali ty štefty opačně tak by to byla nuda...

Valec mel mit jine sroubeni, no je to z italie takze nakonec byli stejne jako u valce puvodniho

Uz v aute

Na tu ridicovu stranu jsem vyplatlal dobre kilo tmelu na svary

Jinak dneska probehla implementace brzdoveho valce s dvoustupnovym posilovacem z GTA (thanks yan.ko). Je to velice prijemna prace dostat hlavu, dve ruce a nejake naradi do mist kde se bezne pohybuji dve nohy. Kdyby ti taloši dali ty štefty opačně tak by to byla nuda...

Valec mel mit jine sroubeni, no je to z italie takze nakonec byli stejne jako u valce puvodniho


Uz v aute

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Chlapi potřebuju radu.
Dneska jsem zajel koupit novou planetu (nebo redukční kolo, každej si tomu říká jinak) na startér.
Startér složil, připojil klasicky na baterku a nic se neděje.
Tak jsem vytáhnul zase magnet a nepodařilo se mi ho rozchodit. Nemám ponětí kde je zakopanej pes. Na magnetu jsou tři kontakty dva z toho jsou propojené (zem).
Magnet fungoval bez problemu. Ze by se zniceho nic posral se mi moc nezda. Jeste me napadlo, ze by to nestihala baterka (ktera je rok nenabijena, ale zase to je >100Ah), ale kdyz ji pripojim na magnet tak tam zadny pokles napeti neni, ani proudovy odber nenameren.
Ze by skutecne ten magnet chcipl?
Z mondea mam magnet na odskok kufru a tam nebyl problem ho rozchodit...
A zacali se pitvat podbehy, punk


Dneska jsem zajel koupit novou planetu (nebo redukční kolo, každej si tomu říká jinak) na startér.
Startér složil, připojil klasicky na baterku a nic se neděje.
Tak jsem vytáhnul zase magnet a nepodařilo se mi ho rozchodit. Nemám ponětí kde je zakopanej pes. Na magnetu jsou tři kontakty dva z toho jsou propojené (zem).
Magnet fungoval bez problemu. Ze by se zniceho nic posral se mi moc nezda. Jeste me napadlo, ze by to nestihala baterka (ktera je rok nenabijena, ale zase to je >100Ah), ale kdyz ji pripojim na magnet tak tam zadny pokles napeti neni, ani proudovy odber nenameren.
Ze by skutecne ten magnet chcipl?

Z mondea mam magnet na odskok kufru a tam nebyl problem ho rozchodit...
A zacali se pitvat podbehy, punk



Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Tak dle elarnu...

Moc tomu nerozumim, svorka 50 mi píská s kostrou. Spínání přes nulu je nesmysl... 30 stálé, 50 spínané? Tuhle možnost jsem myslím taky zkoušel a nic...

Moc tomu nerozumim, svorka 50 mi píská s kostrou. Spínání přes nulu je nesmysl... 30 stálé, 50 spínané? Tuhle možnost jsem myslím taky zkoušel a nic...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Ta první fotka podběhu to je směrem od LP kola k řidičovi? Jinak nezahlížel jsi přes "okýnka" v prazích, jestli to nerezne zevnitř? Pokud bys to měl cajk, pouvažoval bych o nějakým konzervačním vosku, když už si s tím tak hraješ.
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Já to neposlal, tak znovu
Pravej práh je uplně zdravej, řidičám chytlej na lemu tak to šlo pryč (cca 2-3mm). Prahy sem poctivě vysál (na jedné straně vysavač utěsněn a z druhé strany jsem to tlačil vzduchem).
Jinak zítra možná dovařím (až na nějaké drbky) zbývá jen přední podběh levý. Ty podběhy jsou hodně časově náročné, očista, pak vyřezání (je třeba opatrně ať se zbytečně neprořízne přepážka nebo "matice" na silent motoru). Docela komplikované tvary vyřezat (dělám to na přesno vsazené, ne na přesah), vymodelovat, natřít a po zaschnutí navařit na místo a jít na další segment.
Celkem problém je s hašením, ty podběhy jsou vystříkany pěnou proti vibracím která docela dobře hoří a samozřejmně taky slušně hoří barva na plechu. Ideál by asi bylo to svařovat v nějaké hermeticky uzavřené místnosti s inertním prostředím
Hašení vodou je na ho...o (jak pak tu vodu dostat z dutin) takže jsem to hasil stlačeným vzduchem (ale chce to hasit trošku déle bo ty barvy a nástřiky maj celkem malou teplotu vzniceni)
Ale musím říct, že se mi to asi i docela povedlo
Zítra hodím foto
Jinak dutiny jsou největší problém, proleju to co to pude už mám cca 6l koktejlu nachystano. Zvlaste ty podbehy jsou problem, protoze se nijak nedaji osetrit svary z druhe strany)


A konecne jsem vyzvedl ty tesneni na prevodoku. Fiat za to chce petikilo, tyhle 4 byli za 240


Pravej práh je uplně zdravej, řidičám chytlej na lemu tak to šlo pryč (cca 2-3mm). Prahy sem poctivě vysál (na jedné straně vysavač utěsněn a z druhé strany jsem to tlačil vzduchem).
Jinak zítra možná dovařím (až na nějaké drbky) zbývá jen přední podběh levý. Ty podběhy jsou hodně časově náročné, očista, pak vyřezání (je třeba opatrně ať se zbytečně neprořízne přepážka nebo "matice" na silent motoru). Docela komplikované tvary vyřezat (dělám to na přesno vsazené, ne na přesah), vymodelovat, natřít a po zaschnutí navařit na místo a jít na další segment.
Celkem problém je s hašením, ty podběhy jsou vystříkany pěnou proti vibracím která docela dobře hoří a samozřejmně taky slušně hoří barva na plechu. Ideál by asi bylo to svařovat v nějaké hermeticky uzavřené místnosti s inertním prostředím

Hašení vodou je na ho...o (jak pak tu vodu dostat z dutin) takže jsem to hasil stlačeným vzduchem (ale chce to hasit trošku déle bo ty barvy a nástřiky maj celkem malou teplotu vzniceni)
Ale musím říct, že se mi to asi i docela povedlo

Jinak dutiny jsou největší problém, proleju to co to pude už mám cca 6l koktejlu nachystano. Zvlaste ty podbehy jsou problem, protoze se nijak nedaji osetrit svary z druhe strany)


A konecne jsem vyzvedl ty tesneni na prevodoku. Fiat za to chce petikilo, tyhle 4 byli za 240


Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
A já si připadám jako magor, když zachraňuju auto, který je trochu orezlý kolem zadního skla a na zadních lemech... 

Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Zřejmě ti ještě alfavir nezlikvidoval všecky zdravé buňky
Jinak Dallenovi velký obdiv, je vidět, že mu v hrudi bije pravé nadupané cuore sportivo
....a na moje šolichy bude mít čas snad aspoň příští rok
...




AR 156 2,4 JTDm 129kw 2004 "Black Pearl" :-)
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Snad brzy bude hotovo tak pak se muže šolichat i na cizím 

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
Tak to je gol. Neco hledam na mapach.
Moje 156
http://goo.gl/maps/qm0F0
A o krok dále náhle zmizí a objeví se...
http://goo.gl/maps/oe7sr
Moje 156
http://goo.gl/maps/qm0F0
A o krok dále náhle zmizí a objeví se...
http://goo.gl/maps/oe7sr
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dallen - Alfa Romeo 156 1.8TS (1998)
A co na to všechno přítelkyně? Kamrádi, rodina? Se vsadím, že v tý garáži i spíš. Ale jinak Hut ab. Klobouk dolů. Možná bys mohl nahradit Kůrkyna, ale pro mě jsi moc z ruky
. Jenom škoda, že nezachraňuješ něco vícecylindrového 


AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti