Voda metanol - vstřikování přímo do sání
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Konečně jsem se dostal k ňákému měření, tak přikládám graf záznamu z FESu, kdy jsem se rozjížděl na plný plyn na čtverku od cca 1600 do 4000 otáček. V grafu jsou smíchaná dvě měření, jedno se zaplým vstřikováním W/M a druhý bez. Na grafu je zobrazena teplota nasávaného vzduchu (MAF), absolutní tlak v sacím potrubí na motoru, čili za turbem a IC a teplota vzduchu v sacím potrubí.
Je zde jasně patrný výrazný pokles teploty vlivem vstřikovaného W/M...
Rozjezd na 4. stupeň 1500-4000rpm
Je zde jasně patrný výrazný pokles teploty vlivem vstřikovaného W/M...
Rozjezd na 4. stupeň 1500-4000rpm
Naposledy upravil(a) undermeadow dne 28.5.2014, stř 11:21, celkem upraveno 1 x.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
jaky pomer WM smesi? 50/50? Jak daleko od klapy vstrikujes? hned za intercoolerem?
Alfa Romeo Perfection
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Směs WM 50/50. Na 159ce je před klapkou asi půlmetrová hliníková trubka, na kterou je dole připojená gumová hadice z IC, zde hned za spojem to vstřikuju, takže půl metru od klapky a 30cm za IC.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Zajímá věc.
Docela se zajímám o druhoválečné motory a tam se podobný systém používal. Ovšem u benzinových motorů, u kterých MW50 (u němců), či Water Injection (u amíků) hlavně snižoval oktanový požadavek motoru (hlavně díky ochlazení směsi). Nakonec stejně bylo lepší zavést "150" oktanový benzín a výkonu se dosáhlo samého.
Výhoda této směsi se ale projeví až při vyšším plnícím tlaku (pod plným plynem), kdy by se jinak palivo vznítilo ještě před zážehem jiskrou (motor by klepal).
Ovšem tahle směs byla i docela korozivní (methanol odmašťuje, voda koroduje). Tehdy to až tak nevadilo. Motory vydrželi cca50 hodin a pak šli stejně na generálku. Do osobáku bych si to ale asi nedal.
Jakou funkci to má i dieselu? Taky to dovolí nacpat víc směsi pod plným plynem, nebo to plní jen chladící funkci motoru a pomáhá to sekundárně i chlazení turba(možná mu plyny navíc i přifukují?)?
U benzínu to chápu. Přeci jen sehnat vysokooktanový benzín a pak na něj jezdit nebude finančně moc únosné a MW jej dokáže za jistých záporných vlastností nahradit. U nafty ale jen tipuji. Jestli někdo víte, tak mi klidně doplňte znalosti, budu jen rád. Motory mě baví.
Opravdu bych ale s používání MW dost opatrný, používal to jen vyjímečně a lil jen ty nejkvalitnější oleje.
Docela se zajímám o druhoválečné motory a tam se podobný systém používal. Ovšem u benzinových motorů, u kterých MW50 (u němců), či Water Injection (u amíků) hlavně snižoval oktanový požadavek motoru (hlavně díky ochlazení směsi). Nakonec stejně bylo lepší zavést "150" oktanový benzín a výkonu se dosáhlo samého.
Výhoda této směsi se ale projeví až při vyšším plnícím tlaku (pod plným plynem), kdy by se jinak palivo vznítilo ještě před zážehem jiskrou (motor by klepal).
Ovšem tahle směs byla i docela korozivní (methanol odmašťuje, voda koroduje). Tehdy to až tak nevadilo. Motory vydrželi cca50 hodin a pak šli stejně na generálku. Do osobáku bych si to ale asi nedal.
Jakou funkci to má i dieselu? Taky to dovolí nacpat víc směsi pod plným plynem, nebo to plní jen chladící funkci motoru a pomáhá to sekundárně i chlazení turba(možná mu plyny navíc i přifukují?)?
U benzínu to chápu. Přeci jen sehnat vysokooktanový benzín a pak na něj jezdit nebude finančně moc únosné a MW jej dokáže za jistých záporných vlastností nahradit. U nafty ale jen tipuji. Jestli někdo víte, tak mi klidně doplňte znalosti, budu jen rád. Motory mě baví.
Opravdu bych ale s používání MW dost opatrný, používal to jen vyjímečně a lil jen ty nejkvalitnější oleje.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Osobne pouzivam petadvacetiprocentni smes pro snizeni teploty spalovani. Vstrikovani je progresivne rizene na zaklade tlaku v sani.
Kvalita a technologie materialu uz nastesti ponekud pokrocila (zivotnost prvnich proudovych motoru v Me 262 byla koncem valky pouhych 20 motohodin). Nicmene smes je to tak jako tak korozivni a jedovata a pouziti kvalitnich oleju s castejsi vymenou samozrejme.
Kvalita a technologie materialu uz nastesti ponekud pokrocila (zivotnost prvnich proudovych motoru v Me 262 byla koncem valky pouhych 20 motohodin). Nicmene smes je to tak jako tak korozivni a jedovata a pouziti kvalitnich oleju s castejsi vymenou samozrejme.
Alfa Romeo Perfection
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Já používám tu maximální doporučenou 50% směs, protože nemám čip, tak aby tam bylo víc paliva pro ten další vzduch, co tam přijde. Nebo nevíš, jak se k tomu staví řídící jednotka? Spočítá si pro nižší teplotu větší dávku paliva? (Zkusím někdy změřit)
Jinak ohledně vzdálenosti trysky od klapky. Někdo tvrdí, že má být co nejblíž, někdo zase, že spíš dál. Žádnej důkaz toho, či onoho jsem neviděl a ani v teorii nenalézám odpověď, tak jsem zvolil bezpečnější - větší vzdálenost.
Jinak ohledně vzdálenosti trysky od klapky. Někdo tvrdí, že má být co nejblíž, někdo zase, že spíš dál. Žádnej důkaz toho, či onoho jsem neviděl a ani v teorii nenalézám odpověď, tak jsem zvolil bezpečnější - větší vzdálenost.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
EDC16 ma korekci (i) lambdou, takze by to mela ukorigovat. Pri vice vzduchu si o vice paliva nerekne (to je na plynovem pedalu), ale pri nedostatku vzduchu palivo omezi (nehlede na pozadavek z plynoveho pedalu). Jinak vetsi vzdalenost - vetsi ucinek ochlazeni nasavaneho vzduchu, kratsi vzdalenost - snizeni az teploty horeni ve valci.
Alfa Romeo Perfection
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Ještě jeden graf z měření teploty před katalyzátorem (pre-catalyser temp). Jel jsem opět na čtverku s plným plynem 2000 - 4000 ot/min. Jednou jsem jel bez vstřikování (oranžová čára) a podruhé se vstřikováním (zelená čára).
Teplota se vstřikováním je o skoro 60°C vyšší, což by mělo být způsobeno větším množstvím kyslíku a taky spáleným metanolem...
Teplota před katalyzátorem při jízdě na čtverku - plný plyn s metanolem a bez
Teplota se vstřikováním je o skoro 60°C vyšší, což by mělo být způsobeno větším množstvím kyslíku a taky spáleným metanolem...
Teplota před katalyzátorem při jízdě na čtverku - plný plyn s metanolem a bez
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host