Zajímá věc.
Docela se zajímám o druhoválečné motory a tam se podobný systém používal. Ovšem u benzinových motorů, u kterých MW50 (u němců), či Water Injection (u amíků) hlavně snižoval oktanový požadavek motoru (hlavně díky ochlazení směsi). Nakonec stejně bylo lepší zavést "150" oktanový benzín a výkonu se dosáhlo samého.
Výhoda této směsi se ale projeví až při vyšším plnícím tlaku (pod plným plynem), kdy by se jinak palivo vznítilo ještě před zážehem jiskrou (motor by klepal).
Ovšem tahle směs byla i docela korozivní (methanol odmašťuje, voda koroduje). Tehdy to až tak nevadilo. Motory vydrželi cca50 hodin a pak šli stejně na generálku. Do osobáku bych si to ale asi nedal.
Jakou funkci to má i dieselu? Taky to dovolí nacpat víc směsi pod plným plynem, nebo to plní jen chladící funkci motoru a pomáhá to sekundárně i chlazení turba(možná mu plyny navíc i přifukují?)?
U benzínu to chápu. Přeci jen sehnat vysokooktanový benzín a pak na něj jezdit nebude finančně moc únosné a MW jej dokáže za jistých záporných vlastností nahradit. U nafty ale jen tipuji. Jestli někdo víte, tak mi klidně doplňte znalosti, budu jen rád. Motory mě baví.
Opravdu bych ale s používání MW dost opatrný, používal to jen vyjímečně a lil jen ty nejkvalitnější oleje.
