Voda metanol - vstřikování přímo do sání

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od undermeadow » 26.9.2013, čtv 14:09

Konečně jsem se dostal k ňákému měření, tak přikládám graf záznamu z FESu, kdy jsem se rozjížděl na plný plyn na čtverku od cca 1600 do 4000 otáček. V grafu jsou smíchaná dvě měření, jedno se zaplým vstřikováním W/M a druhý bez. Na grafu je zobrazena teplota nasávaného vzduchu (MAF), absolutní tlak v sacím potrubí na motoru, čili za turbem a IC a teplota vzduchu v sacím potrubí.
Je zde jasně patrný výrazný pokles teploty vlivem vstřikovaného W/M...

Rozjezd na 4. stupeň 1500-4000rpm
Obrázek
Naposledy upravil(a) undermeadow dne 28.5.2014, stř 11:21, celkem upraveno 1 x.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od yan.ko » 26.9.2013, čtv 14:21

jaky pomer WM smesi? 50/50? Jak daleko od klapy vstrikujes? hned za intercoolerem?
Alfa Romeo Perfection

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od undermeadow » 26.9.2013, čtv 14:45

Směs WM 50/50. Na 159ce je před klapkou asi půlmetrová hliníková trubka, na kterou je dole připojená gumová hadice z IC, zde hned za spojem to vstřikuju, takže půl metru od klapky a 30cm za IC.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od Temp » 2.10.2013, stř 20:17

Zajímá věc.
Docela se zajímám o druhoválečné motory a tam se podobný systém používal. Ovšem u benzinových motorů, u kterých MW50 (u němců), či Water Injection (u amíků) hlavně snižoval oktanový požadavek motoru (hlavně díky ochlazení směsi). Nakonec stejně bylo lepší zavést "150" oktanový benzín a výkonu se dosáhlo samého.
Výhoda této směsi se ale projeví až při vyšším plnícím tlaku (pod plným plynem), kdy by se jinak palivo vznítilo ještě před zážehem jiskrou (motor by klepal).
Ovšem tahle směs byla i docela korozivní (methanol odmašťuje, voda koroduje). Tehdy to až tak nevadilo. Motory vydrželi cca50 hodin a pak šli stejně na generálku. Do osobáku bych si to ale asi nedal.

Jakou funkci to má i dieselu? Taky to dovolí nacpat víc směsi pod plným plynem, nebo to plní jen chladící funkci motoru a pomáhá to sekundárně i chlazení turba(možná mu plyny navíc i přifukují?)?
U benzínu to chápu. Přeci jen sehnat vysokooktanový benzín a pak na něj jezdit nebude finančně moc únosné a MW jej dokáže za jistých záporných vlastností nahradit. U nafty ale jen tipuji. Jestli někdo víte, tak mi klidně doplňte znalosti, budu jen rád. Motory mě baví. :diky
Opravdu bych ale s používání MW dost opatrný, používal to jen vyjímečně a lil jen ty nejkvalitnější oleje. [-X
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od yan.ko » 2.10.2013, stř 21:30

Osobne pouzivam petadvacetiprocentni smes pro snizeni teploty spalovani. Vstrikovani je progresivne rizene na zaklade tlaku v sani.

Kvalita a technologie materialu uz nastesti ponekud pokrocila (zivotnost prvnich proudovych motoru v Me 262 byla koncem valky pouhych 20 motohodin). Nicmene smes je to tak jako tak korozivni a jedovata a pouziti kvalitnich oleju s castejsi vymenou samozrejme.
Alfa Romeo Perfection

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od undermeadow » 9.10.2013, stř 13:47

Já používám tu maximální doporučenou 50% směs, protože nemám čip, tak aby tam bylo víc paliva pro ten další vzduch, co tam přijde. Nebo nevíš, jak se k tomu staví řídící jednotka? Spočítá si pro nižší teplotu větší dávku paliva? (Zkusím někdy změřit)
Jinak ohledně vzdálenosti trysky od klapky. Někdo tvrdí, že má být co nejblíž, někdo zase, že spíš dál. Žádnej důkaz toho, či onoho jsem neviděl a ani v teorii nenalézám odpověď, tak jsem zvolil bezpečnější - větší vzdálenost.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od yan.ko » 9.10.2013, stř 15:16

EDC16 ma korekci (i) lambdou, takze by to mela ukorigovat. Pri vice vzduchu si o vice paliva nerekne (to je na plynovem pedalu), ale pri nedostatku vzduchu palivo omezi (nehlede na pozadavek z plynoveho pedalu). Jinak vetsi vzdalenost - vetsi ucinek ochlazeni nasavaneho vzduchu, kratsi vzdalenost - snizeni az teploty horeni ve valci.
Alfa Romeo Perfection

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání

Příspěvek od undermeadow » 10.10.2013, čtv 21:35

Ještě jeden graf z měření teploty před katalyzátorem (pre-catalyser temp). Jel jsem opět na čtverku s plným plynem 2000 - 4000 ot/min. Jednou jsem jel bez vstřikování (oranžová čára) a podruhé se vstřikováním (zelená čára).
Teplota se vstřikováním je o skoro 60°C vyšší, což by mělo být způsobeno větším množstvím kyslíku a taky spáleným metanolem...

Teplota před katalyzátorem při jízdě na čtverku - plný plyn s metanolem a bez
Obrázek
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host