Alfa 75 - spojka

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 6.4.2008, ned 15:56

Demont převodovka + lamela a špatné ložisko které hučelo při každém sešlápnutí spojky , to jsem zvědavej kde takový ložisko seženu ?
Obrázek

Obrázek
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 6.4.2008, ned 16:11

Rozdílné přítlačáky první je z převodovky z alfy a druhý z převodovky kterou mám jako náhradní . Osadit se chystám ten z té náhradní , protože přítlačák z alfy je malinko sbíhavý na střed , ten z té náhradní je zase na kousku připálený nebo co a jsou tam vidět malinké trhlinky v kovu tak nevím :-k
Obrázek

Obrázek
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 6.4.2008, ned 16:14

Otázkou zůstáva kde splašit novou lamelu , ložisko a nejlíp i přítlačák co myslíte?
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.4.2008, ned 18:31

Vsechny ty veci okolo spojky by mely jit koupit treba v auto kelly. V katalogu na netu je maj.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 6.4.2008, ned 19:21

Majkll píše:Otázkou zůstáva kde splašit novou lamelu , ložisko a nejlíp i přítlačák co myslíte?
Ta lamela vypadá jako kdyby tam šel olej z převodovky. Pro zajímavost jak silná je ta odrbaná lamela ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 6.4.2008, ned 21:22

RV147 píše:
Majkll píše:Otázkou zůstáva kde splašit novou lamelu , ložisko a nejlíp i přítlačák co myslíte?
Ta lamela vypadá jako kdyby tam šel olej z převodovky. Pro zajímavost jak silná je ta odrbaná lamela ?
Silná je 3 mm , olej tam snad nejde lamela z té druhé převodovky vypadá obdobně. Orientační ceny:
http://www.e-cat.cz/c-9_23288_197040_21 ... amela.html
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 7.4.2008, pon 09:12

Majkll píše:
RV147 píše:
Majkll píše:Otázkou zůstáva kde splašit novou lamelu , ložisko a nejlíp i přítlačák co myslíte?
Ta lamela vypadá jako kdyby tam šel olej z převodovky. Pro zajímavost jak silná je ta odrbaná lamela ?
Silná je 3 mm , olej tam snad nejde lamela z té druhé převodovky vypadá obdobně. Orientační ceny:
http://www.e-cat.cz/c-9_23288_197040_21 ... amela.html
3mm s obložení z obou stran ? To je slušně odrbaná. Já z tý převodovky co skládám mám lamelu ta je 8.22mm,k nejtům z obou stran ještě kousek zbývá. Uvidím co vyndám ze svýho auta.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 7.4.2008, pon 11:15

RV147 píše:
Majkll píše:
RV147 píše: Ta lamela vypadá jako kdyby tam šel olej z převodovky. Pro zajímavost jak silná je ta odrbaná lamela ?
Silná je 3 mm , olej tam snad nejde lamela z té druhé převodovky vypadá obdobně. Orientační ceny:
http://www.e-cat.cz/c-9_23288_197040_21 ... amela.html
3mm s obložení z obou stran ? To je slušně odrbaná. Já z tý převodovky co skládám mám lamelu ta je 8.22mm,k nejtům z obou stran ještě kousek zbývá. Uvidím co vyndám ze svýho auta.
Přesně tak z obou stran je až na nejty . Jestli to máš 8,22 mm tak to je slušný to by se dalo ještě použít jsem zvědav kolik bude mít nová.
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 25.4.2008, pát 18:56

Připraveno na osazení :D
Obrázek
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 25.4.2008, pát 21:00

Jseš si jistý, že ZC 75 bude mít dostatečnou odolnost v tlaku? Alfa má na stálém převodu spirální nebo hypoidní ozubení a tam jsou velké tlaky. Tenhle olej jsem dal do dedry )tam je jen čelní ozubení) a v tahu převod hučel, musel jsme dát 80W

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 25.4.2008, pát 22:06

Kůrkyn píše:Jseš si jistý, že ZC 75 bude mít dostatečnou odolnost v tlaku? Alfa má na stálém převodu spirální nebo hypoidní ozubení a tam jsou velké tlaky. Tenhle olej jsem dal do dedry )tam je jen čelní ozubení) a v tahu převod hučel, musel jsme dát 80W
Hele nevím nejsem odborník :smt102 ,ale probíral jsem to s RV147 ve vláknu AR75 převodák tak mrkni tam :wink:
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 27.4.2008, ned 18:29

Aha, to jsem nečetl, každopádně ZC 75 bych tam nedával. Už jen kvůi tomu, že převodovka je "jetá" a velmi pravděpodobně bude na tomto oleji hučet. ZC 75 je už na první pohled olej jako voda a 80W/90 je znatelně hustší. 80W/90 je olej pro soukolí s vyšším zatížením, hlavně pro rozvodovky kde jsou na sebe kolmé hřídele a to je právě případ 75 a transaxle vůbec. U hypoidního soukolí se mrkev "zašroubovává" do talířového kola, kdežto u převosů s čelním ozubením se kola jen opírají do sebe. Vypadá to, že u 75 je na stálém převodu hypoidní soukolí a to je extra náročné na otěruvzdornost.
Mám s tím prostě tu zkušenost, že moderní syntetické oleje jsou pro tyhle staré stroje příliš řídké.

Dal bych tam tohle, to je olej přesně podle výrobní specifikace:
http://obchod1.paramo.cz/Common/OWebu.aspx

GYROL 80W-90H
Skupina: Oleje - Převodové oleje automobilové
Popis:
Celoroční olej určený pro mazání převodů s hypoidním ozubením pracujících za podmínek různých kombinací vysokých rychlostí a vysokého a nárazového zatížení, pro které je předepsán olej v rozsahu viskozitních tříd 80W-90.
Použití:
Výhody použití:
- celoroční náplň
- výborné antikorozní vlastnosti
- velmi dobrá ochrana proti opotřebení
- nízká pěnivost
- snášenlivost s těsnicími materiály
Kvalitativní parametry
SAE API MIL-L viskozita při 100°C mm2/s bod tekutosti °C hustota kg/m3
80W-90 GL-5 2105D 14,8 -33 890

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 27.4.2008, ned 19:09

No ona ta Tutela není syntetika, ale polosyntetika. Jinak aditivaci pro vysoké tlaky EP (extreme presure), který se potřeba u hypoidního soukolí má. Nějakej mazut tam podle mýho bejt nemůže, jenom když si vzpomenu jak v zimě trvá než se olej ohřeje a jde vůbec nějak řadit. Tady se navíc neohřívá od motoru. Ve čtvrtek mi rossogtv doporučil tohle :http://www.autokama-valvoline.cz/produc ... 90-1l-198/ Má to odzkoušený i na závodní 75-tce.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 27.4.2008, ned 19:42

Jen se držím hesla "do starého auta starý olej"

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 6.5.2008, úte 23:08

Už je tam Tutela tak uvidíme co to bude dělat :-k jinak alfa už je pomalu v kupě zejtra frčím ještě do Brna pro lanko na ruční brzdu a o víkendu už snad :drivers:
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

lamela 500Kč

Příspěvek od Milano75 » 12.9.2008, pát 22:26

na 3,0V6 sem nechal starou lamelu obložit, stálo mě to 500kč, akorát sem nevěděl že se obkládá tlouštkou 4mm na každou stranu, holt alfa. Nechal sem tam dát jen 3,5, ale navadí to:) takže kdyby někdo chtěl dejte mi vědět alfaromeo1
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů