Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak jsem se pír měsíců od koupě auta konečně dostal k tomu, abych něco napsal ....
Alfy jsou auta, který mě zaujaly už dávno. Nicméně z jistých důvodů jsem 9 let jezdil ve škodě Garde, kterou jsem od nákupu do nedávna minimálně jednou celou rozdělal a složil a kterou za její kariéru poháněly asi 3 motory, z nichž poslední byl z Felicie 1.3 MPi, a to včetně toho vstřikování. Ted čeká v garáži a v následujících letech podstoupí renovaci do původního stavu, protože - Alfisti prominou - je to hezký auto a mám ji rád :-) Alfu jsem sháněl na netu a občas se stavil v nějakým Brněnským bazaru. Chtěl jsem benzínový motor, buď 1.8 TS, nebo 2.0 JTS. Barva černá, ideálně po FL, r.v. 2002+ (aby byla po FL vnitřku). Původně jsem chtěl sedana. .... po měsíci jsem našel na bazos.cz inzerát soukromníka z Mostu, co nabízel 2.0JTS z roku 2004, ale byl to Sportwagon. Nicméně Alfa vypadá i jako kombík hezky a je to přecijen trochu praktičtější auto. Vyměnili jsme si pár mailů, chlápek tvrdil, že je to jeho 4. Alfa a že se rozhodl ji prodat a koupit dodávku. Nabízel sadu letních gum v ceně a už po mailu jsme se dohodli na slevě, takže za ni chtěl ve finále 70.000,- CZK. Fotky v inzerátu vypadaly takhle: Jednoho dne jsme tedy s kolegou z práce vyrazili do Prahy, kam se prodejce uvolil Alfu dovézt. Udělal jsem to, co se nedoporučuje snad v každém článku o nákupu ojetého auta .... nasedl, projel se, zamiloval, zaplatil a odjel :-) A to byla první Alfa, kterou jsem se svezl. Ale nelituju !
Cestou domů všechno OK, užíval jsem si každý kilometr. V jedné z posledních zatáček před domem mi počítař zahlásil "Oil level low", a jak jsem kontrolou zjistil, olej byl pod minimem. Začal jsem to řešit a skončilo to domluvou s Kůrkynem, že k němu přijedu a pod jeho vedením vyměním rozvody a pro jistotu i šály. Za pár týdnů, během kterých jsem stihl sundat svody a nechat je našopovat hliníkem a objevit dirku ve výfukovém potrubí, jsem jednoho pondělí vyrazil ke Kůrkynovi ....
... dojížděl jsem tam s hlučným výfukem a párou stoupající z motoru. Jak se ukázalo, těsnění pod svodama to vzdalo a výfukové plyny zdeformovaly plastové vedení chladiva a to začalo unikat. Po celodenní práci se nám kolem půlnoci povedlo všechno dokončit, vyměněné rozvody (řemen, kladky), pohon vyvažovacích hřídelů (řemen, kladka), nová vodní pumpa, vyměněné šály a vlnovec se středním tlumičem a poškozené plastové potrubí z Robertovi bývalé 2.0JTS. Byl (a jsem) za tuhle akci Kůrkynovi moc vděčný, protože blbnout do noci kolem auta nějakýho ocasa z Brna, to rozhodně není samozřejmost. Od té doby (unor) do půlky máje jsem s autem v pohodě jezdil. Dolíval jsem poctivě olej, vyčistil kontakty relé centrálu a podobné blbosti. V mezičase se mi rozsvítila kontrolka motoru a po připojeníé na diagnostiku se ukázalo, že problém hlásí lambda sonda č.2 za katalyzátorem. Začal jsem uvažovat o výměně lambdy, případně o vytvoření simulátoru. Mezitím jsem chybu mazal - a ona se tak do 200-300km vždycky objevila znova.
V půlce máje jsem ovšem ... na Jihlavské dole u hřbitova v Brně prorazil vanu. Skončil jsem tedy na laně za Focusem toho nebožáka, co mě před pár měsíci vezl do Prahy pro Alfu. Odtáhl mi auto do práce do garáží a já jsem začal přemýšlet, co s tím. Teď je to ve fázi, kdy je vana sundaná, klikovka přeměřená a prodiskutovaná na foru a mě tedy čeká další výměna šálků, nalití Bishopu 460, výměna variátoru (to nesouvisí s vanou, ale když už se v tom hrabu), zavaření té vany, a našopování toho kousku výfuku z Robertova auta. Doufám, že se mi podaří auto zase brzo rozchodit a přibudou tu fotky složené Alfy a komentář, jak to hezky jede. Zatím si vozím prdel i náklad na mém železném oři....
Alfy jsou auta, který mě zaujaly už dávno. Nicméně z jistých důvodů jsem 9 let jezdil ve škodě Garde, kterou jsem od nákupu do nedávna minimálně jednou celou rozdělal a složil a kterou za její kariéru poháněly asi 3 motory, z nichž poslední byl z Felicie 1.3 MPi, a to včetně toho vstřikování. Ted čeká v garáži a v následujících letech podstoupí renovaci do původního stavu, protože - Alfisti prominou - je to hezký auto a mám ji rád :-) Alfu jsem sháněl na netu a občas se stavil v nějakým Brněnským bazaru. Chtěl jsem benzínový motor, buď 1.8 TS, nebo 2.0 JTS. Barva černá, ideálně po FL, r.v. 2002+ (aby byla po FL vnitřku). Původně jsem chtěl sedana. .... po měsíci jsem našel na bazos.cz inzerát soukromníka z Mostu, co nabízel 2.0JTS z roku 2004, ale byl to Sportwagon. Nicméně Alfa vypadá i jako kombík hezky a je to přecijen trochu praktičtější auto. Vyměnili jsme si pár mailů, chlápek tvrdil, že je to jeho 4. Alfa a že se rozhodl ji prodat a koupit dodávku. Nabízel sadu letních gum v ceně a už po mailu jsme se dohodli na slevě, takže za ni chtěl ve finále 70.000,- CZK. Fotky v inzerátu vypadaly takhle: Jednoho dne jsme tedy s kolegou z práce vyrazili do Prahy, kam se prodejce uvolil Alfu dovézt. Udělal jsem to, co se nedoporučuje snad v každém článku o nákupu ojetého auta .... nasedl, projel se, zamiloval, zaplatil a odjel :-) A to byla první Alfa, kterou jsem se svezl. Ale nelituju !
Cestou domů všechno OK, užíval jsem si každý kilometr. V jedné z posledních zatáček před domem mi počítař zahlásil "Oil level low", a jak jsem kontrolou zjistil, olej byl pod minimem. Začal jsem to řešit a skončilo to domluvou s Kůrkynem, že k němu přijedu a pod jeho vedením vyměním rozvody a pro jistotu i šály. Za pár týdnů, během kterých jsem stihl sundat svody a nechat je našopovat hliníkem a objevit dirku ve výfukovém potrubí, jsem jednoho pondělí vyrazil ke Kůrkynovi ....
... dojížděl jsem tam s hlučným výfukem a párou stoupající z motoru. Jak se ukázalo, těsnění pod svodama to vzdalo a výfukové plyny zdeformovaly plastové vedení chladiva a to začalo unikat. Po celodenní práci se nám kolem půlnoci povedlo všechno dokončit, vyměněné rozvody (řemen, kladky), pohon vyvažovacích hřídelů (řemen, kladka), nová vodní pumpa, vyměněné šály a vlnovec se středním tlumičem a poškozené plastové potrubí z Robertovi bývalé 2.0JTS. Byl (a jsem) za tuhle akci Kůrkynovi moc vděčný, protože blbnout do noci kolem auta nějakýho ocasa z Brna, to rozhodně není samozřejmost. Od té doby (unor) do půlky máje jsem s autem v pohodě jezdil. Dolíval jsem poctivě olej, vyčistil kontakty relé centrálu a podobné blbosti. V mezičase se mi rozsvítila kontrolka motoru a po připojeníé na diagnostiku se ukázalo, že problém hlásí lambda sonda č.2 za katalyzátorem. Začal jsem uvažovat o výměně lambdy, případně o vytvoření simulátoru. Mezitím jsem chybu mazal - a ona se tak do 200-300km vždycky objevila znova.
V půlce máje jsem ovšem ... na Jihlavské dole u hřbitova v Brně prorazil vanu. Skončil jsem tedy na laně za Focusem toho nebožáka, co mě před pár měsíci vezl do Prahy pro Alfu. Odtáhl mi auto do práce do garáží a já jsem začal přemýšlet, co s tím. Teď je to ve fázi, kdy je vana sundaná, klikovka přeměřená a prodiskutovaná na foru a mě tedy čeká další výměna šálků, nalití Bishopu 460, výměna variátoru (to nesouvisí s vanou, ale když už se v tom hrabu), zavaření té vany, a našopování toho kousku výfuku z Robertova auta. Doufám, že se mi podaří auto zase brzo rozchodit a přibudou tu fotky složené Alfy a komentář, jak to hezky jede. Zatím si vozím prdel i náklad na mém železném oři....
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak vana je zavařená, ted čekám na šálky apod. O weekendu to zkusím složit ... zatím jsem jenom trochu natíral spodek /rezavá místa Brunox Epoxy/ a zkoušel vyměnit rádio...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Vypadá moc pěkně, jen škoda těch problémů s ní. Dej jí pěkně do kupy a ať nezlobí 

'04 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 85kW "nesmrtelnej osmiventil" Blu Notte
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
No tak tenhle weekend jsem se to snažil poskládat, ale nepovedlo se. Začal jsem leštením klikovky 1500 smirkem, což šlo celkem OK. Bohužel, se mi při skládání zalomil šroub v ojnici... evidentně momenták na ho...o. Ukazoval 30Nm, ale bylo tam nejspíš mnohem víc. V leže pod autem to člověk tak nevnímá...
Sundal jsem kryt rozvodů, udělal natočil to do horní uvrati 1. válce, nasadil přípravky a udělal si značku dole na čemenici a nahoře na řemenu a kole výfukové vačky. Pro jistotu i na kole sací vačky, ale tam v podstatě nemá význam... Povolil jsem všechno, co drží variátor a nakonec i celou vačku a vytáhl jsem ji z auta... Starý variátor jsem ve svěráku povolil, našrouboval nový a celé to zase složil. To znamená řemenice klikovky na značce, řemen na kole výfukové vačky na značce a napnutý řemen mezi koly vaček. Vačky samozřejmě fixované přípravky. Nicméně až budu mít přišroubované ojnice, ješte to párkrát protočím, abych viděl, jestli je to nasazené správně...
Zatím musím sehnat šroub ojnice a momenťák.
Takže jsem nechal vanu vanou ...
... a šel měnit variátor.Sundal jsem kryt rozvodů, udělal natočil to do horní uvrati 1. válce, nasadil přípravky a udělal si značku dole na čemenici a nahoře na řemenu a kole výfukové vačky. Pro jistotu i na kole sací vačky, ale tam v podstatě nemá význam... Povolil jsem všechno, co drží variátor a nakonec i celou vačku a vytáhl jsem ji z auta... Starý variátor jsem ve svěráku povolil, našrouboval nový a celé to zase složil. To znamená řemenice klikovky na značce, řemen na kole výfukové vačky na značce a napnutý řemen mezi koly vaček. Vačky samozřejmě fixované přípravky. Nicméně až budu mít přišroubované ojnice, ješte to párkrát protočím, abych viděl, jestli je to nasazené správně...
Zatím musím sehnat šroub ojnice a momenťák.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Co máš za momenťák?
Jsem myslel, že ojniční se dotaujou 50 a hlavní 100.
Jsem myslel, že ojniční se dotaujou 50 a hlavní 100.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
To jo, na 50 jsem to chtěl taky dotáhnout ... ale šroub byl jinýho názoru. Momneták rozebírám tady:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=50
Musím sehnat novej...
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=50
Musím sehnat novej...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
No tak nakonec jsem si nechal zkalibrovat a seřídit ten svůj momenťák TONA (který je jak jsem zjistil o 4 roky starší, než já :-)) a uskutečnil druhý pokus. Šálky jsou nasazení, vana taky.
Nicméně po tom, co jsem to všechno asi v 1 ráno složil a chtěl nasartovat ... jsem zjistil, že se mi za ten měsíc stání vybila baterka. Takže zkušební start je odloženej a v pondělí budu v kanclu nabíjet baterku.
Pak jsem pomocí hodinek a přípravku kontroloval rozvody a zjistil jsem, že když nastavím první válec do horni uvrati, musim s tim jeste o kousicek posunout, jinak ten pripravek na vyfukovou vacku uplne nesedi. Na saci je to OK. Taky je nejspíš stržený závit u třetí klemy na sací vačce ... u jednoho šroubu nejde utáhnout na 15Nm, bude tak na 10, pak se protáčí ... ale ty klemy jsou tam další 4, tak to snad nebde vadit, že je thle utažená míň. Nicméně po tom, co jsem to všechno asi v 1 ráno složil a chtěl nasartovat ... jsem zjistil, že se mi za ten měsíc stání vybila baterka. Takže zkušební start je odloženej a v pondělí budu v kanclu nabíjet baterku.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak, ujeto asi 150km a zatím snad OK.
Baterka nabitá, rozvody jsem zkontroloval a po ubezpečení, že desetiny mm nehrajou roli jsem se zase složil. Šroub v klemě vačky to bohužel vzdal uplně, takže jsem mírne zvětšil díru a nahradil ho M8. Chvíli jsem s tím startérem točil s vyndanýma svíčkama, aby si to nasálo olej, pak jsem ty svíčky osadil a nastartoval. Mazání zhaslo po několika vteřinách, motor běžel relativne klidně, až na TDi zvuk od nového variátoru. To se ale po pár ujetých metrech spravilo taky.
Taky jsem zkoušel nasadit simulátor zadní lambda sondy, ale moc to nefunguje. Po několika kilometrech se rozsvítí kontrolka motoru a v chybách je záznam "signal invalid". Takže jsem objednal novou lambda sondu NTK a tenhle simulátor s 555 považuju za slepou vývojovou cestu.
Mimochodem když jsem s tím momenťákem před kalibrací utahoval šrouby, tak jsem dělal 4 zaráz (než teda ten jeden praskl). Vyměnil jsem všechny 4 a udělal jsem dobře, protože ty zbylý 3 byly pěkně protažený... Tady jsou šály - viděl jsem na netu i horší fotky: No a když už mám tu svou reálnou Alfu skoro hotovou, tak si můži začít hrát s touhle: .. dárek k svátku od mé úžasně přítelkyně
Baterka nabitá, rozvody jsem zkontroloval a po ubezpečení, že desetiny mm nehrajou roli jsem se zase složil. Šroub v klemě vačky to bohužel vzdal uplně, takže jsem mírne zvětšil díru a nahradil ho M8. Chvíli jsem s tím startérem točil s vyndanýma svíčkama, aby si to nasálo olej, pak jsem ty svíčky osadil a nastartoval. Mazání zhaslo po několika vteřinách, motor běžel relativne klidně, až na TDi zvuk od nového variátoru. To se ale po pár ujetých metrech spravilo taky.
Taky jsem zkoušel nasadit simulátor zadní lambda sondy, ale moc to nefunguje. Po několika kilometrech se rozsvítí kontrolka motoru a v chybách je záznam "signal invalid". Takže jsem objednal novou lambda sondu NTK a tenhle simulátor s 555 považuju za slepou vývojovou cestu.
Mimochodem když jsem s tím momenťákem před kalibrací utahoval šrouby, tak jsem dělal 4 zaráz (než teda ten jeden praskl). Vyměnil jsem všechny 4 a udělal jsem dobře, protože ty zbylý 3 byly pěkně protažený... Tady jsou šály - viděl jsem na netu i horší fotky: No a když už mám tu svou reálnou Alfu skoro hotovou, tak si můži začít hrát s touhle: .. dárek k svátku od mé úžasně přítelkyně

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak mám najeto asi 1200km od opravy vany, výměny šálků atd. Auto zatím točím max do 4000, a vypadá to, že bude OK. Po opravě jsem do toho nalil Bishops 460-G a kolem cca 1000km od opravy se mi zdálo, že motor ztichl. Ale možná se mi to jen zdá...
Dneska jsem si udělal radost a koupil originální 15" elektrony. Na auto šly hned, jak jsem je dovezl a stávající Borbety šly pro změnu na Aukro.
Sluší jí to :-)
Dneska jsem si udělal radost a koupil originální 15" elektrony. Na auto šly hned, jak jsem je dovezl a stávající Borbety šly pro změnu na Aukro.
Sluší jí to :-)
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
15 nech na zimu, na léto to chce aspoň 16.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Peknou generalku si udelal. Ja delam neco podobne, protoze jsem narazil. Akorat by mne zajmalo kde jsi zakoupil ty šaly. Budu vdecnej a at alfa slouzi. 

Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
No nejdřív musím prodat ty 15" Borbety. Ale na větší kola možná taky dojde .... otázka je, jestli letos :-)Ladis píše:15 nech na zimu, na léto to chce aspoň 16.
Šály mám od Kurkyna (http://www.kurkyn.cz/kontakt.php), nebo zkus zavolat do Fiatu. Narazil jakože špatnej kup?LVcas píše:Peknou generalku si udelal. Ja delam neco podobne, protoze jsem narazil. Akorat by mne zajmalo kde jsi zakoupil ty šaly. Budu vdecnej a at alfa slouzi.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
jo jo spatnej kup, ale cekal sem to. Byla za 34 000. A dik.
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak mám najeto cca 5000 od opravy vany a zatím OK. Protože se blíží zima, rozhodl jsem se vystříkat dutiny a opravit ochranný náter na spodku auta.
Nejdřív bylo potřeba koupit kompressor. Peklostroj domácí výroby s 3f motorem a kompressorem z traktoru jsem koupil za lidových 700, i s dopravou. Pneumatické nářadí jsem pak nakoupil za asi pětnásobek této částky, z čehož valná část padla na pistoli na stříkání Dinitrolu 750. Všechno jsem nacpal do kufru a odjel na rodinnou chalupu... ... tam jsem kompressor vytáhl a začal řešit spodek auta. Takhle to vypadalo na začátku: Taková místa přišla obrousit flexou a nastříkat přípravkem Brunox Epoxy. Pak už to vypadalo o něco líp: Dál na to přišla základovka - dvousložkový Sincolor S2300: No a nakonec Dinitrol 750: Dutiny jsem nešetřil a padlo celkem 7 litrů Kůrkynova koktejlu. Nastříkal jsem to do prahů, dveří, všemožných děr, za koberce do kufru, za kryty podběhů...: V rámci celé akce jsem taky napružil konektor na spolujezdcův Airbag (takže už mi nesvítí kontrollka) a opravil roletu v kufru, která nedržela zatažená a při přejezdu nerovností se občas nečekaně srolovala, což mě přivádělo k šílenství, protože jsem se po každé děsně lekl.
Taky jsem vymenil váhu vzduchu (takže mi to líp táhne v nižších otáčkách, resp. nedusí se to) a musel bohužel udělat jeden nehezký fix zadní lambda sondy, která se vyviklala v závitu a nedržela na své míste, ani když jsem závit ve svodech přejel závitníkem. Vzhledem k tomu, že scháním jiný kat a budu pravděpodobne měnit obe zadní lamdy, tak jsem ji oželel výměnou za rychlo opravu. Mimochodem nevíte někdo o zachovalém katalyzátoru na 2.0 JTS za rozumný peníz? Jinak závěrem je nutno připomenout, že samozřejmě celý týden s přestávkama chcalo, což už mě po těch letech opravování aut venku nepřekvapí. Mohlo taky sněžit. Nicméne jsem se zařekl, že dokud nebudu mít garáž, tak se do takových akcí pod šírým podzimním nebem už pouštet nebudu.
Nejdřív bylo potřeba koupit kompressor. Peklostroj domácí výroby s 3f motorem a kompressorem z traktoru jsem koupil za lidových 700, i s dopravou. Pneumatické nářadí jsem pak nakoupil za asi pětnásobek této částky, z čehož valná část padla na pistoli na stříkání Dinitrolu 750. Všechno jsem nacpal do kufru a odjel na rodinnou chalupu... ... tam jsem kompressor vytáhl a začal řešit spodek auta. Takhle to vypadalo na začátku: Taková místa přišla obrousit flexou a nastříkat přípravkem Brunox Epoxy. Pak už to vypadalo o něco líp: Dál na to přišla základovka - dvousložkový Sincolor S2300: No a nakonec Dinitrol 750: Dutiny jsem nešetřil a padlo celkem 7 litrů Kůrkynova koktejlu. Nastříkal jsem to do prahů, dveří, všemožných děr, za koberce do kufru, za kryty podběhů...: V rámci celé akce jsem taky napružil konektor na spolujezdcův Airbag (takže už mi nesvítí kontrollka) a opravil roletu v kufru, která nedržela zatažená a při přejezdu nerovností se občas nečekaně srolovala, což mě přivádělo k šílenství, protože jsem se po každé děsně lekl.
Taky jsem vymenil váhu vzduchu (takže mi to líp táhne v nižších otáčkách, resp. nedusí se to) a musel bohužel udělat jeden nehezký fix zadní lambda sondy, která se vyviklala v závitu a nedržela na své míste, ani když jsem závit ve svodech přejel závitníkem. Vzhledem k tomu, že scháním jiný kat a budu pravděpodobne měnit obe zadní lamdy, tak jsem ji oželel výměnou za rychlo opravu. Mimochodem nevíte někdo o zachovalém katalyzátoru na 2.0 JTS za rozumný peníz? Jinak závěrem je nutno připomenout, že samozřejmě celý týden s přestávkama chcalo, což už mě po těch letech opravování aut venku nepřekvapí. Mohlo taky sněžit. Nicméne jsem se zařekl, že dokud nebudu mít garáž, tak se do takových akcí pod šírým podzimním nebem už pouštet nebudu.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Pěkná práce, ale stříkání koktejlu za ty podběhy sis měl odpustit. Tam ten povrch musí být čistý a suchý. Takhle se Ti na to bude lepit prach, bahýnko v něm bude držet voda.
Sundej to za rok, uvidíš...
Sundej to za rok, uvidíš...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak to vypadá, že lambda sonda tu akci se svářečkou nevydržela. Navíc se mi ted v chybách objevuje i vrchnlí lambda. Jestli jsou všechny původní, tak mají natočeno mírně přes 160kkm a to už je zřejmě opravdu čas.
Takže jsem koupil u Matesa starší, ale originální katalyzátor a nechal ho našopovat hliníkem. Zatímco odpočívá v předsíni, sehnal sem vrchní lambda sondy: http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-156- ... 8e&vxp=mtr
Koupím ješte ty zadní dvě (otázka jestli BOSCH, nebo NTK) a co nejdřív vyměním.
Doufám, že pak kontrolku motoru neuvidím aspon dalších 160 000km!
Takže jsem koupil u Matesa starší, ale originální katalyzátor a nechal ho našopovat hliníkem. Zatímco odpočívá v předsíni, sehnal sem vrchní lambda sondy: http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-156- ... 8e&vxp=mtr
Koupím ješte ty zadní dvě (otázka jestli BOSCH, nebo NTK) a co nejdřív vyměním.
Doufám, že pak kontrolku motoru neuvidím aspon dalších 160 000km!
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak jsem si zase udělal hezkou motoneděli.
U Matesa jsem koupil orig. katalyzator na JTS a nechal ho našopovat hliníkem. Protože se začaly v paměti závad objevovat chyby u lambda sond před katalyzátorem, rozhodl jsem se je všechny vyměnit, ať mám pokoj. Přední lambda sondy BOSCH jsem sehnal na eBay za 1800,- kus, zadní za podobnou cenu u nás (taky BOSCH). Pro srovnání původní (neorigo) katalyzátor, co jsem měl v autě a origo.

Silentblok výfuku (ten, co je pod motorem a drží trubku co vedek v vlnovci) byl prasklej už když jsme auto rozdělávali u Kůrkyna. Protože se mi nepovedlo sehnat nový, rozhodl jsem se ho "zrepasovat". Koupil jsem klasický silentblok a navařil do držáku velkou podložku, aby bylo za co ho uchytit. Vypadá to takhle:



Po instalaci "novýho" katu s lambda sondama auto přestalo mít divnej zvuk (znělo to dřív trochu jako by byl děravej výfuk, ale žádná díra tam nebyla) a zdá se mi, že auto jde líp do otáček a nesmrdí. (i se zahřátým motorem ... než jsem třeba zajel v podzemních garážích na místo, bylo cítit jakoby to jelo na bohatou směs, nebo co).
Dál jsem si udělal radost podsvícenou hlavicí řadící páky s
.

Mimochodem jestli se někde dočtete, že hlavice řadcí páky se musí vytáhnout nahoru a že to nejde, tak si to doporučuju nedřív ověřit na vlastní autě. Já jsem rovnou pořádně zabral, hlavice povolila a já jsem si dal pěknou do zubů!
Dál už jsem jenom cvičně vyměnil přední mlhovky (jedna byla rozbitá a do druhé teklo) a dostal se k poslednímu úkolu dne - přetěsnit víko ventilů. Sundal jsem ho, očistil od zbytků silikonu, natřel Loctitem, a složil zpátky. Bohužel jsem to přehnal s utahováním u jednoho šroubu a víko prasklo:

Zaplácnul jsem prasklinu silikonem a zatím to neteče, ale budu to muset sledovat. Na jaře/v létě nejpozdeji to sundám a odvezu na zavaření. Není nad to, zbytečně si přidělat práci ...
No a abych nezapomněl ... tahle Alfa už je taky hotová:

U Matesa jsem koupil orig. katalyzator na JTS a nechal ho našopovat hliníkem. Protože se začaly v paměti závad objevovat chyby u lambda sond před katalyzátorem, rozhodl jsem se je všechny vyměnit, ať mám pokoj. Přední lambda sondy BOSCH jsem sehnal na eBay za 1800,- kus, zadní za podobnou cenu u nás (taky BOSCH). Pro srovnání původní (neorigo) katalyzátor, co jsem měl v autě a origo.

Silentblok výfuku (ten, co je pod motorem a drží trubku co vedek v vlnovci) byl prasklej už když jsme auto rozdělávali u Kůrkyna. Protože se mi nepovedlo sehnat nový, rozhodl jsem se ho "zrepasovat". Koupil jsem klasický silentblok a navařil do držáku velkou podložku, aby bylo za co ho uchytit. Vypadá to takhle:



Po instalaci "novýho" katu s lambda sondama auto přestalo mít divnej zvuk (znělo to dřív trochu jako by byl děravej výfuk, ale žádná díra tam nebyla) a zdá se mi, že auto jde líp do otáček a nesmrdí. (i se zahřátým motorem ... než jsem třeba zajel v podzemních garážích na místo, bylo cítit jakoby to jelo na bohatou směs, nebo co).
Dál jsem si udělal radost podsvícenou hlavicí řadící páky s


Mimochodem jestli se někde dočtete, že hlavice řadcí páky se musí vytáhnout nahoru a že to nejde, tak si to doporučuju nedřív ověřit na vlastní autě. Já jsem rovnou pořádně zabral, hlavice povolila a já jsem si dal pěknou do zubů!
Dál už jsem jenom cvičně vyměnil přední mlhovky (jedna byla rozbitá a do druhé teklo) a dostal se k poslednímu úkolu dne - přetěsnit víko ventilů. Sundal jsem ho, očistil od zbytků silikonu, natřel Loctitem, a složil zpátky. Bohužel jsem to přehnal s utahováním u jednoho šroubu a víko prasklo:

Zaplácnul jsem prasklinu silikonem a zatím to neteče, ale budu to muset sledovat. Na jaře/v létě nejpozdeji to sundám a odvezu na zavaření. Není nad to, zbytečně si přidělat práci ...
No a abych nezapomněl ... tahle Alfa už je taky hotová:

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Dal sis praci, ale fotky nefungujou 
Nahrej je pres jpeg.cz nebo neco podobneho a nalinkuj pres

Nahrej je pres jpeg.cz nebo neco podobneho a nalinkuj pres
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Už by měly jet, jsou jinde a nalinkovaný přes IMG.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
mne ten drziak vyfuku odhnil
tak som to cele vybral... ale silent bol ok 


166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Mě upadl tak jsem ho dal zpatky, ale po Go sem se na něj vybodl. Je tam nesmyslně 

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Já jsem jezdil taky skoro rok bez něho. Ale nebyl jsem si jistej, jestli se zbytečně mechanicky nenamáhá ten kat, když musí držet tu trubku až po vlnovec, tak jsem ho tam radši vrátil ...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Tak, Alfa dostala tažný. Není to tedy zrovna estetický vrchol, ale až bude potřeba něco přesunout (a že bude!), tak si aspon nebudu huntovat auto:

Montáž mechaniky jsem nechal na servisu, protože zatím ješte pořád bydlíme v paneláku a tam se tyhle věci dělají blbě. Můj aktuální zaměstnavatel ani nemá podzemní garáž, takže jediná možnost je před barákem na parkovišti za asistence pejskařů :-)
Ale elektriku jsem tahal sám .... vypomohl jsem si pěti relátkama (50Kč/kus) - detekce vypálené žárovky by tak měla zůstat funkční a vozík svítí jak vzteklej.

Nicméně v servisu mi bylo řečeno, že mám "urvaný zadní silentbloky". Zvedli mi to, vlezl jsem pod auto a viděl poškozený silentbloky na zadním rameni:

Tady jsem našel něco s názvem "zadní silentblok", ale je otázka, jestli je to ono:
http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/27 ... -156--932-
Přinejhorším koupím celý rameno:
http://autodily.shoptime.cz/zbozi/11311 ... tAodyzwApQ
(resp. asi určitě, protože ten zplacatělej klacek, co prochází tím silentblokem, za kterej je to chycený v kastli, se tím sblokem asi nedá prostrčit, takže se to nejspíš prodává jako celek (a ten silentblok z prvního odkazu asi patří do příčných ramen ... ?))

Montáž mechaniky jsem nechal na servisu, protože zatím ješte pořád bydlíme v paneláku a tam se tyhle věci dělají blbě. Můj aktuální zaměstnavatel ani nemá podzemní garáž, takže jediná možnost je před barákem na parkovišti za asistence pejskařů :-)
Ale elektriku jsem tahal sám .... vypomohl jsem si pěti relátkama (50Kč/kus) - detekce vypálené žárovky by tak měla zůstat funkční a vozík svítí jak vzteklej.

Nicméně v servisu mi bylo řečeno, že mám "urvaný zadní silentbloky". Zvedli mi to, vlezl jsem pod auto a viděl poškozený silentbloky na zadním rameni:

Tady jsem našel něco s názvem "zadní silentblok", ale je otázka, jestli je to ono:
http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/27 ... -156--932-
Přinejhorším koupím celý rameno:
http://autodily.shoptime.cz/zbozi/11311 ... tAodyzwApQ
(resp. asi určitě, protože ten zplacatělej klacek, co prochází tím silentblokem, za kterej je to chycený v kastli, se tím sblokem asi nedá prostrčit, takže se to nejspíš prodává jako celek (a ten silentblok z prvního odkazu asi patří do příčných ramen ... ?))
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
kvůli tomuhle se musí koupit celé rameno. Ale ty silentbloky jsou volné i když jsou v pořádku, tak ať to neměníš zbytečně. Spíš neodchází. Nejsou to plné silentbloky, mají vpředu a vzadu v gumě díru a osa je spojená s ramenem jen nahoře a dole.
Ilustrační obrázek:

Ilustrační obrázek:
Re: Hrabosh - AR 156 SW 2.0 JTS (2004)
Aha .. no mě ten servisák tvrdil, že ten silenblok je příčinou toho, že to auto tak "sedí" .. což je blbost. Ale mysel jsem, že by mohl způsobovat drobnou Áčkovitost (kola do A) zadní nápravy.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host