dodělávka chladiče oleje
Re: dodělávka chladiče oleje
pokud by se to povedlo časem nalogovat i Dallenovi, zajímalo by mě porovnání 1.8ček v podání Alfa vs. Fiat, když jedinej rozdíl v serii je jen TS palice a ostřejší vačky u Alfy:)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Dallen: čoveče tos mě překvapil, že se ti olej zahřívá rychleji. Přijde mi to divný. Většinou se voda ohřeje daleko rychleji. Teda vždycky podle mý zkušenosti, ale nejsem žádnej expert. Čidlo teploty máš pořád na stejném místě? Pokud ano, tak je to relevantní a zajímavé zjištění. Já mám teď chladič na 2.0 8V a olej se zahřívá při normální jízdě pomalu. Přemýšlím o koupi redukce s termostatem.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: dodělávka chladiče oleje
na to ohřejvání oleje mam podobnej názor - vždy se ohřejvá pomaleji než voda, která chladí tepelně víc namáhaný oblasti (celou hlavu..)..olej sice "chladí" písty ostřikem, ale to je zanedbatelný množstvi...
vždy sem měl olej plně prohřátej po 15km jízdy a to s jakoukoliv konfigurací jeho chlazení (u olejovýho chladiče by to mělo bejt logicky pomalejší díky chladiči a přívodu do něj řízenýmu termostatem.)...voda mi většinou dosáhla provozní teploty kolem 5km, ale olej byl oproti vodě o 30-40°C chladnější..
vždy sem měl olej plně prohřátej po 15km jízdy a to s jakoukoliv konfigurací jeho chlazení (u olejovýho chladiče by to mělo bejt logicky pomalejší díky chladiči a přívodu do něj řízenýmu termostatem.)...voda mi většinou dosáhla provozní teploty kolem 5km, ale olej byl oproti vodě o 30-40°C chladnější..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Po predelavce na JTD se mi olej taky ohriva drive se vzduchovym chladicem nez s puvodnim vymenikem.
Predpokladam, ze je to tim, ze ve vymeniku je neustale ochlazovan chladici kapalinou, kdezto u chladice zpocatku cirkuluje v uzavrenem nechlazenem okruhu.
Predpokladam, ze je to tim, ze ve vymeniku je neustale ochlazovan chladici kapalinou, kdezto u chladice zpocatku cirkuluje v uzavrenem nechlazenem okruhu.
Alfa Romeo Perfection
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak jsem včera udělal večer projížďku a po cca 4km (uplně klidné jízdy do 2.5t.rpm) to bylo takhle
Ono taky dost záleží jak dlouho auto stálo, protože olej chladne pomaleji než voda. Takže jsem asi nabyl tohohle dojmu když olej měl třeba 20° a voda méně...
Ale z logu to bude jasnější. Nicméně šlo oto, že byli hlasy, že se to neohřeje a budu jezdit se studenou náplní.
Jinak čidlo vody je na termostatu, čidlo oleje mám na čerpadle u vyústění do filtru. Ještě je třeba dodat, že čidlo oleje je samodomorobo a nějak jsem zapoměl doma vyzkoušet jakou má "setrvačnost".
A čidlo mám umístěné před chladičem oleje, tlak oleje za chladičem
http://sdrv.ms/1b190N5
Ono taky dost záleží jak dlouho auto stálo, protože olej chladne pomaleji než voda. Takže jsem asi nabyl tohohle dojmu když olej měl třeba 20° a voda méně...
Ale z logu to bude jasnější. Nicméně šlo oto, že byli hlasy, že se to neohřeje a budu jezdit se studenou náplní.
Jinak čidlo vody je na termostatu, čidlo oleje mám na čerpadle u vyústění do filtru. Ještě je třeba dodat, že čidlo oleje je samodomorobo a nějak jsem zapoměl doma vyzkoušet jakou má "setrvačnost".
A čidlo mám umístěné před chladičem oleje, tlak oleje za chladičem
http://sdrv.ms/1b190N5
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Takže jestli to dobře chápu, snímání teploty oleje je teď jinde než dříve. To může mít vliv. Setrvačnost čidla vůbec neřeš, ta je zanedbatelná.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: dodělávka chladiče oleje
Drive zadne nebylo. TS 16V tuhle ficuru nemaj
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak jak víš, že se to teď ohřejvá rychleji. Jsem zmatenej.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: dodělávka chladiče oleje
To jsem nenapsal (aspon myslim)
Psal jsem, ze olej se zahriva stejne rychle (nebo rychleji) nez voda. Proto to, ze jsem vymenik nahradil adapterem na pripojeni chladice neni zadny problem vzhledem k nedostatecne rychlemu zahrati oleje.
Psal jsem, ze olej se zahriva stejne rychle (nebo rychleji) nez voda. Proto to, ze jsem vymenik nahradil adapterem na pripojeni chladice neni zadny problem vzhledem k nedostatecne rychlemu zahrati oleje.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
hno3 píše:pokud by se to povedlo časem nalogovat i Dallenovi, zajímalo by mě porovnání 1.8ček v podání Alfa vs. Fiat, když jedinej rozdíl v serii je jen TS palice a ostřejší vačky u Alfy:)
kdyby měl někdo zájem, tak v tejdnu se mi povedlo něco nalogovat:)
http://ulozto.cz/x8DBJMXu/logy-stilo-rar
nevím ale proč mi neustále padá MES (proto tak krátký logy-nejdelší se mi povedl kolem 14 minut, ostatní do 2 minut...).. mam legální verzi 1.7.... buď zkusím downgradovat na něco nižšího a teoreticky stabinějšího, nebo nevim
každopádně když se to prožene excelem (odpovícajicí dataz logů se spojej)a udělá z pomoci kontingeční tabulky "mapa" libovolný závislosti, tak to potom po zredukování na normální datový pole a vyfiltrování očividně nesmyslnejch hodnot (jedná se o "mapu" cca 800x800 bodů, což je až moc ) použitelný je docela dobře... chybějící hodnoty se pak dají snadno interpolovat
ještě specifikace motoru:
Stilo 1.8 16V
(řj Hitachi-systém subaru)
-vačky AR 2L TS (větší zdvihy, delší doba otevření)
-výfuk - svody z GTV 2L No cat, 54mm gp. N potrubí, koncovej průchozí tlumič
-lehce šáhnuto do hlavy (sedla, ventily, trochu kanály)
-modifikace airboxu
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: dodělávka chladiče oleje
Mi se posral NB (viz. popelnice) takze to je teprve v priprave...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
ten vymenik co som uz davnejsie spominal sa predsa len pouziva aj v autach
tu konkretne bmw 5 6 7
http://www.kupimauto.sk/bmw-5--6--7--vy ... 65736.html
V6
http://www.autobazar.sk/4800509/chladic ... nik-tepla/
edit:
http://www.hriadel.sk/index.php?start&mainPl=70&pl=100
tu konkretne bmw 5 6 7
http://www.kupimauto.sk/bmw-5--6--7--vy ... 65736.html
V6
http://www.autobazar.sk/4800509/chladic ... nik-tepla/
edit:
http://www.hriadel.sk/index.php?start&mainPl=70&pl=100
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Všechno je výměník.
Tohle je normální chladič akorát má jiný tvar
Tohle je normální chladič akorát má jiný tvar
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Jinak dneska jsem rozebiral dvoulitr z lybry a tam klasickej vyměník je asi 2x větší než u TSka.
Jinak kdyby někdo chtěl mám tady olejovej chladič (neteče) i s hadicema které jen budou třeba prodloužit. Dokonce je tak namakanej, že má i saharu
Bohužel sem rozjebal telefon takze fotka bude buh vi kdy...
Jinak kdyby někdo chtěl mám tady olejovej chladič (neteče) i s hadicema které jen budou třeba prodloužit. Dokonce je tak namakanej, že má i saharu
Bohužel sem rozjebal telefon takze fotka bude buh vi kdy...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Pochybuju že to bude nějak znát. Navíc u TSka který má filtr u svodů by to fungovalo ještě opačně...
Jinak mě ještě napadla jedna alternativa k chladiči oleje. Když by se pro výměník udělal vlastní chladící okruh s chladičem a el. čerpadlem, tak by to mohlo taky fungovat slušně. Výhoda by byla, že by se chladilo studenou kapalinou a nijak by se nanarušil olejový okruh. Nevýhoda zase složitost a potřeba dalšího čerpadla...
Pokud se mi dostane do rukou další TSko, tak to asi vyzkouším .
Jinak mě ještě napadla jedna alternativa k chladiči oleje. Když by se pro výměník udělal vlastní chladící okruh s chladičem a el. čerpadlem, tak by to mohlo taky fungovat slušně. Výhoda by byla, že by se chladilo studenou kapalinou a nijak by se nanarušil olejový okruh. Nevýhoda zase složitost a potřeba dalšího čerpadla...
Pokud se mi dostane do rukou další TSko, tak to asi vyzkouším .
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
2 Flp: Nevýhodou by ještě bylo to, že by se olej déle ohříval, protože bys olej hnal od začátku přes studenou vodu. Navíc by to chtělo expanzku a asi další kokotiny. Nejlepší by bylo mít výměník voda-olej a výkonný chladič vody. Mě se třeba v chladnu (cca 15°C) a při normální jízdě drží olej ve vaně 50-60°C, což je dost málo. Jenže s konstrukcí pětasedmovýho motoru je voda vlevo a olej vpravo a nevím, jak to vykouzlit, aby to trochu vypadalo.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: dodělávka chladiče oleje
To by se dalo vyřešit třeba tím el. čerpadlem, který by se spínalo např. při 85°. Ale je pravda že by to bylo dost složitý a zabralo hodně místa. A výhoda oproti jednomu společnýmu okruhu by byl větší rozdíl teplot - když je potřeba chladit olej, tak teplota chladící kapaliny má už nějakých 80°, zatímco ten samotnej okruh by měl třeba 20°, ale jde o to jak dlouho by si jí udržel...
Jinak mě se při normální jízdě s oil coolerem drží teplota na 90°, ale to bude tím že 16v TS je na přehřívání oleje víc náchylnější.
Jinak mě se při normální jízdě s oil coolerem drží teplota na 90°, ale to bude tím že 16v TS je na přehřívání oleje víc náchylnější.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Mi se taky při normální jízdě drží teplota kolem 60°C
90° jsem tam ještě neměl.
90° jsem tam ještě neměl.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
A máte v pořádku termostat? Idealní teplota oleje by měla být 80-90°, pokud je menší tak se z něj nevyvařuje benzín a jiný látky. Navíc podle jednoho měření je největší výkon dosažen při teplotě oleje 85°.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Flp: Jakej termostat máš na mysli?
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: dodělávka chladiče oleje
Ten na adaptéru pod olejovým filtru. Adaptéry z TD mají termostat.
Lepší foto jsem nenašel: http://flpx.rajce.idnes.cz/Alfa_Romeo_1 ... S/#_25.jpg
Lepší foto jsem nenašel: http://flpx.rajce.idnes.cz/Alfa_Romeo_1 ... S/#_25.jpg
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Víš, že mám ten stejný
Měl si ho rozebraný? On bohužel nefunguje na principu uplného uzavření okruhu s chladičem. Já ho vyčistil, otestoval složil.
Zkoušel si "kalibrovat" teplotu oleje? Já mám přesnost +/-0.5°
http://1drv.ms/1fLC7Rh
Bych se možná i pokusil popsat jak funguje, ale pochybuju, že to z popisu někdo pochopí
edit: Teď ještě zvažuji jestli je fuk jak to zapojit. Pokud by tlak působil proti pružině tak by mohl být termostat pořád "otevřený". Ale je to asi kravina protože tlak je na druhé straně a vzájemně by se měli vyrušit protože působí proti sobě.
Měl si ho rozebraný? On bohužel nefunguje na principu uplného uzavření okruhu s chladičem. Já ho vyčistil, otestoval složil.
Zkoušel si "kalibrovat" teplotu oleje? Já mám přesnost +/-0.5°
http://1drv.ms/1fLC7Rh
Bych se možná i pokusil popsat jak funguje, ale pochybuju, že to z popisu někdo pochopí
edit: Teď ještě zvažuji jestli je fuk jak to zapojit. Pokud by tlak působil proti pružině tak by mohl být termostat pořád "otevřený". Ale je to asi kravina protože tlak je na druhé straně a vzájemně by se měli vyrušit protože působí proti sobě.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Jo tenhle termostat. To nemám. Neměl jsem to na žádným motoru, co jsem koupil, tak jsem sehnal obyčejnou redukci pod oil filter. Chtěl jsem s termostatem, ale pár lidí mi říkalo, že to prej hodně sníží tlak oleje a to jsem nechtěl. Ale pak jsem mluvil s člověkem co to má, a říkal, že rozdíl tlaku BEZ a S je zanedbatelný. Takže časem pořídím s termostatem. Ono by to klidně stačilo na 90-100°C. To oleji nevadí.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti