Netáhne

Odpovědět
Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Netáhne

Příspěvek od Hadislav » 24.9.2008, stř 19:08

Dnes jsem jel do práce a vše bylo v pořádku. Po cestě zpět zezačátku taky, ale v jednom místě se mi zdálo, že motor nějak netáhne. Jel jsem přes město a tak jsem tomu nevěnoval pozornost. Ale pak jsem najel na výpadovku a dal plnej plyn a nic. Motor akceleroval s velikou nechutí. To otcův Yaris je oproti tomu raketa. Zastavil jsem na křižovatce, vypnul motor, nastartoval a furt stejný. Tak jsem dojel domů a odpojil váhu. Motor zase začal táhnout a po připojení už zase táhne. Nerozsvítila se mi ale žádná kontrolka a to ani při odpojené váze. Je možný, že to je jenom špatnej kontakt na konektoru. Ale kdo ví...
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 24.9.2008, stř 20:06

no to se mi zda divny...spis po odpojeni vahy nabehl nouzovej rezim a po pripojeni si jednotka jeste nenacetla spatne hodnoty z vahy....uvidis casem...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 25.9.2008, čtv 06:50

Taky se to zdá divný. Dnes zase vše v pořádku. Nejvíc mě zaráží to, že to bylo z ničeho nic. Na volnoběh nekolísaly otáčky a když jsem zrychloval, tak to jelo plynule, ale jak s úplně jiným motorem.

Mimochodem, když je vše ok a zrychluju, tak při zátahu v určité fázi otáček je na chvilku cítit propad výkonu. Do cca 3500ot. to táhne plynule, pak následuje asi v rozsahu 200-400ot ten úbytek a potom zase táhne. Nikdy jsem neviděl žádnej graf na 100kW motor, tak nevím jestli je to v pořádku.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

zdeno255

Příspěvky: 15
Registrován: 29.3.2008, sob 17:48
Bydliště: Nitra

Příspěvek od zdeno255 » 30.9.2008, úte 18:56

Na otcovom Stile to robil EGR. Zasekával sa. Stačilo vyčistiť, rozchodiť. Po rozchodení a prestriekaní WD-čkom som to odmastil čističom bŕzd a premastil silikónovým olejom čo je asi do 400 °C, pretože sa tam to WD zapieklo.
Fiat Marea 1,9 JTD 105 SX, chip 130 PS

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 1.10.2008, stř 06:56

Díky za radu. Zkusím to. Zatím cestuju bez problémů...
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1514
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 1.10.2008, stř 20:47

Snad to nebude úplně mimo ... Naprosto přesně stejné projevy znám z Octavie 1.9 TDI :oops: - občas, zcela náhodně a zcela najednou uprostřed jízdy motor zeslábl, jako kdyby to byl diesel bez turba. Obvykle pomohlo zastavení a vypnutí motoru i "zapalování" na kratší chvilku. Příčinou je vadná váha vzduchu, po jejímž zablbnutí se řídicí jednotka přepne do nouzového režimu (proto se zdá motor tak slabý) a je nutno ji resetovat. Intervaly mezi poruchami se ale postupně zkracují, takže stejně na tu váhu dříve či později dojde.
156 SW 1.9 JTDm

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 1.10.2008, stř 21:00

Hadislav píše:Mimochodem, když je vše ok a zrychluju, tak při zátahu v určité fázi otáček je na chvilku cítit propad výkonu. Do cca 3500ot. to táhne plynule, pak následuje asi v rozsahu 200-400ot ten úbytek a potom zase táhne. Nikdy jsem neviděl žádnej graf na 100kW motor, tak nevím jestli je to v pořádku.
Tohle je typickej projev KO váhy.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 2.10.2008, čtv 20:06

Palivovy filtr?
BMW 730d, Superb TDI

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 3.10.2008, pát 00:26

zajímavý tip na váhu zde: http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... 208&page=4


Kód: Vybrat vše

  Ten Pierburg co mám je 7.22701.05.0 a jde asi do všeho, tady je odkaz na katalog http://shop.msi-motor-service.com/msi/MSICD?page=connect2asp&lang=E&vko=0001&aspid=7723.    
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 3.10.2008, pát 01:17

spirpin píše:Snad to nebude úplně mimo ... Naprosto přesně stejné projevy znám z Octavie 1.9 TDI :oops: - občas, zcela náhodně a zcela najednou uprostřed jízdy motor zeslábl, jako kdyby to byl diesel bez turba. Obvykle pomohlo zastavení a vypnutí motoru i "zapalování" na kratší chvilku. Příčinou je vadná váha vzduchu, po jejímž zablbnutí se řídicí jednotka přepne do nouzového režimu (proto se zdá motor tak slabý) a je nutno ji resetovat. Intervaly mezi poruchami se ale postupně zkracují, takže stejně na tu váhu dříve či později dojde.
Když už jsme u koncernu. Naše služební Fábie HTP děla něco podobného. Pozná se to tak, že když startuje déle než obvykle, tak pak po celou dobu cesty motor točí jen do 4 tis (pak jakoby zasáhne omezovač). A jsou v průběhu otáček drobné výkonové díry. Po dalším startu to opět jede jak má. Občas se rozsvítí kontrolka diag a podobně :) Zkrátka je s ní zábava. Koneckonců je to už pomalu babička zralá na vrakoviště, má už celých 14 tis km :shock:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 3.10.2008, pát 07:27

Je to tak slabej půl rok co jsem byl na diagnostice a váha byla v pořádku. Při odpojení váhy auto táhne úplně stejně... Teda kromě té výkonové díry, té jsem si nevšiml.

Mimochodem. Má cenu kupovat váhu od jiných značek, když nová Bosch stojí kolem 3000?
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

zdeno255

Příspěvky: 15
Registrován: 29.3.2008, sob 17:48
Bydliště: Nitra

Příspěvek od zdeno255 » 4.10.2008, sob 13:56

Fiat Marea 1,9 JTD 105 SX, chip 130 PS

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.10.2008, sob 16:09

nekupovat jinou vahu nez BOSCH !!!
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

zdeno255

Příspěvky: 15
Registrován: 29.3.2008, sob 17:48
Bydliště: Nitra

Příspěvek od zdeno255 » 5.10.2008, ned 11:29

Ak ju budeš meniť tak vymeň celý ten box a nie len samotnú váhu. Pri výstupných kontrolách merajú váhu v boxe a až keď splní normy tak idú ďalej. Ak ju vraj dáš do iného, nemusí to byť ono. Neviem čo je na tom pravdy, ale bolo mi to tak poradené. Examiner ti nemusí vyhodiť chybu váhy. Vyhodí ju len ak je už úplne KO.
Fiat Marea 1,9 JTD 105 SX, chip 130 PS

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 5.10.2008, ned 17:13

Pokud se nepletu, tak špatná váha se pozná tak, že když se odpojí, tak auto jede mnohem líp než se zapojenou váhou. Já když ji odpojím, tak nepoznám rozdíl, auto jede furt stejně.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 5.10.2008, ned 17:15

Pokud ti zmizela ta výkonová díra po odpojení váhy, tak to bylo asi váhou, ne?
A pokud ti to k tomu ještě netáhne a odpojení váhy nepomáhá, tak je kromě ní potřeba hledat ještě někde jinde. Úplně základní dotaz - nevzals nějakou pochybnou naftu?
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 6.10.2008, pon 07:19

Často beru naftu ušetřenou z náklaďáku. Pochybná nění. Je to Aral. Ale teď mám plnou od Essa (nebo co to je zač).

Včera jsem ji zase trápil a zjistil jsem, že tá výkonová díra je taky závislá na poloze plynovýho pedálu. Když ji jenom lechtám, tak tam je a když mám plyn na podlaze, tak tam není. Jezdit se s tím pochopitelně dá, ale nechci, aby se mě pak něco vysralo x-set kilometrů od domova.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 6.10.2008, pon 17:56

Hadislav píše:Často beru naftu ušetřenou z náklaďáku. Pochybná nění. Je to Aral. Ale teď mám plnou od Essa (nebo co to je zač).

Včera jsem ji zase trápil a zjistil jsem, že tá výkonová díra je taky závislá na poloze plynovýho pedálu. Když ji jenom lechtám, tak tam je a když mám plyn na podlaze, tak tam není. Jezdit se s tím pochopitelně dá, ale nechci, aby se mě pak něco vysralo x-set kilometrů od domova.
Tak to by mohl dělat i snímač polohy plynového pedálu. Ty cestičky můžou být už vyježděné a není tam takový kontakt a hodnota jakou ŘJ očekává...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 6.10.2008, pon 20:35

vydřený snímač je vidět na výpisu chyb
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

folik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 15.7.2008, úte 17:14
Bydliště: PHA 11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od folik » 7.1.2009, stř 02:07

pisu lehce pozde, ale zajmavý todle...:

mno jo to u 2.4 jsem zezacatku mel z tohodle hlavu. Ja to na svym aute pochopil tak,ze jsem se kouknul na krivky vykonu. Kdyz se rozjedu ze necham napumpovat turbo tak me to zaodmenu krasne "vystreli" v 2100ot kdy je max krout.m. skoro az zhoupne(tak znazorneno i na krivce ktera prudce spadne dolu) a pak je chvilku primeri a od 2500ot se uz jede na dieslovy turbokone. Z tech krivek to vypliva. Ten pád po 2100ot je citelnej podle toho jak dupu na plyn, taky zalezi jak je motor zetizenej jestli jedu dokopce nebo rovina,zkopec....

um... je to normalni(me to tak přijde)? :-k , defekt nebo jsem objevil zahadu funkce turbodmychadla :-D.
156 Sportwagon 2.4 JTD (Jede To Dobře)

Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!

zdeno255

Příspěvky: 15
Registrován: 29.3.2008, sob 17:48
Bydliště: Nitra

Příspěvek od zdeno255 » 7.1.2009, stř 23:48

Ten pokles môže robiť aj EGR ak sa zasekne a ostane pootvorený. Ja ho mám zaslepený a v pohode.
Fiat Marea 1,9 JTD 105 SX, chip 130 PS

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: Netáhne

Příspěvek od autickar21 » 13.1.2009, úte 23:32

Hadislav píše:Dnes jsem jel do práce a vše bylo v pořádku. Po cestě zpět zezačátku taky, ale v jednom místě se mi zdálo, že motor nějak netáhne. Jel jsem přes město a tak jsem tomu nevěnoval pozornost. Ale pak jsem najel na výpadovku a dal plnej plyn a nic. Motor akceleroval s velikou nechutí. To otcův Yaris je oproti tomu raketa. Zastavil jsem na křižovatce, vypnul motor, nastartoval a furt stejný. Tak jsem dojel domů a odpojil váhu. Motor zase začal táhnout a po připojení už zase táhne. Nerozsvítila se mi ale žádná kontrolka a to ani při odpojené váze. Je možný, že to je jenom špatnej kontakt na konektoru. Ale kdo ví...
Taka laicka somarina, pre istotu si skus skontrolovat tlakove hadice. Zazil som ze bola na intercoleru zla paska a pri plnom plyne podfukovalo hadicu.

folik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 15.7.2008, úte 17:14
Bydliště: PHA 11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od folik » 14.1.2009, stř 14:05

zdeno255 píše:Ten pokles môže robiť aj EGR ak sa zasekne a ostane pootvorený. Ja ho mám zaslepený a v pohode.
tedy, to je dost mozny, on se mozna prave ucpal,zarez,zatuh, páč kdyz jsem vcera nastartoval najednou trurbo tahlo konstatne, sice tam nebyl velkej nabytek momentu, ale zase tahlo furt... lopatky byli slyšet az do 3000 ot, pád momentu (2100ot/m) nebyl skoro poznat. Teda to je Italie... mno zacnu to re :smt100 sit az na jare.

... ale teda nevim jestli to je EGR, jestli to nebude neco s tlakem turba neli funkci turba...:-k
156 Sportwagon 2.4 JTD (Jede To Dobře)

Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host