
CHLADÍCÍ KAPALINA
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
To není o nějaké bezhlavé obhajobě, já si spíš myslim že všechny auta se se.ou +- stejně a je to především o tom co se komu líbí, vyhovuje a taky o štěstí na daný kus. U mě to ale bohužel bylo tak, že když jsem poprvé před lety sedl do 159, řekl jsem jí že má vše předem odpuštěno. A ona toho ani moc nevyužívá. 

AR 159 SW 1.9 JTDm
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
jj ja uz mam druhou 159tku
) nejdriv to byl HIGH a ted Ti. Auto je to uplne super, ale ta vaha
( predtim jsem mel 156 po faceliftu 129Kw s chipem a bylo to jiny kafco:)) jen jsem se bal, ze kdyz to clovek nekam posle asi z toho nevyleze na rozdil od 159. Jinak je jasny, ze kazdy auto zere penize a treba oproti VW je to prd tam praskaj hlavy jak na bezicim pase a ty retezovy rozvody v turbobenzinech jsou taky zuzo
)



Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Mě by spíše zajímalo jaký je v celé soustavě tlak.
Kapalina byla přelitá nad max, ted si po 3500-4000km klesla cca o 3 cm na risku MAX.
Je tu i možnost že se tím zmenší tlak v soustavě a dále to unikat nebude.
Kdoví, systém chlad. kapaliny je poměrně rozsáhlý a může to unikat kdekoliv.
Spoje, hadice, termostat, vodní pumpa, chladič po nárazu kamínku
, hlava, těsnění..
Ale mě hadice (v autě) netvrdne, v oleji šlem není a ani v expanzní nádobě se nedělají mastné oka.
Je to záhada, sere mě pokud je něco s autem, ale aby člověk řešil každou kokotinu a platil za to tisíce je za vyližprdel :-).
Kapalina byla přelitá nad max, ted si po 3500-4000km klesla cca o 3 cm na risku MAX.
Je tu i možnost že se tím zmenší tlak v soustavě a dále to unikat nebude.
Kdoví, systém chlad. kapaliny je poměrně rozsáhlý a může to unikat kdekoliv.
Spoje, hadice, termostat, vodní pumpa, chladič po nárazu kamínku

Ale mě hadice (v autě) netvrdne, v oleji šlem není a ani v expanzní nádobě se nedělají mastné oka.
Je to záhada, sere mě pokud je něco s autem, ale aby člověk řešil každou kokotinu a platil za to tisíce je za vyližprdel :-).
AR159 1.9JTS 118KW
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Je to sice trochu mimo téma
ale dneska mi na stole přistála reklamace tekoucí vodní pumpy.
Hned jsem si vzpomněl, jak tu někdo psal, že nevadí, když se do chladícího okruhu leje obyčejná voda. Zde je odstrašující příklad.
Těsnění totálně sežrané vodním kamenem a jinými nánosy!!!
Asi tušíte vyjádře k reklamaci

ale dneska mi na stole přistála reklamace tekoucí vodní pumpy.
Hned jsem si vzpomněl, jak tu někdo psal, že nevadí, když se do chladícího okruhu leje obyčejná voda. Zde je odstrašující příklad.
Těsnění totálně sežrané vodním kamenem a jinými nánosy!!!
Asi tušíte vyjádře k reklamaci

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Taky nechápu, vždyť destilka stojí prd 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
kupuju velkoobchodne kanistr 5L za 15Kc - nechapu na cem lidi setri...
jinak
http://www.zbozi.cz/?q=destilovana%20voda%201l
to uz vazne nemam ani na to abych do motoru jednou za 5 let koupil vody za 35 Kc ??
jinak
http://www.zbozi.cz/?q=destilovana%20voda%201l
to uz vazne nemam ani na to abych do motoru jednou za 5 let koupil vody za 35 Kc ??

Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Ne že bych lil do chladiče vodu z kohoutku, ale o spořivost lidí asi nejde. Spíš lenost si pro tu destilku zajít.
Ale v nouzi už jsem viděl lít do chladiče i pomerančovou sodovku, když známýmu vyvřel chladič a nic jinýho nebylo.
Ale v nouzi už jsem viděl lít do chladiče i pomerančovou sodovku, když známýmu vyvřel chladič a nic jinýho nebylo.

Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Tak to je teda
Ale hlavne ze "usetril" 


Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Já jsem ten, kdo lije čistou vodu. To co je na té fotce, určitě nerozežrala voda a není to vodní kámen, je to rozežraný hliník a zrezavělé železo. To co cirkulovalo v chlazení bylo zjevně krutě korozivní. Tipuju na nevhodný FRIDEX, nebo něco ještě horšího. Navíc pokud jde o reklamaci, pumpa na autě nebude dlouho. Vypadá to jakoby v chlazení cirkulovaly nějaké děsné sračky.
Určitě vám tohle s vodní pumpou neudělá čistá teplá voda, ať už destilovaná, nebo z kohoutku. I kdyby byla ze studně, při objemu 5l a za předpokladu, že to nevře a těsní, je množství minerálů opravdu nepatrné a je nesmysl, aby takové množství usazenin zůstalo jen na vodní pumpě. Navíc paraflu, nebo fridex působí antikorozivně a zároveň rozpouští sazeniny.
Samozřejmě, že destilka je za pár šupů, ale právě destilovaná voda je demineralizovaná, takže už z podstaty je "žravá", má snahu se nasytit, proto se nedoporučuje vypít na ex litr destilky. Nicméně v množství nutném pro chlazení motoru je ten efekt zanedbatelný a ve směsi s paraflu nulový.
Karle říct, že těsnění sežral vodní kámen, je věta hodná "génia", co asi neabsolvoval 9 třídu základní školy (tam se teď tuším učí o minerálech).
Určitě vám tohle s vodní pumpou neudělá čistá teplá voda, ať už destilovaná, nebo z kohoutku. I kdyby byla ze studně, při objemu 5l a za předpokladu, že to nevře a těsní, je množství minerálů opravdu nepatrné a je nesmysl, aby takové množství usazenin zůstalo jen na vodní pumpě. Navíc paraflu, nebo fridex působí antikorozivně a zároveň rozpouští sazeniny.
Samozřejmě, že destilka je za pár šupů, ale právě destilovaná voda je demineralizovaná, takže už z podstaty je "žravá", má snahu se nasytit, proto se nedoporučuje vypít na ex litr destilky. Nicméně v množství nutném pro chlazení motoru je ten efekt zanedbatelný a ve směsi s paraflu nulový.
Karle říct, že těsnění sežral vodní kámen, je věta hodná "génia", co asi neabsolvoval 9 třídu základní školy (tam se teď tuším učí o minerálech).
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Teď jsem měřil pro sichr ještě jednou hustotu chlad. kapaliny.V přepadce mám takové hnědé blátíčko(na stěnách nádobky) voda s fridexem z loňska ,ale vždy když to vytřu hadrem tak se to tam stejně natáhne co s tím ??? voda čistá bez známek oleje.Přemýšlel jsem dát tam nějaký velký paliv.papírový filtr na hadici k přepadu nebo to nechat a neřešit 

AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Tak už je zima asi fakt na krku, tak jsem si změřil chladící kapalinu v chladiči. Je tam od předchozího majitele. Už při nalívání mi přišla hodně hustá a měrka ukázala, že to je naředěné na cca -50 až 60°C (odhad, protože stupnici má do - 40°C). Je to červená, značka ve hvězdách. Asi bych to měl doředit kvůli namáhaní vodní pumpy, co?
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
vždycky jsem lil taky destilku, ale když jsem měl chvilku escorta, tak tam přímo na nádobce bylo napsáno, že se má lít voda z kouhoutku a ne destilka, tak teď nevím 

AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Temp:
Kapec bych to asi fakt naredil, muj mechanik mi kdysi rekl ze neredena kapalina nebo kapalina odolna vic jak do -30st ma zhorsene schopnosti odvadet teplo...nevim jestli je to fakt ale verim mu.
Kapec bych to asi fakt naredil, muj mechanik mi kdysi rekl ze neredena kapalina nebo kapalina odolna vic jak do -30st ma zhorsene schopnosti odvadet teplo...nevim jestli je to fakt ale verim mu.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
to Temp
Mrkni sa do datoveho listu: http://tbl.onion.it/commonfile/eng/pdf/ ... at_ENG.pdf
Mas to tam napisane, ze musi byt pri dolievani riedena na 50% s vodou, resp. nema sa pouzit nenariedena...
Mrkni sa do datoveho listu: http://tbl.onion.it/commonfile/eng/pdf/ ... at_ENG.pdf
Mas to tam napisane, ze musi byt pri dolievani riedena na 50% s vodou, resp. nema sa pouzit nenariedena...

Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Dík, roředím to raději na -40°C. Stejně mi mnohem dřív zamrzne nafta, než chladič. 

Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Potřebují taky trochu kapaliny dolet, mam to namychat s destilkou ? Nebo nálet čistou kapalinu
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Balanta:
idela by bylo zmerit hustometrem do kolika mas tedko nezamrznost, pokud by to bylo aspon do -30, muzes jen vodu. Pokud mene, radeji bych dal cistou paraflu, taky zalezi kolik tam toho chces dolit...
idela by bylo zmerit hustometrem do kolika mas tedko nezamrznost, pokud by to bylo aspon do -30, muzes jen vodu. Pokud mene, radeji bych dal cistou paraflu, taky zalezi kolik tam toho chces dolit...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Max 0,5l po dvou rokach to trosku ubylo tak je to třeba dolit 

Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Tak jsem to trosku dolel 1:1 parflu s destilkou
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
idealni reseni 

Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Zdar chlapy, mám problém s únikem kapaliny. Teče to z toho ventilu nebo co to je - mrkněte na fotku
Má někdo radu co s tím ? Dík

Má někdo radu co s tím ? Dík

159 SW 2.4 JTDM 252hp
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
to je odvzdusnovak maleho okruhu
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
a bude stačit vyměnit, nebo to může být i něco komplikovanějšího ?
159 SW 2.4 JTDM 252hp
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
plastový odvzušňovák, klasika dost často praskají, typuji, že je prasklý a máš tam jen zašroubovaný závit, vzít malý šroubovák a vyšroubovat a místo něho dát klasický šroub z měděnou podložkou
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: CHLADÍCÍ KAPALINA
Tak pánové, díky panu Alfadoktorovi Čendlerovi jsem dovedl do vítězného konce bitvu s výměnou hlavy, můžu pomalu psát zkušenosti.
1. Stará hlava prasklá na třech válcích, z toho dva válce na dvou místech, třetí na jednom. Nájezd Alfy je 309kkm, jenže na hlavě jsme objevili nápis fixem - IMOFA
2. Díky tlakování mi dva měsíce zpátky začala voda utíkat na vstupu do výměníku topení. Není tam spona, jen nacvakávací rychlospojka, po 300kkm mají tyto spojky evidentně dost. Co mě nasralo, že tudy uteklo zas něco vody i při zkušební jízdě dnes ráno, asi v chladiči zůstal vzduch a po zahřátí to vytlačilo vodu. Upravil jsem to na šroubovací sponu a další zkušební jízdy už to drželo.
Mám v plánu koupit novou gumovou hadici určenou k chlazení a nahradit oboje hadice k topení, s tím, že udělám i bypass výměníku tepla u EGR, páč ten je zaslepený. Druhou hadici zas připojím přímo k termostatu, ten plastový odvzdušňovák půjde pryč, stačí ten, co je u motoru. Zbytek spon je klasika, takže tam to musí držet.
Jinak hadice jsou krásně měkké, v nádržce žádné bubliny ani na volnoběh, ani v otáčkách.
1. Stará hlava prasklá na třech válcích, z toho dva válce na dvou místech, třetí na jednom. Nájezd Alfy je 309kkm, jenže na hlavě jsme objevili nápis fixem - IMOFA

2. Díky tlakování mi dva měsíce zpátky začala voda utíkat na vstupu do výměníku topení. Není tam spona, jen nacvakávací rychlospojka, po 300kkm mají tyto spojky evidentně dost. Co mě nasralo, že tudy uteklo zas něco vody i při zkušební jízdě dnes ráno, asi v chladiči zůstal vzduch a po zahřátí to vytlačilo vodu. Upravil jsem to na šroubovací sponu a další zkušební jízdy už to drželo.
Mám v plánu koupit novou gumovou hadici určenou k chlazení a nahradit oboje hadice k topení, s tím, že udělám i bypass výměníku tepla u EGR, páč ten je zaslepený. Druhou hadici zas připojím přímo k termostatu, ten plastový odvzdušňovák půjde pryč, stačí ten, co je u motoru. Zbytek spon je klasika, takže tam to musí držet.
Jinak hadice jsou krásně měkké, v nádržce žádné bubliny ani na volnoběh, ani v otáčkách.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host