Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Odpovědět
Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 4.4.2014, pát 09:05

Díky všem.
Kubas píše:No, hlavně aby spolehlivě jezdila, to je nakonec to nejdůležitější....
No, to ukáže až čas, ale vzhledem k tomu, že původní zůstala jen převodovka, brzdovej posilovač a dva tlumiče, tak se toho už moc posrat nemůže :-D I když, je to Alfa :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 4.4.2014, pát 10:22

Serou se i nový věci :smt019 (ne že bych ti to přál...) To auto je ale prostě špica... co víc na to říct :smt023 =D>

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 4.4.2014, pát 10:55

Hmm, převodovku mam taky puvodni :(
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od coyote » 4.4.2014, pát 18:54

vonkreuz píše: Jseš pro mně inspirací. :supz:
A nejen pro Tebe. Akorát na tý mojí tuctovce asi nemá smysl to tak hrotit...

Hampi, vypadá to famózně, těším se až to někdy uvidím :smt023
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 4.4.2014, pát 19:29

Zítra bude k vidění na Kuňce, v Imofě všechno dobře dopadlo. Geometrie ani tak špatná nebyla, takže jsem to od oka poskládal docela dobře:)

Obrázek

Jinak se objevil první problém. Bylo to pořád zavzdušněný, což jsme s Davidem pořešili opětovným odvzdušněním (sic z žádnýho kola vzduch nevyšel), další to ještě bude chtít až si sednou desky. Bohužel jsem ale asi během rekonstrukce odpravil některé z čidel ABS. Sice to brzdí výborně (teda s ohledem na ještě nesedlý destičky), ale při prvním brzdění se rozsvítí kontrolka ABS. Trochu jsme s tím v Imofě i zápasili, ale nenašli jsme konektor od ABS jednotky :???:
Další problém, který ovšem trvá už od koupě auta je, že je to pořád celkem bohatý a vypisuje chybu lambdy (na Examineru doslova - Lambda sonda, hlavní kontakt). Lamda je nová, ale dávala se tam v době, kdy výfukem tekly deci oleje. Navíc neni origo, ale nějaká uni... Prý to ale taky může být váhou, že může fixlovat. Nicméně lambdu koupím novou správnou. No, nudit se rozhodně nezačnu :-D
Naposledy upravil(a) Hampice dne 9.4.2014, stř 21:07, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od coyote » 4.4.2014, pát 20:30

Na Kůňku bohužel nejedu, absolutně nemám čas :(. Tak snad jindy.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 4.4.2014, pát 20:31

Lambda mi svítí taky. Na ME byl ale rozdíl s připojenou a nepřipojenou sakra znát. Váha mívá problém v tom, že se vydře ta dráha poťáku. Dá se to řešit tak, že ten sběrač trochu posuneš aby jezdil po jiný části. Tohle jsme taky udělali už. Akorát teda ta váha aspoň podle multimetru dává furt místy trochu divný hodnoty. ABS jednotka je pod Motronicem, diagnostickej konektor ABS si nejsem jistej jestli předface vůbec má. Pokud jo, tak by mohl být úplně vpravo pod palubkou u spolujezdce. Pod mřížkou ventilace je krytka, je tam relátko ABS a nějákej takovej konektor se tam válel co si matně pamatuju :smt102 Pak je teda zas nějákej stejnej třípinovej ve dveřích řidiče... ten ale naprosto nemám tucha k čemu je :-D

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 4.4.2014, pát 20:40

Jo, na tu váhu se ještě podívám, ale měnil jsem jí tehda za tu druhou co mám a žádnej výraznej rozdíl nebyl, takže to vidim na tu lambdu.
Sundal jsem tapec tubusu od spolujuzdce abych se dostal k jednotkám, ale žádnej konektor tam neni. Ten co je u "vyblikávácího" konektoru je taky od jednotky motoru (tam jsme se dnes píchli Examinerem a ono to fakt fungovalo) a pod tím vydechem jsou jen nějaký konektory, jakože zapojený a relé ABS s pojistkou. Skoro to opravdu vypadá, že to diag konetktor nemá. Beztak ani nebylo ABS v nabídce Examineru... Ale po nějakám pátrání jsme zjistili, že to bude na 99% nějaké čidlo a já osobně tipuju, že některé zadní (snad ne obě), bo ty dostaly celkem zabrat při rozborce nápravy. Dá se to lehce změřit na konektoru, tak až bude chvíle, mám co dělat:)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 4.4.2014, pát 22:03

To zavzdušnění, osobně bych šel po dvou věcech- První je odvzdušňování při zapnutém zapalování (v abs jsou ventily které jsou zavřeny) pokud je abs špatně odvzdušněné tak to občas právě hází i chybu.
A potom co se stalo mě, ale týká se to jen některých brzdových třmenů, tak se špatně daj nasadit ty "dráty" které pak tlačí proti pístku a působí to dojmem zavzdušnění.

Věřím, že obojí máš vymakaný, ale jen tak pro sichr.

Jinak ty čidla změříš na jednotce, měli by mít všechny +/- stejnej odpor případně dost často pomůže vyčištění (nebo ideálně uplně zrušení) abs konektorů.

A diag nejsem si teď 100% jistej, případně můžu předat kontakt na člověka s examinerem co ty auta dělá léta. Ale jak jsem tu měl 155 tak přes 3pin by se mělo dát napíchnout i na abs a airbagy, mělo by to v podstatě všechno být stažený na pin "7".

Ale chtělo by to nahlédnout to instalačky..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 4.4.2014, pát 23:33

164 má všechny systémy samostatně. Motorovej svazek a jednotka, ABS svazek a jednotka, Klima a jednotka, alfacontrol se taky s ničím nebaví. Na tacho má sensor svůj a otáčky nebere ani z ECU motoru ani z toho čidla. Je napojenej na cívku a bere to z ní. Prostě tady není moc co řešit, všechno je to samostatně a není to propojené (až na vyjímky). Proto taky jsou některé věci duplicitní (např čidlo teploty chladící kapaliny pro jednotku a pro alfacontrol). Pokud na svazku ABS žádnej konektor nikde není, pak to prostě diagnostikovat nejde. Servismanuál o tom taky mlčí.

Tonnyt

Příspěvky: 31
Registrován: 24.12.2013, úte 10:17
Bydliště: Plumlov okr. PV

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Tonnyt » 4.4.2014, pát 23:57

Autodata mi vyhodily, že by měl být konektor na diagnostiku ABS u "Hydraulic modulator" (vepředu u ABS pod airboxem) je to klasickej tří pin
Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed, černá s červenou kůží - prostě chuťovka a :-)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 5.4.2014, sob 00:00

Tak jsem díval a dle fes mají všechny 164 bosch 5.3 kterej je uplně naprosto a běžně diagnostikovatelnej.

http://www.google.cz/url?sa=i&source=im ... 5122744371

edit: Pri zadani do google. Alfa romeo 164 abs diagnostic port to vyplivne hned prvni fotku, bohuzel se uz neda linkovat.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 5.4.2014, sob 20:42

To je sice pěkné co jsi našel, ale ve výsledku nic nevíš. Znovu opakuju, bavíme se tu o předface 164. Poface má úplně komplet celou palubní elektroniku jinou. Ne jen v detailech, kompletně a úplně. Když o tom konektoru není zmínka nikde v servisnávodu, předpokládal bych že tam prostě není :wink: Každopádně vpředu u ABS čerpadla ani u cívky opravdu není, za to dám ruku do ohně, dneska jsem to tam rozdělával - bylo potřeba srovnat chladič. ABS jednotka předface a poface 164 je rozdílná.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18609
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kubas » 5.4.2014, sob 21:24

Hampi: a v Imofě poznali že to je Alfa Romeo? :-k :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 5.4.2014, sob 21:38

Jo ten konektor v motoraku je az od 93...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 5.4.2014, sob 21:57

Prokopal jsem se zase k jednotce, šel po svazku a konektor jsem nenašel. Pravděpodobně opravdu nět... Opravdu to ale vypadá na čidlo. V týdnu si dám laborky a všechny přeměřím. Horší bude až přijdu na to, který to je, kde budu shánět nový...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 5.4.2014, sob 22:02

To Kubas: je to napsané na prazích :wink:
ale jako jo, byla to slušná komedie, se na to sběhnul celej servis a než sem se k autu dostal, tak už v něm seděli 2 lidi z prodeje:)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od MichalT » 5.4.2014, sob 23:03

Máš to ale fakt krásný :smt023
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 9.4.2014, stř 21:01

Provádím teoretickou přípravu na hledání chyby na ABS a podle schámatu předface modely opravdu diag konektor na jednotce ABS nemají... Jen vstupy z čidel, brzdového spínače a napájení a výstupy do pumpy a budíků..
A podle toho to vypadá, že počítat otáčky jednotka začíná až v případě sepnutí brzdového spínače (na pedálu), proto ta chyba vždycky vyběhne až při prvním brždění a zároveň chvilkově (než se odpojí) zapůsobí pumpa.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 9.4.2014, stř 22:10

No já to mám s ABS jinak. Chyba mi buďto svítí už od startu (a pak pomůže restart) nebo nesvítí vůbec. ABS ale vždycky fungovalo, ikdyž chyba svítila (bylo cítit jak kope pedál a pumpa pracuje).

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 9.4.2014, stř 22:15

Zřejmě jiný problém. U mě to je teď už 100% čidlo. Jen zjistit které a co je sním (bordel, konektor, nebo je prostě v hajzlu...)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 9.4.2014, stř 22:24

No zkusil bych si je prozvonit multimetrem. Konektory jsou bezproblémů dostupný. Pokud se nějáký jedno bude výrazně lišit... seš "šťastnej" člověk. Na druhou stranu ono by stačilo asi i to, že to čidlo někde máš jen trochu posunutý. Nic moc se na něm zničit nedá. Já měl takhle posunutý to čidlo otáček motoru a jakej to dělalo bordel... princip bude asi stejnej.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 10.4.2014, čtv 07:47

To je jasný. Plán je je nejdřív prozvonit ohmetrem na konektorech (ty zadní teda moc přístupný nejsou, zvlášť to pravé) a pokud se hned tady nic neprojeví, vezmu je voltmetrem a budu točit příslušným kolem (v nejhorším to samé ještě na konektrou jednotky, piny jsou ze schématu jasný) tam se to uvidí... Může být třeba i jen blbě ten krycí plech za kotoučem, že může stínit... Uvidím. O víkendu vyměním lamda sondu, sušič na klimu a jestli zbude čas, budu řešit i tohle. I když je to asi aktuálně nejvážnější problém :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 10.4.2014, čtv 14:30

No ono nevím jak máš ABS konektory ty, ale já mám přední normálně v držáčcích na hrncich pod kapotou a zadní jsou dostupný normálně pod kobercem, nemusím ho ani oddělávat :) Snad to je fakt jen někde něco posunutýho.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 10.4.2014, čtv 14:55

Přední neřešim, ty jsou jasný. Ty zadní jsou ale utopený v zadních podbězích a aby se k tomu člověk dostal, tak napravo se musí oddělat jednotka podvozku a vlevo je to celkem v poho. Ale stáhnul jsem si z Cardisku návod a tam je v prvé řadě kontrola ohmetrem na konektoru jednotky (600-1400ohm), což ve finále vidim taky jako nejjedoduší možnost. Stejně tak případné měření napětí z čidel tamtéž... Je to jistota, že to není po cestě
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host