Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
desticky uz jsou doma , zejtra mi pride jeste opravna sada a bude repas celeho trmene. poprosim o odkaz jak na to, prosim
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual , bejvala ale vídám ji denně.
- KillFucker
- Pozorovatel
- Příspěvky: 435
- Registrován: 18.10.2009, ned 19:05
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
.. u zadního třmenu jsem pístek tlačil a zároveň zašroubovával pomocí klíče na flexu..jinak tam není nic složitého snad..
* BLACK DYNAMITE *
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Není to sice Alfa, ale je to tam pěkně popsané a vyfocené...paiu píše:desticky uz jsou doma , zejtra mi pride jeste opravna sada a bude repas celeho trmene. poprosim o odkaz jak na to, prosim
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
diky kluci, zejtra napisu jak to dopadlo a ve ctvertek mne ceka cesta zpet 1500km 

A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual , bejvala ale vídám ji denně.
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
muj problem je vyresen tim ze se vymenili desticky, stary desticky mneli ani ne 2mm a pistek zustal zaseknutej, celej mehanizmus jsem vindal, vicistil pistek vymenil prachovku, a vse funguje jak ma. jinak soudruzy z autodilen vzdi pri vymene desek na vycisteni trmene kaslou.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual , bejvala ale vídám ji denně.
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
už jsem stoho auta hotovej, dalsí problem na brzdach(teda ne počitam to chcypnuti motoru za jizdy když jsem se vratil z dovolene na hranice rumunska s madearskem, a to už do ineho vlakna):při vičištení trmene jsem odšrouboval ovzdušnovak, když jsem ho zašrouboval na zpet se protačel a kurvilo se mi zavit ve vnitřku trmene, ale zajimave je že když misto ovzdušnovaku jsem narval običejnej šroub zašroubovalo se to bez problemu, tak že misto ovzdušnovaku mam pořadnej šroub.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual , bejvala ale vídám ji denně.
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Kup novej odvzdušňovák, je to trochu korun, než tam rvát šroub. To je jako bys do starého typu jističe dával hřebík místo pojistky. 

Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Narvi tam ten šroub a nebo to ideálně natvrdo zavař











Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
diký kluci skusim koupit novej ovzdušnovak a uvidim co se stim da delat.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual , bejvala ale vídám ji denně.
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
toto som uz zazil na 156 ze jak som povolil odvzdusnovak (dost tazko isiel) tak s nim sa povolil aj zavit... za 15€ som zohnal druhy strmen ta ze som to nejak ani neriesil
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Doporucuji narezat novy zavit ,do toho vlozku a origo odvzdusnovak .Bude to jak od matela.
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Další týden se pustím do repasu zadních třmenu. Jen nevím, jak povrchově ošetřit zadní třmeny když je mám hliníkové (slitina hliníku
). 


Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Za posledních 14 dní jsem měl opakovaně sundané a rozebrané zadní brzdy. Protože jsem sám hledal informace jak přesně udělat repas zadního brzdiče, stvořil jsem pro ty, kdo to ještě nedělali, malý foto návod. Celkem mi jedna strana trvá cca 3-4 hodiny podle nálady a jak moc se peru se segerovýma pojistkama v brdiči.
Na renovaci jsem použil tyto dvě renovační sady:
FRENKIT 238901 (nový brzdový pístek, těsnění pístku, prachovka pístku, těsnění vodícího čepu brzdič/třmen, čepička odvzdušňováku, odvždšňováky ruzných pruměru a závitu, vazelína)
TRW ST1169 (4x vodící čep, 4x šroub, 4x gumová krytka čepu, vazelína)
Základ je asi jasný - zašpalkovat auto, páku ruční brzdy v interiéru nechal dole, podle sklonu pracovní plochy dát rychlost 1 nebo zpátečku. Povolit kolo, zvednout auto, vyšroubovat šrouby, sundat kolo.
Sundání brzdiče - lehnout pod auto, sikovkami stlačit páku ruční brzdy a vyháknout lanko ruční brzdy. 14 klíčem si povolit brzdovou hadici vedoucí do brzdiče. 13 a 15 klíčem povolit šrouby na vodídích čepech mezi třmenem a brzdičem. Tyto šrouby jsou jištěné lepidlem na závity a je vhodné dát je nové, čepy se také hodí dát nové, nebo alespoň jim dat novou vazelínu a varhanovitou krytku aktivní plochy (krytka je součástí repasové sady). Po povolení šroubu brzdič visí jen na brzd. hadici, protože nejsme jantaři a hadici jsme si před-povolili, chytneme rukou hadici a v druhé ruce protáčíme brzdič a tím ho odšroubováváme. Pozor, brzdič stále držíme v ruce, abychom nezkurvili závit v brzdiči. Po sundání brzdiče utěsníme brzdovou hadici mikrotenovým sáčkem nasazeným přes konec a staženým elekrikářskými páskami.
Brzdič si doneseme na stul nebo ponk. Pozor, v brzdiči je stále brzdová kapalina. Po povolení odvzdušňovacího šroubu klíčem č. 11 tato kapalina rychle vytéká, je proto toto dělat nad hadrem nebo papírovým ubrouskem /servítkou/.
Teď začínají obrázky... První 4 obrázky jsou v dalším příspevku.
1, Klíčem na úhlovou brusku vytočíme pístek z brzdiče. V poslední fázi, kdy už se pístek více nevyšroubovává ho musíme vytáhnout, protože drží na těsnění a prachovce.
2, vytáhneme starou prachovku a staré vnitřní těsnění - dobrý je tenký šroubovák nebo špíčka nože
3, pomocí zbroušených kleští vyjmeme segrovu pojistku držící samostav ruční brzdy. Přístup je tam jak k penězum a chce to dávku trpělivosti... Toto a pak zpětné nandání je segrovky je největší opruz. Obrňte se trpělivostí a žádné násilí nebo hrubá síla! Segrovka je z oceli a brzdič z hliníku, když rupnou nervy a vezmete to silou (např. křivá segrovka a vytloukání samostavu od zadu pomocí šroubováku a kladiva
), zbytečně poškodíte vnitřek brzdiče.
4, Po vyjmutí segrovky držící samostav, pomocí kleští vyndáme pružinu páky ruční brzdy na zadní straně brzdiče
5, klíčem č. 13 povolíme a odstraníme matici páky ruční brzdy
6, páka ruční brzdy je nasazena a dotažena na tisíc hranu, na sundání proto potřebujeme malý stahovák, nebo páku nahřejeme (já použil turistický vařič) a pomalým a opatrným páčením ji stáhneme ze šroubu a po jejím sundání mužeme vytáhnout už ničím nejištěný samostav ruční brzdy z brzdiče
7, až teď pomocí bitového nástavce povolíme a sundáme vymezující planžetu páky ruční brzdy. Planžetu sundáváme jako poslední, protože při sundávání a "páčení" páky ruční brzdy z tisíc hranu se o tuto planžetu opíráme. Když ji sundáme jako první, budeme se opírat o výrazně měkčí hliníkové tělo brzdiče a zbytečně jej poškodíme.
8, odstraníme těsnění kolem šroubu/dříku samostavu - 1x "O" kroužek zevnitř brzdiče 1x vnější těsnění pod pákou ruční brzdy (toto těsnění je zpevněné, proto se musí vydloubnout tenkým šroubovákem)
9, očistíme tělo brzdiče - zvenku mosazný kartáč, ředidlo/Isopropyl alkohol (IPA) i zevnitř (IPA)
10, zkontrolujeme stav vnitřku - škrábance a vrypy od vyndávání segrovky
11, zkontrolujeme stav samostavu - rovný a synetrický směr, 3 kuličky viditelné ve vnějších drahách...
12, vysouvaný brzd. pístek má také samostav - pomocí kleští povolíme segrovku a vyndáme sadu podložek a mikro ložisek - mají přesně dané pořadi, proto je dobré navléknout je na šroub v zachovaném pořadí a dát na stranu, aby se nepomíchaly
13, kleštěmi kombinačkami vytáheneme středový dřík z pístu - trošku síly, protože dřík drží na vnitřním gumovém těsnění
14, po vytažení dříku z něho sundáme těsnění (podívat se, jak je orientované!) a omyjeme v ředidlu/IPA
15, nandáme nové těsnění na středový dřík, na spodek dříku dáme trochu vazelíny z přiloženého sáčku z opravné sady
16, zamáčkneme dřík do pístu (z hlavy pístku vyjede trochu vazelíny), nasuneme podložky a mikro ložiska, zajistíme segrovkou
17, na samostav navlékneme O kroužek a samostav vložíme do brzdiče (brdič má v sobě kolíček a samostav díru)
18, na zadní část brzdiče nasadíme zpět planžetu dorazu ruční brzdy a zajistíme ji šroubem
19, ze zadu brzdiče dáme těsnění se zpevněným spodkem - trochu ho podmázneme z vnitřní strany vazelínou z pytlíku, domáčkneme těsnění na místo (tenký tupý předmět, např. imbusový klíč) a vzniklý kruhový prostor vyplníme vazelínou
20, na tisíc hran nasadíme páku ruční brzdy a utáhneme matici - otřeme přebytečnou vazelínu, která se vytlačila mezi těsněním a pákou
21, kleštěmi nasadíme pojistnou segrovku samostavu (toto je pro mně největší pakárna) a proto zase klid a neuspěchat to
22, nové vnitřní těsnění pístek/brdič omatláme brzdovou vazelínou a vložíme ho do těla brzdiče do vyfrézované drážky
23, prachovku pístku také pomatláme brzdovkou, nasadíme na pístek a stáheme ji směrem dolu na konec pístku. Prvně vložíme lem prachovky do drážky v brzdiči (pomužeme si tenkým, ale tupým šroubovákem) a až pak opatrně začneme šroubovat pístek...
24, pístek se nejlépe šroubuje sadou na stlačování, ale stejně dobrý je i klíč od úhlové brusky a shora tlačit prodlouženým nástavcem gola sady
25, namontujeme brdič zpět na auto - je vhodné dávat nové čepy po kterých brdič klouže do těla brzdového třmene, nebo alespoň jejich šrouby a pokud tyto šrouby nejsou vybaveny z továrny lepidlem (modrá barva), tak je musíme lepidlem zajistit.
Repas hotový, případné nové kotouče nebo desky jsou na každém...
Po namontování na auto a připojení zadní brdy je nutné odvždušnění brdiče!!!
Na renovaci jsem použil tyto dvě renovační sady:
FRENKIT 238901 (nový brzdový pístek, těsnění pístku, prachovka pístku, těsnění vodícího čepu brzdič/třmen, čepička odvzdušňováku, odvždšňováky ruzných pruměru a závitu, vazelína)
TRW ST1169 (4x vodící čep, 4x šroub, 4x gumová krytka čepu, vazelína)
Základ je asi jasný - zašpalkovat auto, páku ruční brzdy v interiéru nechal dole, podle sklonu pracovní plochy dát rychlost 1 nebo zpátečku. Povolit kolo, zvednout auto, vyšroubovat šrouby, sundat kolo.
Sundání brzdiče - lehnout pod auto, sikovkami stlačit páku ruční brzdy a vyháknout lanko ruční brzdy. 14 klíčem si povolit brzdovou hadici vedoucí do brzdiče. 13 a 15 klíčem povolit šrouby na vodídích čepech mezi třmenem a brzdičem. Tyto šrouby jsou jištěné lepidlem na závity a je vhodné dát je nové, čepy se také hodí dát nové, nebo alespoň jim dat novou vazelínu a varhanovitou krytku aktivní plochy (krytka je součástí repasové sady). Po povolení šroubu brzdič visí jen na brzd. hadici, protože nejsme jantaři a hadici jsme si před-povolili, chytneme rukou hadici a v druhé ruce protáčíme brzdič a tím ho odšroubováváme. Pozor, brzdič stále držíme v ruce, abychom nezkurvili závit v brzdiči. Po sundání brzdiče utěsníme brzdovou hadici mikrotenovým sáčkem nasazeným přes konec a staženým elekrikářskými páskami.
Brzdič si doneseme na stul nebo ponk. Pozor, v brzdiči je stále brzdová kapalina. Po povolení odvzdušňovacího šroubu klíčem č. 11 tato kapalina rychle vytéká, je proto toto dělat nad hadrem nebo papírovým ubrouskem /servítkou/.
Teď začínají obrázky... První 4 obrázky jsou v dalším příspevku.
1, Klíčem na úhlovou brusku vytočíme pístek z brzdiče. V poslední fázi, kdy už se pístek více nevyšroubovává ho musíme vytáhnout, protože drží na těsnění a prachovce.
2, vytáhneme starou prachovku a staré vnitřní těsnění - dobrý je tenký šroubovák nebo špíčka nože
3, pomocí zbroušených kleští vyjmeme segrovu pojistku držící samostav ruční brzdy. Přístup je tam jak k penězum a chce to dávku trpělivosti... Toto a pak zpětné nandání je segrovky je největší opruz. Obrňte se trpělivostí a žádné násilí nebo hrubá síla! Segrovka je z oceli a brzdič z hliníku, když rupnou nervy a vezmete to silou (např. křivá segrovka a vytloukání samostavu od zadu pomocí šroubováku a kladiva

4, Po vyjmutí segrovky držící samostav, pomocí kleští vyndáme pružinu páky ruční brzdy na zadní straně brzdiče
5, klíčem č. 13 povolíme a odstraníme matici páky ruční brzdy
6, páka ruční brzdy je nasazena a dotažena na tisíc hranu, na sundání proto potřebujeme malý stahovák, nebo páku nahřejeme (já použil turistický vařič) a pomalým a opatrným páčením ji stáhneme ze šroubu a po jejím sundání mužeme vytáhnout už ničím nejištěný samostav ruční brzdy z brzdiče
7, až teď pomocí bitového nástavce povolíme a sundáme vymezující planžetu páky ruční brzdy. Planžetu sundáváme jako poslední, protože při sundávání a "páčení" páky ruční brzdy z tisíc hranu se o tuto planžetu opíráme. Když ji sundáme jako první, budeme se opírat o výrazně měkčí hliníkové tělo brzdiče a zbytečně jej poškodíme.
8, odstraníme těsnění kolem šroubu/dříku samostavu - 1x "O" kroužek zevnitř brzdiče 1x vnější těsnění pod pákou ruční brzdy (toto těsnění je zpevněné, proto se musí vydloubnout tenkým šroubovákem)
9, očistíme tělo brzdiče - zvenku mosazný kartáč, ředidlo/Isopropyl alkohol (IPA) i zevnitř (IPA)
10, zkontrolujeme stav vnitřku - škrábance a vrypy od vyndávání segrovky
11, zkontrolujeme stav samostavu - rovný a synetrický směr, 3 kuličky viditelné ve vnějších drahách...
12, vysouvaný brzd. pístek má také samostav - pomocí kleští povolíme segrovku a vyndáme sadu podložek a mikro ložisek - mají přesně dané pořadi, proto je dobré navléknout je na šroub v zachovaném pořadí a dát na stranu, aby se nepomíchaly
13, kleštěmi kombinačkami vytáheneme středový dřík z pístu - trošku síly, protože dřík drží na vnitřním gumovém těsnění
14, po vytažení dříku z něho sundáme těsnění (podívat se, jak je orientované!) a omyjeme v ředidlu/IPA
15, nandáme nové těsnění na středový dřík, na spodek dříku dáme trochu vazelíny z přiloženého sáčku z opravné sady
16, zamáčkneme dřík do pístu (z hlavy pístku vyjede trochu vazelíny), nasuneme podložky a mikro ložiska, zajistíme segrovkou
17, na samostav navlékneme O kroužek a samostav vložíme do brzdiče (brdič má v sobě kolíček a samostav díru)
18, na zadní část brzdiče nasadíme zpět planžetu dorazu ruční brzdy a zajistíme ji šroubem
19, ze zadu brzdiče dáme těsnění se zpevněným spodkem - trochu ho podmázneme z vnitřní strany vazelínou z pytlíku, domáčkneme těsnění na místo (tenký tupý předmět, např. imbusový klíč) a vzniklý kruhový prostor vyplníme vazelínou
20, na tisíc hran nasadíme páku ruční brzdy a utáhneme matici - otřeme přebytečnou vazelínu, která se vytlačila mezi těsněním a pákou
21, kleštěmi nasadíme pojistnou segrovku samostavu (toto je pro mně největší pakárna) a proto zase klid a neuspěchat to
22, nové vnitřní těsnění pístek/brdič omatláme brzdovou vazelínou a vložíme ho do těla brzdiče do vyfrézované drážky
23, prachovku pístku také pomatláme brzdovkou, nasadíme na pístek a stáheme ji směrem dolu na konec pístku. Prvně vložíme lem prachovky do drážky v brzdiči (pomužeme si tenkým, ale tupým šroubovákem) a až pak opatrně začneme šroubovat pístek...
24, pístek se nejlépe šroubuje sadou na stlačování, ale stejně dobrý je i klíč od úhlové brusky a shora tlačit prodlouženým nástavcem gola sady
25, namontujeme brdič zpět na auto - je vhodné dávat nové čepy po kterých brdič klouže do těla brzdového třmene, nebo alespoň jejich šrouby a pokud tyto šrouby nejsou vybaveny z továrny lepidlem (modrá barva), tak je musíme lepidlem zajistit.
Repas hotový, případné nové kotouče nebo desky jsou na každém...
Po namontování na auto a připojení zadní brdy je nutné odvždušnění brdiče!!!
Naposledy upravil(a) vonkreuz dne 17.9.2015, čtv 07:43, celkem upraveno 4 x.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Bohužel forum sežvejká jen 20ks obrázku a protože obrázky se vkládají od zadu, tak první 4 kusy jsou zde samostatně...
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
pekny navod, mohlo by to ist aj do navodu pre 156 a ine keby niekto hladal...
ot: take iste kombinacky mam tiez este po dedovi
ot: take iste kombinacky mam tiez este po dedovi

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?
Je to použitelné myslím na většinu aut s ABS. Zadní brzdiče bez ABS mají jinou konstrukci, co jsem tak koukal např. do manuálu k starému Fiat Croma.
Kleště na vytahování segerových pojistek jsem si náležitě upravil - rukojeti narovnat ve svěráku a čelisti celkově obrousit, aby byly tenší a vešly se mezi tělo brzdiče a válec samostavu.
Většinu klíču a kleští mám po dědovi
, to on mně učil trpělivosti a pleskal přes ruce, když se u něho v dílničce vztekal a chtěl všechno hned.
Kleště na vytahování segerových pojistek jsem si náležitě upravil - rukojeti narovnat ve svěráku a čelisti celkově obrousit, aby byly tenší a vešly se mezi tělo brzdiče a válec samostavu.
Většinu klíču a kleští mám po dědovi

Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti