Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Odpovědět
Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 26.9.2014, pát 10:35

Nějak se to všechno sere... Na 145 odešla váha (sháním jetou) a u 164 se taky nějak nakupily problémy. Pořád hapruje to chlazení, poslední podezření je, že málo proudí voda přes chaldič. Než se otevře termostat, tak se to ohřívá šíleně dlouho, pak to chvíli drží 90 a následně to začné lézt dál hore. Potom stačí na pár vteřin zastavit a hned je to přes kilo... A sahaře trvá drahnou chvíli, než to zase srazí dolu... Skoro to vypadá, jako by teromstat fungoval opačně... Nebo je někde mezi termostatem a chladičem ucpaná hadice.
Dál pořád nejde ABS a vůbec brzdy jsou takový jalový, zmetek bude někde v okruhu zadních brzd.
No a poslední špek, úplně čerstvý, při akceleraci to tahá za volant jak děvka. Má to super projev, že když někde jedu na plno, tak to musím vyrovnávat a jak zavřu plyn, tak jsem rázem ve škarpě. Asi se utrhl nějaký silenblok na rameni (ramenech), nejspíš ty malé motýlky, bo ty velké jsou Powerflexy. Řízení má minimální vůli, v tom to nebude.

:smt075

No bude přes zimu opravdu co dělat...
Naposledy upravil(a) Hampice dne 26.9.2014, pát 10:53, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4903
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od A.J.Michal » 26.9.2014, pát 10:51

never ending story :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Pivrnec911 » 26.9.2014, pát 12:43

Jednoduchý.. Kopni do kola,a hned poznáš kde to je... řešil sem teď na Fordu...
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.9.2014, pát 13:58

Ja bych vyhodil katalyzator a bude klid...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od PetrGTV » 26.9.2014, pát 14:55

zas to pak bude chrastit jak cikánskej kolotoč
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.9.2014, pát 15:29

Zbytek vyfucku ma novej, tak by to melo byt OK. Ja byl pak naprosto spokojenej, zvuk parada...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 26.9.2014, pát 17:11

Něják nechápu, co má co dělat kat s tím, co má za problémy :-D V zásadě to ABS snad pak vyřeší ta těhlice a brzdy... sám si s nima moc nevím rady, protože i na naší 164 byly katastrofální a zavzdušněný to nebylo, brzdovka byla nová, nikde to neteklo... ale prostě to někdy vůbec nebrzdilo a pak v tom zapraskalo a udělalo to dost nehezký zvuky a najednou fungovalo ABS perfektně a brzdy taky. A pak zas po týdnu přestaly :-D

Co se týče toho divnýho ohřívání, tak zkusit prostě vyměnit termostat... ucpaný to nemá moc kde být, vždyť to sou celkem široký trubky a chladič je pokud si dobře pamatuju novej. Teplotu by to mělo držet těch 90°C resp. lehce přes nebo pod. Tak přibitá jako u 159 ta ručička ve 164 nikdy nebyla ani s novým termostatem. Jinak termostat není problém sehnat, kupoval jsem asi za 800,- novej BEHR a zdá se, že funguje dobře.

U toho tahání za volant přesně nechápu, jak to myslíš, ale že to tahá do zatáček za volant a trpí dost na "torque steer" je u 164 normální... nebo jsem kromě Q4 nejel žádnou jinou, která by to nedělala :smt102

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 26.9.2014, pát 17:27

Taky tipuju termostat, protože kolem kila se ta teplota zastaví a dál už neleze. Podle cardisku má plné otevření na 99°C, což by odpovídalo. Jenže na tenhle motor je to moc, všechno je tam stavěný na provozní teplotu 80°C. Koupil jsem termostat na 2.0V6 TB, kterej má provoz na 80... Vypadá sice trochu jinak, ale snad se mi podaří ho tam nějak nabastlit. Když ne, do toho původního navrtám dírku, to by taky mohlo pomoct...
Ohledně ABS se začínám přiklánět k problému přímo v čerpadle. Už se mi několikrát přihodilo, že pár kilometrů normálně fungovalo, v podstatě přesně jak píšeš ty. Pokud jde, tak jsou brzdy skvělé, jak vypadne, je to jak do hoven. Pravděpodobně to prostě bude zavzdušněný. Zkusim vykoumat jak pumpu dostat do chodu za stání a při tom to odvzdušnit.
To tahání myslím, jako že když mám plnej plyn a jedu rovně, tak auto táhne dost citelně doleva. To musím kontrovat, a jakmile pustím plyn, tak naotčený volant doprava pošle auto do škarpy. Prostě jako by se pod tím náporem výkonu kroutily ramena (gyro). Ze začátku to nedělalo, takže tam něco odešlo...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.9.2014, pát 19:46

Jen abys nemel neco povoleny jak ja tenkrat... :wink:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 26.9.2014, pát 19:56

Ve vypnutém stavu by ABS mělo být plně otevřené a průchozí, takže prostě jen odvzdušnit brzdy a mělo by to chodit jak má. Spíš u té naší potvory si myslím, že chyba je v brzdovém posilovači. Ono totiž když to nefungovalo a člověk odpojil podtlakovku k němu, tak se prostě nic nezměnilo a brzdilo to stejně hrozně. Pak taky zkontrolovat ten spínač na brzdovém pedálu.

btw. proč má vlastně 164 (Superka) spínač i na spojce?

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.9.2014, pát 20:06

Ja to videl jen u TD >95, kvuli el. cerpadlu. U V6 pak verze s tempomatem.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 26.9.2014, pát 20:21

u bosch 5.3 je potreba mit zaply klicek kvuli nejakym ventilum v jednotce ABS.

Jinak takovej bordel dost casto dela prave zavzdusnene abs, vykyvy brzneho ucinku, prilis citlivy zasah abs atp...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 26.9.2014, pát 22:06

S klíčem se to odvzdušňovalo už několikrát. Když mi onehdy odvzdušňovali superba po výměně válce, tak přes diag běželo zapnutý abs. Bez toho se to prý nikdy poradně neodvzdušní. Tak nevím, zkusím to taky tak...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 26.9.2014, pát 23:24

Nj, ale u VW na to je v diau primo proces u alfy jsem se stim nesetkal.

Ale umele vybudit cerpadlo jde treba pres alfaobd, jen se mi neco plete, ze na tu tvoji jednotku se diag pripojit nedal...Takze jedine natvrdo
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 26.9.2014, pát 23:52

Tak snad v tom servismanuálu nejsou úplně blbí a kdyby se s tím něco mělo dělat, tak to tam napíšou ne? Já tam teda zatím nekoukal, protože se mi rozbily internety a počítače a celé to něják nefunguje... ale nepamatuju si, že by tam něco takového bylo. I 159 jsme odvzdušnili prostě jako bez ABS... :smt102

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Petr147 » 29.9.2014, pon 19:04

ve FESu na 147 jde taly každý ventil (8?) procvakat zvlášť

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 29.9.2014, pon 19:15

Poradně ještě jednou seskládám zadní brzdy (beztak je tam něco blbě s těma stavěčema) a dám to do Imofy odvzdušnit tlakem. Beztak tam budu muset na geo po výměně ten selhaných silenbloků)..
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Holocausto » 29.9.2014, pon 20:03

Které silenty ti odešly? Ty malé, v předních ramenech?
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 29.9.2014, pon 20:18

Ještě nevim přesně, ale s největší pravděpodobností. Byly sice nové, ale ty zadní jsou Powerflexy, takže teď jsou mnohem víc namáhané a dost možná už byly načnutý montáží.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Holocausto » 29.9.2014, pon 21:11

Hampice, 8.8.2013, čtv 19:52
Ty přední nechávám "konvenční", ty jsou malé a nedovolí ramenu v podstatě žádnej pohyb, zvlášť když je mám nový.
z mého vlákna :D
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 29.9.2014, pon 21:21

Chmmm, člověk se furt učí...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 26.10.2014, ned 20:32

Sezona 2014 s QV dneškem uzavřena...
Proběhl menčí výlet do podkrkonoší. Všechno v pohodě, respketive se neprojevilo nic nového :)
Takže plán na letošní zimu:
- výměna malých silnetů předních ramen za pw, když už budu v tom, tak od powerflexu i stabík
- prověřit chlazení, případně vyměnit termostat
- doladit zadní brzdy, odzvdušnit
- nalakovat komplet plastové díly z venku (nárazníky, prahy, dveřní panely)
- výměna volantu za Momo...

No je toho zase celkem dost, ale pokud se vše podaří, tak na jaře už konečně taky bude dělat trochu parády.

Něco foto z dneška:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kubas » 26.10.2014, ned 20:42

foto č.2: óda na krabice.... :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od PetrGTV » 26.10.2014, ned 20:48

:smt023 cajk
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od razorcz91 » 26.10.2014, ned 21:26

Já myslím, že tahle kára dělá parádu pořád, ne? :smt023
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti