jaky olej

Odpovědět
rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 2.10.2014, čtv 23:05

takze to zhrnme:
- 5W-40 je spatne, protoze pri studenym startu lepe a rychleji promaze nez 10W-40 a to nechceme :smt097 a ikdyz jsou oba 40, urcite ten 5W40 maze za tepla hure :smt075
- 10W-40 taky neni dobre, ikdyz je predepsany, protoze uz s tim jezdila duchodkyne :butthead:
- nali tam 10W-60, ale v kolone kdyz jedes cca 100km/h 3tis na petku vubec neni setrne k motoru, takze to jed na 4.ku, nebo lepe na 3ku do omezovace.Alficku ( a tvoji benzinku ) to potesi a odmeni te krasnym vrcenim :weedman:
- je to drzost od tebe, najet na jedny salky 120tkm, taky se mi nelibi ze menis kazdych 10tis a ne jak predepsano 20tis., tim se vysmivas kazdymu poctivimu alfistovi, ktery vylagruje svuj 2.0 ferove kazdych 80tis a vubec nas nezajima ze mas jen 1,6 ktery udelaly v italii tak blbe ze vydrzi mnohem dele [-X
...doufam ze jsem nic nezapomel.... :pivko
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 2.10.2014, čtv 23:21

Petr147 píše:A proč máš TS? :D
s MPI se to nedělalo :wink:

mimochodem naše rodinná 147 z roku 2001 je prodaná.... šla za pár šupů, najeto nějakých 180 nebo kolik.... Vzpomínám na tu extázi když jsem to točil někam k 7000 když to bylo nové.... jelo to jak prase a ten zvuk :D
jak už jsem tady kdysi dřív psal, při cestě na první garančku mi to ve 160 zahlásilo nízký tlak oleje (auto jsem řídil výjimečně, neměl jsem s ním nic moc společnýho) a to mi teda veselo nebylo... ale bylo to bez viditelných následků....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: jaky olej

Příspěvek od Jakub_mt » 3.10.2014, pát 01:23

Uzavrel by som to tým, že tam vlastne žiadny olej liať netreba. Nejaké vyžadované špecifikácie, to sa len vo Fiate počas siesty nudili, tak vymýšl'ali nezmysly. V skutočnosti je 1.6 TwinSparkDržák, ktorý je síce blbuvzdorný, ale nie dosť na to aby natočil smiešnych 300k.

Ale vážne - načo platiť za Seléniu, keď plne postačuje nejaký 5w?
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: jaky olej

Příspěvek od PetrGTV » 3.10.2014, pát 08:32

=D>

2. kolo .... FIGHT!
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 3.10.2014, pát 14:47

to nema cenu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od hand_ktm_AR » 4.10.2014, sob 21:28

danni:

Co je spatneho tocit motor 1.6 pri prvnich kilometrech jen okolo 2 t ot.? at se priucim neco, 10w60 je akorat hustsi pokud vim, takze zase pri zimnim obdobi coz uz skoro je podle te teploty, ma zase za studena horsi vlastnosti. nebo by mela mit???

spis je dulezita lehka noha podle me, zalezi na vice parametrech,ale co vim tak obecne je motor zahraty az po 20 km normalni jizdy, a po startu zacina poradne mazat az po 5-15 sekundach,...
ja pri vyjezdu radim 1 2 3 4; 60 jedu z kopce prvni 1 km, z nasi vesince pak okreska zalezi jak kdy specham ; za 5.;2500-3000 pak zase mesto 60 za 4. kdyz za 11 km stejne zhasinam a jdu do skoly nebo hospody :smt098

jinak pokud vim tak 5w40 10w40 se da i kombinovat dolivanim, coz uz jsem nekolikrat udelal a slape bez problemu stale zivy najeto 134 t km.....


jo a jinak obcas sem to nalil do naseho traktoru stary olej a taky slape bez problemu :smt040

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od roberto37 » 4.10.2014, sob 23:35

hand_ktm_AR píše: jinak pokud vim tak 5w40 10w40 se da i kombinovat dolivanim,
to si fakt nemyslím
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 4.10.2014, sob 23:50

roberto37 píše:
hand_ktm_AR píše: jinak pokud vim tak 5w40 10w40 se da i kombinovat dolivanim,
to si fakt nemyslím
needituj... ta prva verzia bola lepsia, toto je suche :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: jaky olej

Příspěvek od Jakub_mt » 5.10.2014, ned 16:10

Odporúčam si naštudovať o olejoch aspoň nejaké základné info a nepísať tu blbosti. Zaprvé sa nebavíme o varení polievky, ale o olejoch, takže hustota. A za druhé 10w-60 a 10w-40, za studena majú presne takú istú viskozitu, pretože 10w...
A mám pocit, že Selénia Racing má nižšiu teplotu tuhnutia ako 20k, čo je pri štartovaní v zime samozrejme výhoda.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od hand_ktm_AR » 5.10.2014, ned 21:03

jasne ze jsem myslel 10w40 a ne 60 spletl jsem se.......

inak pred rokem mi volal rano kamos; kde jsem ;uz davno mame byt na ceste do bosny a herc. nic jsem nemel nachystane, bordel v aute atd. rychle zkontroluju olej; v 1/3, nic doma nebylo kome nejakeho kastrolu, na KTM ku 200 exc a 450 exc 2T sys. tak jsem trochu dolil, a uplne v pohode i z belehradu do NIse i 180-200 furt spise se mi zdalo;; ze se ten motor konecne probral takze asi tak :smt033 :smt040

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od roberto37 » 5.10.2014, ned 22:14

:smt102
dobře, máš to mít :D Získáváš tímto cenu za předchozí výroky "Perlič týdne"

recept na nejlepší olejovou směs:
-vezmeme 1l 0W-30, jedno čeho, na studené starty, nižší spotřebu paliva a nalijeme do kýble
-přidáme 5W-40, třeba Mogulu na pohodovou jízdu s max. otáčkami do 3256 ot/min
-stejný díl 10W-40 Castrolu, protože má hodně sponzorské plochy na Rallye závodech
-a 10W-60 Selenie, protože jsme k...a alfisti a valíme to do Bosny 200km/h . ehm technická data jsi četl?
....Jestli je nám Selenie příliš drahá dolijeme zase 5W-40.

pro fajšmekry: NEZAPOMENEME přidat TABLETY Power Car Tabs - Palivový kondicionér 3v1 * Vyšší výkon * Nižší spotřeba * Ochrana motoru
počkámě až se tablety rozpustí a vše důkladně procháme ručním mixérem. A pak jen nalijeme obsah kýble do blaženého Twinspárka.
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 6.10.2014, pon 14:54

:smt044 skus daco namiesat aj do chladiacej :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od hand_ktm_AR » 6.10.2014, pon 17:30

jo aha ty tablety se maji davat do oleje? ja myslel , ze do benzinu, proto to vubec nefungovalo diky za help and support, :smt033 :smt064


http://www.coolclevergallery.com/

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: jaky olej

Příspěvek od PetrGTV » 6.10.2014, pon 18:32

...ve světle toho, co jsi napsal výše, tohle moc jako vtip nezní :wink:
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: jaky olej

Příspěvek od glassonion » 7.10.2014, úte 08:09

Někdo tady někde psal, že když se mu chce brecet, tak si přečte tohle vlakno.....měl pravdu...
AR 145 1.4TS Juniorka

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od hand_ktm_AR » 15.10.2014, stř 18:44

mogul jsem nenasel tak jsem pridal tuka na retez+ diesel aditiv zimni, nebude to vadit? :cry: :smt064 :smt089

karlos147

Příspěvky: 13
Registrován: 22.9.2013, ned 11:58

Re: jaky olej

Příspěvek od karlos147 » 16.10.2014, čtv 23:18

Petr147 píše:A proč máš TS? :D
protoze sem chtel benzin :) a ta 1.6 mi prisla pro me akorat vyhovujici :) co vis na to rict :)

Lekarnicka
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 357
Registrován: 14.9.2012, pát 14:42
Bydliště: Somewhere on the Earth
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Lekarnicka » 17.10.2014, pát 10:37

to roberto37: Díky za zlepšení pátečního dne :-D

spideerr
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 141
Registrován: 8.11.2013, pát 13:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od spideerr » 26.11.2014, stř 14:54

Co si myslíte o tomto oleji? http://www.aci.cz/mi-77085-millers-oils ... 62736.html

A ještě nějaké i povídání.

Je možné zvýšit výkon vozu jen pomocí výměny oleje?? Britský specialista Rogue Motorsport provedl srovnávací test olejů Millers Oils CFS 5w40 s novinkou Nanodrive CFS 5w40 NT. Oba oleje jsou určeny jak pro sportovní použití, tak pro všechny běžné benzínové motory a naftové motory bez DPF. CFS 5w40 NT je navíc aditivován NANOČÁSTICEMI pro snížení třecích sil, zvýšení výkonu a snížení opotřebení součástí.
Výsledek (testováno na Toyota MR2 1.8 l):
Změna oleje z CFS 5w40 na Nanodrive CFS 5w40 NT přinesla 6 koní navíc (ze 155,5 na 161,4 PS) a kroutící moment se zvedl ze 152 Nm na 157 Nm.
Aditivace nanočásticemi tedy poskytuje zejména:
• Výrazné snížení třecích sil a opotřebení
• Zvýšení výkonu a kroutícího výkonu, potvrzeno dyno testy
• Vyšší spolehlivost motoru a převodovky, ochrana proti opotřebení součástí a snížení rizika mechanické závady.
• Nižší produkci tepla
• Prodloužení servisních intervalů u sportovního použití
• Celkové provozní náklady se sníží díky nižší spotřebě paliva a delší životnosti komponentů.
Lancia Delta 1.4 T-Jet 88kW
Fiat Multipla 1.6 Bipower
Škoda Rapid 130

ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 88 kW
ex Škoda 120 L
ex Fiat Bravo 1.6 SX
ex Škoda 105 L
ex Škoda Rapid 136

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 26.11.2014, stř 22:50

jakub-mt:

hand-ktm-AR

Odporúčam si naštudovať o olejoch aspoň nejaké základné info a nepísať tu blbosti. Zaprvé sa nebavíme o varení polievky, ale o olejoch, takže hustota. A za druhé 10w-60 a 10w-40, za studena majú presne takú istú viskozitu, pretože 10w...
A mám pocit, že Selénia Racing má nižšiu teplotu tuhnutia ako 20k, čo je pri štartovaní v zime samozrejme výhoda.



------------------------------------------------------------------
Tak já si to taky přeložím radši do češtiny, abych viděl, jestli mě nešálí zrak..

Čili---- hand_ktm_AR posilněn gulášem z olejů.cz sem přišel dávat moudra stran olejový náplně do motoru TS.

Tohle vlákno nezačalo včera--ty podstatný věci se tu diskutujou pořád dokola--něco pořád dokola o těch BÁZÍCH OLEJU, že HC je HYDROKRAK nikoliu syntetika, i když se to píše na plastovým kanystru, že výrobce doporučuje oleje, který jsou "ukvedlaný" z kvalitní syntetické báze nebo převážně syntetické báze --čili základových olejů typu PAO + ester /skupina 4 a 5/.


Zaprvé sa nebavíme o varení polievky, ale o olejoch, takže hustota. A za druhé 10w-60 a 10w-40, za studena majú presne takú istú viskozitu, pretože 10w..

Člověče, kde jsi pobral tuhle hovadinu--myslíš si, že když je tam napsaná nějaká obecná viskozitní specifikace, že je to hned to stejný - zaměnitelný? /to možná tak pro Černýho z Olejů.cz, protože ten cílí na Haťapky a český nákupky obecně, ve strachu nikoho podstatnýho--přelož si to žádnýho podstatnýho hráče na trhu s olejema nenas.rat, protože to není v jeho pozici pedagogickýho pracovníka VŠCHT dobrej nápad--mohlo by to totiž mít interní dopad./

........................................

cvíčko:
Tak se mrkni prosím tě taky do MATERIÁLOVÉHO listu..co se dovíš zpravidla u olejů následující viskozitní skupiny...
10W-40-------40stC--kinematická viskozita okolo 90 ve 100stC okolo 14,5

10W-60-------40stC-kinematická viskozita okolo 170 ve 100stC okolo 23

Motul 20w-60-----40stC kinematická viskozita 40stC cca170 ve 100stC okolo 23

Motul 5W-50.--- 40stC kinematická viskozita 40stC cca 115 ve 10stC okolo 17..

Takže Motul 5w-50 je "dole hustší než SElenia 20k a je to přitom 5-ka :smt040

Tobě připadají ty čísla pro 10W40 a 10W-60 "dole" FAKT STEJNÝ? :smt023 :smt044 :smt044 stejný--
Naopak u 20W-60 Motulu jsou dost podobný jako u klasický 10W-60..i když je na krabici napsaná 20-ka


Čili...opravdu
1.Zaprvé sa nebavíme o varení polievky, ale o olejoch, takže hustota.
2. A za druhé 10w-60 a 10w-40, za studena NEmajú presne takú istú viskozitu, I KDYŽ 10w.
.


----------------------------------------------
Kupodivu při poskakování v zácpě ve městě každej den ve špičce může snadno dojít k přehřátí náplně typu 5W-40..nevěříš?
Dej si teploměr olejový náplně u TS 1.6 bez chladiče oleje a mrkni na na Magistrále ve špičce, kam ta teplota klidně u TS poleze..
.


Kinematická viskozita --jsou čísla, který tě za provozu opravdu zajímají..jak na poskakování opravdu "nastudeno" tak potom v provozním režimu "zatepla".A taky ve špičce v provozním režimu, kdy se olejová náplň moc nechladí a teplota leze nahoru i na vodě.
TS ku ublížíš víc přehřátou 5W40 typu HC než provozem na racing náplň 10W-60 esterovýho typu s vysokou rezervou "nahoře" tolik je zkušenost.ESTERY totiž MAŽOU JINAK.. mrkni třeba na bavorácký fora, kde se dává 20W-60 Motul ester místo Castrolu 10W-60 HC typu a teplota spadne na motoru při stejným režimu o 15 stC ve prospěch 20W-60 ester.
Většina "ojetých motorů TS" sníží spotřebu oleje s olejem 10W-60 ester ve vaně na třetinu./Třeba oproti 5W-40.
Divný? Zkus si to..

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 27.11.2014, čtv 10:18

spideer:Co si myslíte o tomto oleji? http://www.aci.cz/mi-77085-millers-oils ... 62736.html

Je to záměrný, že odkaz hází k 10W-40 a povídání k 5W-40?
ta 5W-40 je tohle:
Millers Oils CFS 5W-40 NT POPIS: Vysoce výkonný plně syntetický low-friction motorový olej vhodný pro sportovní a závodní aplikace. Aditivován nanočásticemi pro razantní snížení tření, opotřebení součástí a pro zvýšení výkonu motoru. Sestaven z plně syntetických základových olejů s použitím 3-esterové složky. APLIKACE: Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu. Sestaven pro vysokootáčkové závodní motory používané na okruzích, v rally, závodech do vrchu apod. Ideální pro motory s hydraulickými zdvihátky ventilů. Rovněž vhodný pro běžnou sportovní jízdu v civilních automobilech a při track-days

Ta 10W40 za necelý dvě kila za litr NENÍ ESTEROVÁ--za stejný prachy jde sehnat někdy občas Motul -5100 10W-40 a ten částečně esterovej je.
A o pár korun dražší SElenia 20k taky..

¨
Čili pokud to byl omyl, tak to nějak zkoriguj--protože ta 10W-40 na kterou se ptáš nemás těma popisovanejma 5W-40 základ -bázi totožnou.
Není to jako u Motulu 300V , kde všechny viskozitní třídy od 5W-40 do 20W-60 sdílejí esterový základ..

Milleroil je opravdu dobrá značka, ale dá se očekávat, že báze bude asi HC, divil bych se, kdyby byla většinově PAO.

Motul 10W-40 z esteru je třeba tohle /výrazně dražší než SElenia 10W-60/, opravdu výkonná 10W-40 do motorky na zátěž
http://maziva.heureka.cz/motul-300v-fac ... kace/#text

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 28.11.2014, pát 10:36

cvíčko:
Tak se mrkni prosím tě taky do MATERIÁLOVÉHO listu..co se dovíš zpravidla u olejů následující viskozitní skupiny...
10W-40-------40stC--kinematická viskozita okolo 90 ve 100stC okolo 14,5

10W-60-------40stC-kinematická viskozita okolo 170 ve 100stC okolo 23

Motul 20w-60-----40stC kinematická viskozita 40stC cca170 ve 100stC okolo 23

Motul 5W-50.--- 40stC kinematická viskozita 40stC cca 115 ve 10stC okolo 17..

Takže Motul 5w-50 je "dole hustší než SElenia 20k a je to přitom 5-ka :smt040


Takze ja bych si to "cvicko" rad dal a prosim o odkazy na ty materialove listy k olejum viz nahore, ty Motuly bych si jeste dohledat umel, ikdyz i tady by presne oznaceni bodlo, ale jelikoz u tech prvnich 2 neuvadis ani vyrobce ani obchodni oznaceni, jaksi "cvicko" nemuzu provest....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 28.11.2014, pát 16:19

Kouzlo spočívá v tom, že tyhle čísla ke kterým odkazuješ otázkou platí řádově v podstatě pro většinu olejů viskozitních skupin 10w-40 a 10w-60.
Což určitě potvrdí třeba Alfisilver166, kterej se olejema živí.. a nebo ty požadovaný "materiálový listy"
Proč je hned neodkazuju--jsem už dost línej
...myslíš že je tak zábavný opakovat tyhle keci furt dokola, aby následně nově příchozí znova popřel "objevení Ameriky"
Lžu? :-) ale ne ...stačí si jen tohle vlákno projet zpátky..Nevěřís? -věř.--nebo spíš přečti to vlákno celý a ty čísla tam máš pro jednotlivý oleje--ať už Agip racing-10w-60, Selenia racing 10w-60, selenia 10w-40 20k , Ty motuly jsem se házel taky
čili naházel jsem se sem těch čísel už celkem dost..a ne sám..tak už jsem docela línej dělat to samý pořád dokola.
Ale vždy přijde někdo posilněnej pár "stakanama" obecných keců z olejů.cz a ZAČNE STARÝ KUSY PŘESVĚDČOVAT, ŽE JE V PODSTATĚ ÚPLNĚ JEDNO, CO DO TOHO TS-KA NALEJOU..
Ä jako na potvoru, proč asi--:-) nezačne nikdo stylem--tak honím to TS-ko na okruhu pí.ča na 0w-30 a hoši faktkurvadržák..mám na tom počítám nakroucené minimálně půl míče..a valí jak sviňa..


------------------------

..Naco nudně psát a radit, jak motoru prodloužit život..koho to zajímá..
není to žádná zábava--nuda velebnosti...je třeba to změnit..
pár stránek zpátky píšu skalnímu zastánci 5w-40, není sám, je škoda držet se při zdi
-třeba to někoho osloví, třeba to někoho inspiruje, tohle není pro sra.ky. :smt023

--------------------

Ano 5W-40 je výtečná volba pro TS--- zvlášť v provedení HC od Castrolu.. :smt040
//AlfaGTV na ní zadřel úžasně celkem třikrát svoje GTV, který vždycky znova trpělivě rekonstruoval, jednou dokonce hned cestou z dílny tuším se to povedlo po 50km--a mechanik mu neustále chlácholivě tvrdil, že olej nemá na tohle žádnej vliv..., on věděl jak mu udělat radost :smt044 //

TOHLE je pánové " krví prověřená" věrnost značce...tohle není pro měkoty..

Někdo to holt potřebuje takhle, tak to je --takový alfistický SM--zadřít--zgenerálkovat, zadřít -zgenerálkovat--zadřít-zgenerálkovat---úžasné- vzrušující -- :smt040


Když dal Alfa GTV nakonec -potupně 10W-60 a motor po otočení klíčkem začal lehce ohřívat,jak když utne..-- škoda..taková krásná šňůra to byla , měl to tak hezky rozehraný :wink:


Obdivuju nezdolnou schopnost jít hlavou proti zdi a srdnatě trvat na svém, v tom je rozhodně potenciál --určitě se nenechte odradit, jděte do toho a hoďte sem prosím potom ty nádherný záběry na proraženej blok, když ojnice vyjde na výlet.--- budeš na tu nádheru vzpomínat celý motoristický život... kur.va ...cool-borec má něco takovýho vymytý ve svým pokoji a na tom desku tvrzenýho skla....holky když to viděj, maj zvýšenou frekvenci tepu na dvojnásobek-a" potřebujou tu úžasnou vložku ", co jí každej den připomínaj v telce..
Proč mu-- vy oškliví budulínci -- tuhle šanci chcete brát..

Opakuju---Jseš na nejlepší cestě /třeba zas po čase konečně následovník AlfaGTV/a určitě pokračuj a NEZAPOMEŇ SE HLAVNĚ PODĚLIT O TY FANTASTICKÝ VÝSLEDKY..nemáš se za co stydět...."ty seš .velkej " kur,va drsňák" takovej tady fakt dlouho chybí --určitě se nezdržuj nějakým zahříváním motoru a dej tomu plnej knedlík hned---ty naprosto, ale naprosto nemůžeš ztrácet čas..
jasný-není o čem..žádnej přizdi.sráč..takovýhle typy nám ukazujou světlo na konci tunelu..


Rozumím..bože ..rozumím..ať ti ta ojnice blokem vyjde-no nakonec klapot kliky je sice
menší cirkus ale nemusíš se za to určitě hambit--hele potkan se dělá nejlíp přetržením
rozvoďáku---takže prosím tě určitě rozhodně NEMĚNIT..TOČIT..PODŘAZOVAT CO TO JDE..ono to nakonec vyjde--trpělivost
držím ti palce... :smt023

Je to takhle lepší?

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: jaky olej

Příspěvek od Jakub_mt » 28.11.2014, pát 17:24

HonzaR: používaš slová ako keby som sa niekde zastával používania 5w a podobných sračiek, ktoré tam nepatria v TS. Ja používam len Seléniu 20k, prípadne Racing.

Vďaka za čísla, nemám dôvod neveriť, ale ak to tak je, nerozumiem potom načo sa používajú označenia viskozít, keď tieto čísla absolútne o ničom nevypovedajú. A to je pritom ten najzákladnejší údaj oleja, mnoho l'udí sa riadi len nim. Teoreticky v takomto prípade môže mať nejaký 5w-20 lepšie viskozitné hodnoty ako 20w-60.

Bol som názoru, že 10w a 10w na tom bude za studena vel'mi podobne.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 28.11.2014, pát 18:32

Naopak,--já jsem jen citoval tvojí citaci nicku --hand-ktm-AR :-) , taky mě ty věty chytly za oko...:-)

No otázka je, co je to "lepší viskozita" ?Neznamená rozhodně že "řidší" je vždy lepší..
.právě na Selenii 10w-60, Motulu 20w-60, Agipu racing 10w-60 je vidět , díky vysokýmu číslu kinematický viskozity ve 100 stC , že strategie výrobce agregátu TS je jiná.Jinak kdyby řidší byl vždy lepší 0w-30, 5w-30,5w-40 byly na tom určitě co se týká nízký viskozity líp. Ale i Impreza v zátěži jezdí hodně často na 10w-60..
Není to tím, že by výrobce agregátu nemohl úpostavit motor na mazání jinou viskozitní třídou. Má svůj důvod a uživateli nezbývá, než ten fakt doporučeného maziva jednoduše respektovat.

Řazení olejů do viskozitních skupin je dost orientační..mnoho moderních emulzí je obtížné zařadit.třeba .5w-50, 5w-60, atd vysoké viskozitní indexy--ty oleje jsou velmi specifické..
20w-60 Motul 300V má HTHS 7.17 čili tloušťka filmu bude taková, že si neumím představit podmínky, kdy by došlo k přetržení.
Přitom od 40stC chování viskozitou jako 10w-60, ale HTHS v podstatě DVOJNÁSOBNÉ. /oproti 3,7 Selenie 10w-60/


oproti tomu
MOL Dynamic Racing 5w-60

--40stC kinematická viskozita 152 /oproti cca 85-90 běžný 5-ky/, v podstatě se v běžném provozu krátce po startu blíží
klasice 10w- 60 a je také hustší než klasická 10w-40 která ve 40stC má cca 90-95
---100stC kinematická viskozita 23,2 v provozním stavu --totožná s 10w-60
---viskozitní index 182
teplota tuhnutí -45stC
---HTHS bohužel nezjištěno /to jediné mi dělá trochu vrásku..proto po něm zatím v zimě nešahám, ale složením báze dle Alfiho je to kvalita../ opravdu vysoce rozsahová emulze -při viskozitním indexu 182 - Alfi silver 166 píše , že se jedná o emulzi PAO+ester./

Takže pokud někdo obhajuje 5*-ku v zimě , tahle má hlavu a patu i v TS-ku, zvlášť pokud parkuje promrzlý na parkovišti a skáče pár kiláků denně.Přitom ohřátý na běžnou provozní teplotu je tento olej viskozitně totožný s 10w-60, jen neznalost HTHS neumožňuje odhadnout, jak se bude chovat v přehřátém stavu.
Má ho Alfi v nabídce na své stránce.za hodně rozumnou cenu, Čili kdo trvá na 5-ce v zimě kvůli nízkému bodu tuhnutí,a "vršek" ho prakticky v zimě moc nezajímá mohl by v ní najít dost ideální emulzi.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-60-1l


aby bylo jasné, jak velký má vliv báze na vlastnosti mrkneme na zajímavou emulzi
Motul 300V 20W-50

zdá se, že je to na zimu do TS motoru úplná blbost
Ale protože je to esterová trisyntetika je číselná charakteristika překvapivá

Teplota tuhnutí -39stC /opravdu je to tak, je to pro esterovou technologii Motulu charakteristické/
40stC kinematická 170
100stC kinematická 23
HTHS 6,2
Takže kdo ho dá do TS-ka zase takovej problém si nenapáchá.
--------------------------------------
Motul 300V 15W-60
Teplota tuhnutí -39stC
40stC kinematická viskozita 154
100stC kinematická viskozita 23,5
HTHS neznám

Čili pokud jí srovnáme s MOL 5W-60 , je hodnota kinematický viskozity pro 40stC prakticky totožná ve 100stC se shoduje.

-----------------------------------------------

Běžnej minerál Mobil Super 1000 X1
15W-40

40stC kinematická viskozita 107
100stC kinematická viskozita 14,4
bod tuhnutí -30

Takže je o hodně řidší než syntetika ester typu 10W-60..Bod tuhnutí přes to, že je to minerál není žádná hrůza, no vlastnosti filmu v zátěži jsou přes moderní aditivaci poplatné BÁZI--ve vysokých otáčkách to nejde okecat.
-------------------

Mobil 1 Peak Life 5W-50

40stC kinematická 104
100stC kinematická 17,5
teplota tuhnutí -54stC
HTHS 4,1

Bohužel, zdá se , že už se jedná o technologii HC--doba esteru je pryč.
---------------------------------------------------------------

Millers oils Premium XF Longlife 5W-50

CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 5w50
Hustota při 15°C: 0.849
Kinematická viskozita při 100°C: 18.6cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 112.5cSt
Viskozitní index: 186
Bod skápnutí: < -30°C
Bod vzplanutí: > 200 °C
Viskozita při studeném startu -30°C (CCS): 6,600cP max

Čili teplota tuhnutí je výš než u Motulu 300V esteru 20W-50 o cca 10 stC...bohužel také asi HC báze a aditivace typu low SAPS
pro E-4 a vyšší


Je teda důležitý NEŘÍDIT SE VULGÁRNÍM ZAŘAZENÍM DO VISKOZITNÍCH TŘÍD ALE UVÁŽIT FAKTICKÝ VLASTNOSTI VČETNĚ SLOŽENÍ
BÁZE. Ta má na vlastnosti oleje ve vysokých teplotách při provozu TS-ka v létě vliv dost ukrutnej.

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host